Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosi-ikäinen: miten olet onnistunut kaventamaan vatsanseutua?

Vierailija
26.04.2025 |

Reilu viisi senttiä pitäisi saada vyötärönympäryksestä pois, mutta ei lähde sitten millään. Kerro jos olet tehnyt sen, vai onko tämä ihan toivotonta?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaasto ja vähähiilarinen ruokavalio auttanee.

Vierailija
22/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin KoKaRu-ruokavalioon https://www.kokaru.fi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hiilarit pois - ketoruokavaliolle. Juot myös paljon vettä niin ainakin 5 senttiä lähtee 2 viikossa. Sitten loppu on sitkeämmässä kun turvotus ja suolistomassa /  pöhötys on kadonnut. 

Sitten vaan pitkäjänteistä vähähiilarista ruokavaliota noudattamaan, vatsaliha ja kylkitreeniä, kulutat enemmän kaloreita kuin syöt niin koko kropasta lähtee tasaisesti.

Vatsan seudun rasvakertymät kuvastaa kehossa juuri korkeaa insuliinitasoa, eli liikaa hiilareita ruokavaliosta.

Ei tuu olemaan helppoa yli 50v naisilla eteenkin jos on vielä kilpparin vajaatoimintaa. Olen ketoillut kohta vuoden, en ihan säännölliseti ja n 1-2x kk repsahdan päivän ajaksi. Painoa tippunut ehkä  3 kg vuoden aikana (tai 5 kg mutta 2 tullut takaisin)  ja aivan heti lähtee nousuun kun syön muutaman päivän tai lomaviikon ajan hilaripitoista ruokaa.

Vierailija
24/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.

Kotiruokaa? Lasagnella ja nakkikastikkeella ei kyllä pudoteta mitään kiloja.

Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.

Myös lasagnella ja nakkikastikkeella laihtuu. Kysymys on määristä ja kaloreista.

<

En ymmärtänyt, täsmennä. Kysymys on edelleen kaloreista. Vain ja ainoastaan kaloreista.

Sössön sössön. Kyse on kehon varastoimista kaloreista ja siinä avain on insuliini. 

Itse laihdun näin esivaihdevuosi-iässä vähentämällä stressiä, pidentämällä yön paastoaikaa ja karttamalla turhia hiilihydraatteja. Nämä kaikki vaikuttavat varastohormoni insuliiniin.

En rajoita kaloreita. Kahvissa käytän kuohukermaa. 

Eri

Vierailija
25/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaventanut vyötäröä 12cm viime syksystä. Ja painoa pudottanut 10kg. Salitreeniä 3-4x vko ja paljon proteiinia ja kasviksia. Alkoholi sekä rasvaiset ja makeat herkut minimiin.

Terkuin 57v nainen

Vierailija
26/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössön sössön. Kysymys on edelleen kaloreista, ei mistään muusta.

Vierailija
27/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät kävelylenkki ja vatsalihastreeniä. Kotiruokaa ja kerran viikossa herkkupäivä. Olen 51 v ja painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. Paino ei ole jojoillut.

Olipa ikävä ja väsynyt kommentti. Nuo eivät todellakaan ole kaikille tavallista kotiruokaa, vaan kotiruoan voi halutessaan koostaa myös täysin puhtaasti ja terveellisesti, ja silloin sillä pysyy halutessaan hoikkana. Painotan tahallani sanaa halutessaan. Ihmisten valinnat kun selvästi ovat hyvin erilaisia. Eri.

Myös lasagnella ja nakkikastikkeella l

Juot siis litran kuohukermaa, 3400 kcal, koska et rajoita kaloreita ja silti laihdut. Mielenkiintoista.

Vierailija
28/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus 800 kcal / vrk, painon ylläpito 1100-1200 kcal / vrk. Yhtään enempää niin lähtee paino nouseen.

Vierailija
29/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoneista enemmän kuin kaloreista.

Vierailija
30/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hiilarit pois - ketoruokavaliolle. Juot myös paljon vettä niin ainakin 5 senttiä lähtee 2 viikossa. Sitten loppu on sitkeämmässä kun turvotus ja suolistomassa /  pöhötys on kadonnut. 

Sitten vaan pitkäjänteistä vähähiilarista ruokavaliota noudattamaan, vatsaliha ja kylkitreeniä, kulutat enemmän kaloreita kuin syöt niin koko kropasta lähtee tasaisesti.

Vatsan seudun rasvakertymät kuvastaa kehossa juuri korkeaa insuliinitasoa, eli liikaa hiilareita ruokavaliosta.

Ei tuu olemaan helppoa yli 50v naisilla eteenkin jos on vielä kilpparin vajaatoimintaa. Olen ketoillut kohta vuoden, en ihan säännölliseti ja n 1-2x kk repsahdan päivän ajaksi. Painoa tippunut ehkä  3 kg vuoden aikana (tai 5 kg mutta 2 tullut takaisin)  ja aivan heti lähtee nousuun kun syön muutaman päivän tai lomaviikon ajan hilaripitoista ruokaa.

Gramma hiilihydraattia sitoo seitsemän grammaa nestettä. 100 grammaa hiilihydraattia sitoo 700 grammaa nestettä kehoon. Hiilihydraattiensa määrän saa selville pitämällä ruokapäiväkirjaa Finelissä.

Vierailija
31/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa, jumppaa. Ja kurunalaista syömistä. Eikä mun vatsanseutu ole edes erityisen pulska. Vyötärö on jotain 75cm. Eli ei tarvitse hirveästi hikoilla sen suhteen.

Vierailija
32/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin

Vierailija
33/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaljan juomisen.

Vierailija
34/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta hoikentua. Mulla on hyvät geenit. Olen aina ollut pitkä ja hoikka ja samaa sorttia oli mun mummu ja äitikin sisarineen on. Myös mun molemmat sisaret on pitkiä ja hoikkia. Mahaa ei synny eikä syömiset siihen vaikuta eikä liikuntakaan.

Vierailija
35/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lasagnella ja nakkikastikkeella l

Niin ESI-!!!!

Aapee kysyy vaihdevuosista.

Ne on eri.

Vierailija
36/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin

Hormonit ovat hyvin merkittävässä roolissa. Kaloreissakin on eroja, hiilarikalori ja rasvakalori käyttäytyvät eritavalla.

Vierailija
37/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto ja pilates toimii mulla ihan älyttömän hyvin, kun vaan muistan syödä tarpeeksi tuon pätkäpaaston syömisikkunan aikana

Vierailija
38/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin

Hormonit ovat hyvin merkittävässä roolissa. Kaloreissakin on eroja, hiilarikalori ja rasvakalori käyttäytyvät eritavalla.

Ei käyttäydy. Kalori kuin kalori.

Vierailija
39/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö koko ajan. Se on se kaikkein suurin syy.

Vierailija
40/90 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin

Ei käyttäydy. Kalori kuin kalori.

Käyttäytyy. Hiilari herättää insuliinin, joka tallettaa ylimääräisen rasvasoluihin. Rasva ei nosta insuliinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi