Mies on tyytymätön perhe-elämään
Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.
Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin tyystin eri tavalla!
Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi.
Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä, jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.
Onko tilanteessa mitään toivoa?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla nimimerkki "iskä" mielestäsi suhde hoidetaan kuntoon jos ei yhteisellä, lapsivapaalla ajalla? En nyt taida ymmärtää mitä se suhteen kuntoon laittaminen tarkoittaa, siis ihan konkreettisesti. Mitä olisit toivonut että vaimosi olisi tehnyt?
Kotona jokapäiväistä huomioimista niinkuin normaalisti suhteessa on. Läheisyyttä, seksiä yhdessä tekemistä ja olemista. Ne jos unohtaa kokonaan vuosikausiksi ei siihen auta mikään illallinen yhdessä tai yö hotellissa. Pelkkä jo ajatuskin niistä tuntuu pahalta jos puoliso on ollut muuten kylmä. Iskä
Naisen tehtävä järjestää lapsille hoitaja, jotta tuo olis ollut mahdollista?
Molemmat sen hoitajan järjestää... Mutta lähtökohtaisesti kyse on siitä että jos ei perus arjessa
Miksi odotit niin kauan, että oli jo myöhäistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla nimimerkki "iskä" mielestäsi suhde hoidetaan kuntoon jos ei yhteisellä, lapsivapaalla ajalla? En nyt taida ymmärtää mitä se suhteen kuntoon laittaminen tarkoittaa, siis ihan konkreettisesti. Mitä olisit toivonut että vaimosi olisi tehnyt?
Kotona jokapäiväistä huomioimista niinkuin normaalisti suhteessa on. Läheisyyttä, seksiä yhdessä tekemistä ja olemista. Ne jos unohtaa kokonaan vuosikausiksi ei siihen auta mikään illallinen yhdessä tai yö hotellissa. Pelkkä jo ajatuskin niistä tuntuu pahalta jos puoliso on ollut muuten kylmä. Iskä
Molemmat sen hoitajan järjestää... Mutta lähtöko
Työaikana mä siellä kävin että ei ollut ollenkaan pois perheen ajasta ja sitäpaitsi vaimo nukkui sen kokoajan kun oli ollut yön töissä... Iskä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina minua odotti kotona lapsi vaipan vaihtoa... Iskä
No hui hirveää kun jouduit muutaman minuutin hoitamaan omaa lastasi. Oli sinulla kova kohtalo, nyyh.
Minusta siinä on enemmän kuin muutama minuutti jos tulet kahdelta töistä ja olet iltamyöhään heissä kiinni. Minä en päässyt yli kymmeneen vuoteen ainoanakaan iltana mihinkään yksin kotoa. Vaimolle se olisi aina ollut liian rankkaa. Kysyin monesti että miten vit...tussa hän jaksaisi jos kulkisin niinkuin iskät yleensä kulkevat. Iskä
Eivätkö ne lapset merkinneet sulle siis mitään? Mä tein tuon kaiken yksin, 20 vuotta. Koin ja koen onnistumisen tunteita siitä, että käytännössä yksin kasvatin lapsista pärjääviä aikuisia. Mies kyllä jäi kyydistä, kun mitta tuli täyteen, koska en halunnut katkeroitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän nuo nurmkonleikkuut, rännien putsaukset, renkaanvaihdot ja autonpesut ole kuulemma edes mitään kotitöitä kun niitä tarvitsee tehdä niin harvoin? niinhän tällä palstalla sanotaan kaikissa metatyövinguntaketjuissa
Ei ne olekaan mitään varsinaisia kotitöitä. Huoltotöitä ennemminkin.
Kyllä... Juurikin näin... Eivät ole kovin suuria tekoja. Mutta sekin... Silloin kun ne pitää tehdä nekin ovat töitä ja kumma kyllä, nainen ei huomaa mitään sillä hetkellä, sama kiukuttelu kuten aina... Iskä
Aijoo toi on sun vastapalvelus naisen päivittäin tekemistä uhrauksista. Kuka sun nurmikon leikkaa ja renkaat vaihtaa sinkkuna?
Ymmärrä että ne päivitt
Mä vaihdan ihan itse autooni renkaat ja pesen sen, kiitos vaan huolehpidosta. Ei vaikuttanut miehen uskottomuuteen.
Äityli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat sen hoitajan järjestää... Mutta lähtöko
Mun mielestä silloin kun on pieniä vauvoja tai useita pieniä lapsia ei vanhempien kuulu käydä hotelleissa ja ulkona syömässä. Eivätkä ne edelleenkään pelasta suhdetta jos kotona sen lisäksi että molemmat pyrkivät osallistumaan unohdetaan hoitaa parisuhdetta kuten seksi jne. Iskä
"Työaikana mä siellä kävin että ei ollut ollenkaan pois perheen ajasta ja sitäpaitsi vaimo nukkui sen kokoajan kun oli ollut yön töissä... Iskä"
Apua näitä selityksiä. Siis työajalla käyt pettämässä vaimoa?!? Sulla on kyllä moraali pahasti hukassa. 🤣
Eihän se haittaa, että pettää sillon, kun toinen on töissä/nukkuu jne..
Tiiätkö, sun kaltaisen kanssa on aivan sama, miten vaimos olis toiminut. Olisit pettänyt silti, koska keksimällä keksisit oikeutuksen teoilles. Hitto työnantajaakin kusetat.
Pakkovanhemmuus on kyllä yhtä paskaa. Naiset vinkuu ja vonkuu lapsia omiksi asusteiksiin jotta voi esitellä muille mammoille.
Naisen biologisen kellon takia 90% miehistä odottaa vain kuolemaa eikä elä
"Mun mielestä silloin kun on pieniä vauvoja tai useita pieniä lapsia ei vanhempien kuulu käydä hotelleissa ja ulkona syömässä. Eivätkä ne edelleenkään pelasta suhdetta jos kotona sen lisäksi että molemmat pyrkivät osallistumaan unohdetaan hoitaa parisuhdetta kuten seksi jne. Iskä"
Mutta sä voit silti käydä pettämässä sen sijaan, että panostaisit parisuhteeseesi ja perheeseesi? Yrität taas syödä ja säästää kakkua samaan aikaan. Sanot, ettei lasten ollessa pieniä pariskunnan kuulukaan viettää kahdenkeskistä aikaa ja samalla syytät vaimoa, ettei hän järjestänyt sitä. Todennäköisesti olet vaan ajatellut, että pettäminen on sun oikeutes ja vaimossa on vikaa, vaikka mitä tekis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies teki lapsia jos perhe-elämä ei kiinnosta?
Se niin sanotusti kuuluu asiaan. Miehet on hyvin perinteisiä. Eivät silti välitä osallistua lasten juttuihin, riittää kun voi esitellä lapsia ja mainita kavereille. Tämähän käy hyvin, jos nainen suostuu piiaksi. Ero on toinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä vasektomiaan.
Iskä: Olet siis hoitanut kaikki kotityöt puoliksi, ollut lasten kanssa tuntikausia päivittäin kymmenen vuoden ajan vaikka lapsesi ovat 7-vuotiaita eivätkä voi olla yksin. Et pääse ulos, mutta et haluakaan ulos. Okei.
Miksi ihmeessä samaistuit tähän aloitukseen, jossa on kyse kotona loisivasta mieslapsesta, joka ei tee mitään kotitöitä eikä hoida lapsia? Joka saa mennä vaikka viikoksi mökille yksin? Oletko aivan oikeasti sitä mieltä, että tässä voisi äiti toimia jotenkin toisin ja tehdä VIELÄ enemmän asioita miehen puolesta, kun mies vain maatuu sohvalla kontribuoimatta mitenkään perheen elämään?
En kyllä nyt tavoita minäkään tätä logiikkaa jolla pettäminen olisi jotenkin oikeutettua. Pettäminen on nimimerkki "iskä" ihan puhtaasti sinun valintasi ja sinun häpeäsi, vaimosi syyksi sitä ei voi asettaa. Aikuisena miehenä olet omista valinnoistasi vastuussa - ei vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kroppa nyt vaan sattuu olemaan sellanen, että jos miehen kanssa yhtyy, sieltä voi tulla lapsi pihalle. Seksuaalinen himo on sen "kellon" voima, molemmilla sukupuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyseessä on omaan napaansa tuijottava mieslapsi. t. Mies
Olen nainen, mutta minustakin tuo elämänvaihe oli järkyttävän tylsä ja vaati jaksamista. Lapsen takia tietysti jaksoin. En ihmettele, jos miehet tympääntyy. Koittakaa saada viikonlopuiksi lapsille hoitaja, jos ei ole mummolaan. Viettäkää välillä huolista vapaata aikaa. Meillä sitä järjestyi Tukholman risteilyiltä, kun muksu oli vähän isompi. Hän viihtyi mukana ja maiseman vaihdossa sekä valmiit ruokapöydät oli kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusiko mies niitä lapsia alunperinkään?
Poistaako se jotenkin mystisesti vastuun, jos toteaakin, että ei sittenkään olisi halunnut lapsia?
Miks alkaa leikkiä "perhe-elämää" jos ei ikiinnosta? Olis vaan kumpikin pitänyt pöksyt jalassa!
Vierailija kirjoitti:
"Työaikana mä siellä kävin että ei ollut ollenkaan pois perheen ajasta ja sitäpaitsi vaimo nukkui sen kokoajan kun oli ollut yön töissä... Iskä"
Apua näitä selityksiä. Siis työajalla käyt pettämässä vaimoa?!? Sulla on kyllä moraali pahasti hukassa. 🤣
Eihän se haittaa, että pettää sillon, kun toinen on töissä/nukkuu jne..
Tiiätkö, sun kaltaisen kanssa on aivan sama, miten vaimos olis toiminut. Olisit pettänyt silti, koska keksimällä keksisit oikeutuksen teoilles. Hitto työnantajaakin kusetat.
Sellasta vastuuntuntoa. Haloo työnantajat ja rekrytoijat! Tässä miehistä vastuunkantoa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkovanhemmuus on kyllä yhtä paskaa. Naiset vinkuu ja vonkuu lapsia omiksi asusteiksiin jotta voi esitellä muille mammoille.
Miksi mies ei kieltäydy, kun nainen alkaa vinkua ja vonkua lapsia? Kondomi on keksitty. Kaikkein varminta on olla selibaatissa. Kukaan ei pakota ketään vanhemmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies teki lapsia jos perhe-elämä ei kiinnosta?
Se niin sanotusti kuuluu asiaan. Miehet on hyvin perinteisiä. Eivät silti välitä osallistua lasten juttuihin, riittää kun voi esitellä lapsia ja mainita kavereille. Tämähän käy hyvin, jos nainen suostuu piiaksi. Ero on toinen vaihtoehto.
Perinteisiä vain silloin, kun se hyödyttää heitä itseään. Vrt. Leivän pöytään tuomista eivät halua myöskään hoitaa, vaikka perinteisesti niin on ollut.
Ymmärrä että ne päivittäiset jutut tehdään yhdessä tasan. Silloin kun täytyy vaihtaa renkaita, leikata nurmikko jne ne ovat kaikki miehelle sen normin lisänä. Iskä