Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on tyytymätön perhe-elämään

Vierailija
29.04.2025 |

Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.

Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin  tyystin eri tavalla!

Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi. 

Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia  ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä,  jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.

Onko tilanteessa mitään toivoa?

Kommentit (401)

Vierailija
401/401 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Meillä menee kai nyt vähän paremmin, keskusteltiin (taas), mies lupasi tsempata. Ja hyvin tuntuu nyt lapsille osaavan "kiinnostunutta" esittää.. kai se on parempi kuin ei mitään. Lapset tykkää isänsä seurasta. Viettäneet yhdessä aikaa pihalla ja kerran jopa lähti mukaamme puistossa käymään.

Samaan aikaan tuntuu etten itse näe tilanteessa mitään muuta kuin miehen aidot ajatukset siitä, että tämä perhe-elämä on paskaa. Ei kuulema ole, mutta toisessa lauseessa kaipaa aikaa ennen lapsia, yhdessä lauseessa sanoi että ei viihdy kotona ja toisessa lauseessa sanoi että ei halua lapsille eroperhettä, mutta kuitenkin sanoo myös että "eläkää te omaa arkea niin hän elää omaa"??

Ota tästä nyt selvää sitten. Lapsien kannalta tilanne nyt ok, parisuhteen ja perheen kannalta yks iso kysymysmerkki..

Joku kyseli, että miksen käskytä, että leikkaa vaikka nurmikon. Ensimmäisenä kesänä nykyisessä kodissa nurmikon ajo oli miehelle nakitettu - ajoi kahdesti sen kesän aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla