Seniori, miksi jätät jälkipolville riesaksi hirveät määrät tavaraa?
Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää? Jos ei itse jaksa sitä tehdä, niin apua löytyy varmasti.
Todella ahdistavaa perijöille alkaa tyhjentämään arvottoman rojun täyttämää taloa.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainittiin, että on hyvin helppoa löytää maaseudullakin yritys hoitamaan talon (ja piharakennuksien) tyhjääminen. Millä hakusanoilla te helposti näitä yrityksiä löydätte. Itse yritän löytää tällaisia Etelä-Pohjanmaalta. Ihan hutituloksia tulee :/
Tämä! Kertokaa toki myös Kymenlaaksosta vastaava yritys tai hakusana. Ei löydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Mutta miksi kerätä 50 vuotta kaappeja ja ullakoita ja varastoja täyteen tavaraan, jonka joku toinen sitten vain kärrää kaatopaikalle?
Tämähän on se malli jotan erittäin moni juuri nytkin toteutttaa!
Miksi itselläsi on kaapeissa tavaraa?
Hyvä perikunta, miksi ostatte huonekaluja, astioita ja kaikenlaisia tavaroita? Ettette häpeä! Miettikää vähän taaperoitanne ja näiden niskaan laskemaanne taakkaa. Nyt menette ja hävitätte kaiken. Tyhjässä talossa on paras! Ihminen ei tarvitse kuin tyhjät huoneet!
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on käsitys, että on olemassa joku mystinen raivausporukka niin tiedoksi, ettei tällaisia palvelua esimerkiksi maaseudulla ole olemassakaan. Ei siis voi ostaa edes rahalla. Roskalavan voi perikunta tilata ja sitten itse raahata tavaroita sinne. Siinäkin voi mennä vuosia.
On firmoja jotka tulevat vaikka 300 km päähän mihin vaan. Ei siellä maaseudulla ole vaatekauppojakaan tai kodinkoneliikkeitä. Muualta nekin haetaan. Samoin se kuolinpesän tyhjentäjä.
Mitenkäs tyypit, voitte kuolla itsekin vaikka huomenna esim. sairaskohtaukseen tai kolarissa. Mun äiti mm. kuoli ennen mummoa. Oletteko raivanneet rojut?
Etelä_pohjanmaalla toimii kyllä kuolinpesiä tyhjääviä yrityksiä. Luotettavuudesta en tiedä, mutta kolme tiedän. Pitää vain osata laittaa oikeat hakusanat tai kysellä netissä. En nyt ala mainostaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on käsitys, että on olemassa joku mystinen raivausporukka niin tiedoksi, ettei tällaisia palvelua esimerkiksi maaseudulla ole olemassakaan. Ei siis voi ostaa edes rahalla. Roskalavan voi perikunta tilata ja sitten itse raahata tavaroita sinne. Siinäkin voi mennä vuosia.
On firmoja jotka tulevat vaikka 300 km päähän mihin vaan. Ei siellä maaseudulla ole vaatekauppojakaan tai kodinkoneliikkeitä. Muualta nekin haetaan. Samoin se kuolinpesän tyhjentäjä.
Mitenkäs tyypit, voitte kuolla itsekin vaikka huomenna esim. sairaskohtaukseen tai kolarissa. Mun äiti mm. kuoli ennen mummoa. Oletteko raivanneet rojut?
Kiitos kysymästä, raivataan jatkuvasti eikä kerrytetä turhaa. Pidetään myös ajantasalla koontia salasanoista, tileistä yms, jotka vaativat perillisiltä jonkin toimenpiteen. Aiotaan myös muuttaa pienempään heti, kun ei jakseta pitää talosta huolta. Minusta tämä on normaalia siisteyttä ja järjestystä, mitä jokaisen pitäisi elämässään pitää yllä. Jo ihan itseään varten kaikissa elämänvaiheissa. Mutta jos tietää, että vanhuuden lopussa tulee heikkous ja sen jälkeen kuolema, eikä varaudu mitenkään paitsi toteamalla, että aikuisten lasten riesa... Noh, meitä ihmisiä on kaikenlaisia...
Vaan kun ei jälkipolvi anna lupaa hävittää. Veisin vähän kerrakseen kierrätykseen kun vielä autonropposta pidän, mutta anna olla, älä vie, joku voi olla kiinnostunut, katsotaan joskus mitä joutaa. Kolmio. Ja kaapit täynnä vielä 20-30 vuotta sitten lähteneiden lasten tavaroita , anna olla, otetaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Etelä_pohjanmaalla toimii kyllä kuolinpesiä tyhjääviä yrityksiä. Luotettavuudesta en tiedä, mutta kolme tiedän. Pitää vain osata laittaa oikeat hakusanat tai kysellä netissä. En nyt ala mainostaa tässä.
Mulle riittäisi jokin ihan geneerinen hakusana ilman erityistä mainosta. Olen aidosti kiitollinen, jos joku voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä perikunta, miksi ostatte huonekaluja, astioita ja kaikenlaisia tavaroita? Ettette häpeä! Miettikää vähän taaperoitanne ja näiden niskaan laskemaanne taakkaa. Nyt menette ja hävitätte kaiken. Tyhjässä talossa on paras! Ihminen ei tarvitse kuin tyhjät huoneet!
Oikein hyvä esimerkki siitä uhriutumisesta, mikä tavaran karsimiseen liittyy. Ei ihme, tällä mentaliteetilla Suomi on täynnä sotkupommmeja ja rytöläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.
Yhtä iso homma raivauksen tilaaminen ja maksaminen on kummalle tahansa. Mun rahoillanihan se joka tapauksessa tehdään.
- eri
Edelleen, miksi et hoida asiaa itse? Omat romusi kumminkin.
Missä vaiheessa se pitää tehdä? Minkä ikäisenä pitää alkaa olla ilman omia tavaroita ettei vain jälkipolville jää mitään vaivaa , perintö kelpaa kyllä.
Hakusanat kuolinpesien tyjennys ja lähipaikkakuntia perään. Niin helppoa se on. Osto-ja myyntiliikkeet.
Vanhus on vaiva eläessään, suuri riesa kuollessaan. Etenkin jälkeläisten puolisoille jos ei jää ees kunnon perittävää.
Vierailija kirjoitti:
Hakusanat kuolinpesien tyjennys ja lähipaikkakuntia perään. Niin helppoa se on. Osto-ja myyntiliikkeet.
Tai raivaussiivous. Voit kysellä vinkkejä myös hautaustoimistoista.
Tuli taas niin huono omatunto. En ole käynyt arkkua ostamassa , hautausliikkeelle maksamassa hautajaisia, se hautajaismääräys sinne. Sirottelemaan olen tuhkat käskenyt. Ja jos on kiire, ei tarvitse paikallekaannkenenkään tulla virttä luikauttamaanasunto on myymättä mutta olen estynyt, lapset omistavat jo puolet ja myös puolet irtaimistosta. En voi siis puolison saamia kristallivaasseja ja konjakkisettejä hävittää.
Anopulla on talo, mökki sekä muutamia ulkorakennuksia täynnä roskaa ja pskaa. Reppana luulee jättävänsä kovinkin arvokkaan potin jälkipolville. Ne hiirten syömät ja homepilkulliset aarteet, taitaa mennä hävittämiseen enemmän rahaa kuin potentiaalinen tuotto. Sääliksi käy mies ja sisaruksensa.
Vierailija kirjoitti:
Anopulla on talo, mökki sekä muutamia ulkorakennuksia täynnä roskaa ja pskaa. Reppana luulee jättävänsä kovinkin arvokkaan potin jälkipolville. Ne hiirten syömät ja homepilkulliset aarteet, taitaa mennä hävittämiseen enemmän rahaa kuin potentiaalinen tuotto. Sääliksi käy mies ja sisaruksensa.
.mites nyt noin köpelösti kävi avioituessa? Pitäs vähän kattoo kenelle kätensä antaa. Tutkia taloudellinen tausta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavaraa pitäisi karsia? Minä elän näin, ihan onnellisena tavaravuorien keskellä ja kun kuolen, on testamentissa varattu 18 000 e kotini tyhjentämiseen. Tästä on jo tehty sopimus firman kanssa, joten lapsillani on vaihtoehtona moittia testamenttia ja tyhjentää itse tai hyväksyä testamentti. Ihan itse valitsevat, että haluavatko nähdä kaiken sen vaivan.
Mitä tuolla 18000 e tehdään, jotta kotisi on tyhjä? Kuinka iso asunto, kuinka monta kerrosta, iso flyygeli, mistä tuollainen mahtisumma tulee?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhjässä itse asut?
En tiedä mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tämän, mutta mulle on ainoana perijänä jäämässä kuolinpesä, jossa on neljän kuolinpesän ryönät. Vanhimmat yli sadan vuoden takaa. Ja ei, ne ei ole mitään aarteita ne, vaan ihan silkkaa jätettä.
Meilläpäin ei ole yhtäkään. Riippuu siis kunnasta.