Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Lähestyn miestä, josta olen aidosti kiinnostunut. Tällöin minun pitää jo vähän tuntea miestä eli usein on tutustuttu jo vähän esimerkiksi kaverien kautta tai harrastuksessa. En harrasta yhden yön juttuja enkä välitä vaan ulkonäöstä vaan henkinen puoli on tärkein. Keskimäärin siis kiinnostun 0-2 miehestä vuodessa ja tämän verran teen aloitteita.
Useammin joku mies haluaa ja ehtii tehdä aloitteen. Näistä noin 80% tapahtuu baarissa ja tarkoitus saada jo samana iltana petiseuraa. Ei oikein nappaa.
Noin puolet suhteistani on alkanut minun ja puolet miehen ensimmäisestä siirrosta.
Mies, joka ei halua seksiä, etsii äitisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Mistä nainen tietää ettei se lähestyvä mies lähesty "kaikkia" ja suhteeseen ruvennut oli vain ensimmäinen joka sanoi kyllä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihmettelen,miksi jotkut vanhemmat miehet yrittävät naista 2-4 v vaikka nainen ei ole kiinnostunut.Eikä ole osoittanut myös olevansa kiinnostunut.Eikö olisi parempi luovuttaa?On aika ahdistavaa naisen näkökulmasta.Vai pitääkö naisen sanoa ilkeästi,että loppu seuraaminen ja jatkuva yritys.Ei ole normaalin ihmisen toimintaa tuollainen.
Mutta täällähän hehkutetaan sitä, miten vaikeasti tavoiteltava pitää olla ja mitä pidempään tutustumisvaiheessa pihtaa, niin sitä parempaa miesmatskua on saamassa.. päättäkää nyt 😂
Kyllä se nainen ottaa ensimmäisen askeleen
Katsoo miestä
Hymyilee miehelle
Jne
Jne
Vierailija kirjoitti:
Se lähestyy joka on pahemmassa puutteessa.
Yleensä se on mies.
Mistä moinen ajatus... Kyllä mulla ainakin on niin paljon naisia että ei tarvitse olla puutteessa...
On tullut jo selväksi, että suomalaista naista ei saa lähestyä missään tilanteessa, ellei ole ennalta sovittu. Tässä kaikki mahdolliset skenaariot:
1) Älä lähesty kadulla, minulla on kiire ja olen vain matkalla. 2) Jos seisoskelen jossain, älä lähesty koska odotan jotain, ja se et ole sinä. 3) Älä lähwsty salilla, olen treenaamassa. 4) Älä lähesty kirjastossa, etsin kirjoja enkä seuraa. 5) Älä lähesty töissä, tämä on toimisto eikä mikään yökerho. 6) Älä lähesty yökerhossa, sillä olen ystävieni kanssa pitämässä hauskaa tai aina varattu. 7) Älä lähesty jos olen myyjä, kassa tai asiakaspalvelija - olen töissä enkä tyrkyllä sinulle. 8) Älä lähesty lenkillä, se on creepyä ja olen vain juoksemassa/kävelemässä rauhassa.
On se nykynuorisolle vaikeaa.. tämäkin..
Geeniperimä vaatii, että sukua jatketaan.
Heterosuhteissa on oma dynamiikkansa, biologinen syy: miehen pitää haluta naista. Jos mies ei pysty, ei ei seiso - oli syy mikä tahansa - niin seksi on kurjaa. Väitän että se on juurisyy. Miehessä pitää olla aktiivisuutta.
Nykypäivänä tässä on sekä helpotus että haaste: vain komeat ja pitkät miehet saavat lähestyä naisia. MeToo on alkanut toimia eivätkä heikompilaatuiset miehet enää häiritse naisia olemassaolollaan ainakaan oikeassa elämässä. Nettideittailuun tämä ei ole vielä suoranaisesti muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
On tullut jo selväksi, että suomalaista naista ei saa lähestyä missään tilanteessa, ellei ole ennalta sovittu. Tässä kaikki mahdolliset skenaariot:
1) Älä lähesty kadulla, minulla on kiire ja olen vain matkalla. 2) Jos seisoskelen jossain, älä lähesty koska odotan jotain, ja se et ole sinä. 3) Älä lähwsty salilla, olen treenaamassa. 4) Älä lähesty kirjastossa, etsin kirjoja enkä seuraa. 5) Älä lähesty töissä, tämä on toimisto eikä mikään yökerho. 6) Älä lähesty yökerhossa, sillä olen ystävieni kanssa pitämässä hauskaa tai aina varattu. 7) Älä lähesty jos olen myyjä, kassa tai asiakaspalvelija - olen töissä enkä tyrkyllä sinulle. 8) Älä lähesty lenkillä, se on creepyä ja olen vain juoksemassa/kävelemässä rauhassa.
Sulla on varmasti kaikilla muillakin osa-alueilla yhtä helppo elämä 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihmettelen,miksi jotkut vanhemmat miehet yrittävät naista 2-4 v vaikka nainen ei ole kiinnostunut.Eikä ole osoittanut myös olevansa kiinnostunut.Eikö olisi parempi luovuttaa?On aika ahdistavaa naisen näkökulmasta.Vai pitääkö naisen sanoa ilkeästi,että loppu seuraaminen ja jatkuva yritys.Ei ole normaalin ihmisen toimintaa tuollainen.
Mutta täällähän hehkutetaan sitä, miten vaikeasti tavoiteltava pitää olla ja mitä pidempään tutustumisvaiheessa pihtaa, niin sitä parempaa miesmatskua on saamassa.. päättäkää nyt 😂
Ehkä vanhemmat miehet eivät ole kuulleet #metoosta? Naisen kieltäydyttyä treffeistä siirrytään heti seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies panee ketä tahansa joka lähestyy, naiset taas ovat nirsompia sen suhteen kenen mukaan lähtee. Se, jolle kelpaa kuka tahansa ei saa solmittua pitkää suhdetta, koska ei jaksa nähdä vaivaa suhteen eteen.
Mistä nainen tietää ettei se lähestyvä mies lähesty "kaikkia" ja suhteeseen ruvennut oli vain ensimmäinen joka sanoi kyllä?
^^ kommentoija on ilmeisesti Nainen (?) ... Onko käsite "ihmiseen tutustuminen" täysin outo sulle ? tutustuessahan se selviää normaalin kaavan mukaan, että onko mies Muidenkin perässä, jos on, tapailu tutustuminen loppuu sun kanssa siihen.
Miksi sinä Nainen yrität "kiivetä pers*edellä puuhun ?" :)
Olet tuossa itse itsesi vihollinen, ongelman tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi levitellä valheita. Joo jotkut miehet panee vaikka täytekakkua mutta suurin osa miehistä on yhtä nirsoja kuin naiset kenen mukaan lähtee.
No ei kyllä ole. Sinkkumies panee vaikka puun runkoa, jos se on ilmaista. Mikä olisi sinkkumiehen syy kieltäytyä helposta seksistä, paitsi jos naiseen ei voisi kuvitella edes koskevansa?
Ryhävalaisiin ei voisi kuvitella edes koskevansa, puun runkokin kuulostaa houkuttelemmalta.
Hyvä, pidättäydy vaan niissä puunrungoissa!
Vierailija kirjoitti:
Varattu nainen sanoo, et älä lähesty? Työpaikalla haluaa tehdä töitä? Salilla treenata? Kamalia naisia.
Ei tuota minulle vaikeuksia jutella ihmisten kanssa ihan missä vaan. Uusin salikin on sellainen, missä tulee höpöteltyä miesten ja naisten kanssa. Niitä näitä. Mut jos kukaan alkais iskeä, toki ilmaisisin, et älä. Koska olen naimisissa. Ja riippuen siitä, missä tämä lähestyminen tapahtuisi, ilmaisisin asian juuri noin.
Mies on pllua vailla ja tunkee iholle. Naisia ei kiinnosta joten jättäkää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä tässä on sekä helpotus että haaste: vain komeat ja pitkät miehet saavat lähestyä naisia. MeToo on alkanut toimia eivätkä heikompilaatuiset miehet enää häiritse naisia olemassaolollaan ainakaan oikeassa elämässä. Nettideittailuun tämä ei ole vielä suoranaisesti muuttunut.
No metoossahan oli pitkälti kyse siitä, että miehet käyttivät valta-asemaansa naisiin. Esimerkiksi vanhat ukot lähestyi ala-ikäisiä ja se oli siihen aikaan ihan normaalia! Tai työelämässä naisia päästettiin etenemään vain johtajan reittä pitkin, sekin oli ihan normaalia.
Pitkät ja komeat miehet liittyy tähän asiaan yhtä paljon kuin alaikäiset tytöt. Suurin osa ihmisistä on taviksia ja rumia, silti parisuhde voi olla onnellinen. Se ei vaadi mitään muuta kuin aidon kiinnostuksen toisesta. Fiksuus menee ulkonäön edelle. Ja ne vähemmän fiksutkin löytää kyllä seuraa, kunhan huolii kaltaisensa.
Minua suoraan sanottuna vituttaa naisten aloitteet. Ensinnäkin suorat aloitteet tulee aina täysin vääriltä henkilöiltä, joista en ole enkä tule olemaan kiinnostunut. Tyypit joista näkee ensisilmäyksellä, että motivaationa on alkoholi ja epätoivo. Toki nämä lähes aina löytävät jonkun retkun mukaansa, mutta minä se en ole. Toinen aloiteryhmä on nää konsertissa tai tanssilattialla iholle peruuttavat tyypit. Nämäkin on mun tapauksessa lähinnä itseäni vanhempia humalaisia naisia yleensä vielä sormus nimettömässä. Eli näitä kerran vuodessa vapaalle päässeitä mammoja, jotka janoavat fyysistä kontaktia. Yleensä keikan aikana joutuu pari-kolme kertaa vaihtamaan paikkaa näiden takia. Kolmas ryhmä on haikeasilmäiset naiset vähintään viiden metrin huokailuetäisyydellä. Nää ei sinänsä haittaa kuuntelunautintoa, joten kuikuilkoon vapaasti.
No en kyllä tunnista yhtään ajatusta, että miehen tulisi olla se joka ottaa ensin kontaktia. Naiset ovat toki yleensä sillä tavalla sosiaalisesti lahjakkaampia, että lähestyvät miehiä jotka ovat lähestyttävän oloisia. Usein sellaisia, joiden seurassa muutkin näyttävät viihtyvän, tai jotka muuten ovat mukavan ja rennon oloisia. Miehet taas lähestyvät kaunista naista, vaikka tämä istuisi jäykkänä ja totisena, katsoen kaikkia muita nenänvarttaan pitkin.
Siksi naisten lähestymisyritykset menevät todennäköisemmin maaliin kuin miesten. Ja jäykkänä ja totisena seuraa odottava mies luulee yksinäisyytensä johtuvan ulkonäöstään.
Tindereissä kuulemma on niin, et vaikka mies tykkäilee kaikista naisista, eivät tykkää, jos nainen aloittaa keskustelun. Miehiä jopa neuvotaan olemaan välittämättä tällaisesta naisesta.
En o tinnereissä, ei ole omaa kokemusta.