Olen työtön ja rahat ei ole koskaan loppuneet.
Ruokaa on aina kaapissa. Miten elää ihmiset jotka käy aina leipäjonossa. Saan samat tuet ja rahaa ja ruokaa on aina varaa ostaa. Onko ne jotain juoppoja kaikki että juovat 595 euron tuet parissa päivässä. Minä saan säästöönkin rahaa. Voin hyvin ja kunto on hyvä koska päivittäin poljen 20 km pyörälenkkiä. Syön pari kertaa päivässä. Teen omat ruuat usein ja silleen.
Kommentit (134)
Pitää olla halpa vuokra-asunto. Ja mielellään pienet muutkin kuukausittaiset kulut. Kaikki osamaksut ym. on ihan vihoviimeisiä. Olen tällä hetkellä töissä, mutta teen paljon hanttihommia ja pätkätöitä, työttömyysjaksojakin on ollut.
Esim. tällä hetkellä kuukausittaiset menot on niin pienet että niillä pärjää työttömänäkin. Ja aina kun on töissä pyrin säästämään mahd paljon, että on hätävaraa jos esim. auto hajoaa tai vastaavaa.
Maitoallergikko, joka ostaa useamman suklsalevyn tarjouksesta? :D
Mitäs ihmeellistä tässä? Ei kaikissa suklaissa ole maitoa! Tummat suklaat ovat useimmiten maidottomia, mutta tarjouksista en kyllä tiedä, koska itse en ole niihin törmännyt.
- maitoproteiiniallergikko, joka syö tummia suklaita
Joku perskokkare siellä larppaa työtöntä...
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla halpa vuokra-asunto. Ja mielellään pienet muutkin kuukausittaiset kulut. Kaikki osamaksut ym. on ihan vihoviimeisiä. Olen tällä hetkellä töissä, mutta teen paljon hanttihommia ja pätkätöitä, työttömyysjaksojakin on ollut.
Esim. tällä hetkellä kuukausittaiset menot on niin pienet että niillä pärjää työttömänäkin. Ja aina kun on töissä pyrin säästämään mahd paljon, että on hätävaraa jos esim. auto hajoaa tai vastaavaa.
Älä nyt? Ihanko totta? Mistähän sellaisia halpoja vuokra-asuntoja riittäisi kaikille tarvitseville? Ja että pienet kuukausittaiset kulut? Olipa hyvä kun kerroit, tätä ei varmaan kukaan kelan päivärahalla eläjä olisi tullut edes ajatelleeksi. Onpa tosiaan hyvä kun kerrot täällä itsestäänselvyyksiä suurina oivalluksinasi.
Ei ole mullakaan rahat loppuneet. Mutta ymmärrän. Että toisilla saattaa asumisen kustannukset olla 100 euroa enemmän. Ruokaa ei osata laittaa. Ja talouden budjetointi on hukassa.
Kun se perhanan hallitus kertoi leikkaavansa ekan kerran. Nostin siitä lähtien leikkauksiin asti joka kuu leikattavan summan tilitä pois ja tungin sukan varteen. Opettelin heti elämään pienemmällä rahalla. Ja karsin talouden kaikki turhat menot pois. Perheenä kulutamme 3000 euroa vuodessa vähemmän. Sukasta on otettu välillä. Kun lapsen puhelin on hajonnut tai on pitänyt ostaa kasvaville lapsille vaatteita. Mutta sitten sinne on pulloja kerätessä myös laitettu takaisin rahaa.
Ens syksynä lasten kasvaessa tulot taas tipahtavat. Voi olla sukka tyhjä ja tämä vanhempi ruokajonossa.
Ei kaikki saa samoja tukia. Minä esimerkiksi en ole oikeutettu toimeentulotukeen. Kyllä se hallituksen asumistuesta leikkaama satanen tuntuu tuloissani huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt? Ihanko totta? Mistähän sellaisia halpoja vuokra-asuntoja riittäisi kaikille tarvitseville? Ja että pienet kuukausittaiset kulut? Olipa hyvä kun kerroit, tätä ei varmaan kukaan kelan päivärahalla eläjä olisi tullut edes ajatelleeksi. Onpa tosiaan hyvä kun kerrot täällä itsestäänselvyyksiä suurina oivalluksinasi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut työttömänä vaikka mitä. Perämoottorin, tietokoneen, pleikkari vitosen, kännykän, polkupyörän. Kaikki ostin uutena. Rahaa säästyy kun ei käy baareissa eikä tupakoi.
Terveisiä kokkareiden puoluetoimistosta. Tiedoksesi suurin osa työttömistä ei polta eikä käy baareissa. Emme osta alkoholijuomia edes kaupasta, koska siihen ei ole varaa.
Kerropa ap, milläs rahalla korjaat sen sun pyörän jos se hajoaa tai menee renkaat. Joko syöt ja kävelet tai et syö ja korjaat. Muita vaihtoehtoja ei oikeasti ole. Jos sinulla on, niin olet sitten pelkkä valehtelija ja kiusaaja eikä kertomasi ole totta.
Sama.
Keikkatyötä riittää.
Silti olen tämän maan systeemeissä virallisesti "työtön".
- soteala
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Vuokra 550e, 16m2, puhelin ja netti 25e, sähkö 20e ja dösäri 70e = 665e/kk. Keikkatöillä elää komeasti.
- taka-töölö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on kelan päivärahoilla niin näitä neuvoja ei ole noudatettu ja on mennyt monta muutakin asiaa päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Keikkatyötä riittää.
- soteala
Jos nostat senttiäkään työttömyystukea, olet oikeasti loinen. Kehtaatkin vielä kehuskella.
Vierailija kirjoitti:
Maitoallergikko, joka ostaa useamman suklsalevyn tarjouksesta? :D
Mitäs ihmeellistä tässä? Ei kaikissa suklaissa ole maitoa! Tummat suklaat ovat useimmiten maidottomia, mutta tarjouksista en kyllä tiedä, koska itse en ole niihin törmännyt.
- maitoproteiiniallergikko, joka syö tummia suklaita
Laktoosi-intoleranttina törmään varsin usein tummiin suklaisiin, joissa on maitoa. Lidlistä on vaikeata löytää maidotonta levyä.
Tietyt tummat suklaat ovat maidottomia, edullisiakin, mutta en ole kyllä nähnyt niitä ikinä tarjouksessa.
Prisma on nostanut ainoan laktoosittoman maitosuklaalevyn hinnan parista eurosta jo lähes neljään. Jää hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Vuokra 550e, 16m2, puhelin ja netti 25e, sähkö 20e ja dösäri 70e = 665e/kk. Keikkatöillä elää komeasti.
- taka-töölö
Et sitten syö, pese itseäsi ja vaatteitasi? Kuljet risoissa vaatteissa vai alasti? Myös muita pakollisia kuluja ilmaantuu, joita ei nyt luetella tässä. Ja jos teet keikkatöitä, et ole työtön, joten miten liittyy aiheeseen mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Keikkatyötä riittää.
- soteala
Jos nostat senttiäkään työttömyystukea, olet oikeasti loinen. Kehtaatkin vielä kehuskella.
Nostan aina, kun on tauko keikkatöistä. Ihan kelan systeemien mukaisesti. 30 vuotta olen veroilla maksanut muiden TÄYTTÄ työttömyyttä, joten huilaan tukien varassa JUST SILLOIN KUN HALUAN.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.
- taka-töölö
Entä ruoka?
Työttömänä saat alle 600 ja asumistuen, jos olet oikeutettu siihen. Työttömyyskorvaus on täsmälleen sama, olipa sinulla miten monta lasta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut työttömänä vaikka mitä. Perämoottorin, tietokoneen, pleikkari vitosen, kännykän, polkupyörän. Kaikki ostin uutena. Rahaa säästyy kun ei käy baareissa eikä tupakoi.
No et ole ainakaan kelan päivärahoilla, ansiosidonnaisella ehkä. Tai sitten ostelet velaksi, joita ei ole aikomustakaan maksaa. Ihan järkkyjä paskanpuhujia palsta täynnä.
Työmarkkinatuella olen kaiken ostanut ja maksanut. Osamaksulla voi ostaa kaikkea helposti. Miksi muka pilaisin elämäni ostamalla tavaraa ja jättämällä maksamatta en minä niin idiootti ole. Maksan kaiken säästämällä. Parhaillaan säästän sähköpyörään rahaa. Olen säästänyt jo 700 euroa ja vielä säästän 800 euroa. Saan myös veronpalautuksia 360 euroa ja säästän nekin joten syksyllä ostan sähköpyörän.
Työmarkkinatuki on 600 euroa kuussa, eli asumiskulusi ovat oletettavasti nolla euroa tai sitten tuloa tulee myös muualta.
Miten joku tietää näin yksityiskohtaisesti toisen syömiset, juomiset ja tekemiset?? 😳 Ja miksi ne pitää kertoa koko kansalle?! Kylläpä olisi kiva lukea netistä toisen kertomana, kuinka paljon juon mehua ja syön suklaata ja pitsaa. Vai "kaverin puolesta kyselet"...????