Mies on tyytymätön perhe-elämään
Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.
Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin tyystin eri tavalla!
Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi.
Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä, jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.
Onko tilanteessa mitään toivoa?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin ei kannattaisi ajatella... En ole hetkeäkään kokenut asiaa tuolla tavalla vaikka koen kuten ap n mies... Olisi todella paljon helpompaa yksin kuin yhdessä. Iskä"
Juujuu kunhan äiti on lähivanhempi. Sitten laitat kapuloita rattaisiin elatuksen kanssa, koska mielestäs sun ei tarvi maksaa mitään, kun naisella on vähän rahaa itseensäkin.
Samanverran ne lapset ovat molemmilla siinä vaiheessa...
Ei ainakaan Suomessa yleensä. Kolmasosa isistä hylkää lapset kokonaan eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä"
Pakenit vastuuta. Miten te oikein selviydytte työelämässä? Jaksan ihmetellä. Naiset vaikuttavat olevan monesti vastuuntuntoisempia.
Viikon sisällä tulee ikää 40 vuotta ja samalla 20 vuotta yhtäjaksoisesti työssä että aika hyvin on pärjätty. Välillä elätetty vaimokin täysin kun loisi 7 vuotta lasten kanssa kotona... Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä"
Kyllä kyllä, kotiasiat olis kunnossa jos nainen vaan tekis vielä vähän enemmän. Katso peiliin.
Pääseekös vaimos myös viettämään aikuisten aikaa kaikessa rauhassa, ilman lapsia häiritsemässä? 😇
Voi juku, jos itse olisin tiennyt ukon pitävän vauvavuotena salasuhteita, olisin joku kaunis päivä hänen saavuttua kotiin lähtenyt viikon lomalle rakastajan kanssa. Ihan kaikessa rauhassa n*ssimaan, ilman että joku keskeyttää tai on kuoleman väsynyt hoitamisesta. Ai että.
Joo ei perheleikit nappaa itteäkään kohta nostan kytkintä
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenit vastuuta. Miten te oikein selviydytte työelämässä? Jaksan ihmetellä. Naiset vaikuttavat olevan monesti vastuuntuntoisempia.
Viikon sisällä tulee ikää 40 vuotta ja samalla 20 vuotta yhtäjaksoisesti työssä että aika hyvin on pärjätty. Välillä elätetty vaimokin täysin kun loisi 7 vuotta lasten kanssa kotona... Iskä
Itse loisit kun et hoida omia lapsias vaan jätit kaiken äidille. Ei voi syödä ja säästää kakkua samaan aikaan. Vrt. Vauvan kanssa on pakko olla kotona, ei sitä voi töihin mukaan ottaa. Miksi ette kirveelläkään itse jää kotiin niitä lapsia hoitamaan vaan sen sijaan olette kateellisia ja haukutte naisen, kun hän uhraa oman työnsä ja palkkansa?
Kovasti tunnut arvostavan naisen panosta jälkikasvuusi...
En voi muuta todeta, kuin että mulla on vissiin käynyt lottovoitto. Mulla on nimittäin sellainen mies, joka huolehtii tyttärestään ihan vapaaehtoisesti ja mukisematta. Tekee myös puolet kotitöistä.
Molemmat huolehtii lapsesta ja kodista ja käy töissä. Tasajako.
Miten tällainen asia, jonka pitäisi olla ihan normaalia, tuntuu olevan yhtä epätodennäköistä, kuin se lotossa voittaminen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee eri kauppaan kuin mihin te menette?? Siis mitä ihmettä? Kuulostaa siltä että mies häpeää teitä.
Korjaan mielipidettäni - ei ole todellakaan toivoa edes parisuhdeterapialla. Mies luiskaan niinkuin olisi jo. Ja elatustukien sopiminen lastenvalvojalla asap.
Samaa mieltä, mies luiskaan. Lapsethan häiriintyvät, kun näkee noin torjuvan ja kylmän isän arkielämässä, ettei voi kauppaankaan tulla. Kuulostaa siltä, että hän alkaa vielä joku päivä suoraan vittuilemaan lapsille, että pilasitte elämäni tai vastaavaa, lapset voivat nytkin aistia, että jotain on pahasti pielessä. Eikä tuo mies vaikuta siltä, että välittäisi paljon sinustakaan, niin yhteiselolle ei tunnu oikein olevan perusteita.
Osaako kukaan nainen ajatella asiaa sillä tavalla kuin se on. Tuossa kohtaa on jo paljon paljon aiemmin tapahtunut se että nainen on itse hylännyt miehensä, on tapahtunut se että miestä on pidetty itsestään selvänä, nyt kun on pienet lapset niin keskitytään heihin ja unohdetaan parisuhde, samalla on kuitenkin laitettu jo ongelmia alulle. Tässä kohtaa kun mies on jo todella masentunut alettiin ihmetellä miksi ei osallistu mihinkään, miksi ei tuu kauppaan, miksi ei ikinä lähde kanssani mihinkään, miksi ei lapsetkaan kiinnosta. Ymmärtäkää se että miehellä on teidän takia erittäin paha olla eikä sitä korjata hetkessä. Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe-elämä on ihan hanurista. Kannan itse tosin vastuuni ja esitän, että on kivaa.
Näin! Se ei aina ole hauskaa, mutta kuuluu lisääntyneen ihmisen velvollisuuksiin.
Kyllä ne onnen hetket on harvassa. Olisi pitänyt jättää lisääntymättä, mutta nytpä sitten lapioidaan tätä paskaa hymy kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee eri kauppaan kuin mihin te menette?? Siis mitä ihmettä? Kuulostaa siltä että mies häpeää teitä.
Korjaan mielipidettäni - ei ole todellakaan toivoa edes parisuhdeterapialla. Mies luiskaan niinkuin olisi jo. Ja elatustukien sopiminen lastenvalvojalla asap.
Samaa mieltä, mies luiskaan. Lapsethan häiriintyvät, kun näkee noin torjuvan ja kylmän isän arkielämässä, ettei voi kauppaankaan tulla. Kuulostaa siltä, että hän alkaa vielä joku päivä suoraan vittuilemaan lapsille, että pilasitte elämäni tai vastaavaa, lapset voivat nytkin aistia, että jotain on pahasti pielessä. Eikä tuo mies vaikuta siltä, että välittäisi paljon sinustakaan, niin yhteiselolle ei tunnu oikein olevan perusteita.
Osaako kukaan nainen ajatella asiaa sillä tavalla kuin se on. Tuossa k
Olet helvetin itsekäs. Vauva/lapset, kun nainen joutuu heidät yksin hoitamaan, voi viedä energiat niin pakkaselle, ettei siitä enää riitä laiskaa miestäkin vielä miellyttämään. Vauvan syntyminen tarkoittaa omista tarpeista joustamista, mutta näköjään ainoastaan naiset tekevät niin. Miehet odottavat samaa hemmottelua kuin aina ennenkin, laittamatta tikkua ristiin perheensä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä, kotiasiat olis kunnossa jos nainen vaan tekis vielä vähän enemmän. Katso peiliin.
Pääseekös vaimos myös viettämään aikuisten aikaa kaikessa rauhassa, ilman lapsia häiritsemässä? 😇
Pääsisi. Mutta ei lähde viettämään. Olen monesti meinannut sanoo että ala vetää siitä nii ei tarvitse minua pitää vankina. Menis yöksi vaikka vieraan miehen pantavaksi ei haittais kunhan mullakin sais olla sitten oma elämä jos ei kerran oman miehen kanssa kiinnosta mikään yhdessä. Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan nainen ajatella asiaa sillä tavalla kuin se on. Tuossa k
Itse pidät naista itsestäänselvänä kotiapulaisena. Tekee kaiken yksin, mukisematta. Huolehtii lapset, siivoaa kodin, laittaa ruoan. Ja sitten pitäisi palvella sinun seksuaalisia tarpeistasi vielä, vaikka et anna mitään takaisin.
Villi veikkaus, vaimo ei ole saanut orkkuja. Korkeintaan joskus ja jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperhe-elämä on ihan hanurista. Kannan itse tosin vastuuni ja esitän, että on kivaa.
Näin! Se ei aina ole hauskaa, mutta kuuluu lisääntyneen ihmisen velvollisuuksiin.
Kyllä ne onnen hetket on harvassa. Olisi pitänyt jättää lisääntymättä, mutta nytpä sitten lapioidaan tätä paskaa hymy kasvoilla.
Minkä ikäinen lapsi/lapsia sulla on? Meillä pahin paskan lappaaminen loppui lapsen mentyä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse loisit kun et hoida omia lapsias vaan jätit kaiken äidille. Ei voi syödä ja säästää kakkua samaan aikaan. Vrt. Vauvan kanssa on pakko olla kotona, ei sitä voi töihin mukaan ottaa. Miksi ett
Pakko se on iskän käydä töissä jos ei äidillä ole edes työpaikkaa. Ja aina se oli melkein lapsi odottamassa kotona jolle piti alkaa vaihtaa vaippaa kun tuli kotiin ja kaikki muut kotityöt... Iskä
Iskä: oletko sinä hommannut lapsenvahtia, suunnitellut treffejä, aloittanut keskusteluja vaimosi kanssa? Siis siihen tyyliin, että lapsenvahti tulee perjantaina klo 20 ja lähdemme syömään ravintolaan X. Mitä vaimosi on näihin sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin ei kannattaisi ajatella... En ole hetkeäkään kokenut asiaa tuolla tavalla vaikka koen kuten ap n mies... Olisi todella paljon helpompaa yksin kuin yhdessä. Iskä"
Juujuu kunhan äiti on lähivanhempi. Sitten laitat kapuloita rattaisiin elatuksen kanssa, koska mielestäs sun ei tarvi maksaa mitään, kun naisella on vähän rahaa itseensäkin.
Samanverran ne lapset ovat molemmilla siinä vaiheessa...
Ei ainakaan Suomessa yleensä. Kolmasosa isistä hylkää lapset kokonaan eron jälkeen.
Yleensä? Jos kaksi kolmasosaa on lastensa kanssa ja yksi kolmasosa ei niin kyllä se silloin on ennenkin niinpäin että yleensä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsisi. Mutta ei lähde viettämään. Olen monesti meinannut sanoo että ala vetää siitä nii ei tarvitse minua pitää vankina. Menis yöksi vaikka vieraan miehen pantavaksi ei haittais kunhan mullakin sais olla sitten oma elämä jos ei kerran oman miehen kanssa kiinnosta mikään yhdessä. Iskä
Onko se siis eroaminenkin vaimon vastuulla? Vaikka sinä sitä haluaisit? Voi hyvää päivää tätä vastuunpakoilua. 🤣
Sen lisäksi, ettei kanneta vastuuta jälkikasvusta, ulkoistetaan vastuu omista elämänvalinnoistakin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pienten kanssa jaksa mitään tehdä. Eiköhän tilanne muutu sitten kun lapset ovat vähän vanhempia.
Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet sanonut, että sinä voit hoitaa lapsia sillä aikaa, kun nainen käy rakastelemassa toisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tilanne ollut pitkään sama vai tullut yhtäkkiä? Ei hyvälle kuulosta kumpikaan..
Uumoilen avioeroa, joka tapahtuu ei kovin kaukaisessa tulevaisuudessa.