Mies on tyytymätön perhe-elämään
Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.
Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin tyystin eri tavalla!
Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi.
Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä, jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.
Onko tilanteessa mitään toivoa?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pakko se on iskän käydä töissä jos ei äidillä ole edes työpaikkaa. Ja aina se oli melkein lapsi odottamassa kotona jolle piti alkaa vaihtaa vaippaa kun tuli kotiin ja kaikki muut kotityöt... Iskä"
Taisin sanoa aiemmin, että kohta sanot, että pienen vauvan äidinkin pitäis mennä töihin... Vaikka sinä et suostu jäämään kotiin.
Mistä työpaikka, jos on pieni vauva kotona, jota toinen vanhempi ei suostu hoitamaan?
Miksi ihmeessä pitäisi? Iskä
Aiemmin sanoit naisen loisineen lasten kanssa kotona...
Jostain syystä naiset vastustavat asiaa verisesti, vaikka ovat valmiita epäilemään miestä pettämisestä hyväksymällä sp-tautien testauksen raskauden aikana.
Eihän niitä sukupuolitautitestejä tehdä miehelle naisen raskausaikana, hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus kaikille miehille. Jos jätätte kaikki kotityöt ja lastenhoidon sekä kasvatuksen naisen vastuulle, ei varmasti tule enää bilsua eikä huomiota. Koska nainen näkee teidät rasittavana, vikisevänä lapsena, joka kyllä melko lailla myös olette. Se nainen on lisäksi uuvuksissa kaikesta siitä työstä.
Ette te tuollaista täysihoitoa enää sinkkuinakaan saa, joten ihan minimissään pitäisi tehdä se, mitä sinkkunakin tekisitte. Tai anna kun arvaan... Teidän äitinne kävi sinkkuluukkunne siivoamassa, pesi pyykit ja toi ruoat samalla :D
Ja samalla ilmoitus naisille, jos ette missään vaiheessa huomaa sitä että mies osallistuu kotitöihin, lasten hoitoon, käy vielä töissäkin ja mahdollisesti mahdollistaa teille omakotitalon ja perhe elämän ja jos samalla unohdatte hoitaa parisuhteenne ja seksielämän niin voitte olla varmoja että jossain vaiheessa mieheltä loppuu pikk
Aa joo myös se parisuhteen hoitaminen olikin vain naisen vastuulla.
Nainen mahdollistaa sun työssäkäynnin, ettei sun tarvi hoitaa omia lapsias kotona. Se töissä käyvä osapuoli ei ole mikään sankari, jolle ollaan jotain velkaa, vaan kotona olevan panos on ihan yhtä merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä"
Pakenit vastuuta. Miten te oikein selviydytte työelämässä? Jaksan ihmetellä. Naiset vaikuttavat olevan monesti vastuuntuntoisempia.
Viikon sisällä tulee ikää 40 vuotta ja samalla 20 vuotta yhtäjaksoisesti työssä että aika hyvin on pärjätty. Välillä elätetty vaimokin täysin kun loisi 7 vuotta lasten kanssa kotona... Iskä
Kuka ne lapset sitten hoiti esim. vauva-ja taaperoikäisinä teillä, jos äiti vain loisi kotona, eikä tehnyt mitään? Toivottavasti loisimisesta puhuvan aviomiehen puoliso on osannut nostaa kytkintä.
Molemmat. Aina minua odotti kotona lapsi vaipan vaihtoa... Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus kaikille miehille. Jos jätätte kaikki kotityöt ja lastenhoidon sekä kasvatuksen naisen vastuulle, ei varmasti tule enää bilsua eikä huomiota. Koska nainen näkee teidät rasittavana, vikisevänä lapsena, joka kyllä melko lailla myös olette. Se nainen on lisäksi uuvuksissa kaikesta siitä työstä.
Ette te tuollaista täysihoitoa enää sinkkuinakaan saa, joten ihan minimissään pitäisi tehdä se, mitä sinkkunakin tekisitte. Tai anna kun arvaan... Teidän äitinne kävi sinkkuluukkunne siivoamassa, pesi pyykit ja toi ruoat samalla :D
Ja samalla ilmoitus naisille, jos ette missään vaiheessa huomaa sitä että mies osallistuu kotitöihin, lasten hoitoon, käy vielä töissäkin ja mahdollisesti mahdollistaa teille omakotitalon ja perhe elämän ja jos samalla unohdatte hoitaa parisuhteenne ja seksielämän niin voitte olla varmoja että jossain vaiheessa mieheltä loppuu pikk
Tyypillinen mies. Kostaa kaiken omille lapsilleen. Hanki vasektomia.
Aina minua odotti kotona lapsi vaipan vaihtoa... Iskä
No hui hirveää kun jouduit muutaman minuutin hoitamaan omaa lastasi. Oli sinulla kova kohtalo, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ethän sinä osallistunut aikuisen ihmisen ja vanhemman tavoin kodin ja lasten hoitoon ja petitkin vielä kaupan päälle. Tuolla tavoin aviovuode kylmenee lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla ilmoitus naisille, jos ette missään vaiheessa huomaa sitä että mies osallistuu kotitöihin, lasten hoitoon, käy vielä töissäkin ja mahdollisesti mahdollistaa teille omakotitalon ja perhe elämän ja jos samalla unohdatte hoitaa parisuhteenne ja seksielämän niin voitte olla v
Molemmat sitä hoitaa... Se oletus näkyy valitettavasti joka paikassa että nainen on passiivinen ja miehet sitten hoitaa kaikki, mutta tämä ei ikävä kyllä toimi... Molemmat hoitaa myös lasten hoitoa kotona. Näin tehtiinkin. Mutta vaimo unohti hoitaa parisuhdetta. Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidin vauvan, olin vuoden minimi rahalla kotona. Hoidin kodin, siivosin, pyykkäsin, tein ruokaa. Kaikki maksettiin edelleen 50/50. Laina on puoliksi. Vauva nukkui tosi huonosti sekä päivällä, että yöllä.
Viimeisillä voimillani yritin vielä pitää työssä käyvän miehen tyytyväisenä ja annoin seksiä. Olin kuitenkin niin väsynyt, että toisinaan nukahdin kesken kaiken. Mies ei sietänyt sitä.
Vauvan ollessa vuoden ikäinen paljastui miehen salasuhde. Silloin tajusin, että ei ole merkitystä, paljonko teen, miellytän, passaan ja yritän olla hyvä vaimo... Se ei merkitse miehelle mitään.
Pettää kuitenkin. Täst edes pidän kiinni myös omista tarpeistani, sillä miehet eivät tee vastapalveluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pakko se on iskän käydä töissä jos ei äidillä ole edes työpaikkaa. Ja aina se oli melkein lapsi odottamassa kotona jolle piti alkaa vaihtaa vaippaa kun tuli kotiin ja kaikki muut kotityöt... Iskä"
Taisin sanoa aiemmin, että kohta sanot, että pienen vauvan äidinkin pitäis mennä töihin... Vaikka sinä et suostu jäämään kotiin.
Mistä työpaikka, jos on pieni vauva kotona, jota toinen vanhempi ei suostu hoitamaan?
Miksi ihmeessä pitäisi? Iskä
Koska monet naiset haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä naiset vastustavat asiaa verisesti, vaikka ovat valmiita epäilemään miestä pettämisestä hyväksymällä sp-tautien testauksen raskauden aikana.
Eihän niitä sukupuolitautitestejä tehdä miehelle naisen raskausaikana, hölmö.
Sama hölmö luuli, että isyystesti otetaan naisesta...
Olen eri mutta millä tavalla nimimerkki "iskä" sinä hoidit parisuhdettanne pikkulapsiaikana? Hankitko lastenvahdin, buukkasitko hotellin tai ravintolaillan? Huomioitko yhteiset kotityöt vaikka palkkaamalla siivoojan tekemään siivoukset että teille jäisi yhteistä aikaa eikä aikaa menisi kotitöihin? Otitko asian puheeksi vaimosi kanssa että nyt kaipaat enemmän yhteistä aikaa tai miten saada lapsiarki sujumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe-elämä on ihan hanurista. Kannan itse tosin vastuuni ja esitän, että on kivaa.
Näin! Se ei aina ole hauskaa, mutta kuuluu lisääntyneen ihmisen velvollisuuksiin.
Kyllä ne onnen hetket on harvassa. Olisi pitänyt jättää lisääntymättä, mutta nytpä sitten lapioidaan tätä paskaa hymy kasvoilla.
Minkä ikäinen lapsi/lapsia sulla on? Meillä pahin paskan lappaaminen loppui lapsen mentyä kouluun.
3 ja 6. Niin sitä kaikki aina väittää, että ne ihanat ajat vielä tulee. Vaan jos ei tule. Ei ole tähänkään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla ilmoitus naisille, jos ette missään vaiheessa huomaa sitä että mies osallistuu kotitöihin, lasten hoitoon, käy vielä töissäkin ja mahdollisesti mahdollistaa teille omakotitalon ja perhe elämän ja jos samalla unohdatte hoitaa parisuhteenne ja seksielämän niin voitte olla v
Sinkutkin käyvät töissä, jotta saavat leipää nenänsä eteen. Eli miehen elämässä ei mikään muutu, jos perhettä tulee. Samanlaisena jatkuu kuin ennenkin. Työtä, vapaa-aikaa ja sala-rakkaita.
Vierailija kirjoitti:
No hui hirveää kun jouduit muutaman minuutin hoitamaan omaa lastasi. Oli sinulla kova kohtalo, nyyh.
Minusta siinä on enemmän kuin muutama minuutti jos tulet kahdelta töistä ja olet iltamyöhään heissä kiinni. Minä en päässyt yli kymmeneen vuoteen ainoanakaan iltana mihinkään yksin kotoa. Vaimolle se olisi aina ollut liian rankkaa. Kysyin monesti että miten vit...tussa hän jaksaisi jos kulkisin niinkuin iskät yleensä kulkevat. Iskä
No tuohan ei varmaankaan ole totta tuo aloitus. Ihan paska ukko, mitä tuommoisella tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskä hyvä. Et ole ilmeisesti lukenut kommenttejani ketjussa. Olen kertonut, että mies ei tuo ns leipää pöytään, lapsien kuluistakin maksaa vain vaikutuksen ja lääkäri- yms. Kulut. Asumiskuluistakin menee kaikki jämptisti puoliksi. Ruuat täs huushollissa maksan minä. Minä käyn myös ihan kokopäivätyössä, sen kotona tehtävän työn lisäksi. Plluakin mies saisi niin paljon kuin haluaisi, mutta harvoin sille kelpaa.
En valita, en nalkuta, en pakota olemaan omien lapsiensa kanssa, tullut jo selväksi että ei kykene heidän kanssaan olemaan. Miten muuten vielä voisin palvella miestäni, että hänellä olisi hyvä olla? Teen eropäätöksen hänen puolestaan? Yksinhuoltajuus ei pelota, koska olen periaatteessa sitä ollut koko ajan, koska mies ei osallistu perhe-elämään mitenkään, kun se on niin paskaa omien sanojensa mukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä on enemmän kuin muutama minuutti jos tulet kahdelta töistä ja olet iltamyöhään heissä kiinni. Minä en päässyt yli kymmeneen vuoteen ainoanakaan iltana mihinkään yksin kotoa. Vaimolle se olisi aina ollut liian rankkaa. Kysyin monesti että miten vit...tussa hän jaksaisi jos kulkisin niinkuin iskät yleensä kulkevat. Iskä
Kuitenkin ehdit pettämäänkin. Kotonako sen teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vaimosi siis mukana salarakkaissa? :o
Kuka ne lapset sitten hoiti esim. vauva-ja taaperoikäisinä teillä, jos äiti vain loisi kotona, eikä tehnyt mitään? Toivottavasti loisimisesta puhuvan aviomiehen puoliso on osannut nostaa kytkintä...