Olen työtön ja rahat ei ole koskaan loppuneet.
Ruokaa on aina kaapissa. Miten elää ihmiset jotka käy aina leipäjonossa. Saan samat tuet ja rahaa ja ruokaa on aina varaa ostaa. Onko ne jotain juoppoja kaikki että juovat 595 euron tuet parissa päivässä. Minä saan säästöönkin rahaa. Voin hyvin ja kunto on hyvä koska päivittäin poljen 20 km pyörälenkkiä. Syön pari kertaa päivässä. Teen omat ruuat usein ja silleen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen pärjännyt jo yli 20 vuotta työmarkkinatuella plus asumistuki ja toimeentulotuki.
Teen itse ihan hyvät kotiruoat eikä mieli tee buffettien ääreen. Ei ole pulaa ollut vaatteistakaan. Joku puhui kodinkoneista, mitähän lie tarkoittanut. Minulla on imuri, pyykinpesukone, sähkövatkain, kahvinkeitin ja monitoimikone. Tuskin nuo kaikki kerralla hajoaisi ja sen verran osaan säästääkin, ettei noiden uusiminen ongelma ole. Kodintekstiilejä ei tarvitse kovin usein ostaa, ehkä kerran 10 vuoteen tms
Oiva esimerkki siitä, että tuet ovat moninaiset ja liian suuret ja maksetaan aivan liian pitkään.
Kyllä. Niinkun kokoomuksen sloganissa ELÄMINEN LOPETETTAVA
Vierailija kirjoitti:
Saakeli veneeseen meni 29 000e lauantaina ja tili tulee vast ens pe.
ja tänää ravintolassa syömiseen 145e
enää 81 000e tilillä mitä teen.
Jos on noin vähän käyttötilillä niin suosittelen hankkimaan paremmin maksavan duunin!
Entinen opettajani sanoi kerran vasemmistoliittoa ihannoivalle pojalle, että vaikka kaikki maailman varallisuus jaettaisiin joka aamu tasan, suurin osa ihmisistä olisi jo illalla ihan p.a.
Ehkä ei ihan pidä paikkaansa, mutta kyllä ihmisten taloustaidoissa on valtavat erot. Eletään yli varojensa mm. tupakkaa ja päihteitä ja turhanpäiväisiä autoja ostamalla. Suuri osa pystyisi työmatkansa hoitamaan busseilla ja polkupyörällä. Jos työttömyys tulee, ollaan ihan p.a.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisin tuon summan niin k uolisin kyllä nälkään. Pelkästään vuokra 520, sähkö 30 ja puhelin+netti 30 syövät lähes koko summan. Millä söisin ja maksaisin kuukausittaiset lääkkeet?
Lääkkeet kuittaa toimeentilotuki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on edes asua suomessa? Täällä maksaa litran rommi tanduaita 90 php ja spaddu 100 php 20 kpl,siellä maailman tapissa verot kun pitää j outo porukkaa elättää.Only in fin and happiest country ;;;;))))
Sosiaalitukien maksaminen ulkomaille pitäisi kokonaan lopettaa. Farangit tunkee ne ladyboyitten persauksiin kuitenkin.
llmoittautumisvelvollisuus kuukausittain tai tuet loppuu
Vierailija kirjoitti:
Entinen opettajani sanoi kerran vasemmistoliittoa ihannoivalle pojalle, että vaikka kaikki maailman varallisuus jaettaisiin joka aamu tasan, suurin osa ihmisistä olisi jo illalla ihan p.a.
Ehkä ei ihan pidä paikkaansa, mutta kyllä ihmisten taloustaidoissa on valtavat erot. Eletään yli varojensa mm. tupakkaa ja päihteitä ja turhanpäiväisiä autoja ostamalla. Suuri osa pystyisi työmatkansa hoitamaan busseilla ja polkupyörällä. Jos työttömyys tulee, ollaan ihan p.a.
Vassemmistolaisella harvoin on yön vanhaa satasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisin tuon summan niin k uolisin kyllä nälkään. Pelkästään vuokra 520, sähkö 30 ja puhelin+netti 30 syövät lähes koko summan. Millä söisin ja maksaisin kuukausittaiset lääkkeet?
Ja puhelinlaskun voi maksattaa toimeentulotuesta, niin kuin sähkölaskun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaa sittenhän pyyhkii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakeli veneeseen meni 29 000e lauantaina ja tili tulee vast ens pe.
ja tänää ravintolassa syömiseen 145e
enää 81 000e tilillä mitä teen.
Jos on noin vähän käyttötilillä niin suosittelen hankkimaan paremmin maksavan duunin!
niin sitä etsinkin parhaillaan.vai jäiskö työttömäks alkaiskohan mennä paremmin hmm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei puhunut mitään toimeentulotuesta. Joten kelanpvr ja asumistuesta ei todellakaan säästetä. Eikä toimeentulotukea saa jos tilillä on säästöjä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihme että toi sun työttömyys ei kuitenkaan ole mitenkään haluttava tila vaikka noin hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihme että toi sun työttömyys ei kuitenkaan ole mitenkään haluttava tila vaikka noin hyvin menee.
Heh eipä, mulla on vapaata. Voin rauhassa käydä salilla ja ulkoilla mielinmäärin ja aikaa riittää perheelle riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kaikkia osteta joka kuukausi, vaan budjetoidaan. Vaatteet kirpputorilta.
Mä tein pitkään tuota. Vaatteet kävi vähiin kun ei löytynyt sopivia vaatteita. Nyt parisuhteessa ollessa olen ostanut uusia vaatteita. Kenkiä ei voi ostaa käytettynä.
Hakemalla saa asumistuen ja toimeentulotuella saa lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia sairas ja voin huonosti. En saanut kuntoutustukea joten olin toimeentulotuella, asumistuki siihen päälle tietysti. Maksoin toimeentulotuesta ni jopa opintolainani kokonaan pois. Ja hankin kasvattajalta rotukoiranpennun seurakseni. Raha ei ole loppunut minulta koskaan. Elämä on valintoja. En osta juurikaan uusia vaatteita, saan niitä tai ostan kirpparilta. Taloyhtiössäni on pesutupa, en tarvitse pesukonetta. Television ja tietokoneen sain käytettynä, kännyn ostin uutena, mutta edullinen vaihtoehto riittää. En polta enkä käytä alkoa. Syön yksinkertaisesti, en wolttaa, joskus harvoin jopa käyn ravintolassa. Teatterista tykkään, 1-3 kertaa vuodessa käyn jotain katsomassa.
Lässyn lässyn. Parin tonnin koiraa et noilla rahoilla osta. Miksi pitää keksiä tämmöistä hölynpölyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh eipä, mulla on vapaata. Voin rauhassa käydä salilla ja ulkoilla mielinmäärin ja aikaa riittää perheelle riittävästi.
Lopeta jo toi paskan jankuttaminen ja provoaminen joka viikko.
minä kun olin työtön nuorempana olin perseauki aina ja asuin vuokra yksiössä. nyt vaimon kanssa käteen jää kuukaudessa n 7000e ja asutaan velattomassa omakotitalossa ja on vene ja autot joten lopeta toi lapselline paskanpuhuminen. ei taida sulla päässä olla kaikki ihan kunnossa.
Käteistä voi säästää. Nostaa aina rahat.Itsekin tein niin kun olin aikoinaan 3kk toimeentulotuen piirissä. Työttömyysturvalla ja asumistuella pärjäisin oikein hyvin 2 vuotta. Rahaa pystyi myös sijoittamaan. Ostin bitcoinia. Nyt ne 100e/kk sijoitukset noin 340000e. Enää en nosta tukia , vaikka työttömyystukeen olisin oikeutettu. Ei enää pitkä aika kun Bitcoin on miljoonan ja sitten ei huolen häivää. Todella kannattaa pienistäkin summista sijoittaa. Jos toimeentulon piirissä niin ostaa sitten vaikka hopea kolikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mäkin eläisin vaikka riisinjyvällä viikossa, mutta mun lapset ei.
Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle.Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.
Olipa hyvä satu!!! lapsilisäkin ollut 30vuotta sama eli nykyää täys paska maan hintatasoon nähden.nautihan köyhyydestä niitten pentujen kanssa.luulis et lapsia hävettää kun niitten äiti köyhä loinen ja lapset myös joutuu kärsimään äitin laiskuudesta.
Lapsista kasvaa normaaleja aikuisia ilman traumo
Eli olet naama puhelimessa kiinni koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mäkin eläisin vaikka riisinjyvällä viikossa, mutta mun lapset ei.
Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle.Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.
Olipa hyvä satu!!! lapsilisäkin ollut 30vuotta sama eli nykyää täys paska maan hintatasoon nähden.nautihan köyhyydestä niitten pentujen kanssa.luulis et lapsia hävettää kun niitten äiti köyhä loinen ja lapset myös joutuu kärsimään äitin laiskuudesta.
Elä tuputa tapojasi.
Aha