Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja rahat ei ole koskaan loppuneet.

Vierailija
04.05.2025 |

Ruokaa on aina kaapissa. Miten  elää ihmiset jotka käy aina leipäjonossa. Saan samat tuet ja rahaa ja ruokaa on aina varaa ostaa. Onko ne jotain juoppoja kaikki että juovat 595 euron tuet parissa päivässä. Minä saan säästöönkin rahaa. Voin hyvin ja kunto on hyvä koska päivittäin poljen 20 km pyörälenkkiä. Syön pari kertaa päivässä. Teen omat ruuat usein ja silleen.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitoallergikko, joka ostaa useamman suklsalevyn tarjouksesta? :D

Mitäs ihmeellistä tässä? Ei kaikissa suklaissa ole maitoa! Tummat suklaat ovat useimmiten maidottomia, mutta tarjouksista en kyllä tiedä, koska itse en ole niihin törmännyt. 

- maitoproteiiniallergikko, joka syö tummia suklaita 

Laktoosi-intoleranttina törmään varsin usein tummiin suklaisiin, joissa on maitoa. Lidlistä on vaikeata löytää maidotonta levyä.

Tietyt tummat suklaat ovat maidottomia, edullisiakin, mutta en ole kyllä nähnyt niitä ikinä tarjouksessa.

Prisma on nostanut ainoan laktoosittoman maitosuklaalevyn hinnan parista eurosta jo lähes neljään. Jää hyllyyn. 

Ja vielä enemmän on niitä tummia suklaita, jotka SAATTAVAT sisältää maitoa. Valtaosa taitaa olla juuri noita, joten en jaksa uskoa, että maitoallergikko löytää suklaalevyjä alennuksesta koskaan.

Vierailija
62/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla halpa vuokra-asunto. Ja mielellään pienet muutkin kuukausittaiset kulut. Kaikki osamaksut ym. on ihan vihoviimeisiä. Olen tällä hetkellä töissä, mutta teen paljon hanttihommia ja pätkätöitä, työttömyysjaksojakin on ollut. 

Esim. tällä hetkellä kuukausittaiset menot on niin pienet että niillä pärjää työttömänäkin. Ja aina kun on töissä pyrin säästämään mahd paljon, että on hätävaraa jos esim. auto hajoaa tai vastaavaa. 

Älä nyt? Ihanko totta? Mistähän sellaisia halpoja vuokra-asuntoja riittäisi kaikille tarvitseville? Ja että pienet kuukausittaiset kulut? Olipa hyvä kun kerroit, tätä ei varmaan kukaan kelan päivärahalla eläjä olisi tullut edes ajatelleeksi. Onpa tosiaan hyvä kun kerrot täällä itsestäänselvyyksiä suurina oivalluksinasi.

Kerrotko miten säästämisellä vältytään mahdolliselta irtisanomiselta ja työttömäksi joutumiselta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla halpa vuokra-asunto. Ja mielellään pienet muutkin kuukausittaiset kulut. Kaikki osamaksut ym. on ihan vihoviimeisiä. Olen tällä hetkellä töissä, mutta teen paljon hanttihommia ja pätkätöitä, työttömyysjaksojakin on ollut. 

Esim. tällä hetkellä kuukausittaiset menot on niin pienet että niillä pärjää työttömänäkin. Ja aina kun on töissä pyrin säästämään mahd paljon, että on hätävaraa jos esim. auto hajoaa tai vastaavaa. 

Näin. 

Vuokra 550e, 16m2, puhelin ja netti 25e, sähkö 20e ja dösäri 70e = 665e/kk. Keikkatöillä elää komeasti.

- taka-töölö

Et sitten syö, pese itseäsi ja vaatteitasi? Kuljet risoissa vaatteissa vai alasti? Myös muita pakollisia kuluja ilmaantuu, joita ei nyt luetella tässä.

Kyllä keikkatyötä tekevä on kelan systeemeissä ihan vaan "työtön". Sitä fakin "työtön, työtön, työssä 8h" -lappua täyttelen kerran kuussa. Tehtyjen keikkojen mukaan sitten tulee työttömyyskorvausta, soviteltua tai ei mitään, jos tunteja ollut paljon.

Eli työtön.

Kuin pihalla sä oot näistä keikkaduuni kuvioista?

Vierailija
64/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä säästäjillä ei ole nähtävästi asumiskuluja. Itse saan täyden asumistuen, mutta mulla menee silti 400 euroa työmarkkinatuesta vuokraan. En saa toimeentulotukea. 

Vierailija
65/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaa, tekijää ja teettäjää on monenlaista. Jos saat soviteltuapvr, asia on ihan toinen.

Vierailija
66/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä säästäjillä ei ole nähtävästi asumiskuluja. Itse saan täyden asumistuen, mutta mulla menee silti 400 euroa työmarkkinatuesta vuokraan. En saa toimeentulotukea. 

Mun koko vuokra ei ole edes tuota 400 euroa. 

Vierailija
67/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä juttu. Tullaan pätemään toisten kustannuksella eikä oikeasti tiedetä todellisuudesta mitään. Aika halpamaista touhua. Kiusaamista.

Vierailija
68/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Arvaa kuinka monella ei ole, ja halvempia ei löydy. Onko sukulaistädin kämppä?

Vierailija
69/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin eläisin vaikka riisinjyvällä viikossa, mutta mun lapset ei. 

Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle. 

Vierailija
70/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on edes asua suomessa? Täällä maksaa litran rommi tanduaita 90 php ja spaddu 100 php 20 kpl,siellä maailman tapissa verot kun pitää j outo porukkaa elättää.Only in fin and happiest country ;;;;))))

Vierailija
71/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Arvaa kuinka monella ei ole, ja halvempia ei löydy. Onko sukulaistädin kämppä?

Suomi on täynnä halpoja vuokra-asuntoja. Jos ei ole varaa asua isossa kaupungissa niin voi muuttaa muualle. Yleensä kaupungissa asumista perustellaan paremmilla työmahdollisuuksilla, mutta selvästikään ei ole työpaikka toteutunut jos on ansiosidonnainen loppunut ja tippunut työmarkkinatuelle. 

Vierailija
72/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ olen paras ja säästäväisin köyhä! Te muut olette huonoja köyhiä.

Vierailija
73/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla haukkaa opintolainan lyhennys 200 euroa kuukausibudjetista. Kokeile itse elää yhtä vähällä rahalla ja kerro sitten kuinka kivaa on.

Onko korkeakin tutkinto kun opintolainaa pitää maksaa vai menikö laina amis-aikana humputteluun?

Vierailija
74/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussimatkat?

Oma autoko pitäisi olla? Pakollisiin menoihin, vaikkapa siihen työkkäritapaamiseen, pitää mennä bussilla. Kaikki ei asu kaupungin keskustoissa, varsinkin kun kela määräisi muuttamaan halvempaan sieltä kalliimmasta keskusta kämpästä. Tässä taas näkee kuinka todellisuudesta irtautuneita jotkut ovat. Voi herran tähden sentään.

Aika monet kulkee lyhyitäkin matkoja bussilla kun ei vain viitsi kävellä. Työkkärin tapaamiseen voi mennä kävellen vaikka matka olisi pitkäkin. Itse työttömänä kävelin usein päivässä 50 kilometriä. 

Vierailija
75/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sä et sitten pahemmin taida ostaa, vaatteita,kodin tekstiilejä,kodinkoneia,ym,sellaista

No tää tapatyötön luulee et menee hyvin kun on ruokaa kaapissa kun ei paremmasta tiedä.

tulin just mökiltä saunottiin rantasaunassa ja veneiltiin mut täl tyypil on  ruokaa kaapissa eli hyvin menee!!!!!  ja jos on olisin tossa  jamassa niin en paljoon mainostelis sitä.

mut iltoja sinne pienee kerrostalo luukkuun.

Vierailija
76/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, itse käyn vielä ulkomailla matkoilla. Tuilla elän tällä hetkellä. Toki minulla on puoliso joka maksaa puolet kustannuksista, mutta itse säästän oman osuuden matkoihin. Kohta Kreikkaan taas.

Vierailija
77/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin lapsuuteen kuuluu ehjät vaatteet ja harrastukset. Haluisin nähdä miten Ap tarjoaisi tuon kaiken sillä 595 eurolla muutamalle lapselle. 

Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.

Vierailija
78/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, itse käyn vielä ulkomailla matkoilla. Tuilla elän tällä hetkellä. Toki minulla on puoliso joka maksaa puolet kustannuksista, mutta itse säästän oman osuuden matkoihin. Kohta Kreikkaan taas.

joo hyvin menee kun on työtön se me tiedetään.

hitto oot nolo pösilö.

Vierailija
79/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia saat kyllä todella paljon enemmän tukia. Siksi minulla on nyt neljäs lapsi tulossa ettei töihin tarvitse mennä ja tuet jatkaa rullaamista. Ainakin olen tehnyt osuuteni syntyvyystalkoissa.

joo taas yks palstan vammainen yrittää vakuutella että todella pienillä tuilla menee hyvin kalliissa suomessa.

oli muuten hyvä kun hallitus leikkas tuista lapsikoroitukset pois.

Vierailija
80/134 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä halpoja vuokra-asuntoja. Jos ei ole varaa asua isossa kaupungissa niin voi muuttaa muualle. Yleensä kaupungissa asumista perustellaan paremmilla työmahdollisuuksilla, mutta selvästikään ei ole työpaikka toteutunut jos on ansiosidonnainen loppunut ja tippunut työmarkkinatuelle. 

Minne muualle? Vaikka jossain tuppukylässä olisi 400e vuokra niin vuokraraja sielä kunnassa on sitten sen 399e. Ei missään Suomessa oo halpaa asumista jos tuilla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan