Mihin asioihin cabin crew kiinnittää huomiota kun matkustajat saapuvat koneeseen?
Kuulemma tsekkailevat, onko joku liian kännissä, mikä tietenkin on ihan järkeenkäypää. Mutta ilmeisesti on muitakin asioita, joita seuraavat ja joista ei juurikaan puhuta ääneen.
Arvauksia/varmaa tietoa?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tisseihin. Olen hetero stuertti.
Selvä provo!!!!
Mun serkku, kolmen lapsen ihan biologinen isä ja naimisissa naisen kanssa, on stuertti Finskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Hah! No mikä sitten nykyään on oikea termi. Lentoemäntää ei saa käyttää, stuertti ehkä? Mutku se on mies? Tai ainakin ehkä oletettu sellainen, ja ovella voi olla naisoletettu. Mitäpä itse käyttäisit tässä tilanteessa?
Miksei saa käyttää lentoemäntä-sanaa?
Alapeukutat muttet vastaa. Olet ikävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Hah! No mikä sitten nykyään on oikea termi. Lentoemäntää ei saa käyttää, stuertti ehkä? Mutku se on mies? Tai ainakin ehkä oletettu sellainen, ja ovella voi olla naisoletettu. Mitäpä itse käyttäisit tässä tilanteessa?
Koska se "emäntä" siellä lopussa. VIittaa vahvasti naiseen, vaikka mieskin voi - huokaus - olla toki lentoemäntä. Vaan enpä ole nähnyt mielenosoitusta, jossa miehet vaativat naisiin viittaavia ammattinimikkeitä laajempaan käyttöön. Enemmän ne on naiset, jotka saa sydärin "puhemiehestä" tai vastaavasta.
Cabin crew, arm doors and cross check.
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Ap ohjattaisiin heti away. In nippusiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Matkustamohenkilökunta on se oikea sana. Puistattavaa, miten suppea sanavarasto monilla nykyään on.
Niin on. Käytän itse sanaa tsirpusemo ja he ovat ihailleet laajaa sanavarastoani sekä kikattaneet sille hyväksyvästi. T:Hopeakettu (kymppikerhon jäsen)
Vierailija kirjoitti:
Lentohenkilökunta. 🤔🤦🏻
Joo, monikossa. Kai sitten se yksittäinen tyyppi joka tulee kyselemään kahvinjuonnin perään on "lentohenkilökunnan jäsen". Voisko vielä olla vähän kankeampaa ilmaisua? Mulle kävis "lentoemo" yhä ja edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä provo!!!!
Mun serkku, kolmen lapsen ihan biologinen isä ja naimisissa naisen kanssa, on stuertti Finskillä.
Ok. Känninen provo! -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Koska se "emäntä" siellä lopussa. VIittaa vahvasti naiseen, vaikka mieskin voi - huokaus - olla toki lentoemäntä. Vaan enpä ole nähnyt mielenosoitusta, jossa miehet vaativat naisiin viittaavia ammattinimikkeitä laajempaan käyttöön. Enemmän ne on naiset, jotka saa sydärin "puhemiehestä" tai vastaavasta.
Ok. Mikähän tilalle? Stuertitar? 😉
Onkohan englannin air hostess täysin pannassa myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Matkustamohenkilökunta on se oikea sana. Puistattavaa, miten suppea sanavarasto monilla nykyään on.
Niin on. Käytän itse sanaa tsirpusemo ja he ovat ihailleet laajaa sanavarastoani sekä kikattaneet sille hyväksyvästi. T:Hopeakettu (kymppikerhon jäsen)
Unohdit sanoa, että näyttäneet rintavakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä provo!!!!
Juu, niinhän ne kaikki. Ukkomiehet muuten vain kokoontuvat yhteen parkkipaikoilla ja yleisissä vessoissa.
Ja tässä on autuaasti ohitettu alkuperäinen kysymys ja siirrytty inttämään termeistä. Mitäs jos joku itsensä viisaaksi tunteva valistaisi muita, että mitä nämä tällaiset seikat koneeseennousussa ovat, jotka saavat MATKUSTAMOHENKILÖKUNNAN JÄSENEN havahtumaan? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Kuitenkin koneen laskeuduttua poliisi haki sinut putkaan syynä lentohenkilökunnan ahdistelu.
Vierailija kirjoitti:
Mä joudun AINA johonkin random-tarkastukseen koneeseen siirtyessä. Tsekkaavat "räjähteiden jäämiä", penkovat laukun, kyselevät ihan helvetin turhia. Vain siksi että nimeni viittaa Itä-Eurooppaan. Ihan suomalainen olen.
Olen hoikka mutta rinnat on tahtomattani suuret. Kaarituet piippaa metallinpaljastimessa. Repusta on sipaisunäyte otettu usein. Ei haittaa koska tiedän etten kuljeta mitään laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Anglismien misuseen.
Unohdit sanoa, että näyttäneet rintavakoa.
Tämä on niin itsestään selvä asia ettei sitä tarvitse mainita.
Huom tankeruous_enccu-stuwertit: se EI ole Gäpin kruuu.
Huom!
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Minä taas olen lentävä yksisarvinen.
Vierailija kirjoitti:
Timanttien koko sormuksissa. Onko parempaa väkeä??
Ei parempi väki mitään timanttisormuksia käytä. Tsiisus.