Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asioihin cabin crew kiinnittää huomiota kun matkustajat saapuvat koneeseen?

Vierailija
27.04.2025 |

Kuulemma tsekkailevat, onko joku liian kännissä, mikä tietenkin on ihan järkeenkäypää. Mutta ilmeisesti on muitakin asioita, joita seuraavat ja joista ei juurikaan puhuta ääneen. 

Arvauksia/varmaa tietoa?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Hah! No mikä sitten nykyään on oikea termi. Lentoemäntää ei saa käyttää, stuertti ehkä? Mutku se on mies? Tai ainakin ehkä oletettu sellainen, ja ovella voi olla naisoletettu. Mitäpä itse käyttäisit tässä tilanteessa?

Matkustamohenkilökunta on se oikea sana. Puistattavaa, miten suppea sanavarasto monilla nykyään on. 

Vierailija
22/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tisseihin. Olen hetero stuertti.

Selvä provo!!!!

Mun serkku, kolmen lapsen ihan biologinen isä ja naimisissa naisen kanssa, on stuertti Finskillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentohenkilökunta. 🤔🤦🏻

Vierailija
24/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Hah! No mikä sitten nykyään on oikea termi. Lentoemäntää ei saa käyttää, stuertti ehkä? Mutku se on mies? Tai ainakin ehkä oletettu sellainen, ja ovella voi olla naisoletettu. Mitäpä itse käyttäisit tässä tilanteessa?

Miksei saa käyttää lentoemäntä-sanaa?

Alapeukutat muttet vastaa. Olet ikävä

Vierailija
25/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Koska se "emäntä" siellä lopussa. VIittaa vahvasti naiseen, vaikka mieskin voi - huokaus - olla toki lentoemäntä. Vaan enpä ole nähnyt mielenosoitusta, jossa miehet vaativat naisiin viittaavia ammattinimikkeitä laajempaan käyttöön. Enemmän ne on naiset, jotka saa sydärin "puhemiehestä" tai vastaavasta. 

Vierailija
26/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cabin crew, arm doors and cross check.

Vierailija
27/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Ap ohjattaisiin heti away.  In nippusiteet.

Vierailija
28/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Matkustamohenkilökunta on se oikea sana. Puistattavaa, miten suppea sanavarasto monilla nykyään on. 

Niin on. Käytän itse sanaa tsirpusemo ja he ovat ihailleet laajaa sanavarastoani sekä kikattaneet sille hyväksyvästi. T:Hopeakettu (kymppikerhon jäsen)

Vierailija
29/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentohenkilökunta. 🤔🤦🏻

Joo, monikossa. Kai sitten se yksittäinen tyyppi joka tulee kyselemään kahvinjuonnin perään on "lentohenkilökunnan jäsen". Voisko vielä olla vähän kankeampaa ilmaisua? Mulle kävis "lentoemo" yhä ja edelleen. 

Vierailija
30/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo!!!!

Mun serkku, kolmen lapsen ihan biologinen isä ja naimisissa naisen kanssa, on stuertti Finskillä. 

Ok. Känninen provo! -ohis

Vierailija
31/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Koska se "emäntä" siellä lopussa. VIittaa vahvasti naiseen, vaikka mieskin voi - huokaus - olla toki lentoemäntä. Vaan enpä ole nähnyt mielenosoitusta, jossa miehet vaativat naisiin viittaavia ammattinimikkeitä laajempaan käyttöön. Enemmän ne on naiset, jotka saa sydärin "puhemiehestä" tai vastaavasta. 

Ok. Mikähän tilalle? Stuertitar? 😉

Onkohan englannin air hostess täysin pannassa myös?

Vierailija
32/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Niin on. Käytän itse sanaa tsirpusemo ja he ovat ihailleet laajaa sanavarastoani sekä kikattaneet sille hyväksyvästi. T:Hopeakettu (kymppikerhon jäsen)

Unohdit sanoa, että näyttäneet rintavakoa.

Vierailija
33/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo!!!!

Juu, niinhän ne kaikki. Ukkomiehet muuten vain kokoontuvat yhteen parkkipaikoilla ja yleisissä vessoissa.

Vierailija
34/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on autuaasti ohitettu alkuperäinen kysymys ja siirrytty inttämään termeistä. Mitäs jos joku itsensä viisaaksi tunteva valistaisi muita, että mitä nämä tällaiset seikat koneeseennousussa ovat, jotka saavat MATKUSTAMOHENKILÖKUNNAN JÄSENEN havahtumaan? AP

Vierailija
35/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Kuitenkin koneen laskeuduttua poliisi haki sinut putkaan syynä lentohenkilökunnan ahdistelu.

Vierailija
36/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun AINA johonkin random-tarkastukseen koneeseen siirtyessä. Tsekkaavat "räjähteiden jäämiä", penkovat laukun, kyselevät ihan helvetin turhia. Vain siksi että nimeni viittaa Itä-Eurooppaan. Ihan suomalainen olen.

Olen hoikka mutta rinnat on tahtomattani suuret. Kaarituet piippaa metallinpaljastimessa. Repusta on sipaisunäyte otettu usein. Ei haittaa koska tiedän etten kuljeta mitään laitonta.

Vierailija
37/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Anglismien misuseen.

Unohdit sanoa, että näyttäneet rintavakoa.

Tämä on niin itsestään selvä asia ettei sitä tarvitse mainita.

Vierailija
38/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom tankeruous_enccu-stuwertit: se EI ole Gäpin kruuu.

Huom!

Vierailija
39/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Minä taas olen lentävä yksisarvinen.

Vierailija
40/75 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timanttien koko sormuksissa. Onko parempaa väkeä??

Ei parempi väki mitään timanttisormuksia käytä. Tsiisus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi