Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosi-ikäinen: miten olet onnistunut kaventamaan vatsanseutua?

Vierailija
26.04.2025 |

Reilu viisi senttiä pitäisi saada vyötärönympäryksestä pois, mutta ei lähde sitten millään. Kerro jos olet tehnyt sen, vai onko tämä ihan toivotonta?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä riittävästi ja treenaamalla kovaa. Ja olen ihan tosissani. Niin kauan kun yritin pitää itseni hoikkana rajoittamalla syömisiä, vaikutus oli lähinnä päinvastainen. Kun aloin huolehtia siitä että saan riittävästi energiaa, vyötäröltä alkoi kadota senttejä. Paino ei ole juurikaan muuttunut mutta kehonkoostumus on. Rasvaprosentti on nyt noin 15, vyötärö 65 senttiä. Ikää 50. 

Vierailija
2/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät 25 km lenkit ja runsaasti erilaisia vatsalihasliikkeitä sekä nopeasti sulavaa ruokaa (ei raskaita rasvaisia aterioita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, vehnä ja kaikki raffinoidut ruoat pois. Vatsalihastreeni (varsinkin kyljet!) on myös tärkeää, koska romahtanutta ruoto pysyy plösönä.

Vierailija
4/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaimu. Muulla ei lähde. Ikävä kyllä tää vaihdevuosirengas on sitkeä. Ehkä jos saisi itsensä kunnolla alipainoiseksi voisi kaventua...mutta sitten roikkuu naama :-)

Vierailija
5/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.

Vierailija
6/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.

Kotiruokaa? Lasagnella ja nakkikastikkeella ei kyllä pudoteta mitään kiloja.

Vierailija
7/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.

Vierailija
8/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei ole kiinnostanut kokeilla.

Vierailija
9/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lääkärin kanssa hyvä Sampo-soppari, jonka seurauksena vyötäröltä lähti kahdessa kuukaudessa 11 senttiä. 

Vierailija
10/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.

Myös lasagnella ja nakkikastikkeella laihtuu. Kysymys on määristä ja kaloreista.

Vierailija
11/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin neuvoa kuinka saa mahan kohdan pinkeäksi eli itse lopetin työt ja jäin sohvalle juuri vaihdevuosien alkamisen aikaan, niin järkyttävän hyvin olen turvonnut.

Vierailija
12/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistattamalla kohdun tarpeettomana

Vierailija
13/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin osan tietokoneen äärellä tehtävästä työstäni sellaiseen, missä pitää pysytellä liikkeessä koko ajan. Keskimääräinen energiankulutukseni nousi huomattavasti, vaikka liikuin jo ennestäänkin aika paljon. Ylimääräiset sentit hävisivät vyötäröltä ja kiloja karisi ilman ruokavalion kyttäämistä. Paitsi siinä mielessä, että pitää syödä riittävästi, jotta jaksaa.

Vierailija
14/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lääkärin kanssa hyvä Sampo-soppari, jonka seurauksena vyötäröltä lähti kahdessa kuukaudessa 11 senttiä. 

Onko täällä muita, jotka eivät ymmärtäneet tuosta mitään?

Vierailija
15/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lasagnella ja nakkikastikkeella laihtuu. Kysymys on määristä ja kaloreista.

Kirjoitan nyt vähän rumasti. Sinun kohdallasi varmasti näin onkin, ja myös muiden, jotka kirjoittamasi asian ymmärtävät. Lainaamallani henkilöllä oli kuitenkin hiukan toisenlainen lähtökohta, jos huomasit. 

Vierailija
16/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan nyt vähän rumasti. Si

En ymmärtänyt, täsmennä. Kysymys on edelleen kaloreista. Vain ja ainoastaan kaloreista.

Vierailija
17/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitin kaikki ruoka-annokseni pysyvästi.

Vierailija
18/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön treenipäivinä enemmän. Teen 4 kertaa viikossa 15 minuutin vatsalihastreenin. 8 liikettä ja toistot 30-70 välillä. En sarjoita. 

Kaksi kuntosalipäivää viikossa toisessa 6 vatsalihasliikettä painojen kanssa.

Lihakset muotoutuu ja rasva palaa muissa treeneissä tasaisesti.

Vierailija
19/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Vatsani pullottaa sen sisäpuolisista syistä ja ympärysmotta vaihtelee päivässäkin jopa 10 cm.

Vierailija
20/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ja pätkäpaasto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi