Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.
Siis ihan oikeasti: 3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia. Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että koiraihminen väistää aina muita kulkijoita, ei toisinpäin.
Näinhän sen pitäisi mennä, maalaisjärjellä. Kuitenkin tällä hetkellä muut ihmiset väistävät koiria. Niiden kanssa saa mennä jokaiseen kauppakeskukseen ja julkiseen liikennevälineeseen. Jos paikalla sitten sattui olemaan joku allerginen, tämän oletetaan väistävän ja poistuvan. On näköjään kokonaan unohtunut, että näiden kauppakeskusten ja bussien tarkoitus oli palvella nimenomaan ihmisiä. Nyt osa ihmisistä jätetään ulos, jotta koirat pääsevät sisään.
Olen itse alkanut boikotoimaan paikkoja, mihin näitä paskaperseitä saa raahata. Minulla on rahaa mitä tuhlata, mutta säästän nämä rahat ja lähden mieluummin matkalle aivan muille maille, sivistysmaihin, missä näitä rakkeja
Minäkin lopetin Jyväskylän Sokkarilla asioimisen sen jälkeen, kun oviin oli ilmestynyt "tervetuloa lemmikkiystävät" -tarra. Lähetin palautetta asiasta sähköpostitse ja sain koppavan ylimielisen vastauksen, jossa kerrottiin, että "koirat ovat tärkeitä perheenjäseniä" ja kehotuksen käyttää nettikauppaa. Ilmeisesti me allergiset ihmiset emme sitten ole tärkeitä perheenjäseniä? Nettikauppaa en käytä niin kauan, kun en ole tervetullut yrityksen tiloihin synnynnäisen ominaisuuteni takia. Pitäkööt roinansa, minä pidän rahani ja terveyteni.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto haluaa kieltää koirat🥲
Itse en ole vasemmistolainen mutta koirat ovat rasittavia
Vierailija kirjoitti:
haha toivottavasti tukehdut siihen allergiaa kusipää.
ei tarte enää kuunnella noita satuja ja samaa jankutusta .
Voi olla, että itsekin vielä joskus sairastut johonkin ja tarvitset huomaavaisuutta ja apua meiltä muilta ihmisiltä.
Päin vastoin! Liian vähän koiria. Hienosti suomalaiset osaavat kouluttaa lemmikkejään.
Vierailija kirjoitti:
"NO kusta sullakin on päässä ja olet eläinten vihaaja."
En ole. Et tunne minua. Se ettei pidä koirista ja löytää koirakulttuurista kritisoitavaa (etenkin ympäristön kannalta) ei tarkoita että VIHAISI KAIKKIA ELÄIMIÄ. Nyt oikeasti se korkki kiinni, mene paijaamaan rakkiasi jos ahdistaa viestit internetissä.
HAHA mua ei kiinosta vittuukaan ympäristö eikä sun kiukuttelu mee sä homo paijaamaa sitä homo poikaas.
tota lähi tehdastakin varmaa pyörittää saatana koirat tehdasta mikä pilaa ilman ja veden.kyl oot aivopesty vihreä kusipää.autojaki ajaa koirat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat aiheuttavat imastonmuutosta. Tarvitaan kunnon vihrevero jotta päästöt saadaan korvattua.
Syövät vielä lihaa mikä on synneistä suurin
No tapa ittes homo niin hillitset ilmastonmuutos ja tätä jankutusta mitä pidät täällä.
Ihanan empaattista käytöstä koirahullulta! <3 Muistakaahan se että ihmiset ovat niitä jotka teistä oikeasti välittävät ja pitävät huolta loppujen lopuksi. Jos tätä valtiota rakit pyörittäisivät, ei mistään tulisi yhtään mitään.
Mitä helvettiä kiukuttelet täällä harvasenpäivä.pidä turpakiinni kusipää äläkkä neuvo muita miten kuuluu elää ja voiko pitää koiraa.
Kun argumentit loppuu niin näköjään kirosanat löytyy🤗 vahvistit taas mun näkemystä että koiraihmiset ovat aikas yksinkertaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Et tunne minua. Se ettei pidä koirista ja löytää koirakulttuurista kritisoitavaa (etenkin ympäristön kannalta) ei tarkoita että VIHAISI KAIKKIA ELÄIMIÄ. Nyt oikeasti se korkki kiinni, mene paijaamaan rakkiasi jos ahdistaa viestit internetissä.
Tuon takia asiasta keskustelu on hankalaa. Osalla menee pahasti tunteisiin eikä osata erottaa asioita toisistaan. Minusta koirat ovat mukavia tyyppejä, mutten silti halua niiden hyökkäävän kimppuuni enkä halua niitä sisään ravintoloihin ja kirjastoihin. Ei ongelman kritisointi automaattisesti tarkoita sitä, että vihaisi koiria saati eläimiä ylipäätään.
Voitaisiinko nostaa yhtiövastikkeita koiratalouksissa? Niistä tulee enemmän siivousta ihan rappukäytävissäkin ja vesimaksu pitäisi olla kuten ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko nostaa yhtiövastikkeita koiratalouksissa? Niistä tulee enemmän siivousta ihan rappukäytävissäkin ja vesimaksu pitäisi olla kuten ihmisellä.
lisää koiria noin vittumaisen ihmisen naapuriin .huomenta sinne neukkukuutioon.
Koira ja koiranomistaja ongelmalle pitäisi oikeasti tehdä jotain. Tiukempia sääntöjä.
Koiranomistamisesta saisi tehdä kolme kertaa nykyistä kalliimpaa. Kunnon verot ja hinnat koirille, koiranruoille, leluille ja rekisteröinneille. Ehkä sillä saataisiin muutama koiranomistajaksi soveltumaton tahvo jättäytymään leikistä.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistamisesta saisi tehdä kolme kertaa nykyistä kalliimpaa. Kunnon verot ja hinnat koirille, koiranruoille, leluille ja rekisteröinneille. Ehkä sillä saataisiin muutama koiranomistajaksi soveltumaton tahvo jättäytymään leikistä.
Siinä palstan autistisen eläinten vihaajan itkupotkuraivarit ja sekopäiset jutut.onneksi toi itku ei johda mihinkään.
onneksi sun tukia on leikattu onko kiva olla neukkukuutiossa perseauki. t:koirantaluttaja eläkeläinen.
Meidän asuinalueella ainakin on ihan liikaa koiria välinpitämättömillä omistajilla. Meilläkin on siis koira ja viikoittain tulee ikäviä kohtaamisia. Yksikin nainen antaa kahden pikkuterrierinsä tulla käytännössä nilkkaan haukkumaan ja yrittämään näykkiä, kun kävelevät vastaan. En ymmärrä miten vaikea on pitää ne koirat niin, että olisi itse aina koirien ja ohitettavan toisen ihmisen ja koiran välissä. Meidän koira on yleensä ihan chilli, mutta näiden kanssa hermostuu, kun käytännössä ovat iholla. Sitten on yksi ei-narkkarin näköinen mies aggressiivisen saksanpaimenkoiran kanssa, joka vihaa pieniä koiria ja riuhtoo aina niin, että omistaja saa hädintuskin pidettyä kiinni. Tämän kaksikon nähdessämme vaihdamme suuntaa aina. Ja yhden perheen todella isoa koiraa lenkittää lähinnä lapset ja perheen kanssa asuva mummo. Tämäkin koira vihaa pieniä koiria ja kukaan noista ei meinaa saada pidettyä koiraa aisoissa. Ihmettelen, jos vielä ei ole sattunut mitään.
Esimerkkejä olisi niin paljon, että en edes jaksa kirjoittaa. Mutta jotain seulaa minäkin kaipaisin sille, että koiran saisi ottaa. Ja myös neuvontaa sille, että millainen koria kannattaa ottaa. Nyt myös todella monet ottaa koiran, jonka kouluttamiseen heillä ei ole rahkeita.
Mä olen kyllä samaa mieltä siitä, että tämä on tabu. Helpommin voi sanoa ettei pidä lapsista kuin ettei pidä koirista, niistä on "pakko" pitää. Mä en ole pahasti allerginen, mutta käytän sitä surutta vapaudu koiravankilasta -korttina, kun en halua kommentoida, haistella ja joutua rapsuttelemaan jonkun turrea. En vaan halua jakaa henkilökohtaista tilaani koiran kanssa ja karvaa ja kuolaa vaatteisiin ja käsiin, mutta sehän ei riitä syyksi.
Sinä joka matkustat maissa, joiden ravintolat, kahvilat ja kaupat ovat koiravapaita, annatko vinkin maista? Ikäväkseni tamperelainen, sinne meni Sokos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa eniten se, että kun käyn paljon kävelylenkeillä, vastaani tulee aivan liikaa sellaisia koiria, joita ei ole koulutettu. Koko ajan saa olla varuillaan, hyökkääkö se päälle vai mitä tekee. Omistajat ovat yleensä aivan ummikkoja näiden elukoittensa kanssa. Minusta ei ole oikein, että pitää pelätä kävelylenkillä näitä koiria.
Just näin. Meillä oli yli 20 vuotta tosi isoja mutta ystävällisiä koiria, jotka koulutimme hyvin että niiden kanssa olisi huoletonta käydä kävelyillä. No mitäs v-ua, kun joka lenkillä tulee vastaan parikymmentä pientä räksyä, jotka murisee ja haukkuu takajaloillaan ja syöksähtelee kohti. Silmät saa olla selässäkin ja pää pyöriä karttapallona. Lisäksi tulee jatkuvaa urputusta isoista pelottavista koirista, periaatteella että onhan se nyt selvä että fifi haukkuu kun pelkää sellaista.
Sivusta huutelen, että jotkut isot koirat kyllä on aggreja pieniä kohtaan. Ja sitten riittää yksi huono kokemus, ja saa pienen koiran omistajana olla koiran loppuelämän opettamassa sitä pois siitä, että jokainen iso koira ei ole uhka.
En tiedä kumpi on muna ja kumpi kana. Isokin koira voi olla aggre pienelle huonojen kokemusten takia ja sitten kierre jatkuu.
Oma pieni koira pelkää isoja koiria, koska sellainen yritti tappaa meidän koiran ja pelkästään minun nopeat reaktiot pelasti koirani tilanteessa.
Joo koirakulttuurin muutoksen näki jo paljon ennen koronavuosia, jolloin koiramäärä kasvoi vielä räjähdysmäisemmin. Koirien kouluttamattomuus johtuu varmasti osittain siitä, että kävellään liikenteessä kännykkää selaten. Kyllä nuo aiheuttavat vaaratilanteita ilman koiriakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma ihmisten suhteen.
Liikaa sekarotuisia !
Vierailija kirjoitti:
Persuja on liikaa. Ne pitäis dumpata kaatopaikalle ja sata metriä multaa päälle etteivät pääse ksivaitumaan pois.
1918
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ja koiranomistaja ongelmalle pitäisi oikeasti tehdä jotain. Tiukempia sääntöjä.
Tapan sut saatanan homo.
Somesoturin voimafantasia !