🛼Miksi rollaattorit on niin rumia?
Muuten, niitä käyttävät muutkin kuin vanhukset.
Teolliselle muotoilijalle olisikin haastetta muotoilla toimivista rollaattoreista kauniimpia ja tyylikkäämpiä.
Kommentit (105)
Myynnissä on kaikenlaisia, sirompia, kapeampia, kauniimpia kuin "kunnan rollat." Näytti hintakin olevan 300 -600 kun kauppakeskuksen kaupassa katselin. Tyydyn lainarollaan.
Hyvä kysymys. Miksi eivät voisi näyttää vaikka enemmän moottoripyöriltä.
Onhan niitä vaikka millaisia nykyään. Löytyy myös tyylikkäämpiä versioita.
Ihan vaan vaikka googleen kirjoittaa rollaattori.
Minua taas ihmetyttää rollaattorien ergonomia. Tanko lähes aina liian alhaalla. Työntäjä lyyhöttää kumarassa asennossa.
Tämä näyttää ihan okolta.
Rollaattoreihin,vero ja ajokorttipakko.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää rollaattorien ergonomia. Tanko lähes aina liian alhaalla. Työntäjä lyyhöttää kumarassa asennossa.
Onhan sen korkeus säädettävä. Minulle sanottiin parhaan työntökorkeuden olevan niin ettei käsi koukistu eli suorin käsin. Rollassa pitää kävellä siinä aisojen välissä lähellä, ei työntää peppu pitkällä. Monet rollan käyttäjät on kumaria vanhuksia, hartiat painuneet.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on pystymallejakin, mutta itsekin tätä ajatellut. Mun yksi isokokoinen sukulainen sanoi että käyttää kaupassa mieluummin tavallista isoa kärryä kuin rollaattoria, sillä ne rollaattorikärryt on liian matalia ja liian heppoisia.
Ei vanhuksia kiinnosta miltä rollaattorit näyttää, toki me nykyaikuiset kun ollaan vanhuksia niin meitä saattaa silloin kiinnostaa rollaattorien ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhuksia kiinnosta miltä rollaattorit näyttää, toki me nykyaikuiset kun ollaan vanhuksia niin meitä saattaa silloin kiinnostaa rollaattorien ulkonäkö.
Meille tietenkin sähkörollat ja kaahaillaan niillä kaksi mummoa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toki ole tarvetta ainakaan vielä, mutta ne mitä yleensä olen nähnyt, on olleet samanlaisia.
Varmaan jokainen voi ostaa tai teettää design-mallisen rollan, mutta voisi niitä karvalakkimallejakin jotenkin modernisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tietenkin sähkörollat ja kaahaillaan niillä kaksi mummoa päällä.
Jepjep😄, eikun menox vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja kurveissa kannattaa hiljentää.
Vierailija kirjoitti:
Ja merkkituote sen olla pitää🤘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki ole tarvetta ainakaan vielä, mutta ne mitä yleensä olen nähnyt, on olleet samanlaisia.
Varmaan jokainen voi ostaa tai teettää design-mallisen rollan, mutta voisi niitä karvalakkimallejakin jotenkin modernisoida.
Lainarollaattorit on terveydenhuollonpalvelu tarvitseville. Kaitpa se on kustannuskysymys perusmallin hankinta välinelainasmoon, sairaaloihin, julkisiin tiloihin, hoivakoteihin.
Ennemmin petusrolla jos yleensä pääsee lääkäriin.
Rollassa pitää olla myös töötti ja telineet juomapullolle ja kännykällä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan omistamia ne suurimmalta osin ovat, terveyskeskukset lainaavat. Töötin niihin haluaisin, saisi edessä maleksija pois tieltä.
Todellakin. Ei tarvitsisi hävetä ja käyttömukavuuskin voisi olla silloin miellyttävämpää.