Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.

Vierailija
04.05.2025 |

Siis ihan oikeasti:  3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia.  Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.

Kommentit (416)

Vierailija
41/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kuormittavat ympäristöä.

Vierailija
42/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kansalaisaloite paikallaan? Koiran omistus luvanvaraiseksi ja tottelevuustestin läpäisy 1-vuotiaana. Näin Berliinissä.

Mitä Berliinissä sitten tapahtuu, jos koiran omistaja ei läpäise tottelevuustestiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes joka kerta kun menen ulos pyörilemään niin aina kun tulee koiranomistaja vastaan, pitää vaihtaa toiselle puolelle tietä, joskus jopa kiihdyttää vauhtia. Koirat ovat oikeasti aivan käsittämättömän aggressiivia pyöräiljöille, kerran koira tuli suunilleen pyörään kiinni mutta jollain ihmeellä ei kuitenkaan osunut pyörään. Säikähti siitä kyllä aika kovasti. Ettekö te ihmiset osaa oikeasti pitää koiristanne kuria? Tämän takia en itse pidä koirista paljon ja oikeasti lapsuudestakin traumoja hiukan jääny. Kissat ovat mukavampia.

Koirat vaistoaa kun omistaja ei tykkää jostain. Koiranomistajan ei tykkää pyöräilijöistä, siksi myös koirat inhoaa niitä. Se on tutkittu, että koira reagoi omistajan mukaan. 

Vierailija
44/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa te oikein asutte kun noin ärhäköitä kohtaamisia ihan solkenaan tapahtuu?

Täällä päin on ihan asiallista meininkiä.

No esim. me asutaan Espoossa

Vierailija
45/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kansalaisaloite paikallaan? Koiran omistus luvanvaraiseksi ja tottelevuustestin läpäisy 1-vuotiaana. Näin Berliinissä.

Mitä Berliinissä sitten tapahtuu, jos koiran omistaja ei läpäise tottelevuustestiä?

Ehkä se joutuu menemään sinne uudestaan. Ehkä maksullinen ja siksi ihmiset haluaa päästä läpi. 

Vierailija
46/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puri pitkän linjan päässä oleva koira. Takaapäin, kun kävelin tietä, en kiinnittänyt koiraan huomiota. Se juoksi takaa ja iski hampaat pohkeeseen. Verta vuotavat reiät.ja housuissa hampaan reiät. 

Toisen kerran koira juoksi rähisten ojasta pyörän eturenkaaseen. Onneksi ehdin jarruttaa. Koira ja minä selvittiin. Paikka oli sellainen jossa ihmiset ruokkii sorsia. En tiennyt että siinä seusovalla henkilöllä oli koira. Ja se henkilö alkoi raivoamaan minulle. Ajoin täysin liikennesääntöjen mukaan ja mummo vauhtia. Sanoin sille, että koiran hyvinvointi on hänen vastuulla. Koira siis meinasi jäädään pyörivän renkaan väliin. Sain pysäytettyä ennen kuin kävi vahinko. 

Kai annoit monoa sille koiralle joka puri? Itse ainakin antaisin ja jos mun lasta koira purisi niin tappaisin koiran siihen paikkaan.

Vierailija
47/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään lemmikkieläimet kokonaan. Pitäkää silmänne tavoitteessa: nollapäästöt 2035! 

Vierailija
48/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin "hyvässä" lähiössä. Olen myös katsonut, kun teinit pakotetaan ulkoiluttamaan päivällä koiria. Ne menee talon viereen, seisovat puhelimella ja 5 min päästä vetävät koiran takaisin sisään. Eipähän pussaa sisälle. 

Vierailija
49/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihnojen pituus pitäisi karsia kyllä minimiin, tyyliin taajama-alueella 1,5m max.  Ne 10m flexit on ihan järjettömiä ja omistajat solmussa niiden kanssa. Eihän sellaisella pysty hallitsemaan yhtään mitään!

Vierailija
50/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on yleensä monta puolta, joten ei kannata mitään kauhean yksioikoisia päätelmiä tehdä mistään. Kaikki koirat pitäisi tietysti kouluttaa siten, että niiden kanssa pärjää arkielämässä eikä niistä koidu kohtuutonta haittaa ympäristölle. Taluttajan pitää kyetä fyysisesti hallitsemaan koira ja varusteiden on oltava sopivat ja kunnossa, ettei koira pääse vapaaksi.

Hyvällä ja taitavallakin koiranomistajalla saattaa olla reaktiivinen ja haastava koira. Tai saattaa tulla yllättävä elämäntilanne, ettei sitä koiraa ehdikään niin hyvin kouluttaa kuin aikomus oli. Tietenkään näitä ei pidä päästää häiriköimään ketään, mutta pitää ymmärtää, että joskus se koulutus on vielä kesken. 

Vastaavasti täysin osaamattomalla voi olla hyvin käyttäytyviä koiria, jos osuu helpot, vietittömät yksilöt. Nämä sitten luulevat olevansa jotain koirakuiskaajia ja aiheuttavat ehkä tahallaankin haittaa niiden hankalampi

Huonoin tapa kohdata toinen koira on istua paikalleen odottamaan. Toiseksi huonoin on nostaa oma koira syliin. Kolmas huono tapa on ottaa joku monitraumainen rescue-koira, joka pelkää ja räyhää aivan kaikille. Neljäs huono tapa on olla sosiaalistamatta omaa koiraansa, ja viides huono tapa on olla totuttamatta oma koira fillareihin, skuutteihin, lastenvaunuihin, mopoihin, pärinään ja paukkeeseen. Onhan näitä.

Vierailija
51/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin "hyvässä" lähiössä. Olen myös katsonut, kun teinit pakotetaan ulkoiluttamaan päivällä koiria. Ne menee talon viereen, seisovat puhelimella ja 5 min päästä vetävät koiran takaisin sisään. Eipähän pussaa sisälle. 

Ihan ok pikkupissatus päivällä. Aamulla, iltapäivällä ja illalla lenkit.

Vierailija
52/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koirista ja itsellänikin sellainen oli pitkään, mutta Ap on oikeassa ja Ap:lla on pointti. Jos haluaa pitää useita koiria, niin kaupunki on väärä paikka. Kannattaa olla oma tontti ja oma aidattu piha. Voi myös pohtia, onko välttämätöntä, että niitä koiria on useita, jos kapasiteetti ei riitä edes yhden kunnolliseen kouluttamiseen.

Vierailija
53/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lounaskokki eräässä kohtaamispaikassa ja siellä tuppaa tädit tuomaan puudeleitaan mukanaan, kun ei voi kotiin jättää, kun ikävä tulee. Valitettavasti niitä ei saisi meillekään tuoda. Osalla on pelkonsa ja osalla allergiansa. Eikä ainakaan keittiöön.

No, joku tulee puudelin kanssa, niin ohjaajat sitten kyselevät muilta, että onko ok, että koira tuodaan yhteisiin tiloihin. Onko allergisia tai pelkääviä? Eihän moni edes kehtaa sanoa, kun enemmistö on aivan lääpällään jo siihen pikkuruiseen karvapalloon.

Mä sitten aina sanon ääneen, että pidätte sitten huolta,että keittiöön ei tule. Meillä on yksi ovi auki tietyssä vaiheessa päivää,että sujuvoittaa serviisin asettamista. Niin.. siellähän ne sitten ovat, kun ruoka tuoksuu.. jaloissa pyörivät ja räksyttävät. Merkkaavat ja pelokkaammat tekee pelkopaskat. "ovat ihan kivoja kukin koira, ei ne mitään pahaa tee!"

Yritä tuossa sitten pitää hygieniasta kiinni. Mä olen todella täynnä tätä touhua. Olen siitä niin monet kerrat sanonut, että mua mulkoillaan jo valmiiksi, kun koira tulee sisään. Muut työntekijät aina vaan rauhottelee, että se toi meidän tiina on niin herkkä koirien suhteen.. Niin ja sen keleen hygenian! Mammat tulee pyyhkimään rekkunsa pyllyn, mutta siinä se. Eihän se lattia puhdas sillä ole, että sen pissaläikän vaan kuivaa ja kakkalätäkön siivoaa!!! Siinä menee sitten ihan työaikaa siihen, kun pitää taas lattia pestä kesken kaiken. Ai, lounas alkoi myöhässä. No, voi voi. Enkä edes pahoittele.

Meillä on itsellä kolmea isoa koiraa. Asumme omakotitalossa ja niitä todellakin lenkitettään ja koulutetaan. Eivät muuten tule edes omaan keittiöön, kun olen semmoiset rajat laittanut. :D562

Ketuttaa noi kassikoirien ottajat!

Vierailija
54/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat aiheuttavat imastonmuutosta. Tarvitaan kunnon vihrevero jotta päästöt saadaan korvattua.

Syövät vielä lihaa mikä on synneistä suurin

Vierailija
55/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat aiheuttavat imastonmuutosta. Tarvitaan kunnon vihrevero jotta päästöt saadaan korvattua.

No tapa ittes homo niin hillitset ilmastonmuutos ja tätä jankutusta mitä pidät täällä.

Vierailija
56/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että koiraihminen väistää aina muita kulkijoita, ei toisinpäin.

Näinhän sen pitäisi mennä, maalaisjärjellä. Kuitenkin tällä hetkellä muut ihmiset väistävät koiria. Niiden kanssa saa mennä jokaiseen kauppakeskukseen ja julkiseen liikennevälineeseen. Jos paikalla sitten sattui olemaan joku allerginen, tämän oletetaan väistävän ja poistuvan. On näköjään kokonaan unohtunut, että näiden kauppakeskusten ja bussien tarkoitus oli palvella nimenomaan ihmisiä. Nyt osa ihmisistä jätetään ulos, jotta koirat pääsevät sisään. 

Vierailija
57/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoja on yli miljoona. Keskimäärin yksi kissa tappaa 30 pikkulintua vuodessa. Määrä on siis valtava. Lisäksi kissoja ruokitaan yksittäispakatuilla sheeboilla, joita tuodaan maapallon toiselta puolelta. Kestämätöntä.

Juuri näin. Sitten osa näistä kissan omistajista pitää itseään vegaaneina. Siinä on ymmärretty väärin koko vegaanius. Vegaani kun ei hyödy eläimistä millään tavalla, puhumattakaan siitä, että lisäisi tuotantoeläinten kärsimystä pitämällä eläintä, joka syö toisia eläimiä.

Vierailija
58/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teurasjätettä ne syövät.

Vierailija
59/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tapa ittes homo niin hillitset ilmastonmuutos ja tätä jankutusta mitä pidät täällä.

Ihanan empaattista käytöstä koirahullulta! <3 Muistakaahan se että ihmiset ovat niitä jotka teistä oikeasti välittävät ja pitävät huolta loppujen lopuksi. Jos tätä valtiota rakit pyörittäisivät, ei mistään tulisi yhtään mitään.

Vierailija
60/416 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa eniten se, että kun käyn paljon kävelylenkeillä, vastaani tulee aivan liikaa sellaisia koiria, joita ei ole koulutettu. Koko ajan saa olla varuillaan, hyökkääkö se päälle vai mitä tekee. Omistajat ovat yleensä aivan ummikkoja näiden elukoittensa kanssa. Minusta ei ole oikein, että pitää pelätä kävelylenkillä näitä koiria. 

Ja juoksulenkillä ja pyöräillessä. Monet pitävät koiraa järkyttävän pitkässä narussa. Tänään ihan puolen tunnin lenkillä oli useampi koira pitkässä liekassa vilkkaalla ulkoilureitillä. Pieni koira tuli lähes jalkoihin. Omistaja alkoi nauraa. Isoja koiria jouduin väistämään kauas nurmikolle. Onneksi ei mennyt koirankakkaan kengät. Ei naurata. 

Mitä tapahtuisikaan, jos tuo pieni koira juoksisi ohi ajavan pyörän alle? Pyöräilijällä olisi siinä tuliset paikat päästä pakoon pillastunutta koiranomistajaa.