Ulla Appelsiini: Itsehän se sitä seksiä halusi, kun osti kahviakin
Malmin kohuttu sairaalatapaus herättää kysymyksen siitä, onko Suomessa jotain pahoin pielessä.
Kommentit (6197)
Matkan aikana kuski ilmoitti käyvänsä kaupassa Oulunkylässä. Nuori kertoi oikeudelle kysyneensä kuskilta, voisiko tämä ostaa hänelle vettä samalla kun käy omilla ostoksillaan. Mies toikin itselleen ja tytölle energiajuomat.
Matkan jatkuessa kuski alkoi ahdistella nuorta monin eri tavoin. Kuski muun muassa hivutti kättään etupenkillä istuneen tytön reidelle ja kyseli, onko tytöllä poikaystävää ja onko hän neitsyt.
Saavuttuaan perille Kannelmäkeen kuski avasi housunsa ja ilmoitti, ettei sovittu kymmenen euroa riitä maksuksi matkasta. Mies kähmi tyttöä ja yritti raizkata hänet. Tyttö pääsi pakenemaan lyötyään miestä avokämmenellä kasvoihin ja saatuaan sitten auton oven avattua.
Juostuaan kauemmas autosta tyttö huomasi kadulla luokkakaverinsa ja juoksi tämän luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa kyllä mielenkiintoisen kuvan ajastamme, että monien on ilmeisesti helpompaa uskoa, että joku junnu on yksinkertaisesti niin kiimainen lu*ka, että tuosta noin vaan lähtee kolmen aikuisen pantavaksi johonkin puskaan. Ja vielä niin pahansuopakin, että haluaa valheellisesti jälkeenpäin asiaa lehtiä myöten puitavan rahanhimossaan.
Sen sijaan, että nähtäisiin, tai edes puntaroitaisiin sitä, että tässä tapahtui hyvin mahdollisesti rikos. Puhtaasti sillä syyllä, että viranomainen uskoi niin esimerkiksi kävelystä ja taisi tyttö vielä hymyilläkin välillä.
Todellakin. Ihan kaikki on tulkittu täysin tyttöä vastaan.
Esim. se, miten vartijat on katsoneet, että tyttö vaan ääneti tuijottaa eteensä ja pukee itse vaatteita päälleen ja jälleen kerran itse miesten vierellä kävelee on oikeuden mielestä selvä merkki siitä, että hän vaan haluaa lisää sek
Tämä on juuri se mistä näkee, että tätä juttua r*nkataan ihan omaksi tyydytykseksi. VAIKKA tapahtumat olisivat suostumuksellisia ja hän olisi vapaaehtoisesti miesten mukana kulkenut, niin nainen ei olisi "kiimainen ja seksiä janoava estonsa täysin kadottanut, känninen l*tka" kuten kuvailet.
Hän voi olla ihan normaali nuori, jolla vaikka alkoholin ja lääkkeiden yhteisvaikutuksesta on sellainen fiilis, että tätäkin voi kokeilla.
Sinä olet kuvottava.
"Olen itse viettänyt aika sekopäisen teini-iän ja kun olen vieraiden miesten kanssa seksiä harrastanut niin kyllä siinä aika usein on jonkinlaista hyväksyntää haettu"
Tiedätkö, se, että sinulla on koko keskustelun ajan ollut vahva agenda puolustella raiskaajamiehiä, ei tarkoita, että tämä tyttö olisi vapaaehtoisesti suostunut seksiin tässä tapauksessa. Voi olla, ettet ole itse kirjoittanut kaikkia tässä ketjussa olleita vastaavia "koska minä olin lut ka teininä, niin kyllä tämä tyttökin oli" -viestejä. Voi olla, että teitä on useampi. Se, millaisen nuoruuden sinä elit, on oma ongelmasi tai riemusi riippuen siitä, miten sen jälkikäteen koet. Älä yritä "oikeuttaa" sitä sillä, että yrität nähdä tässä tytössä sielunkumppanin. Varmaan se psyyken tuskaa helpottaa, kun voi ajatella, että meitä on monta, mutta tämä on aivan tapaus erikseen. Tämä tyttö ei halunnut edes sitä hyväksyntää. Kukaan ei käy näin raskasta oikeusprosessia kevyin perustein läpi. Itsekään ei kuitenkaan jakamistasi vienyt oikeuteen? Eikö se jo kerro, että tässä on ihan erilaisesta tapauksesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joillekin aiheuttaa ongelmia ymmärtää, että on olemassa miehiä, joita naiset oikeasti haluavat.
Naiselle ei yleensä tule sellaista yhtäkkistä himoa että täytyisi heti pusikkoon päästä kolmen miehen kanssa, eikä varsinkaan alaikäiselle. Miehet ilmeisesti menevät heti himon iskiessä joko tumputtamaan läheiseen vessaan tai sitten vaan tyynesti vievät naisen läheiseen pusikkoon? en usko kyllä sitäkään. ei ole normaalia käytöstä
En osaa tämän tytön puolesta sanoa mikä hänen syynsä on ollut siihen hommaan lähteä. Nuorilla syynä voi olla myös halu saada hyväksyntää tai uusia kokemuksia.
Tiesikö pöllyssö oleva tyttö mihin hänet oli bussipysäkiltä ambulanssilla tuotu. Ehkä hän tukeut
Tyttö oli käynyt lääkärin vastaanotolla ja lääkäri oli todennut hänet hyväkuntoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tytön itkullekin oikeus on tehnyt aivan käsittämättömän olettaman, että se itku johtui vaan siitä, että luuli tavaroiden kadonneen. Ei niistä kauheuksista, mitä tyttö on joutunut kokemaan."
Näinhän se todisteiden valossa on mennyt. Eihän tyttö alkanut itkemään seksin jälkeen, vaan vasta kun ei löytänyt tavaroitaan.
Joka oli uskoakseni panemisen jälkeen? Ei ihminen ole mikään kone, että kaikki reaktiot yms tulee poikkeuksetta välittömästi, vaan välillä se ottaa aikansa ymmärtää mitä on tapahtunut.
-eri
Ja mitähän muuta siinä tapahtui juuri ennen itkua kuin se, ettei tavaroita löytynyt. Tämä saatanan lauma pervoja vihdoin jätti rauhaan eikä uhrin tarvinnut enää yrittää pitää itseään kasassa.
-miehet olivat puhuttaneet tyttöä Google kääntäjän avulla. (Nämä keskustelut tulisi kaivaa esille)
-yksi miehistä kiersi sen pusikon, jossa yksi syytetyistä hetken päästä oli yhdynnässä tytön kanssa. (Tämä puskan kiertänyt sanoi, että oli vain huvikseen käynyt happihyppelyllä. Sattumaa, että tyttö sinne sitten kuskattiin.) Ensin tytön kanssa oli yksi miehistä ja kaksi seisoskeli kauempana.
-vartijat valaisivat tyttöä ja miehiä. Tyttö pukeutui ja siirtyi sitten toiseen pusikkoon miesten kanssa. Siellä sitten tyttöä mm. tönittiin, kuvattiin, oltiin yhdynnässä asennossa joka oli epämukava tytölle. Vedettiin hiuksista päätä taaksepäin. Lisäksi oraaliyhdynnässä tytön päätä liikuteltiin edestakaisin.
-vartijat kuvailivat, kuinka olivat tarkkailleet tätä porukkaa, ja nähneet miten miehet ovat pitäneet neuvottelun keskenään. Näkivät myös kun miehet palattuaan pusikosta katselivat puhelintaan ja naureskelivat.
-Miehillä oli kyyti odottamassa Malmin sairaalan parkkipaikalla. Siellä yksi mukana olleista todisti, että olivat odottaneet tätä päivystyksessä ollutta mieskolmikkoa kauan ja yhtäkkiä paikalle tuli paljon poliiseja.
-kaksi pusikossa ollutta miestä ei sitten mennytkään odottavaan kyytiin, yksi lähti kävelylle 2-3km päähän tapahtumapaikasta ja toinen oli taas mennyt juna-asemalle. Todistaja ei tiennyt miksi ei kyyti kelvannut sairaalan parkkipaikalta lähtien, vaan miehet oli noukittu matkan varrelta, ja viety Turkuun, josta poliisi heidät tavoitti.
-mies joka oli tappelun vuoksi siellä päivystyksessä ja röntgeniin menossa, otettiin kiinni sairaalalla. Tämä mies kertoi laveasti miten asiat olivat menneet, tuosta väkivallasta, kuvaamisesta ym. Väitti, että ei ollut tytön kanssa kuin oraalisesti yhdynnässä. Mutta korjasi lausuntoaan myöhemmin. Hänellä ei ollut ensin muistikuvia, mitä tapahtui kun jäi kokonaan kaksin tytön kanssa. Muisti sitten palaili myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten vihervassarisuvakit puolustelevat vieraskielisiä epäiltyjä.
Ja toisessa ketjussa vaativat ihmisiä puuttumaan seksirikollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
"Olen itse viettänyt aika sekopäisen teini-iän ja kun olen vieraiden miesten kanssa seksiä harrastanut niin kyllä siinä aika usein on jonkinlaista hyväksyntää haettu"
Tiedätkö, se, että sinulla on koko keskustelun ajan ollut vahva agenda puolustella raiskaajamiehiä, ei tarkoita, että tämä tyttö olisi vapaaehtoisesti suostunut seksiin tässä tapauksessa. Voi olla, ettet ole itse kirjoittanut kaikkia tässä ketjussa olleita vastaavia "koska minä olin lut ka teininä, niin kyllä tämä tyttökin oli" -viestejä. Voi olla, että teitä on useampi. Se, millaisen nuoruuden sinä elit, on oma ongelmasi tai riemusi riippuen siitä, miten sen jälkikäteen koet. Älä yritä "oikeuttaa" sitä sillä, että yrität nähdä tässä tytössä sielunkumppanin. Varmaan se psyyken tuskaa helpottaa, kun voi ajatella, että meitä on monta, mutta tämä on aivan tapaus erikseen. Tämä tyttö ei halunnut edes sitä hyväksyntää. Kukaan ei käy näin raskasta oikeuspr
Tässä keskustelussa usea nainen on todennut samanlaista käytöstä nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tytön itkullekin oikeus on tehnyt aivan käsittämättömän olettaman, että se itku johtui vaan siitä, että luuli tavaroiden kadonneen. Ei niistä kauheuksista, mitä tyttö on joutunut kokemaan."
Näinhän se todisteiden valossa on mennyt. Eihän tyttö alkanut itkemään seksin jälkeen, vaan vasta kun ei löytänyt tavaroitaan.
Joka oli uskoakseni panemisen jälkeen? Ei ihminen ole mikään kone, että kaikki reaktiot yms tulee poikkeuksetta välittömästi, vaan välillä se ottaa aikansa ymmärtää mitä on tapahtunut.
-eri
Ja mitähän muuta siinä tapahtui juuri ennen itkua kuin se, ettei tavaroita löytynyt. Tämä saatanan lauma pervoja vihdoin jätti rauhaan eikä uhrin tarvinnut enää yrittää pitää itseään kasassa.
Tyttö tavattiin hyvissä väleissä miehen kanssa heti seksin jälkeen. Valvontakameratodisteet ja vartijan silminnäkijähavainto.
Tuosta U:sta löytyy kuva, jossa on auton rekkari. Tuskin omistaa autoa itse, jos työperäinen. Mietin vaan, että missä yrityksessä töissä? Voisi olla parempi lähteä sinne omaan kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Syyte ja raiskaajien kommentit löytyvät täältä https://www.jlokka.fi/
On tosi raskas lukea kannettavalta. Itsellä pieni ruutu ja tekstiä ei pysty kunnolla skrollaamaan ja zoomaaminenkaan ei suju. Sen mitä sain äsken luettua, niin syytteessä on tekstiä tyyliin Ivanets (tai mikä nyt nimi onkaan) kieltää tienneensä uhrin ikään, Demonets (tai mikä onkaan) sanoo tytön antaneet suostumuksen.
Siis mitä helvetin todisteita nämä ovat mistään? Totta kai syytetty VALEHTELEE OMAKSI EDUKSEEN. Heidän väittämiään ei tällaisessa tapauksessa pitäisi lainkaan hyväksyä, koska syytetyllä on oikeus valehdella niin paljon kuin haluavat. Heillä ei ole totuudessa puhumisvelvollisuutta.
Kuten ei ole myöskään vartijoilla, joilla on oma pelko perseessä, että tekivät virkavirheen.
Omiin silmiini ei selailemalla asiakirjaa tullut esiin vielä yhtään mitään, mikä puhuisi miesten syyttömyyden puolesta ja tyttöä vastaan.<
Kännykällä ainakin saa tekstit suurennettua. Siellä ohje miten.
Vierailija kirjoitti: Tyttö oli käynyt lääkärin vastaanotolla ja lääkäri oli todennut hänet hyväkuntoiseksi.
Hyväkuntoinen tarkoittaa, ettei ollut hengenvaaraa. Silti tytöltä vielä seuraavana päivänä klo 11 mitattiin promillen verran alkoholia verestä. Eli tillin tallin on ollut. Jos on ollut pienikokoinen, on ollut vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta U:sta löytyy kuva, jossa on auton rekkari. Tuskin omistaa autoa itse, jos työperäinen. Mietin vaan, että missä yrityksessä töissä? Voisi olla parempi lähteä sinne omaan kotimaahan.
Niin siis rahotuksella se on varmaan ostettu juu.
raiskausperäinen maahan muutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ole mitään suoraan vonganneet, vaan ns. groomanneet, eli pikkuhiljaa ja kärsivällisesti tunnin ajan valmistelleet tyttöä seksuaalista hyväksikäyttöä varten tekemällä tyttöön tuttavuutta, ollen hänelle ystävällisiä ja luoden häneen luottamusta. Sairaalaympäristössä, jossa tyttö jo muutenkin muiden paikalla olijoiden, hoitohenkilökunnan ja vartijoiden läsnäollessa sekä apua saatuaan on kokenut olevansa täysin turvassa.
Valmisteluihin on kuulunut sekin, että tyttö on viety ulos, kun miehet on käyneet tupakalla, ja tuotu sitten turvallisesti takaisin. Hänellä ei siis ole ollut mitään syytä pelätä joutuvansa joukkoraiskatuksi ennen sitä kohtalokasta hetkeä, kun miehet onkin ohjanneet hänet pusikkoon ja hän on tullut täysin yllätetyksi.
Kuvaavaa on, miten tuo kaikki on tehty täysin vartijoiden valvovien silmien alla ja vartijatkin on tilanteen todistettuaan niin yllättyneet, ettei ole muuta kyenneet tekemään kuin seisomaan ääneti paikallaan tuijottaen kun miehet on hävinneet syvemmälle metsään tyttö mukanaan, kunnes vartijan on voineet huokaista helpotuksesta, että siirtyivät pois heidän valvonta-alueeltaan ja voineet itse palata takaisin sisälle.Mikä kohtaa kommentissani näyttäisi siltä, että tilanne ei ollut äkillinen et ymmärtänyt?
Aika pitkä vonkaus, vokottelu, flirttailu, groomaus, lämmittely, esileikki -- sanapelien ystävänä keksit varmaan lisää.
Tuosta väittämästäsi täysin yllätetyksi tulemisesta ei vain taida olla mitään näyttöä.
Olisi mukava kuulla tytön oma kommentti siitä mitä hän kuvitteli heidän menevän sinne pusikkoon tekemään.Äkillisyys ja yllättävyys tulee siitä, että kaiken sen edellä kuvatun peräti tunnin ajan miesten seurassa turvallisessa sairaalaympäristössä hyvässä hengessä ja täydessä luottamuksessa vietetyn ajan, jossa heidän kanssaan on huoletta voinut lähteä ulos ja palata turvallisesti takaisin sisään tyttö äkillisesti ja täysin yllättäen havahtuukin olevansa pilkkopimeässä pusikossa, jossa niiden miesten käytös on täysin muuttunut ja yhtäkkiä häneltä kiskotaan housuja jalasta ja työnnetään elintä suuhun.
Äkillisyys, yllättävyys, ennakoimattomuus ja sitä seuraava täydellinen alistuminen ja lamaantuminen, kun ne ystävälliseksi ja luotettavaksi koetut ihmiset, joita hän ei ole lainkaan osannut pelätä yhtäkkiä käyttäytyykin tuolla tavoin ja haluaakin vaan käyttää häntä hyväkseen. Edes vartijat ei ole miesten ja tytön välistä kommunikaatiota seuratessaan osanneet kuvitellakaan, mitä ne miehet aikoi viedessään tytön jo ennalta tarkastamaansa pusikkoon. Menivät tarkistamaan, koska kuvitteli heidän polttelevan pilveä, mutta vartijatkin selvästi täysin lamaantui tilanteen yllättävyydestä ja kyvyttömyydestään sitä ennakoida, kun vaan sanattomana tuijotti sen aikaa, että miehet ohjasi tytön pois heidän valvontavastuualueeltaan.
Mitä tulee siihen, että miksi tyttö miehiä sinne metsään seurasi, niin paikan etukäteen juuri ennen tytön sinne vientiä tarkastanut mieshän vakuutteli vaan halunneensa raitista ilmaa, joten ihan hyvin tytölle on voitu antaa tuo sama selitys, että tule nyt, kun raitis ilma tekee sinulle niin hyvää. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin. Täälläkin joku kertoi omasta kokemuksestaan, että on vaan kysytty, että haluatko kyydin kotiin ja hän on innoissaan vastannut kyllä ja täysin pahaa aavistamatta hypännyt kyytiin. Joku sivullinen on hänet onnekseen silloin pelastanut koska se pelastaja oli tiennyt, että sama joukko oli jo ennestään syytettynä joukkoraiskauksesta.
Vierailija kirjoitti: Tässä keskustelussa usea nainen on todennut samanlaista käytöstä nuoruudessa.
Mutta sillä ei ole mitään todistusarvoa tämän keissin suhteen. On psykologisesti kiinnostavaa, miten nämä ressukat ovat valmiita tuomitsemaan tytön oman käytöksensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, se, että sinulla on koko keskustelun ajan ollut vahva agenda puolustella raiskaajamiehiä, ei tarkoita, että tämä tyttö olisi vapaaehtoisesti suostunut seksiin tässä tapauksessa. Voi olla, ettet ole itse kirjoittanut kaikkia tässä ketjussa olleita vastaavia "koska minä olin lut ka teininä, niin kyllä tämä tyttökin oli" -viestejä. Voi olla, että teitä on useampi. Se, millaisen nuoruuden sinä elit, on oma ongelmasi tai riemusi riippuen siitä, miten sen jälkikäteen koet. Älä yritä "oikeuttaa" sitä sillä, että yrität nähdä tässä tytössä sielunkumppanin. Varmaan se psyyken tuskaa helpottaa, kun voi ajatella, että meitä on monta, mutta tämä on aivan tapaus erikseen. Tämä tyttö ei halunnut edes sitä hyväksyntää. Kukaan ei käy näin raskasta oikeuspr
Älä sinä tule sanomaan ettei ole. Tyttö ei muista ja pitää itse mahdollisena, että on ollut mukana. Valvontakamerat tukevat tätä. Hän ei muista ja se on ymmärrettävästi ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joillekin aiheuttaa ongelmia ymmärtää, että on olemassa miehiä, joita naiset oikeasti haluavat.
Naiselle ei yleensä tule sellaista yhtäkkistä himoa että täytyisi heti pusikkoon päästä kolmen miehen kanssa, eikä varsinkaan alaikäiselle. Miehet ilmeisesti menevät heti himon iskiessä joko tumputtamaan läheiseen vessaan tai sitten vaan tyynesti vievät naisen läheiseen pusikkoon? en usko kyllä sitäkään. ei ole normaalia käytöstä
En osaa tämän tytön puolesta sanoa mikä hänen syynsä on ollut siihen hommaan lähteä. Nuorilla syynä voi olla myös halu saada hyväksyntää tai uusia kokemuksia.
Tiesikö pöllyssö oleva tyttö mihin hänet oli bus
Lääkäreitäkin on nykyään joka lähtöön. Kirjavaa sakkia jo ihan ihonvärin suhteen
Vierailija kirjoitti: Tyttö tavattiin hyvissä väleissä miehen kanssa heti seksin jälkeen. Valvontakameratodisteet ja vartijan silminnäkijähavainto.
Sama ilmiö kohdataan lukemattomissa raiskaustapauksissa. Jos oikeuslaitos ei tätä ilmiötä tunne, hoviin on tuotava asiantuntija, joka kädestä pitäen selittää, miksi näin käy ja miksi se on niin yleistä.
Tämä on yksi niitä yleisimpiä syitä, millä raiskattua jälkikäteen sheimataan.
Taksinkuljettaja yritti raizkata teinitytön Helsingissä
Tuomiot|Taksinkuljettaja lupasi 16-vuotiaalle tytölle, että 10 euroa kyydistä riittää. Matkalla kuljettaja alkoi lähennellä ja perillä vaati seksiä palkkioksi kyydistä.
Oikeus tuomitsi miehen törkeän raiskauksen yrityksestä kymmenen kuukauden vankeuteen. Vankeusrangaistusta alentavana seikkana otettiin huomioon miehen aiempi raiskaustuomio.
Lisäksi oikeus määräsi miehen maksamaan tytölle 3000 euroa kärsimyksestä ja valtiolle 2500 euroa oikeudenkäyntikuluja.