Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LASTEN synttärikutsuun vastaaminen, eikö teillä ole mitään käytöstapoja??

Vierailija
16.08.2023 |

Meidän lapsella on synttärit syksyllä, ja laitettiin hyvissä ajoin kutsu kaverisynttäreille. Aika, paikka ja ketä koskee.

Mitä tekevät nämä kutsutut? Osaa lukee viestin, ja ei vastaa MITÄÄN. Osa ei moneen päivään edes avaa lähetettyä viestiä. YKSI äiti vastaa etiketin mukaisesti ja ystävällisesti Kiitos paljon ihanasta kutsusta, pääsemme (henkilöt X Y ja z) saapumaan.

Eikö teillä ole mitään tapoja aivan hirveää käytöstä ettei vastaa mitään, ei edes Kiitos

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vastaavat sitten kun tietävät pääsevätkö ja ketä on tulossa??

Vierailija
2/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa kuuluu vastata:

Kiitos kutsusta, ilmoitamme Xx mennessä pääsemmekö

Tai

Kiitos kutsusta Pekalle/Maijalle. Onpa kaunis kutsu

Tai

👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaan viestin ennen kuin tiedän, mitä voi vastata, unohdan vastata. Eli vastaan vasta kun aikataulut on selvillä.

Vierailija
4/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kutsuihin ei tule vastausta, ellei siinä ole erikseen selkeästi käsketty ilmoittamaan, että pääseekö vai ei.

(Ehkä ei ole vaihtoehto).

Vierailija
5/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa kuuluu vastata:

Kiitos kutsusta, ilmoitamme Xx mennessä pääsemmekö

Tai

Kiitos kutsusta Pekalle/Maijalle. Onpa kaunis kutsu

Tai

👍

Jos löydät lainkohdan niin uskon, mutta noin muuten ihmiset on vapaita viestimään miten haluavat. Kai itselläsi oli tapoja liittää mukaan tieto siitä, mihin mennessä juhliin pitää ilmoittautua?

Vierailija
6/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö vastausta? Ja pvm.

Vierailija
7/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teillä olisi siinä viestissä päivämäärä, johon mennessä haluatte vastauksen? Ja siihen mennessä vain yksi vastasi? Jos mulle tulee nyt kutsu vaikka sanotaan kolmen viikon päähän, ei oikeasti osaa sanoa pääsemmekö ja jos pääsemme, millä kokoonpanolla. Esim olin varannut illalispöydän ravintolaan meidän perheelle ja kahden lapsen puolisoille noin kuukausi sitten, tarkoitus oli juhlia mun ja miehen (siis lasten isän) hääpäivää. Hääpäivän aamuna, jonka iltaa siis toi illallisvaraus oli tehty, selvisi että kukaan meistä ei sittenkään pääse tuonne. Kaikilla oli sen kuukauden aikana tullut joku este. Eli haluatko ap tänään viestin, että "jee, kiitos kutsusta, meitä tulee 7 henkeä" ja sitten päivää ennen: sori, ei päästäkkään. Vai silloin viimeisenä rsvp päivänä: "pahoittelut, emme pääse mukaan, mutta hauskoja juhlia teille". Kumpi?

Vierailija
8/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsu tulee viestillä, joko vastaan pelkällä reaktiolla tai "Kiitos kutsusta, ilmoitellaan myöhemmin plaaplaa". Ilmoitan viimeistään viikko tai pari etukäteen pääsystä.

Vierailija
9/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan olla kurkkuani myöten täynnä näitä kutsuvastauksia. Lasten synttäreillekin jo vaaditaan.

Vierailija
10/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itse vastasin viikkoa ennen, että lapsemme osallistuu kutsuille ja kortti saatu kaks viikkoa ennen kutsua. Olin kai tökerö sitten.

Muistitko itse tiedustella lapsien mahdolliset allergiat ja muut sairaudet jotka pitää ottaa huomioon?

Vierailija
11/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ihminen on esimerkiksi työelämässä. Vapaa aika rajattua, joutuu suunnittelemaan menojaan.

Vierailija
12/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teillä olisi siinä viestissä päivämäärä, johon mennessä haluatte vastauksen? Ja siihen mennessä vain yksi vastasi? Jos mulle tulee nyt kutsu vaikka sanotaan kolmen viikon päähän, ei oikeasti osaa sanoa pääsemmekö ja jos pääsemme, millä kokoonpanolla. Esim olin varannut illalispöydän ravintolaan meidän perheelle ja kahden lapsen puolisoille noin kuukausi sitten, tarkoitus oli juhlia mun ja miehen (siis lasten isän) hääpäivää. Hääpäivän aamuna, jonka iltaa siis toi illallisvaraus oli tehty, selvisi että kukaan meistä ei sittenkään pääse tuonne. Kaikilla oli sen kuukauden aikana tullut joku este. Eli haluatko ap tänään viestin, että "jee, kiitos kutsusta, meitä tulee 7 henkeä" ja sitten päivää ennen: sori, ei päästäkkään. Vai silloin viimeisenä rsvp päivänä: "pahoittelut, emme pääse mukaan, mutta hauskoja juhlia teille". Kumpi?

Jos et pysty pyydettyyn vastauspäivään mennessä sitoutumaan menemään paikalle, vastauksesi on kielteinen.

Normaalisti ihmiset eivät pidä toisten juhlia vaihtoehtona B:nä varalla, vaan päättävät mennä paikalle ja kieltäytyvät muista menoista.

Vierailija
13/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halusi jälleen avautua. Mitä tähän pitäisi nyt suhtautua ja kommentoida? 🤷

Vierailija
14/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsu tulee viestillä, joko vastaan pelkällä reaktiolla tai "Kiitos kutsusta, ilmoitellaan myöhemmin plaaplaa". Ilmoitan viimeistään viikko tai pari etukäteen pääsystä.

Ihan oikeasti en ymmärrä miten  nuo reaktiot parantavat kommunikaatiota! Omiin kutsuihini en todellakaan odota mitään peukkuja tms silmäniskuja, vaan kerrottuun päivään mennessä tiedon siitä, ketä tulee ja onko allergioita. Aikuiset kommunikoi sanoilla. Jos näen, että viesti on luettu eikä vastausta ole vielä tullut, oletan että viesti on luettu ja vastaanottaja selvittelee miten toimia. Siinä ei peukku paina.

Vierailija
15/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos/kun lapsesi on "kettumainen", ja muu porukka haluaa pohtia tykönään keskenään ennen vastauksen antamista.  Ehkäpä ne ajattelevat että on teille ihan oikein kun ei vastata / saavuta.

Vierailija
16/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti en ymmärrä miten  nuo reaktiot parantavat kommunikaatiota! Omiin kutsuihini en todellakaan odota mitään peukkuja tms silmäniskuja, vaan kerrottuun päivään mennessä tiedon siitä, ketä tulee ja onko allergioita. Aikuiset kommunikoi sanoilla. Jos näen, että viesti on luettu eikä vastausta ole vielä tullut, oletan että viesti on luettu ja vastaanottaja selvittelee miten toimia. Siinä ei peukku paina.

Tarkoitus reaktiolla on lähinnä kuitata, että viesti on luettu. Mulla on asetuksissa niin, että viestien lukemisia ei erikseen näe mistään. En tykkää siitä että ihmiset niitä kyttää.

Vierailija
17/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita kutsukorttia lapsen kaverille ? Näin viime vuosituhannen puolella laitettiin. Lapsihan on kutsuvieras, osallistunee myös pienen lahjan ideointiin. Onko tässä kävelty lasten yli ?

Vierailija
18/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kutsua tullut joten en voi vastata

Vierailija
19/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos/kun lapsesi on "kettumainen", ja muu porukka haluaa pohtia tykönään keskenään ennen vastauksen antamista.  Ehkäpä ne ajattelevat että on teille ihan oikein kun ei vastata / saavuta.

Tämä on aivan sairasta. Ilmiannettu

Vierailija
20/208 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se viesti tulee sellaiseen aikaan, että siinä juuri ja juuri ehtii sen lukea, eikä tiedä vielä aikatauluja kyseiselle ajankohdalle, niin se voi hyvinkin unohtua. Ei tuommoisesta kannata vetää hernettä nokkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän