Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?

Vierailija
01.05.2025 |

Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.

Kommentit (297)

Vierailija
101/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei kannata tehdä aloitetta, koska mies ilmeisen helposti lähtee suhteeseen vaikka nainen ei niin nappaisikaan. Näin siis siinä tapauksessa mikäli nainen haluaa sellaisen miehen, joka aidosti viehättyy hänestä.

Vierailija
102/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy on biologinen. Koko eliökunnassa toimitaan niin, että koiras kosii, yrittää kelvata, taistelee paremmuudesta muiden koiraiden kanssa jopa kuolemaan saakka. Naaras hylkää tai hyväksyy.

Tajua jo: naaraat täällä päättävät onko koiraista mihinkään. 

Naaraat on arvokkaampi sukupuoli reprodusiivisuutensa takia. Koiraat jopa syödään parittelun jälkeen, niin turhia ne ovat. Siittiöiden ja proteiinin lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä siinä syy. Herää kysymys, rakastaako mies naista myös enemmän?

No vastaus on, että ei. Mieshormoni aiheuttaa seksuaalista halua, naisen sitä kiintymystä ja huolenpitoa. Eli hormonaalisesti mies haluaa enemmän, nainen rakastaa enemmän. Yksilöt toki ovat paljon laajemmalla skaalalla. 

104/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen lähestyy miestä, mies tulkitsee sen kutsuksi seksiin. Jos/kun tätä ei tapahdu, mies ottaa nokkiinsa. 

Tämän vuoksi en enää halua lähestyä tuntemattomia miehiä, vaikka olisin kiinnostunut tutustumaankin.

En tulkitse lähestymistä kutsuksi seksiin. Sen aika voi olla vasta kun tunnemme toisemme paremmin ja edellyttää että meillä on tunteita toisiemme suhteen. Ei siis yhden yön juttuja eikä ekoilla treffeillä sänkyyn.

Pitääkö tuo tieto laittaa painatuksena paitaan näkyviin?

M60

Vierailija
105/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei kannata tehdä aloitetta, koska mies ilmeisen helposti lähtee suhteeseen vaikka nainen ei niin nappaisikaan. Näin siis siinä tapauksessa mikäli nainen haluaa sellaisen miehen, joka aidosti viehättyy hänestä.

Entä jos mies haluaa naisen, joka aidosti viehättyy miehestä?

Vierailija
106/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkin naista pidetään mahdollisesti vähän halpana, jos nainen tekee aloitteen. Lisäksi moni nainen edelleen kaipaa romantiikkaa, jota on mm. se, että mies osoittaa kiinnostustaan ja on aloitteellinen; tavoittelee naista.

Vierailija
107/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisten aloitteet menee miesten ymmärryksen yli. Varsinkin nuoremmilta.

Esimerkkinä nää, joissa tyttö on pyytänyt poikaa kotiinsa "iltakahville" tai "pelaamaan peliä x" ja poika vaan tokaissut, että ei juo kahvia tai ei kotona on parempia pelejä, heippa.

Ja suoraan ehdotteleva nähdään joko groteksina, epätoivoisena tai kevytkenkäisenä, eikä kukaan halua antaa sellaista kuvaa itsestään. 

Vierailija
108/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain biologiaa varmaan? Oma kokemus on että ne suhteet ovat kestäneet parhaiten kun mies on tehnyt aloitteen ja ollut aktiivinen. Saa tuntea itsensä naiselliseksi ja prinsessaksi.

kun itse naisena on aktiivinen niin ehkä miehet kokee sen liian maskuliiniseksi ja naisen helpoksi eikä jotenkin arvosta sellaista? 

jotkut miehet taas ovat itse feminiinisempiä, he varmaan tykkäisivät naisesta joka ottaa ohjat?

Vierailija
109/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyse on ihan biologiasta. "

En usko, että olisi pelkästään tai edes suurelta osin vain biologiasta. - Ei ole vielä pariakaan sataa vuotta siitä kun esim Suomessa naiset saivay oikeuden opiskella kodin ulkouolella korkeakouluja ja yliopitoja myöten ilman, että joutusivat anomaan vapautusta sukupuolestaan. Vajaan parinsadan vuoden aikana naiset ovat rynnäät ja päässeet meidän miesten rinnalle opsikelemaan ja yhä useammin menneet ohi. Yhä harvemmassa ovat ne opiskelupaikat, joissa on mies enemmistö. Ja vielä vähemmässä ne opikelupaikat, joissa on perinteisesti vaadittu kovempaa osaamista ja laajempaa ymmärrystä ja olisi mies enemmistö naisten ottaessa paikat.  Mitä tapahtui? Onko naisilla parempi biologiia oppia ja omaksua asioita, jota -ykinkertaitaen vaativat enempi älliä? 

Missä olsimmekaan jos naiset olsivat saaneet jo varhaisemmassa vaiheessa vastaavat oikeudet opsikella kuin meillä miehillä. 

Entä miksi naiset vat terveempiä? - Eikö meilläö miehillä ole kykyä elää yhtälailla kykyä ja taitoa elää terveelsiesti tehdä fiksuja ja järkeviä ravintovaihtoehtoja ja liikkua riittävästi -käyttää kohtuulliemmin päihteitä ja välttää rasvaa ja sokeria muuta epäterveellsitä ravintoa? - Naiset osaavat tömänkin paremmin.

Kuinka moni naisoletettu kiukuttelee täällä kun ei saa seksiä verrattunka siiihen kuinka moni nmies -olettu tekee niin - Onko naisilla siis parempi kyky saada keinolla tai tai tavalla toisella paremmin seksuaalista nautintoa ilman parkunaa ja muiden syyttämistä puuttestaan? - Ta elleivät saa niin kestää tätä puutetta ilman tarvetta halvksia ja syyttää miehiä tästä puutteesta

Entä miks naiset pärjäävät yksin eläessä paremmin? - Heillä on paremmin sosiaalsia suhteita ja hyvin harvoin aivan yksin kenellekään kelpaamattomina tai kyvyttöminä solmia ensimmäsitäkään läheistä ihmissudetta tai pitämään sitä voimassa. - Miten he sen tekevät, onko sekin sitä biologiaa? 

Entä miksi niaset ovat edelleen useammin lähivanhempia ja viel enemmän yksinhuoltajina kuin miehet? - Emmekö miehet vieläkään osaa ottaa samalla tavoin vastuuta ja huolta jälkikasvustamme jos tulee ero?

Entä kulttuuri miksi naisia on melkein kaikissa kulttuuri tapahtumissa seurrajina esimerkkeinä näyttelyt, konsertit teatteri, ooppera musikaalit tai itse tekijänä lukemisessa, käsitöisää, miehiä laaja alaisempia?

Ehkä siis meidän miesten bilogiassa on jossain syvällä halu valloitttaa nainen itsellemme, koska ilman naista monen meistä miehistä elo olisi kovin kurjaa vaan voidaksemme paremmin tarvitsemme sen nasen, joka tekee puolestamme metatyön ja vaikka nalkutttaa jollei muuten ohjelmoi meidät tekemään koska tutkitusti yksin elävät miehet ovat yllättäen sekä heitä joilla menee eritavoin kaikkein parhaiten mutta myös heitä joita menee ylivoimaisesti surkeiten, joten lähes aina miehen kannattaa ottaa tai pykiä ottamaan itsleen kumppani, koska se tuskin vähentää hänen elämänlaatauaan sens ijaan vääriänlainen kumppnain saattaa laskea merkittävästikin naisen elämänlaatua merkittävästi.

Ei ihme, jos ei nappaa perimmältään kumppanin metsästys vaan uskottlee itselleen, että kyllä se mies lähestyy ja oottaa omakseen jos oikeasti kiinnostunut. Mitä dsitä kiirehtimään kun elo muutenkin ilman häntä (miestä)  

Vierailija
110/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kyllä todennäköisemmin antaa pakit jos mies ei viehätä ollenkaan. Eli jos nainen vastaa myöntävästi niin on melko varmaa että mies kyllä viehättää.

111/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?

Se että sinkkumies haluaa ihmissuhteen eikä pelkkää panosuhdetta. Itse olen tekosyyn varjolla lähtenyt pois tilanteista joista olisi seurannut samana yönä seksiä ja todennäköisesti panosuhde. Oleellista ei ollut toisen ulkonäkö vaan itse tilanne.

Olen ilmeisesti nirso.

M60

Vierailija
112/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua tehdä aloitetta, niin on turha itkeä parisuhteen puutetta. 

Nainen joko hyväksyy sen tai antaa rukkaset. 

Minun suhteet ovat aina alkaneet miehen aloitteesta. Rukkasia olen antanut paaaljon enemmän. 

Vierailija
113/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän saat tehdä mitä haluat, mutta ne paremman tasoiset naiset viedään sillä välin kun sä odotat, että joku niistä jämistä uskaltaa lähestyä sua . eri

Vierailija
114/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Sama kokemus. 

Jaa, kyllä mä miehenä monesti olen ajatellut että menis kai toikin muija paremman puutteessa, kun ei tässä muutakaan ole näköpiirissä, pitäskö kysästä...Aika helppoo.

Vierailija
115/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kestä torjutuksi tulemista yhtä hyvin, vaan ottavat sen paljon henkilökohtaisemmin.

Vierailija
116/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen lähestyy miestä, mies tulkitsee sen kutsuksi seksiin. Jos/kun tätä ei tapahdu, mies ottaa nokkiinsa. 

Tämän vuoksi en enää halua lähestyä tuntemattomia miehiä, vaikka olisin kiinnostunut tutustumaankin.

Ei kyllä pidä paikkansa, ainakaan itseni kohdalla.

Vierailija
117/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?

Se että sinkkumies haluaa ihmissuhteen eikä pelkkää panosuhdetta. Itse olen tekosyyn varjolla lähtenyt pois tilanteista joista olisi seurannut samana yönä seksiä ja todennäköisesti panosuhde.

Kuulostat vanhalta naiselta, joka antilutkasuojan alta selittää, että mitään seksuaalista kanssakäymistä ei ole ilman parisuhdetta.

Vierailija
118/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän saat tehdä mitä haluat, mutta ne paremman tasoiset naiset viedään sillä välin kun sä odotat, että joku niistä jämistä uskaltaa lähestyä sua . eri

Paremman tasoiset viedään joka tapauksessa, koska ulkonäköni ei riitä miehenä tuollaisiin naisiin. En ole naisen kanssa koskaan, jos alan valitsemaan tasokkaimpia naisia.

Vierailija
119/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kestä torjutuksi tulemista yhtä hyvin, vaan ottavat sen paljon henkilökohtaisemmin.

Mutta osaavat myös käsitellä itse torjutukis tulemisen paremmin kuin me miehet. - Katso vaikka tätä palstaa. - Kuinka usien kohtaat kirjoituksia, joissa naisoletettu syyttää ja osoittaa halvesianttaa yleisesti kaikkia miehiä ja muita naisia kohtaan kun hän ei saa mahdollsiuutta päästä harratamaan seksiä tai kuinka kaikkia miehiä kiinnostaan vain prosentti naisista ja ovat oikeasti kiinnostuneita vain kaiksita jännänaisista, eikä tavis nainen kelpaa heille enää kumppaniksi. Ja kuinka naisen on oltava niin ja niin pitkäkin ja omata täydellnen hiustrajakin ennenkuin miehet kiinnostuu hänestä kun miehet vahtaa vain niitä salimirkkuja ja tai sitten kuinka naisella tulee olla paljon rahaa ja oikea koulutus ennen kuin miehet kiinnostuu.....

Vierailija
120/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mä en ole tuota mieltä. Mä lähestyn jos mies kiinnostaa.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että nainen kyllä lähestyy silloin, kun mies oikeasti kiinnostaa. Lähestyvä mies on epätoivoinen puutteessa oleva friikki.

Ei ole kaikki miehet tuollaisia. Olet väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan