Miksi jatkuvasti takerrutaan JK Rowlingin kommentteihin?
Voiko joku selittää, miksi tämän asian kohdalla kaikki tämä misinformaatio on niin normalisoitua? Tuntuu erityisesti uutislähteitä vastuuttomalta vastakkainasettelulta ja riidanlietsomiselta, että boikotti ja päätösuutisissa selitetään tapahtumat aina JK Rowlingin "henkilökohtaisilla mielipiteillä" ja "Twitter -tykkäyksillä"
Kyseessä on kirjailija, joka ylpeästi kertoo käyttävänsä Harry Potter IP:stä saamiaan tulojaan anti-trans kampanjoihin ja järjestölahjoituksiin. J K Rowling on tehnyt viimeiset vuodet äärimmäisen aktiivista antitrans-työtä muuttaakseen lainsäädäntöä Skotlannissa ja Briteissä.
Lisäksi postaa anti-intersex ja aseksuaali-ihmisten kiusaamista kanavilleen, mitä en pysty käsittämään. Onko olemassa harmittomampia ja hiljaisempia sateenkaariväkiä kuin ne? Ja sitten laittaa voittokkaana sosiaaliseen mediaan asiasta kuvia jahdilla istumassa shampanjalasinsa kanssa.
On aivan eri keskustelu, boikotoidaanko jotain asiaa siksi, että tekijä on "eri mieltä" vai siksi, että tekijä kertoo lahjoittavansa käytöstä tulevat tulonsa ihmisoikeuksien polkemiseen. En itse ole riittävän "woke", että jaksaisin kiinnostua siitä, onko kirjailija inhottava ihminen muuten vain henkilökohtaisessa elämässä. Mutta tämä on aivan eri luokan toimintaa.
Kommentit (429)
Trans ulit saivat tänäänkin loihdittua monisatasivuisen Rowlingin mustamaalausketjun todentamatta ensimmäistäkään Rowlingin sanomaa tai tekemää transvastaisuutta. Toisaalta transit eivät osaa edes antaa transiuden tai naisen määritelmiä, mutta meuhkaavat senkin edestä.
Missään en ole transihmisiä Rowlingin nähnyt haukkuvan. Mutta näinhän nämä kiihkoilijat sen tulkitsevat, jos et ole prikulleen samaa mieltä heidän kanssaan, alkaa cancelointi ja hirmuinen poru. Hirveitä tyyppejä.
Meillä taitaa olla hieman erilainen näkemys kritiikistä ja sen esittämistavasta. Vinkki: raiskaus- ja tappouhkaukset eivät ole kritiikkiä.
Joo oliko se India tehnyt tappouhkauksen? Onko hän vastuussa muiden tappouhkauksista?
Onko Rowling vastuussa seuraajiensa transihmisille osoittaneista tapoouhkauksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olet tästä Indiasta lähes yhtä pakkomielteinen kuin Rowling.
Mihin JK:ltä muuten unohtui transihmisten toivottujen pronominien käyttäminen. Kun häneltä kysyttiin siinä nyyhkypodcastissa kunnioittaako hän transihmisten pronomineja vastaus oli "of course". Mihinkähän sekin nyt jäi. Vissiin kaninkolo syveni."
Toivottavasti pakkomielteeni sai sinutkin miettimään, ettei kannata ihan nielemättä irrallisista kommenteista kimpaantua ja vetää johtopäätöksiä siitä, vastustaako joku kokonaista ihmisryhmää :)
Olen nähnyt Rowlingin X:ssä käyttävän toivottuja pronomineja transihmisistä, jotka osaavat keskustella asiallisesti ja kunnioittavasti. En ihmettele, ettei jaksa näidän häntä piinaavien sekopäiden kohdalla vaivautua. En jaksaisi minäkään, jos olisin vuosia joutunut lukemaan ja kuuntelemaan, kuinka minut sekä muut kanssani samoja asioita ajavat naiset
Oletko siis sitä mieltä, että tuolla tavalla käyttäytyvien toilauluja ei tulisi tuoda julki? Eikö epäsopivaa käytöstä kuulukaan call outata?
Tulee kyllä mieleen ne keissit kun aktivistien omien ryhmien sisällä on joku misogyyni/ahdistelija eikä kukaan uskalla kertoa siitä kenellekään eteen päin, vaikka kuinka moni asiasta on oikeasti tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma Rowlingiin liittyvässä uutisoinnissa ja keskusteluissa on, että hänen sanoilleen annetaan vääristeltyjä merkityksiä kertomatta tarkasti, mitä hän on sanonut ja mitä sillä tarkoittanut. Tässäkin aloituksessa sanotaan Rowlingin tukeneen antitransjärjestöjä. Joka kerta kun olen itse käynyt tutkimassa näitä väittämiä niin käy ilmi, että Rowling on tukenut esim. feministijärjestöjä, jotka taistelevat naisten oikeuksien puolesta. Kun käy katsomassa, mitä Rowling on sanonut, käy ilmi, että hän on puolustanut biologisten naisten turvallisuutta ja oikeuksia esim. reiluun urheiluun. Eli olet antitrans, kun puolustat naisten oikeuksia.
Voi hyvin olla, että aktivismissaan hän on laukonut välillä vähän yli laidan, mutta niin usein hänen sanomaansa ja tekojansa on vääristelty, etten jaksa kyllä itse välittää. Rowling on naisten asialla ja ennen kaikkea niitä miehiä vastaan, jotka yrittävät tuhota biologisten naisten aseman ja tur
Hyvä kirjoitus 👍 (344)
Kenties Rowlingille on käynyt vähän kuten Harry Potterille Rita Luodikon kanssa. Eli kirjoitukset, vääristelyt ja ihmisten uskomukset hänestä elävät ihan omaa elämäänsä. Samaan aikaan hän itse mieltää olevansa vahvasti juuri ihmisoikeusasialla puolustaessaan naisten/tyttöjen turvallisuutta ja oikeuksia...
Vierailija kirjoitti:
Trans ulit saivat tänäänkin loihdittua monisatasivuisen Rowlingin mustamaalausketjun todentamatta ensimmäistäkään Rowlingin sanomaa tai tekemää transvastaisuutta. Toisaalta transit eivät osaa edes antaa transiuden tai naisen määritelmiä, mutta meuhkaavat senkin edestä.
Osaatko laskea? Todennäköisesti sinä jankkaat samoja fraasejasi seuraavat 600 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I stand with JK Rowling.
Sama. Olen kokolailla samoilla linjoilla kuin Rowling alkuperäisessä esseessään transkysymyksestä.
Entä tänä päivänä, kun hän on ryöminyt syvemmälle kaninkoloon, eikä puhukaan enää niin hillitysti transihmisistä?
Kolisevatko UuNINLUukUt?
No sun päässä varmaan. Oletko ihan idiootti. Ei kukaan muu mistään luukuista puhu.
Ilmeisesti heilaava pesukarhu marssii vieläkin ikkunasi alla ja lukee ääneen Potter-kirjoista transfobisia katkelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ongelma Rowlingiin liittyvässä uutisoinnissa ja keskusteluissa on, että hänen sanoilleen annetaan vääristeltyjä merkityksiä kertomatta tarkasti, mitä hän on sanonut ja mitä sillä tarkoittanut. Tässäkin aloituksessa sanotaan Rowlingin tukeneen antitransjärjestöjä. Joka kerta kun olen itse käynyt tutkimassa näitä väittämiä niin käy ilmi, että Rowling on tukenut esim. feministijärjestöjä, jotka taistelevat naisten oikeuksien puolesta. Kun käy katsomassa, mitä Rowling on sanonut, käy ilmi, että hän on puolustanut biologisten naisten turvallisuutta ja oikeuksia esim. reiluun urheiluun. Eli olet antitrans, kun puolustat naisten oikeuksia.
Voi hyvin olla, että aktivismissaan hän on laukonut välillä vähän yli laidan, mutta niin usein hänen sanomaansa ja tekojansa on vääristelty, etten jaksa kyllä itse välittää. Rowling on naisten asialla ja ennen kaikkea niitä miehiä vastaan, jotka y
Tässä vielä hyvä kirjoitus, joka puolustaa Rowlingia
https://www.nytimes.com/2023/02/16/opinion/jk-rowling-transphobia.html
Kolisevatko UuNINLUukUt?