Olen työtön ja rahat ei ole koskaan loppuneet.
Ruokaa on aina kaapissa. Miten elää ihmiset jotka käy aina leipäjonossa. Saan samat tuet ja rahaa ja ruokaa on aina varaa ostaa. Onko ne jotain juoppoja kaikki että juovat 595 euron tuet parissa päivässä. Minä saan säästöönkin rahaa. Voin hyvin ja kunto on hyvä koska päivittäin poljen 20 km pyörälenkkiä. Syön pari kertaa päivässä. Teen omat ruuat usein ja silleen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mäkin eläisin vaikka riisinjyvällä viikossa, mutta mun lapset ei.
Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle.Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.
joo taas yks palstan vammainen yrittää vakuutella että todella pienillä tuilla menee hyvin kalliissa suomessa.
oli muuten hyvä kun hallitus leikkas tuista lapsikoroitukset pois.
Ei haittaa, se mitä toisaalla leikataan saa sen toisaalta sitten kuitenkin.
Olin vuosia sairas ja voin huonosti. En saanut kuntoutustukea joten olin toimeentulotuella, asumistuki siihen päälle tietysti. Maksoin toimeentulotuesta ni jopa opintolainani kokonaan pois. Ja hankin kasvattajalta rotukoiranpennun seurakseni. Raha ei ole loppunut minulta koskaan. Elämä on valintoja. En osta juurikaan uusia vaatteita, saan niitä tai ostan kirpparilta. Taloyhtiössäni on pesutupa, en tarvitse pesukonetta. Television ja tietokoneen sain käytettynä, kännyn ostin uutena, mutta edullinen vaihtoehto riittää. En polta enkä käytä alkoa. Syön yksinkertaisesti, en wolttaa, joskus harvoin jopa käyn ravintolassa. Teatterista tykkään, 1-3 kertaa vuodessa käyn jotain katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle.Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.
Olipa hyvä satu!!! lapsilisäkin ollut 30vuotta sama eli nykyää täys paska maan hintatasoon nähden.nautihan köyhyydestä niitten pentujen kanssa.luulis et lapsia hävettää kun niitten äiti köyhä loinen ja lapset myös joutuu kärsimään äitin laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo taas yks palstan vammainen yrittää vakuutella että todella pienillä tuilla menee hyvin kalliissa suomessa.
JOO JOO HYVIN MENEE
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia sairas ja voin huonosti. En saanut kuntoutustukea joten olin toimeentulotuella, asumistuki siihen päälle tietysti. Maksoin toimeentulotuesta ni jopa opintolainani kokonaan pois. Ja hankin kasvattajalta rotukoiranpennun seurakseni. Raha ei ole loppunut minulta koskaan. Elämä on valintoja. En osta juurikaan uusia vaatteita, saan niitä tai ostan kirpparilta. Taloyhtiössäni on pesutupa, en tarvitse pesukonetta. Television ja tietokoneen sain käytettynä, kännyn ostin uutena, mutta edullinen vaihtoehto riittää. En polta enkä käytä alkoa. Syön yksinkertaisesti, en wolttaa, joskus harvoin jopa käyn ravintolassa. Teatterista tykkään, 1-3 kertaa vuodessa käyn jotain katsomassa.
Juuri näin, suurimmalla osalla ihmisistä on taloushallinta aivan kuralla. Istutaan baarissa viikottain tai juodaan joka päivä paritölkkiä energiajuomia ja itketään kun ei rahat riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko noin hulluks itsemurha yksiössä ilman rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä satu!!! lapsilisäkin ollut 30vuotta sama eli nykyää täys paska maan hintatasoon nähden.nautihan köyhyydestä niitten pentujen kanssa.luulis et lapsia hävettää kun niitten äiti köyhä loinen ja lapset myös joutuu kärsimään äitin laiskuudesta.
Lapsista kasvaa normaaleja aikuisia ilman traumoja kun en ole koko ajan töissä vaan pystyn olemaan läsnä ja antamaan rakkautta.
Saakeli veneeseen meni 29 000e lauantaina ja tili tulee vast ens pe.
ja tänää ravintolassa syömiseen 145e
enää 81 000e tilillä mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsista kasvaa normaaleja aikuisia ilman traumo
Lapsista kasvaa kusipää loisia niinkuin sä ne on heti otettava huostaaan.
johan ne häpeää koulussa kun asutte kerrostalo luukussa ja koskaan ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Saakeli veneeseen meni 29 000e lauantaina ja tili tulee vast ens pe.
ja tänää ravintolassa syömiseen 145e
enää 81 000e tilillä mitä teen.
Jää työttömäks niin alkaa mennä hyvin etkö ole lukenut kuin hyvin menee kun on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhin lapseni valmistui suoraan koulunpenkiltä isoon ohjelmistotaloon. Totta on että hänkin asuu kerrostaloluukussa, en usko että häntä hävettää se, olen kuullut että aika moni jopa ostaa niitä itselleen.
Töissä muutosneuvottelut käynnissä ja mun palkka 4200e kuukaudes.pelkään että jään työttömäks ja allkaa mennä hyvin ja raha ei koskaan lopu.
Vierailija kirjoitti:
Töissä muutosneuvottelut käynnissä ja mun palkka 4200e kuukaudes.pelkään että jään työttömäks ja allkaa mennä hyvin ja raha ei koskaan lopu.
Paljon jää palkasta käteen? Ite tuilla ~1600e/kk käteen ja lisäksi sossu maksaa puhelinliittymän ja hesarin tilauksen.
Se on kiva että ihmettelet leipäjonoja, voisit mennä vaikka sinne kysymään ihmisiltä miksi ovat siellä? Saisit tietää jopa, että on myös muita ihmisiä omine elämineen ja tilanteineen maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon jää palkasta käteen? Ite tuilla ~1600e/kk käteen ja lisäksi sossu maksaa puhelinliittymän ja hesarin tilauksen.
mulle sossu makso omakotitalon ja veneen rantaa. menee ihan helvetin hyvin työtömänä uskokaa nyt jookosta.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa ap, milläs rahalla korjaat sen sun pyörän jos se hajoaa tai menee renkaat. Joko syöt ja kävelet tai et syö ja korjaat. Muita vaihtoehtoja ei oikeasti ole. Jos sinulla on, niin olet sitten pelkkä valehtelija ja kiusaaja eikä kertomasi ole totta.
Työttömyysrahasta se korjataan. Satanen säästöön joka kuukausi. Viime kesänä takavanteesta katkesi akseli ja uusi vanne maksoi 80 euroa. Kulut on pienet ja ruokaa ostan alle 200 eurolla kk. Lisäksi kalastan paljon itse kalaa ruuaksi.
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin 3000e joskus enemmän jos on verottomia korvauksia tilissä mukana.yhtiönvastike n200e velkaa ei ole.
Vuokran ja nettilaskun jälkeen jää 460 euroa. Siitä laitan säästöön 100-150 euroa Ruokaa ostan 150 eurolla kk. Toimeentulotukea saan 60 euroa. Tulot on silti alle 1000 euroa kk. T: ap
Jos minä saisin tuon summan niin k uolisin kyllä nälkään. Pelkästään vuokra 520, sähkö 30 ja puhelin+netti 30 syövät lähes koko summan. Millä söisin ja maksaisin kuukausittaiset lääkkeet?
Muuta maalle omaan taloon ja koita pärjätä työmarkkinatuella. Katsotaan sitten vtuttaako vai provottaako?