Varattuna ihastunut toiseen varattuun
Tätä tunnetta on kestänyt pian kaksi vuotta, ja alan olla jo melkoisen väsynyt. Mitään ei ole tapahtunut, mutta jostakin syystä tuo ihminen saa sukat pyörimään jaloissani kerta toisensa jälkeen. Tapaamme epäsäännöllisesti töidemme takia ja vaikka välillä emme näe toisiamme pariin kuukauteen, ei tunne ota laantuakseen. Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Olen yrittänyt hoitaa omaa parisuhdetta, keskittyä muihin asioihin jne. Olen todella turhautunut :/
Kommentit (102)
Uskollisuus ja lojaaliuus eivät taida olla oikein muotia nykyään. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta reagoida tuntemuksiisi, voit vain hyväksyä ne sellaisinaan. Jos ko. ihminen herättää jatkuvasti epämukavia tuntemuksia, suosittelen ottamaan etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Mullekin on käynyt noin. Se on vain ihastus. Sille ei tehdä mitään.
Tämä.
Vältät kontaktia ihastuksen kohteeseen. Olet hänen kanssaan täysin asialinjalla. Et anna itsellesi lupaa unelmoida tulevaisuudesta hänen kanssaan.
Onko parisuhteessasi ongelmia jotka sitten altistavat sinua tuollaiselle?
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihastuksista pitäisi puhua puolisolle? Ne ovat normaaleja tunteita, joita tulee ja menee. Kun asia ei etene tunnetta pidemmälle eikä vaikuta liiemmin omaan suhteeseen, niin miksi se pitäisi tuoda julki? Helpottaakseen omaa oloa ja aiheuttaakseen toiselle surua ja epävarmuutta? Itse en ainakaan haluaisi kuulla, jos mies ihastuisi johonkin toiseen. Kunhan asia ei etene pidemmälle ja hän silti päättäisi olla kanssani, niin minun ei tarvitse millään ohimenevällä päätäni vaivata. Eri asia sitten on, jos tunteista mennään tekoihin.
Hyvin kirjoitettu. Miehenä ajattelen juuri samoin.
Sitten mennään vaikeampaan kysymykseen, jos puoliso erehtyy kysymään asiaa. Totuus vai valkoinen valhe...
Loukkaannut syvästi ja syytät häntä kahlitsevaksi ja mustasukkaiseksi. Niinhän kaikki syyttömät tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa.
Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihastuksista pitäisi puhua puolisolle? Ne ovat normaaleja tunteita, joita tulee ja menee. Kun asia ei etene tunnetta pidemmälle eikä vaikuta liiemmin omaan suhteeseen, niin miksi se pitäisi tuoda julki? Helpottaakseen omaa oloa ja aiheuttaakseen toiselle surua ja epävarmuutta? Itse en ainakaan haluaisi kuulla, jos mies ihastuisi johonkin toiseen. Kunhan asia ei etene pidemmälle ja hän silti päättäisi olla kanssani, niin minun ei tarvitse millään ohimenevällä päätäni vaivata. Eri asia sitten on, jos tunteista mennään tekoihin.
Hyvin kirjoitettu. Miehenä ajattelen juuri samoin.
Sitten mennään vaikeampaan kysymykseen, jos puoliso erehtyy kysymään asiaa. Totuus vai valkoinen valhe...
Loukkaannut syvästi ja syytät häntä kahlitsevaksi ja mustasukkaiseksi. Niinhän kaikki syyttömät tekev
Onko tuo vilpitön suosituksesi?
Vierailija kirjoitti:
Avainkohta: kunhan asia ei etene pidemmälle. - Minusta vaikuttaa siltä, että ap ja ihastuksensa liikkuvat vaarallisilla vesillä ja ovat puhuneet asiasta.
Niin no Toiset ovat hiljaa ja tekevät omia ratkaisujaan/johtopäätöksiään, toiset puhuvat ja kokevat näin tehtyjen sääntöjen helpottavan elämää.
Ei siinä omasta mielestäni ole mitään pahaa todeta, että hei, nyt tässä tuntuisi olevan jotain normaalia työkaveruutta enemmän, mutta pidetään tämä vain asialinjalla. Enemmän ihmettelisin sitä, jos (mukavan) työkaverin asenne minua kohtaan muuttuisi ilman minulle selvää syytä. Samaten tällaisella sopimisella kai vältetään ne kiusalliset tilanteet, kun toinen pyytää kivaa tyyppiä vaikka lounaalle työpäivän ohessa ja siitä sitten toinen yrittää kierrellen ja kaarrellen päästä livahtamaan pois. Mutta toki me ihmiset olemme kaikki erilaisia.
En ole puhunut tästä puolisolleni, enkä aio puhua vastaisuudessakaan. Se loukkaisi häntä syvästi, vaikka hän ei missään nimessä ole millään tavalla aiheuttanut ihastustani. Hän on kaikin tavoin kunnollinen ja hyvä ihminen. Ehkä juuri siksi kärsin tilanteesta itse niin paljon, kun en edes ymmärrä syytä tunteilleni enkä halua puolisoani loukata. En ole puhunut asiasta sen enempää ihastuksenkaan kanssa, mutta olen yhteen harrastusehdotukseen todennut, että meidän on parempi nähdä vain töissä. Hän kyllä ymmärsi yskän, vaikken usko hänen olleen millään muulla tavalla kuin kaverina liikkeellä.
Eikö toi ole aila yleistä että varatut nuu ssii toisiaan työajalla, koska se on melko riskitöntä
Vierailija kirjoitti:
En ole puhunut tästä puolisolleni, enkä aio puhua vastaisuudessakaan. Se loukkaisi häntä syvästi, vaikka hän ei missään nimessä ole millään tavalla aiheuttanut ihastustani. Hän on kaikin tavoin kunnollinen ja hyvä ihminen. Ehkä juuri siksi kärsin tilanteesta itse niin paljon, kun en edes ymmärrä syytä tunteilleni enkä halua puolisoani loukata. En ole puhunut asiasta sen enempää ihastuksenkaan kanssa, mutta olen yhteen harrastusehdotukseen todennut, että meidän on parempi nähdä vain töissä. Hän kyllä ymmärsi yskän, vaikken usko hänen olleen millään muulla tavalla kuin kaverina liikkeellä.
Miksi varattu ihminen pyytäisi toisen sukupuolen edustajaa johonkin harrastukseen?
Nauti siitä tunteesta mutta älä tee sen takia mitään. Mä oon huomannu että tuollaisrt suuret tunteet tuppaa palamaan kovalla liekillä kunnes jäljellä on vaan korventuneita sydämiä. Ei oo sen arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Nauti siitä tunteesta mutta älä tee sen takia mitään. Mä oon huomannu että tuollaisrt suuret tunteet tuppaa palamaan kovalla liekillä kunnes jäljellä on vaan korventuneita sydämiä. Ei oo sen arvosta.
Tämä on hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varattu ihminen pyytäisi toisen sukupuolen edustajaa johonkin harrastukseen?
Ööö.. Eletäänkö me nyt vuotta 2025 vai 1825? Minulla on useita vastakkaista sukupuolta olevia harrastuskavereita ja voin toisinaan treenata heidän kanssaan ihan kaksinkin. En näe siinä mitään outoa. En itse myöskään ihastu kaikkiin vastakkaisen sukupuolen edustajiin, mutta jos näin käy, niin sitten on varmaan syytä pysytellä oman sukupuolen edustajissa.
"saa sukat pyörimään jaloissani kerta toisensa jälkeen."
Lattea sanonta ja ei uskottava. Jos oma kokemus, niin keksisin omaperäisemmän ilmauksen. Tuo on kuin jostain harlekiinihöpsistä.
Kunpa oliskin harlekiinia Tai leffaa Tai unta. Mutta ei, ihan on minun elämääni tässä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö.. Eletäänkö me nyt vuotta 2025 vai 1825? Minulla on useita vastakkaista sukupuolta olevia harrastuskavereita ja voin t
No joo, mutta tarkkana pitää olla. Itselläni on kolme naispuoleista ystävää ja pidän sopivana 1-2 krt vuodessa tapaamistahtiamme. Vaimoni ei ole mustasukkainen eikä ole syytäkään olla.
-Ukkomies
Oih.kerro puolisollesi tästä. Kysymys on tuntisitko samoin jos et olisi varattu?
Vierailija kirjoitti:
Oih.kerro puolisollesi tästä. Kysymys on tuntisitko samoin jos et olisi varattu?
En halua kertoa puolisolleni, koska tämä ei tule rikkomaan välillämme mitään. En halua hänelle aiheuttaa turhaan pahaa mieltä tai herättää huolta, johon ei oikeasti ole aihetta. Tiedän useampia, jotka ihastuvat helposti ja näin on käynyt erityisesti pitkissä parisuhteissa. Mikään ihastuksista ei ole johtanut mihinkään, vaan ne ovat menneet ajan kanssa ohi. Itse en ole aikaisemmin näin ihastunut, mutta pidän sitä silti jokseenkin normaalina. Ihmisiähän me kaikki vain olemme. Joudun kuitenkin myöntämään, että jos en olisi varattu, niin tämä olisi ollut menoa jo kauan sitten. Eri elämäntilanteessa voisin siis hyvin kuvitella eläväni tällaisen ihmisen kanssa. Mutta puolisoni ehti ensin, enkä halua häntä vaihtaa.
- Ap
Voi että. Mullekin on käynyt noin. Se on vain ihastus. Sille ei tehdä mitään.