Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?

Vierailija
01.05.2025 |

Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.

Kommentit (297)

Vierailija
221/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö aloitteellisella miehellä sitten ole riskiä, että nainen on nössykkä tai odottelee parempaa?"

Ei, jos oletus on, että naisella on aina varaa kieltäytyä lähtemästä kenen tahansa messiin. Vain epätoivoiset naiset tyytyvät, muut valitsevat.

Mies ei voi kieltäytyä?

Vierailija
222/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa yrität nyt tätä samaa jankkausta, että minä jota kukaan ei liehittele, olisin ollut parisuhteessa vähintään mallitasoisen miehen kanssa.

Viimeisin exäni oli ylipainoinen, ujo ja kertoi miten hiljaista treffirintamalla oli ollut aina. Minä en hänelle sitten riittänyt, vaan jatkoi paremman etsintää meidän suhteemme jo alettua.

En jankkaa. Vaikuttaa siltä, ettet itse uskalla antaa mahdollisuutta niille miehille, jotka vaikuttavat aidosti ihastuneilta. Joko tietoisesti tai alitajuisesti. Miksi edes vietit aikaa miehen kanssa, josta varmaan tunnistit ettei häntä kiinnosta? 

Minä olen ollut 11 vuotta kaverina naisen kanssa, joka rakastaa minua, mutta jolle olen sanonut, etten ole kiinnostunut hänestä. Hän ei ole tapaillut ketään miestä tänä koko aikana, vaikka ennen minuun tutustumistaan hän oli aika aktiivinen miesrintamalla. En ymmärrä tätä hänen takertumistaan mieheen, joka ei ole hänestä kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa luontoa, vastaus on näkyvissä kaikkialla. Koiras on aktiivinen siittäjä, naaras on passiivisempi vastaanottaja.

Otappa selvää.. on myös niitä naaraita, joille mies kelpaa yhden parittelun ajaksi ja tämän jälkeen naaras syö uroksen.. ihmisillä käy usein samoin, miehen elämä päättyy avioliittoon.

Kyllä se naisenkin elämä päättyy avioliittoon, siitä alkaa raataminen muiden eteen ja omaan napaan tuijottamisen aika ja huoleton sinkkuelämä on pelkkä muisto vain.

Vierailija
224/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehen oma etu tehdä aloite. Ja jopa useampia sellaisia vapaata naista kohtaan, jonka haluatte. Jos tietäisitte miten vähän naiset sellaista sivistynyttä aloitetta kohtaa tavalliselta ei-humalaiselta mieheltä, niin ymmärtäisitte edun luonteen.

No siihen on varmaan syynsä, miksi näitä aloitteita tulee niin vähän? Ehkä niiden tekeminen ei ole kovin järkevää tuntemattomille naisille.

Miesten testosteronitasot ovat laskeneet kuin lehmänhäntä. Yleensä ne joilla on tasot korkealla eivät ihmettele mikseivät naiset lähesty ja vie treffeille.

Vierailija
225/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?

En harrasta seksiä tyypin kanssa, joka ei osaa/halua sitoutua. Viimeisimmässä suhteessa seksiä oli vasta yli 2 kk tutustumisen jälkeen. 

Ohhoh, kuulostaa mun korvaani varsin pitkältä ajalta tuo 2 kk. Jaksoiko hän hyvin odottaa? Mä seuru

Oma kokemus näin aikuisena on ollut, että kyllä naisetkin haluaa nopeasti tietää myös sen seksuaalisen yhteensopivuuden, eikä läheskään kaikki halua sitoutua sen enempää kuin minäkään. Aikuisena parisuhde on muuta kuin kakaroiden tekemistä, ne on yleensä tehtynä tai niitä ei edes haluta.

Vierailija
226/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Ja sitten sinä alat tyytyjänaiseksi.

Vierailija
227/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?

Ryhävalaisiin ei voisi kuvitella edes koskevansa, puun runkokin kuulostaa houkuttelemmalta.

Vierailija
228/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö aloitteellisella miehellä sitten ole riskiä, että nainen on nössykkä tai odottelee parempaa?"

Ei, jos oletus on, että naisella on aina varaa kieltäytyä lähtemästä kenen tahansa messiin. Vain epätoivoiset naiset tyytyvät, muut valitsevat.

Mies ei voi kieltäytyä?

Jos mies on sellainen, jolla ei ole vientiä, hyvin suurella todennäköisyydellä mies ei kieltäydy. Mulla on tästä ihan omaa kokemusta paljon. Ne miehet jotka jo muutenkin saa parempia naisia kuin minä, varmasti kieltäytyisivät, mutta enhän mä sellaisia ikinä edes kehtaisi lähestyä. 

-eri 

Vierailija
229/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on oikeasti kiinnostunut, hän on aloitteellinen. Jos mies ei tee aloitteita, hän ei ole kiinnostunut. On hyvä selvittää tämä heti. 

Vierailija
230/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?

Se että sinkkumies haluaa ihmissuhteen eikä pelkkää panosuhdetta. Itse olen tekosyyn varjolla lähtenyt pois tilanteista joista olisi seurannut samana yönä seksiä ja todennäköisesti panosuhde.

Et ole mies. Hiiri.

Vierailija
231/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää vanhanaikaisuutta. Naiset, rohkeasti vain lähestymään miehiä joista olette kiinnostuneet.

Vierailija
232/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?

Kyllä hän jossain määrin on silloin kiinnostunut, jos vaivautuu tekemään aloitteen. 

Nainen kyllä pystyy helposti torjumaan lipevän seksin perässä olevan miehen tai miehen, josta mies ei ole kiinnostunut.

Jos nainen lähestyy

Miksi mies haluaisi suhteen, jossa nainen ei alkujaankaan ole kiinnostunut?

Vierailija
233/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää vanhanaikaisuutta. Naiset, rohkeasti vain lähestymään miehiä joista olette kiinnostuneet.

On tehty jo monta kertaa. En tee enää.

Vierailija
234/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voisin moikata tuommoista miestä. Olen hyvä ihmistuntija, ja uskon, että nopeasti selvittäisin miehen herrasmiehuuden. 

Taidan silti jättää kokeilematta ainakin vakiodiskossani. Todennäköisesti arvelevat minua hulluksi jo maratontanssimisenkin vuoksi. Ei tarvitse vahvistaa paidalla sitä epäilystä.

Kun tapasin eksän ekaa kertaa eräällä livekeikalla oli minulla hoitamattomat hartioiden alapuolelle ulottuvat hiukset, t-paidassa teksti "Siisti se on sikakin pienenä" ja sen alla "Puhoskylän sikajuhlat 1995".

Setä discossa 😂

Vierailija
235/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

Naisen vaisto kehottaa harkitsemaan ja olemaan varovainen, ei etsiytymään riskitilanteeseen. Siksi nainen odottaa ja testaa. Vähintä, mitä potentiaalinen mies voi tehdä, on aloite. 

Vähintä? Tuohan on se kaikista pahin paikka miehelle koko pariutumisen prosessissa. Etenkin herkkä mies riskeeraa siinä koko minäkuvansa.

Herkkä nainen ihan samalla tavalla. Ainakin minulla oli nuorena kova torjutuksi tulemisen pelko. 

Mielestäni se pelko on nuorella herkällä naisella vielä pahempi. Koska naisille on opetettu, että markkina-arvo on huipussaan nuorena ja jos silloinkin saa pakkeja, kuten mä sain, eikä miehet lähestyneet mua koskaan missään ollenkaan niin täysin oikeutetusti tunsin itseni kastematoakin alempana olevaksi olennoksi. Miehille ei sentään ole koskaan luvattukaan, että ihan helposti saat nuorena parisuhteen.

Vierailija
236/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olen aina sanonut, että mies on se joka valitsee, ei nainen. Toki nainenkin valitsee, mutta miehet tekee sen esikarsinnan, että minkälaiset naiset ovat haluttuja, eli niitä joille miehet aloitteita tekee. NE naiset pääsee valitsemaan.

Tällaiseen päätelmään olen tullut itsekin. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja, missä kerrotaan aloitteita tulevan / tulleen nuorempana oikealta ja vasemmalta.

Mutta ei kaikilla näin ole. Jopa nuorena sai baarissa ja kotibileissä olla hyvin rauhassa.

Ja aloitteita kun olen itse tehnyt, niin lopputuloksena ollut parisuhde, jossa toinen tähyilee josko parempaa löytyisi. Yksikin jäi kiinni siitä, että deittisovelluksesta löytyi tämän profiili ("unohtunut"...).

Omalla kohdalla en enää usko parisuhteisiin. Rikkaa ristiin en enää sellaisen eteen laita, eikä minulle tosiaan aloitteita tee,

Kyllä naisetkin "unohtelee" Tinder tilejä..

Vierailija
237/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei tee alotetta niin ei kiinnosta

Niin kumpaa?

Vierailija
238/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa yrität nyt tätä samaa jankkausta, että minä jota kukaan ei liehittele, olisin ollut parisuhteessa vähintään mallitasoisen miehen kanssa.

Viimeisin exäni oli ylipainoinen, ujo ja kertoi miten hiljaista treffirintamalla oli ollut aina. Minä en hänelle sitten riittänyt, vaan jatkoi paremman etsintää meidän suhteemme jo alettua.

En jankkaa. Vaikuttaa siltä, ettet itse uskalla antaa mahdollisuutta niille miehille, jotka vaikuttavat aidosti ihastuneilta. Joko tietoisesti tai alitajuisesti. Miksi edes vietit aikaa miehen kanssa, josta varmaan tunnistit ettei häntä kiinnosta? 

Minä olen ollut 11 vuotta kaverina naisen kanssa, joka rakastaa minua, mutta jolle olen sanonut, etten ole kiinnostunut hänestä. Hän ei ole tapaillut ketään miestä tänä koko aikana, vaikka ennen minuun tutustumistaan hän oli aika aktiivinen miesrintamalla. En ymmärrä tätä hänen takertumistaan mieheen, joka ei ole hänestä kiinnostu

Siis kenelle antaisin mahdollisuutta? Eipä ole näkynyt ketään.

Uskon tai älä, meillä ei-halutuilla naisilla ei ole ihailijalaumaa treffeille pyytämässä.

Vierailija
239/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähestynyt jokaista miestä jonka kanssa olen ollut suhteessa. Kuka lähestyisi ujohkoa naista. Ei ole käynyt mielessäkään odotella että mies lähestyy, siinähän menis äkkiä tilaisuus sivu suun kun en ole mikään huomiota herättävä tapaus.

N50

Ja missä ne kaikki miehet nyt sitten on? Eli ei ollut kukaan sinustakaan oikeastaan kiinnostuneita, vai oletko niitä naisia joilla ei ole tarkoituskaan kuin vain keräillä miehiä? 

Vierailija
240/297 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi olla aloitteentekijä, jos mies on kiinnostunut, mutta liian ujo tehdäkseen aloitetta. Kai se aika lailla biologiaa on, että uros tekee ekan muuvin.

Mitä ihmeen biologiaa? Käyttäytymisestä ja käytöskulttuurista on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi