Vaihdevuosi-ikäinen: miten olet onnistunut kaventamaan vatsanseutua?
Reilu viisi senttiä pitäisi saada vyötärönympäryksestä pois, mutta ei lähde sitten millään. Kerro jos olet tehnyt sen, vai onko tämä ihan toivotonta?
Kommentit (90)
Pitkät 25 km lenkit ja runsaasti erilaisia vatsalihasliikkeitä sekä nopeasti sulavaa ruokaa (ei raskaita rasvaisia aterioita)
Sokeri, vehnä ja kaikki raffinoidut ruoat pois. Vatsalihastreeni (varsinkin kyljet!) on myös tärkeää, koska romahtanutta ruoto pysyy plösönä.
Rasvaimu. Muulla ei lähde. Ikävä kyllä tää vaihdevuosirengas on sitkeä. Ehkä jos saisi itsensä kunnolla alipainoiseksi voisi kaventua...mutta sitten roikkuu naama :-)
Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.
Kotiruokaa? Lasagnella ja nakkikastikkeella ei kyllä pudoteta mitään kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.
En tiedä, ei ole kiinnostanut kokeilla.
Meillä on lääkärin kanssa hyvä Sampo-soppari, jonka seurauksena vyötäröltä lähti kahdessa kuukaudessa 11 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.
Myös lasagnella ja nakkikastikkeella laihtuu. Kysymys on määristä ja kaloreista.
Minä voisin neuvoa kuinka saa mahan kohdan pinkeäksi eli itse lopetin työt ja jäin sohvalle juuri vaihdevuosien alkamisen aikaan, niin järkyttävän hyvin olen turvonnut.
Poistattamalla kohdun tarpeettomana
Vaihdoin osan tietokoneen äärellä tehtävästä työstäni sellaiseen, missä pitää pysytellä liikkeessä koko ajan. Keskimääräinen energiankulutukseni nousi huomattavasti, vaikka liikuin jo ennestäänkin aika paljon. Ylimääräiset sentit hävisivät vyötäröltä ja kiloja karisi ilman ruokavalion kyttäämistä. Paitsi siinä mielessä, että pitää syödä riittävästi, jotta jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lääkärin kanssa hyvä Sampo-soppari, jonka seurauksena vyötäröltä lähti kahdessa kuukaudessa 11 senttiä.
Onko täällä muita, jotka eivät ymmärtäneet tuosta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lasagnella ja nakkikastikkeella laihtuu. Kysymys on määristä ja kaloreista.
Kirjoitan nyt vähän rumasti. Sinun kohdallasi varmasti näin onkin, ja myös muiden, jotka kirjoittamasi asian ymmärtävät. Lainaamallani henkilöllä oli kuitenkin hiukan toisenlainen lähtökohta, jos huomasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan nyt vähän rumasti. Si
En ymmärtänyt, täsmennä. Kysymys on edelleen kaloreista. Vain ja ainoastaan kaloreista.
Puolitin kaikki ruoka-annokseni pysyvästi.
Syön treenipäivinä enemmän. Teen 4 kertaa viikossa 15 minuutin vatsalihastreenin. 8 liikettä ja toistot 30-70 välillä. En sarjoita.
Kaksi kuntosalipäivää viikossa toisessa 6 vatsalihasliikettä painojen kanssa.
Lihakset muotoutuu ja rasva palaa muissa treeneissä tasaisesti.
En mitenkään. Vatsani pullottaa sen sisäpuolisista syistä ja ympärysmotta vaihtelee päivässäkin jopa 10 cm.
Syömällä riittävästi ja treenaamalla kovaa. Ja olen ihan tosissani. Niin kauan kun yritin pitää itseni hoikkana rajoittamalla syömisiä, vaikutus oli lähinnä päinvastainen. Kun aloin huolehtia siitä että saan riittävästi energiaa, vyötäröltä alkoi kadota senttejä. Paino ei ole juurikaan muuttunut mutta kehonkoostumus on. Rasvaprosentti on nyt noin 15, vyötärö 65 senttiä. Ikää 50.