Mies on tyytymätön perhe-elämään
Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.
Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin tyystin eri tavalla!
Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi.
Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä, jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.
Onko tilanteessa mitään toivoa?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus kaikille miehille. Jos jätätte kaikki kotityöt ja lastenhoidon sekä kasvatuksen naisen vastuulle, ei varmasti tule enää bilsua eikä huomiota. Koska nainen näkee teidät rasittavana, vikisevänä lapsena, joka kyllä melko lailla myös olette. Se nainen on lisäksi uuvuksissa kaikesta siitä työstä.
Ette te tuollaista täysihoitoa enää sinkkuinakaan saa, joten ihan minimissään pitäisi tehdä se, mitä sinkkunakin tekisitte. Tai anna kun arvaan... Teidän äitinne kävi sinkkuluukkunne siivoamassa, pesi pyykit ja toi ruoat samalla :D
Ja samalla ilmoitus naisille, jos ette missään vaiheessa huomaa sitä että mies osallistuu kotitöihin, lasten hoitoon, käy vielä töissäkin ja mahdollisesti mahdollistaa teille omakotitalon ja perhe elämän ja jos samalla unohdatte hoit
Sano yksikin mies, joka olis jäänyt kotiin hoitamaan lapsia ja päästänyt naisen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina minua odotti kotona lapsi vaipan vaihtoa... Iskä
No hui hirveää kun jouduit muutaman minuutin hoitamaan omaa lastasi. Oli sinulla kova kohtalo, nyyh.
Minusta siinä on enemmän kuin muutama minuutti jos tulet kahdelta töistä ja olet iltamyöhään heissä kiinni. Minä en päässyt yli kymmeneen vuoteen ainoanakaan iltana mihinkään yksin kotoa. Vaimolle se olisi aina ollut liian rankkaa. Kysyin monesti että miten vit...tussa hän jaksaisi jos kulkisin niinkuin iskät yleensä kulkevat. Iskä
Oliko vaimosi siis mukana salarakkaissa? :o
No eihäntuolla ole ikinä ollut niin vaimoa, lapsia kuin salarakkaitakaan. Tuskin työtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hui hirveää kun jouduit muutaman minuutin hoitamaan omaa lastasi. Oli sinulla kova kohtalo, nyyh.
Minusta siinä on enemmän kuin muutama minuutti jos tulet kahdelta töistä ja olet iltamyöhään heissä kiinni. Minä en päässyt yli kymmeneen vuoteen ainoanakaan iltana mihinkään yksin kotoa. Vaimolle se olisi aina ollut liian rankkaa. Kysyin monesti että miten vit...tussa hän jaksaisi jos kulkisin niinkuin iskät yleensä kulkevat. Iskä
Etkö sinä sitten ensimmäisen kolmen, neljän vuoden jälkeen ymmärtänyt hoitaa itse ehkäisyäsi? Lapset pärjää kouluikäisinä jo tunnin, pari iltaisinkin yksin kotona, joten sulla ei nyt pysy jutut käsikirjoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta millä tavalla nimimerkki "iskä" sinä hoidit parisuhdettanne pikkulapsiaikana? Hankitko lastenvahdin, buukkasitko hotellin tai ravintolaillan? Huomioitko yhteiset kotityöt vaikka palkkaamalla siivoojan tekemään siivoukset että teille jäisi yhteistä aikaa eikä aikaa menisi kotitöihin? Otitko asian puheeksi vaimosi kanssa että nyt kaipaat enemmän yhteistä aikaa tai miten saada lapsiarki sujumaan?
Hoidin ne itse. Tämä on ihmeellinen olettamus että ne ravintola illalliset, hotelliyöt tilevat naisille siinä vaiheessa esille kun on jo unohdettu hoitaa miestä ja mies on todella poissaoleva. Meilläkin se oli. Lopulta sanoin vaimolle että no mennään, mutta sillä ehdolla että minä saan sitten myös omaa lomaa, etten minä koe niissä siinä tilassa mitään iloa jos menemme ulos syömään tai yöksi hotelliin. Hoida ensin suhteemme kuntoon nii mennään sitten kun on hyvä olla. Iskä
Millä tavalla nimimerkki "iskä" mielestäsi suhde hoidetaan kuntoon jos ei yhteisellä, lapsivapaalla ajalla? En nyt taida ymmärtää mitä se suhteen kuntoon laittaminen tarkoittaa, siis ihan konkreettisesti. Mitä olisit toivonut että vaimosi olisi tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä sitten ensimmäisen kolmen, neljän vuoden jälkeen ymmärtänyt hoitaa itse ehkäisyäsi? Lapset pärjää kouluikäisinä jo tunnin, pari iltaisinkin yksin kotona, joten sulla ei nyt pysy jutut käsikirjoituksessa.
Ei halua lapsia, muttei uskalla vasektomiaankaan. Nainen kantakoot vastuun jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta millä tavalla nimimerkki "iskä" sinä hoidit parisuhdettanne pikkulapsiaikana? Hankitko lastenvahdin, buukkasitko hotellin tai ravintolaillan? Huomioitko yhteiset kotityöt vaikka palkkaamalla siivoojan tekemään siivoukset että teille jäisi yhteistä aikaa eikä aikaa menisi kotitöihin? Otitko asian puheeksi vaimosi kanssa että nyt kaipaat enemmän yhteistä aikaa tai miten saada lapsiarki sujumaan?
Hoidin ne itse. Tämä on ihmeellinen olettamus että ne ravintola illalliset, hotelliyöt tilevat naisille siinä vaiheessa esille kun on jo unohdettu hoitaa miestä ja mies on todella poissaoleva. Meilläkin se oli. Lopulta sanoin vaimolle että no mennään, mutta sillä ehdolla että minä saan sitten myös omaa lomaa, etten minä koe niissä siinä tilassa mitään iloa jos menemme ulos syömään tai yöksi hotelliin. Hoida ensin suhteemme kuntoon nii mennään sitten kun on hyvä ol
Noh, pieleen meni. Enkä ihmettele. Sinulle kaikesta taitaa jäädä kiitollisuuden velkaan.
Onko niin käynyt, että akka on painostanut lapsentekoon eron uhalla ja nyt sitten satoa niitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidin ne itse. Tämä on ihmeellinen olettamus että ne ravintola illalliset, hotelliyöt tilevat naisille siinä vaiheessa esille kun on jo unohdettu hoitaa miestä ja mies on todella poissaoleva. Meilläkin se oli. Lopulta sanoin vaimolle että no mennään, mutta sillä ehdolla että minä saan sitten myös omaa lomaa, etten minä koe niissä siinä tilassa mitään iloa jos menemme ulos syömään tai yöksi hotelliin. Hoida ensin suhteemme kuntoon nii mennään sitten kun on hyvä ol
"Hoida ensin suhteemme kuntoon.." ??
Ap.n trollitarinassa rännien putsaus ja renkaanvaihto veivät uskottavuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan meillä ole vielä pärjänneet ala-aste ikäiset sillä tavalla että olisin voinut lähteä yksin vaikka kyläilemään ja jättää lapset kotiin keskenään. Iskä
Vierailija kirjoitti:
Onko niin käynyt, että akka on painostanut lapsentekoon eron uhalla ja nyt sitten satoa niitetään.
Siis millaisia vellihousuja te ihan oikeasti olette? Ette osaa tehdä edes omaa elämäänne koskevia päätöksiä itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee eri kauppaan kuin mihin te menette?? Siis mitä ihmettä? Kuulostaa siltä että mies häpeää teitä.
Korjaan mielipidettäni - ei ole todellakaan toivoa edes parisuhdeterapialla. Mies luiskaan niinkuin olisi jo. Ja elatustukien sopiminen lastenvalvojalla asap.
Samaa mieltä, mies luiskaan. Lapsethan häiriintyvät, kun näkee noin torjuvan ja kylmän isän arkielämässä, ettei voi kauppaankaan tulla. Kuulostaa siltä, että hän alkaa vielä joku päivä suoraan vittuilemaan lapsille, että pilasitte elämäni tai vastaavaa, lapset voivat nytkin aistia, että jotain on pahasti pielessä. Eikä tuo mies vaikuta siltä, että välittäisi paljon sinustakaan, niin yhteiselolle ei tunnu oikein olevan perusteita.
Olen kasvanut tällaisen isän lapsena ja en haluaisi sitä pahimmalle vihamiehellenikään. Kaikki oli aina minun syytä isän onnettomuuksiin, pahaan mieleen ja elämän vastoinkäymisiin. Jos isä vaikka ajoi autolla ojaan, sekin oli minun syy, koska piti hankkia lasta varten auto ja koska lapsi vie rahat niin oli varaa vaan rämäautoon ja sen rämäauton takia ajoin ojaan. Tai jos sai flunssan, sekin oli minun vika, kun on pakko mennä töihin perheen takia ja töissä Matti oli flunssassa ja minäkin nyt sain sen flunssan, jos tuota lasta ei olisi en olisi saanut Matilta flunssaa.
Nämä kaikki ihan selvin päin ilman mitään aineita. Mieleltään terve ihminen ei ajattele näin.
Isä on siis edelleen katkera minulle elämänsä pilaamisesta vaikka ikä alkaa jo seiskalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin naisten taas muistaa vähentää sitä synnyttämistä entisestään. Päästäänkö jo alla 1:n syntyvyyteen ensi vuonna? Ettei miehet nyt vaan tule pakotetuksi isiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tapauksessa ero tulee ihan väistämättä ennemmin tai myöhemmin. Lapsiasiassa ei voi tehdä kompromissia, joten jos toinen ei lapsia halua ja toinen haluaa, kannattaa erota mahdollisimman pian.
Kuka hitto suostuu tuollaiseen kuvioon? Toinen tekee kaiken ja ukkeli osaa vaan mankua sekä vapaamatkustaa. Ei kävisi mulle, mutta siksi mulla ei olekaan perhettä miesvauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap.n trollitarinassa rännien putsaus ja renkaanvaihto veivät uskottavuuden
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainak
Ok, teidän lapset oli siis jotain erityislapsia. Normaalit lapset pärjää kyllä tunnin tai pari kotona, kun vanhempi on muualla.
Ei kuulosta reilulta. Meillä esim. mies osallistuu kiireisen yrittäjän työn takia vähemmän lasten hoitoon mikä on alusta asti ollut mulle ok, mutta kuitenki osallistuu sen minkä ehtii ja pystyy ja saan myös omaa aika harrastuksiini. Kuitenkin se, että teen huomattavasti enemmän kotitöitä ja lastenhoitoa, mies kompensoi niin etten tällä hetkellä maksa asumisesta tai autosta, sähköstä jne yhtään mitään. Olen siis kotihoidontuella nyt seuraavaan äitiyslomaan asti. Jotenkin tämän tyylisesti pitäisi tasata tilannetta, jos toinen osallistuu vähemmän perheen arkeen. Meillä molemmat antavat perheen käyttöön eniten sitä resurssia jota nyt on kullakin enemmän käytössä, eli miehellä rahaa ja mulla aikaa ja reilu peli kaikille.