Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?

Vierailija
01.05.2025 |

Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.

Kommentit (297)

Vierailija
81/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen lähestyy miestä, mies tulkitsee sen kutsuksi seksiin. Jos/kun tätä ei tapahdu, mies ottaa nokkiinsa. 

Tämän vuoksi en enää halua lähestyä tuntemattomia miehiä, vaikka olisin kiinnostunut tutustumaankin.

Vierailija
82/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Mä en ole tuota mieltä. Mä lähestyn jos mies kiinnostaa.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että nainen kyllä lähestyy silloin, kun mies oikeasti kiinnostaa. Lähestyvä mies on epätoivoinen puutteessa oleva friikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminiininen mies voi olla huomiota herättävä ja maskuliininen nainen taas tehdä muuveja. Ei ole kiveen hakattua.

Vierailija
84/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mies saattaa lähteä seksin perässä matkaan vaikka ei olisi edes kiinnostunut. En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Mutta mies voi silti lähteä pelkän seksin perään, vaikka tekisikin aloitteen. Ja mitä väliä sillä on, vaikka lähestyminen jäisikin pelkkään seksiin? Et kai sinä naisena harrasta vasten tahtoasi seksiä?

En harrasta seksiä tyypin kanssa, joka ei osaa/halua sitoutua. Viimeisimmässä suhteessa seksiä oli vasta yli 2 kk tutustumisen jälkeen. 

Ohhoh, kuulostaa mun korvaani varsin pitkältä ajalta tuo 2 kk. Jaksoiko hän hyvin odottaa? Mä seurustelin varmaan 2-3 kk teininä ennen ekaa seksikertaa, joka oli siis meidän molempien ensimmäinen. Aikuisena on kyllä ollut seksiä heti.

Vierailija
85/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Vierailija
86/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen näkökulma: minä lähestyin miestä. Arvatkaa mitä sain tyytyjämiehen joka haikaili koko ajan muiden naisten perään. Tästä viisastuneena en tee enää aloitteita, kyllä se on mies joka saa tehdä ja näyttää että on kiinnostunut.

Sama kokemus. 

Vierailija
87/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu olla aloitteellinen ja motivoitunut pitämään yhteyttä ja panostamaan suhteeseen. Alussa liehittely ja tietyn tyylinen jahtaaminen kuuluu asiaan.

En etsi kuollutta elopainoa, jota joutuu raahaamaan perässä. En myöskään etsi 50/50 miestä tai pikku poikaa, jolla ei ole itsetuntoa tai elämäntaitoja itsenäiseen selviytymiseen.

Jos olen parisuhteessa niin olen parisuhteessa, koska elämäni laatu nousee - eikä laske. Ja mun elämä on sen verran kivalla tasolla, että sen nostamiseen tarvii jo yrittää.

Onnea etsintään. Miten sinun kriteerisi eroavat miehen kriteereistä? Mielestäni ei mitenkään.

Vierailija
88/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria on se, että naiset helpommin ihastuu sellaiseen mieheen joka on ensin heihin ihastunut. Miehet taas joko ihastuu tai ei, eikä se naisten kiinnostus heitä kohtaan vaikuta asiaan.

Miljoonien toistojen jälkeen on siis toimivammaksi ja siksi suositummaksi osoittunut se kuvio, että mies ensin "valitsee" häntä kiinnostavan naisen, lähestyy tätä, ja nainen sitten viehtyy myös mieheen, koska on imarreltu huomiosta (ei tietenkään aina). 

Ja olen siis itse nainen joka on aina ihastunut jokaiseen mieheen joka on vähänkään osoittanut kiinnostusta. Ne miehet joita kohtaan itse olen osoittanut kiinnostusta ovat ehkä 30% antaneet vastakaikua, muuten on tullut vain seinä vastaan.

Vierailija
89/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa. 

Soidintanssi on eräänlainen persoonallisuustesti. Mies osoittaa kyvykkyytensä, sosiaaliset taitonsa ja kiinnostuksensa. Nainen tekee valintansa. Näin päällisin puolin. Nainen kuitenkin yleensä tekee ensimmäisen aloitteen näyttämällä vihreää valoa elein ja katsein. Kykenevä mies tarttuu näihin viesteihin. Jos tästä kaavasta poiketaan, riskien määrä lisääntyy. 

Tätä kuvaili hyvin tämä tuorein Bachelor. Suhde alkaa väärällä jalalla, jos asetelma on se, että naiset kilpailevat miehestä.

Ihminenkin on eläin. Ei näillä ole ehkä järkiperusteita, kyse on vieteistä ja vaistoista.

Eikö aloitteellisella miehellä si

Ei ole. Ettekö te miehet juuri siteeraa näitä tindertestejä, joissa miehille kelpaa kaikki? Naiset osaa sen sijaan sanoa ei jos ei kiinnosta. 

Vierailija
90/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä siinä syy. Herää kysymys, rakastaako mies naista myös enemmän?

Vierailija
91/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö aloitteellisella miehellä sitten ole riskiä, että nainen on nössykkä tai odottelee parempaa?"

Ei, jos oletus on, että naisella on aina varaa kieltäytyä lähtemästä kenen tahansa messiin. Vain epätoivoiset naiset tyytyvät, muut valitsevat.

Voihan se valitsevakin nainen olla nössykkä? Ihmisistä nykyään varmaan 80% on nössyköitä. Ei uskalleta edes vastata jos puhelin soi. 

92/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on biologiaa. Soidintanssi on eräänlainen persoonallisuustesti. Mies osoittaa kyvykkyytensä, sosiaaliset taitonsa ja kiinnostuksensa. Nainen tekee valintansa.

Minun tapauksessani tuo soidintanssi viimeksi alkoi ihan kirjaimellisesti soidintanssilla joka tapahtui siis tanssilattialla. Siinä vaiheessa nainen oli jo tehnyt aloitteen hakeutumalla lähelle eteeni tanssimaan kanssani hymyillen minulle. Emme vielä olleet sanoneet toisillemme sanaakaan. Esivalinnan perusteena oli ilmeisesti se miten edellisenä lauantaina olin samassa paikassa tanssiessani käyttäytynyt.

Jälkeenpäin muistellen tajusin että hän otti jo hieman aiemmin kauempaa katsekontaktia, johon en reagoinut. Kun tuo "vihreä valo" ei mennyt vihjeenä perille otti hän käyttöön kakkosnelosella kopsauttamisen.

Oliko aloite siis tuo eka katsekontakti johon en reagoinut, tanssilattialla lähestyminen vai vasta kiinnostuksen ilmaiseminen kun tanssimisen välissä aloimme keskustella ja etsimme jatkopaikkaa valomerkin jälkeen?

M60

Vierailija
93/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. 

Kaveripiirissä kaikissa paitsi yhdessä suhteessa mies lähestynyt. Ja se ainoa suhde jossa nainen teki aloitteen kesti monta VUOTTA alkaakseen kunnolla, koska naisen piti ensin vakuuttaa mies päällään seisten että hänet kannattaa valita. Nytkin dynamiikka on pitkän suhteen jälkeen se, että nainen on ihan lääpällään yhä ja mies lähinnä roikkuu mukana paremman puutteessa. 

Miesten aloittamat suhteet taas etenivät kaikki nopeasti ja ovat edelleen tasapuolisempia.

Vierailija
94/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

Vierailija
95/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä siinä syy. Herää kysymys, rakastaako mies naista myös enemmän?

Tämän pohjalta siis naisen kannattaa tehdä lähestyminen, koska naiset eivät ole yleensä kiinnostuneita juuri kenestäkään Hollywoodin ulkopuolella.

Vierailija
96/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sen useimiten tekevät, tosin se on ailahteleva sekä herkästi väärintulkittava pieni ele jne, mutta kuitenkin.

Miehelle jää itse kosioriittien suorittaminen ja itsensä arvoiseksi todistelu, kuten luonnossa muutenkin.

Vierailija
97/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.

Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.

No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?

Vierailija
98/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät naiset sitten jaksa nähdä vaivaa suhteen kehittämiseksi?

Vierailija
99/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyyt:

1. Nainen haluaa, että mies tekee aloitteen ja siten osoittaa jotain ikiaikaista miehekkyyttä

2. Mies samoista syistä haluaa saada naisen oman onnistuneen lähestymisensä tuloksena

Mies edelleen haluaa valloittaa naisen ja suojella omaansa, ja naiset tykkää siitä, vaikka kuinka eletään nykyaikoja.

Vierailija
100/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi tehdä aloitteen, mutta nainen hylkää tai hyväksyy. Tällä kaavalla olen elämässä menestynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme