Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jatkuvasti takerrutaan JK Rowlingin kommentteihin?

Vierailija
02.05.2025 |

Voiko joku selittää, miksi tämän asian kohdalla kaikki tämä misinformaatio on niin normalisoitua? Tuntuu erityisesti uutislähteitä vastuuttomalta vastakkainasettelulta ja riidanlietsomiselta, että boikotti ja päätösuutisissa selitetään tapahtumat aina JK Rowlingin "henkilökohtaisilla mielipiteillä" ja "Twitter -tykkäyksillä"

Kyseessä on kirjailija, joka ylpeästi kertoo käyttävänsä Harry Potter IP:stä saamiaan tulojaan anti-trans kampanjoihin ja järjestölahjoituksiin. J K Rowling on tehnyt viimeiset vuodet äärimmäisen aktiivista antitrans-työtä muuttaakseen lainsäädäntöä Skotlannissa ja Briteissä.

Lisäksi postaa anti-intersex ja aseksuaali-ihmisten kiusaamista kanavilleen, mitä en pysty käsittämään. Onko olemassa harmittomampia ja hiljaisempia sateenkaariväkiä kuin ne? Ja sitten laittaa voittokkaana sosiaaliseen mediaan asiasta kuvia jahdilla istumassa shampanjalasinsa kanssa. 

On aivan eri keskustelu, boikotoidaanko jotain asiaa siksi, että tekijä on "eri mieltä" vai siksi, että tekijä kertoo lahjoittavansa käytöstä tulevat tulonsa ihmisoikeuksien polkemiseen. En itse ole riittävän "woke", että jaksaisin kiinnostua siitä, onko kirjailija inhottava ihminen muuten vain henkilökohtaisessa elämässä. Mutta tämä on aivan eri luokan toimintaa.

Kommentit (429)

Vierailija
121/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rowlingilla on ansionsa nuortenkirjailijana eikä sen aikusikirjatkaan ole hullumpia. 

Tuntuu oudolta että tämä nuorten idoli haluaa käyttää aikaansa, arvovaltaansa ja rahaansa sukupuolivähemmistöjä vastaan. Mikään auktoriteetti hän ei kuitenkaan tässä asiassa ole.

Eihän se sinänsä kirjoja huononna. 

Ei hän puhu sukupuolivähemmistöjä vastaan, vaan naisten puolesta. Jos jotkut transihmiset kokevat, että esim. naisten määrittely omana ryhmänään tai vain naisille suunnatut palvelut, kuten turvakodit ja imetyksen/seksuaalisesta väkivallasta toipumisen/gynekologisten sairauksien vertaisryhmät, ovat heidän oikeuksiensa vastaisia, niin se valitettavasti kertoo siitä, että kyseiset transihmiset ovat misogyynejä. Samoin jos jotkut transihmiset kokevat, että homoseksuaalisuus on seksuaalista rasismia ja homojen omat tilat ja järjestöt siten uhka heidä

Oletko ihan oikeasti käynyt lukemassa, mitä Rowling kirjoittaa transihmisistä ja transihmisille? Miksi hän tekee sellaista, jos kyse on naisista. Tuo "naisten puolustaminen" on pelkkä eufemismi hänen transihmisiin kohdistuvalle kampanjoinnilleen. Esitätkö ettet näe sitä vai etkö oikeasti ole käynyt lukemassa?

Vierailija
122/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rowlingilla on ansionsa nuortenkirjailijana eikä sen aikusikirjatkaan ole hullumpia. 

Tuntuu oudolta että tämä nuorten idoli haluaa käyttää aikaansa, arvovaltaansa ja rahaansa sukupuolivähemmistöjä vastaan. Mikään auktoriteetti hän ei kuitenkaan tässä asiassa ole.

Valitettavasti UK:ssa tämä kaninkoloon loikannut lastenkirjailija on hyvinkin iso auktoriteetti tässä asiassa. Poliitikot polvet tutisten yrittää miellyttää häntä. 

Rowling on puhunut näistä asioista vuosia. Ennen korkeimman oikeuden päätöstä, eli kevättä 2025, poliitikot niin oikealla kuin vasemmalla selittelivät, kuinka transnaiset ovat naisia, lapsilla ei syntyessään ole sukupuolta, miehilläkin voi olla kuukautiset ja niin edelleen. Kyllä se taisi olla Stonew

Se, että populistit (tällä kertaa ihmeen oikeistolaistunut Labour) kääntävät takkinsa ei ole mikään yllätys. Rowlingilla on valtaa ja he luulevat nyt olevansa kansan hermolla, vaikka oikeasti aiemmin Labouria äänestäneet ihmiset ovat järkyttyneitä transihmisiin kohdistuvasta syrjinnästä, joka alkaa olla UK:ssa jo ihan häkellyttävää tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin antamassa Raision kaupungille palautetta tapahtuman nimen muutoksesta. Mielestäni on järkyttävää, että naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustaminen "ei vastaa Raision arvoja". 

Raision, eikä kenenkään kohtuullisen ja empaattisen ihmisen arvoja ei vastaa tuo. Transnaisiin (jotenkin heitä ei ne transmiehet kiinnosta) kohdistuva hyökkäys lakitasolla ja lobbaushankkeilla, jota rahoitettaisiin Raisionkin tapahtumallakin ei vastaa minun tai Raision käsitystä naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustamisesta.

Pahintahan teille öyhöäjille onkin se, että minulle ne transnaiset ja -tytöt ovat naisia ja tyttöjä. Ja transmiehet miehiä ja poikia. Heidän oikeutensa ovat myös naisten ja miesten oikeuksia.

Minä tahdon tietää, ettei minun tekoni ja rahankäyttöni johda siihen, että jonkin tytön oikeuksia tavalliseen, hyvään elämään viedään pois. Että minun takiani transnainen ei ole pääsemättä r*iskaussuojaan, vaikka heitä kohtaa kolminkertainen riski tulla sen kohteeksi verrattuna minuun. Että minun takiani transnainen ei olisi pääsemässä lähisuhdeväkivaltasuojaan. Että minun takiani transnainen joutuisi miesten vankilaan. Että minun takiani translasta ei enää päästetä mihinkään urheiluun, edes harrastamaan. Että minun takiani julkisilla paikoilla päästään käytännössä lain suojin pakottamaan transihmiset pysymään kotona, koska he eivät pääse enää turvallisiin vessoihin.

Aito riski naisten ja tyttöjen turvallisuudelle on aina ollus cismies. Ei transnainen. 

Kannattaa joskus vaivautua tutustumaan transnaiseen ja -mieheen. On teille kuin joku fiktiivinen konsepti, jota näkyy vain telkkarissa. Kuulostatte ihan homopanikoijilta vuosikymmenet sitten.

Vierailija
124/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka alkaa pikku hiljaa tajuamaan miten laiskasti ja loppujen lopuksi huonosti kirjoitettuja HP:t oikeasti ovat. Monelle varmaan tärkeä osa nuoruutta kun ei ollut parempaa tarjolla.

Luin kirjasarjan läpi 42-vuotiaana aikuisena ja huomasin kyllä heti, että eipä tämä mitään klassikkotekstiä ole. Kuitenkin sen verran viihdytti, että jaksoin loppuun asti. Osin kyllä siksi, että pitää muka olla sivistynyt maailman suosituimman kirjan suhteen.

Varmasti lapsena olisi ollut ihan erilainen kokemus, kasvaa samalla kun kirjan henkilöt kasvavat.

Vierailija
125/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin antamassa Raision kaupungille palautetta tapahtuman nimen muutoksesta. Mielestäni on järkyttävää, että naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustaminen "ei vastaa Raision arvoja". 

Raision, eikä kenenkään kohtuullisen ja empaattisen ihmisen arvoja ei vastaa tuo. Transnaisiin (jotenkin heitä ei ne transmiehet kiinnosta) kohdistuva hyökkäys lakitasolla ja lobbaushankkeilla, jota rahoitettaisiin Raisionkin tapahtumallakin ei vastaa minun tai Raision käsitystä naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustamisesta.

Pahintahan teille öyhöäjille onkin se, että minulle ne transnaiset ja -tytöt ovat naisia ja tyttöjä. Ja transmiehet miehiä ja poikia. Heidän oikeutensa ovat myös naisten ja miesten oikeuksia.

Minä tahdon tietää, ettei minun tekoni ja rahankäyttöni johda siihen, että jonkin tytön oikeuksia tavalliseen, hyvään elämään viedään pois. Että minun

Tunnen transihmisiä. Silti ei ole mielestäni oikein, että transtyttö vetää turpaan kamppailulajissa itseään fyysisesti heikompia tyttöjä ja tai yksikään biologinen tyttö ei voita yhtään urheilukilpailua, koska vastustajat ovat oman biologiansa vuoksi paljon vahvempia. Olet ra sisti ja epätasa-arvon kannattaja, vaikka taitavasti kiedot se valheen viittaan.

Vierailija
126/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Rowlingia vastaan suuntautuvassa misinformaatiokampanjassa on näköjään siirrytty epämääräisestä "transvihamielisiin kommentteihin" viittailusta epämääräisiin "anti-trans kamppanjoihin" osallistumisesta syyttelyyn.

Tietenkää ei mainita mitään esimerkkejä näistä kampanjoista.

Jostain syystä Suomen Rowlingia muka-nuoleskeleva media on myös hipihiljaa siitä, miten transaktivistit UK:ssa kanniskelevat mielenosoituksessa tappouhkauskylttejä, savustavat ihmisiä työpaikoiltaan (Kathleen Stockin kohdalla melko kirjaimellisesti) jne.

Ei tsiisus. Riittääkö 70000 punnan tuki transvastaisen järjestön oikeusjutulle näin aluksi? Pää pensaaseen vaan tai kaninkoloon tai missä ikinä valitsetkin muhia. 

Mulle ei riitä todisteeksi Rowlingin transvihasta sun tulkintasi siitä, että *sukupuolten välistä tasa-arvoa* koskevassa laissa sex = biologinen sukupuoli ovat "transvastaisia". Rowling on suoraan sanonut, että ei vastusta aikuisten ihmisten transhoitoja, eikä tuo FWS:n kampanja tai korkeimman oikeuden päätös vaikuttanut mitenkään transsukupuolisten asemaan suojeltuna vähemmistönä, kas kun siitä säädetään eri laissa.

Itse näytät työntävän päätäsi pensaaseen sen suhteen, että jos sukupuolesta tehdään pelkkä tunnekysymys, siitä on haittaa naisille, homoseksuaaleille ja niille transihmisille, joille "trans" ei ole muodikas identiteetti.

Tässä pieni lainaus For women Scotlandin perustajajäseneltä Magdalena Bernsilta koskien transnaisia (siis se For Women Scotland, joka ei ole sun mielestä ollenkaan transvastainen).

"You are fucking blackface actors. You aren't women. You're men who get sexual kicks out of being treated like women. fuck you and your dirty fucking perversions. Our oppression isn't a fetish you pathetic, sick, fuck." 

Tätä ajattelijaa JK Rowlingkin on useamman kerran ylistänyt. Ja ko. järjestöä hän tuki mm. 70 000 punnalla oikeusjutussa. Ehkä ei ihme, että Rowlingkin tykkää kutsua transihmisiä fetisisteiksi, kun on näin hienoja esikuvia hänellä.

Vierailija
127/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tahdon tietää, ettei minun tekoni ja rahankäyttöni johda siihen, että jonkin tytön oikeuksia tavallis

Tunnen transihmisiä. Silti ei ole mielestäni oikein, että transtyttö vetää turpaan kamppailulajissa itseään fyysisesti heikompia tyttöjä ja tai yksikään biologinen tyttö ei voita yhtään urheilukilpailua, koska vastustajat ovat oman biologiansa vuoksi paljon vahvempia. Olet ra sisti ja epätasa-arvon kannattaja, vaikka taitavasti kiedot se valheen viittaan.

Hienosti takerruit yhteen osaan. Selvä mennään sitten siihen. Eli transnaiset täytyy kieltää urheilusta kokonaan? Onhan 

On aivan valhe, että transnaisia ei voi voittaa. Tottakai jos transitioituu urheilijana vasta vanhalla iällä, on joitain asioita jotka antavat etua, koska kehosi on jo tottunut urheiluun ja olet todennäköisesti pidempi ja laajempi, kuin muut kilpailijat. Ja jotenkin tästä huolimatta, edes nämä vanhalla iällä transitioituneet urheilukonkarit eivät voita kultasijoja läheskään aina.

Jos olen kerta "ra sisti", joka muuten tuli aika hauskana lisänä tuohon, otetaanpa rotukysymys mukaan! Jos kerran fyysisellä edulla on väliä, meidänhän täytyisi kieltää tummaihoiset osallistujat lähes kaikista lajeista. He dominoivat erityisesti juoksussa täysin geeniensä ansiosta. Omaan sarjaansa vain.

Aasialaiset matematiikkaskabaajat ja e-urheilijat.

Lisäksi kaikki uimarit, jotka ovat kuin Phelps, ja omaavat luonnottoman uintiin  soveltuvia kehityspoikkeamia rintakehässä ja käsipituudessä.

Lisäksi kaikki koripalloilijat, jotka ovat luontaisesti poikkeuksellisen pitkiä.

Mutta ei, aina se on vain transnaiset, joita jahdataan. Se on teille oikeistolle ajan hitti.

Kilpaurheilusta voi olla monta mieltä, mutta kaikkien lasten tulee saada harrastaa liikuntaa. Ja tehdä se turvallisesti. Ja kaikki muu mainittu on ihmisoikeuskysymyksiä.

Vierailija
128/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Rowlingia vastaan suuntautuvassa misinformaatiokampanjassa on näköjään siirrytty epämääräisestä "transvihamielisiin kommentteihin" viittailusta epämääräisiin "anti-trans kamppanjoihin" osallistumisesta syyttelyyn.

Jostain syystä Suomen Rowlingia muka-nuoleskeleva media on myös hipihiljaa siitä, miten transaktivistit UK:ssa kanniskelevat mielenosoituksessa tappouhkauskylttejä, savustavat ihmisiä työpaikoiltaan (Kathleen Stockin kohdalla melko kirjaimellisesti) jne.

Ei tsiisus. Riittääkö 70000 punnan tuki transvastaisen järjestön oikeusjutulle näin aluksi? Pää pensaaseen vaan tai kaninkoloon tai missä ikinä valitsetkin muhia. 

Mulle ei riitä todisteeksi

No mutta noinhan se joidenkin kohdalla on. Ihan turha väittää, etteikö monella muka transnaisella se ole vain ulkonäöllinen juttu. Oikeaa naiseutta ei ymmärretä yhtään. Ei se ole  rintoja, pakaroita, pitkiä kutreja, turbohuulia ja mega kynsiä. Puhumattakaa näistä äijänkuvatuksista, jotka eivät edes yritä näyttää naiselta ja ovat aggressiivisia sekopäitä. Oikeiksi transnaisiksi voin laskea heidät joilla on kehodysforia. Joku järki käteen nyt, ei sitä maailmaa tarvitse noin syleillä, että oikeiden naisten oikeuksia poljetaan. Ja miksi, miksi on tosiaan miehelle sallittua pukeutua vaikka kuinka horahtavasti ja dramaattisesti, mutta sitten oikeaa naista esim. Erika Vikmania halveksimaan ja syytetään milloin mistäkin. Melkoisen tekopyhää. Hyi stana!

Vierailija
129/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta noinhan se joidenkin kohdalla on. Ihan turha väittää, etteikö monella muka transnaisella se ole vain ulkonäöllinen juttu. Oikeaa naiseutta ei ymmärretä yhtään. Ei se ole  rintoja, pakaroita, pitkiä kutreja, turbohuulia ja mega kynsiä. Puhumattakaa näistä äijänkuvatuksista, jotka eivät edes yritä näyttää naiselta ja ovat aggressiivisia sekopäitä. Oikeiksi transnaisiksi voin laskea heidät joilla on kehodysforia. Joku järki käteen nyt, ei sitä maailmaa tarvitse noin syleillä, että oikeiden naisten oikeuksia poljetaan. Ja miksi, miksi on tosiaan miehelle sallittua pukeutua vaikka kuinka horahtavasti ja dramaattisesti, mutta sitten oikeaa naista esim. Erika Vikmania halveksimaan ja syytetään milloin mistäkin. Melkoisen tekopyhää. Hyi stana!

Eli siis sinulle kelpaa vain sellaiset, joilla on kehodysforiaa (mikä on muuten diagnoosivaatimus tässä maassa, näkee miten tietämätöntä ollaan aiheesta ja prosessista), mutta ne jotka pukeutuvat naisellisesti, tekevät kauneusleikkauksia tai kihartavat hiuksiaan ovat älöttäviä? Mutta sitten naiseus ei ole mitään ulkonäköpiirteistä, mutta ne jotka eivät sitä suostu keholleen tekemään ovat oksettavaa?

Kuuletteko te ihan oikeasti itseänne?

Vierailija
130/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tahdon tietää, ettei minun tekoni ja rahankäyttöni johda siihen, että jonkin tytön oikeuksia tavallis

Odotan kyllä mielenkiinnolla sitä päivää, kun joku transmies urheilija voittaa kultasijan jossain miesten sarjassa. Sitten näkyy kyllä salamannopeasti, onko tässä teillä urheilupanikoijilla kyseessä transmis0gynia, vai ihan yleinen transf0bia.

Näen jo sielun silmin kommentit ja uutisotsikot.

"Tommonen vtun douppaaja kuulu mihinkään, miten tommonen on päästetty sisään!" "Kyllä minäkin tavallinen jätkä voittaisin minkä vaan kisan, jos mun annettaisiin pumpata testoi!" "Ulos sieltä tommoset!"

Unohtuu nopeasti sitten, miten kovaa työtä heidänkin piti tehdä päästäkseen sinne.

Vierailija
131/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo UK:n korkeimman oikeuden päätös (tasa-arvolaissa sex = biologinen sukupuoli ja nainen = biologinen nainen) on poikinut useita avoimia kirjeitä mm. historioitsijoilta ja biologeilta sekä lääkäriliitto BMA:lta, jotka kaikki tyrmäävät sen epätieteelliseksi ja syrjiväksi. Historioitsijat vertaavat sitä Section 28:n, joka on melko synkkä tahra UK:n historiassa.

Päätöstä on kaikki syy kritisoida ja tuoda esiin. että Rowling rahoitti kyseistä oikeusjuttua 70 000 punnalla tavoitteenaan juurikin tämä syrjivä linjaus. 

Eli tiedevastainen aktivistikööri raivoaa kun yhteiskunta ei tehnytkään lakeja heidän missionsa ja hihasta ravistettujen "totuuksiensa" perusteella vaan tieteen.

Ihan kun yhteiskunta olisi hetken galileita ja kopernikusta kuunneltuaan jostain syystä kääntynyt 180 astetta ja todennut että "e

BMA eli Britannian suurin lääkärijärjestö on mielestäsi tiedevastainen. Kertoo kaiken tästä sinun ja muiden Rowlingin seuraajien aatemaailmasta. 

Oliko tuossa joku argumentti vai heilutteletko vaan käsiäsi heittämällä tuon järjestön nimen muttet vahingossakaan mitään mitä se oikeasti sanoi ja missä asiassa?

Kaikki teidän argumenttinne näyttää olevan tuota samaa mallinetta, eli esitetään leimaava väite joka vaikuttaa joko hyvin kärjistetyltä tai jopa vääristellyltä ja sitten ei mitään perusteita sille väitteelle. 

Vierailija
132/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sinulle kelpaa vain sellaiset, joilla on kehodysforiaa (mikä on muuten diagnoosivaatimus tässä maassa, näkee miten tietämätöntä ollaan aiheesta ja prosessista), mutta ne jotka pukeutuvat naisellisesti, tekevät kauneusleikkauksia tai kihartavat hiuksiaan ovat älöttäviä? Mutta sitten naiseus ei ole mitään ulkonäköpiirteistä, mutta ne jotka eivät sitä suostu keholleen tekemään ovat oksettavaa?

Kehodysforia on edes jonkinlainen todiste, että mies on tosissaan. Älä nyt jaksa tosissasi väittää, etteikö iso osa ole vaan jonkun muun oikun vallassa. Miten selität sen, ettei transmiehistä ole koskaan noussut mitään kohua heidän käytöksestään johtuen? Transmiehiä ei tarvitse pelätä. Toisin on isokokoisen, parrakkaan, mekkoon ja korkokenkiin pukeutuneen transnaisen osalta, joka käy päälle, jos saa jonkun hermokohtauksen. Jos tämä on sinun mielestäsi ihan oikeaa naiseutta, niin suksi nyt sinäkin sitten suolle. Oikeille transihmisille suon ilomielin arvostuksen ja kunnioituksen, mutta näille tekeleille en.

Vierailija
133/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Odotan kyllä mielenkiinnolla sitä päivää, kun joku transmies urheilija voittaa kultasijan jossain miesten sarjassa. Sitten...

Saat odotella, todennäköisesti vähintään pitkään.

Vierailija
134/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transnaisilla ei ole kolminkertaista riskiä joutua seksuaalirikosten kohteeksi. Tällaiset tilastot saadaan Etelä-Amerikan homoprostituoiduista, ei länsimaissa elävistä, varsin turvallista elämää nauttivista valkoisista miehistä. Eikä miesten välinen väkivalta muutenkaan ole syy altistaa naisia samalle väkivallalle. Sen vastustamiseen on löydyttävä joku muu keino.

Transaktivismin vastustaminen ei vie pois kenenkään mahdollisuuksia hyvään elämään. Hyvän elämän toteutuminen ei voi olla siitä kiinni, että saa käyttää kaikkia vastakkaisen sukupuolen palveluita. Päinvastoin, transaktivismin vastustaminen on välttämätöntä ihmisoikeuksien ja reilun ja turvallisen yhteiskunnan takaamiseksi. Transidentifioituvilla ihmisillä on aivan samat oikeudet kuin kaikilla muillakin.

"Että minun takiani transnainen joutuisi miesten vankilaan." Mutta mikä on sitten "nainen" ja mikä on "miesten vankila"? Jos penikselliset miehet kävelevät omalla ilmoituksellaan (ainoa mihin identiteetti lopulta perustuu) naisten vankiloihin, onko enää "naisten" ja "miesten" vankiloita? Mitä ne tarkoittavat? Moni transnainenhan tosiaan haluaa pitää peniksensä, eikä ihmisen identiteettiä eli omaa mielipidettä itsestään voi mitenkään päätellä ulkoapäin. Ja miten voi olla mahdollista, että miehet ovat samaan aikaan olla niin vaarallisia, ettei transidentifioituva mies voi olla muiden miesten kanssa samassa tilassa, mutta toisaalta niin turvallisia, että naiset eivät tarvitse mitään suojaa miehiltä? Jos mies kävelee omalla ilmoituksellaan sisään kaikkiin naisten palveluihin, mitään suojaa ei ole. Naisille suunnattu palvelu on enää vain nimellisesti sellainen, oikeasti on kyse sekapalvelusta.

"Että minun takiani translasta ei enää päästetä mihinkään urheiluun, edes harrastamaan. Että minun takiani julkisilla paikoilla päästään käytännössä lain suojin pakottamaan transihmiset pysymään kotona, koska he eivät pääse enää turvallisiin vessoihin."

Mutta mahdollisuudet reiluun urheiluun ja wc-yksityisyyteenhän ollaan viemässä naisilta, ei transidentifioituvilta ihmisiltä. Kaikessa tässä jaottelussahan on kyse yksinomaan siitä, että naiset tarvitsevat fyysisistä syistä omat tilansa ja kategoriansa, jotta voisivat osallistua yhteiskuntaan. Eivät nämä ole, eivätkä ole koskaan olleet, identiteetin validoimiseen tarkoitettuja palveluita.

Lasten urheilun toteutumiseen ei tarvita transaktivismia, eikä transidentiteetin tule värittää lapsen elämää. Lapsi voi identifioitua, mutta aikuisten ei pidä mennä lasten kaikkiin ideoihin täysillä mukaan. Ei niin pieni kykene päättämään sellaisesta asiasta, eikä käytännössä ole mitään keinoa, jolla alaikäinen, omassa kropassaan kasvava voisi elää täysin "identiteetin mukaan". Tyttö poikien pukuhuoneessa aiheuttaa vain hämmennystä ja päinvastoin.

Vierailija
135/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehodysforia on edes jonkinlainen todiste, että mies on tosissaan. Älä nyt jaksa tosissasi väittää, etteikö iso osa ole vaan jonkun muun oikun vallassa. Miten selität sen, ettei transmiehistä ole koskaan noussut mitään kohua heidän käytöksestään johtuen? Transmiehiä ei tarvitse pelätä. Toisin on isokokoisen, parrakkaan, mekkoon ja korkokenkiin pukeutuneen transnaisen osalta, joka käy päälle, jos saa jonkun hermokohtauksen. Jos tämä on sinun mielestäsi i

Äläkä sinä jaksa tosissasi väittää, että tuo myyttinen valtavan kokoinen karvainen kaikkien kimppuun hyökkäävä transnainen on todellinen muualla kuin sinun häiriintyneissä päiväunissasi.

Vierailija
136/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo UK:n korkeimman oikeuden päätös (tasa-arvolaissa sex = biologinen sukupuoli ja nainen = biologinen nainen) on poikinut useita avoimia kirjeitä mm. historioitsijoilta ja biologeilta sekä lääkäriliitto BMA:lta, jotka kaikki tyrmäävät sen epätieteelliseksi ja syrjiväksi. Historioitsijat vertaavat sitä Section 28:n, joka on melko synkkä tahra UK:n historiassa.

Päätöstä on kaikki syy kritisoida ja tuoda esiin. että Rowling rahoitti kyseistä oikeusjuttua 70 000 punnalla tavoitteenaan juurikin tämä syrjivä linjaus. 

Eli tiedevastainen aktivistikööri raivoaa kun yhteiskunta ei tehnytkään lakeja heidän missionsa ja hihasta ravistettujen "totuuksiensa" perusteella vaan tieteen.

Ihan kun yhteiskunta olisi hetken galileita ja kopernikusta kuunneltuaan jostain

"Oliko tuossa joku argumentti vai heilutteletko vaan käsiäsi heittämällä tuon järjestön nimen muttet vahingossakaan mitään mitä se oikeasti sanoi ja missä asiassa?

Kaikki teidän argumenttinne näyttää olevan tuota samaa mallinetta, eli esitetään leimaava väite joka vaikuttaa joko hyvin kärjistetyltä tai jopa vääristellyltä ja sitten ei mitään perusteita sille väitteelle."

Onko Daily Mail riittävän oikeistolainen lähde sinulle? 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14657665/Doctors-label-Supreme…

Vierailija
137/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä sinä jaksa tosissasi väittää, että tuo myyttinen valtavan kokoinen karvainen kaikkien kimppuun hyökkäävä transnainen on todellinen muualla kuin sinun häiriintyneissä päiväunissasi.

Okei. Olet siis noin pihalla. Jos sinulla ei ole edes oikeaa tietoa, älä viitsi päteä. Kanssasi ei kannata jatkaa, koska faktat eivät ole hallussa, ja puolustat sairasta ideologiaa hampaat irvessä.

Vierailija
138/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Odotan kyllä mielenkiinnolla sitä päivää, kun joku transmies urheilija voittaa kultasijan jossain miesten sarjassa. Sitten...

Saat odotella, todennäköisesti vähintään pitkään.

Sinulle ne aina vain jotenkin eivät jää mieleen, mutta transmiehet ovat olleet jo vuosia miesten urheilussa, ja osa jopa näillä mitalisijoilla. Siitä huolimatta, että heitä väestöstä on niin vähän, urheilijoista vieläkin vähemmän.

Esimerkiksi Chris Mosier ja Pat Manuel ovat tässä lähiaikoina pärjänneet transmiehinä erittäin hyvin mitalisijoissa miesten kilpaurheilussa.

Vierailija
139/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti UK:ssa tämä kaninkoloon loikannut lastenkirjailija on hyvinkin iso auktoriteetti tässä asiassa. Poliitikot polvet tutisten yrittää miellyttää häntä. 

Rowling on puhunut näistä asioista vuosia. Ennen korkeimman oikeuden päätöstä, eli kevättä 2025, poliitikot niin oikealla kuin vasemmalla selittelivät, kuinka transnaiset ovat naisia, lapsilla ei syntyessään ole sukupuolta, miehilläkin voi olla kuuka

Entäs tavallisiin ihmisiin kohdistuva syrjintä? Murehtivatko transkokijat sitä? Ei, enpä jotenkin usko. Hehän ovat intersektionaalisnerollisen uhrihierarkian huipulla joten heidän ei tarvitse piitata muiden (alempiensa?) kärsimyksistä? Kannatti olla queer tuossa ääliöpyramidissa! Voi osoittaa vain sormella kenet halua kiipimispelistä kokonaan ulos. Ihanan reilua!

Vierailija
140/429 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, tämä koko keskustelu tuntuu ihan hullulta ja olen itse joutunut hyppäämään koko sateenkaaripiireistä pois jo vuosia sitten. En koe enää nykyään turvalliseksi kertoa kenellekään seksuaalisesta suuntautumisestani. En homopiireissä, mutta en konservatiivisten sukulaistenkaan parissa.

Olen itse kehydysforiasta koko teini-iän (ja vielä nykyäänkin tavallaan) kärsinyt nainen, joka on todistanut sitä "no tätä ei itseasiassa ikinä tapahdu" käytöstä ja muuta sellaiset 15-20 vuotta. Nykyään transnaiseksi identifioituva mies kiusasi minua fyysisesti ala-asteella, piinasi luokkamme tyttöjä ja nykyään toitottaa somessa että hän olikin sellainen herkkä pikku hissukka lapsena. Niinpä niin. Teininä yksi täysi-ikäinen transtuttuni oli kuulemma saanut kehuja polilla kun oli aloittanut netistä tilaamansa hormonit omin päin. Joo en tiedä miten totta tuo oli, mutta jos olisin maininnut epäilykseni olisin lentänyt kaveriporukoista heti ulos. Netin transryhmissä kannustettiin ja neuvottiin valehtelemaan, jotta saisi haluamansa. Kirjoittaisin vielä huomennakin jos kirjoittaisin tähän kaikki kokemukseni auki.

Olen tuntenut vuosien aikana varmaan lähemmäs, ylikin sata transidentifioitunutta ihmistä, ja tuttavapiiriini kuuluu tälläkin hetkellä heitä. En vain kykene enää osallistumaan keskusteluun kenenkään sukupuolifiiliksistä millaan tavalla, koska nuo keskustelut sitten ruokkivat taas omaa kehodysforiaani. Omalle mielenterveydelleni on ihan ehdotonta, että pysytään fyysisessä todellisuudessa jossa sukupuoli ei ole mikään metafyysinen haamu joka samaan aikaan on täyttä huuhaata sekä totisinta totta. Kaikki argumentit on jauhettu loppuun sata kertaa, eikä niissä ole mitään järkeä.