Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fyysisesti rankin työ, jota olet joutunut tekemään työksesi?

Vierailija
25.04.2025 |

Onko täällä raskaan työn raatajia tähän aikaan päivästä? 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohoojana olin kesätöissä nuorena. Oli aika likaista ja rankkaa duunia fyysisesti.

Vierailija
22/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikalatyö. Työasennot hurjan huonoja ja lisäksi pöly/melu. Kesällä +36C lämmintä koko ajan. Tallihommatkin tuntuivat kevyelle siihen verrattuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, peltotyöntekijä, haudankaivaja.

Vierailija
24/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 tuntia käsilumitöitä (6 -> 20), märkää lunta 5-10cm, paljon autoramppeja jolloin lunta työnnetään 45 kulmassa ylöspäin

No ei tosiaankaan rampit ole 45 asteen kulmassa. (valmistajat esittää 17 asteen kulmaa ja 30 ei saa ylittää) Töitään saa laiskakin luetella mutta ei liioitella.

Vierailija
25/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TET-harjoittelijana oman isän rakennusalan yrityksessä. Ei sellaista ole ollut missään muualla.

Vierailija
26/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdenjako

Vierailija
27/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävä ja ostoskeskussiivous sekä postin jakaminen  pyöräpiiri kerrostaloalue, ei hissejä. Mutta olinpahan tikissä tuolloin.

Vierailija
28/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennussiivous teininä. 

Vierailija
29/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kesätöissä pakkasin silliä, raskasta ja paskasta hommaa, mutta missä sai 80-luvulla 40mk/h liksaa!!! Kesässä kasasi sievoisen summan.

Vierailija
30/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinän seivästys ja korjuu, 1500-2000 seivästä ynnä tallityot päälle.

Vierailija
31/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen mökkitalkoissa. Kunnollisia työkaluja ei ollut. Lapiolla kaivamaan juurakkoista ja kivistä maata. Sitten tylsällä käsisahalla leikkaamaan kiviharkkoja.

Aargh!

Vierailija
32/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisesti pesulatyö, vaikka olin nuori ja hyväkuntoinen. Kaikin puolin raskainta,myös fyysisestii, oli olla yh/ omaishoitaja kehitysvammaiselle autistiselle.

Piti oikeen tarkistaa, onko tää joku vanha ketju johon olen jo vastannut =O

Vierailija
33/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttohommat. Kerran oli olohuoneen seinän verran kirjoja laatikoissa ja piti kantaa viidenteen kerrokseen ja ei ollut hissiä.

Vierailija
34/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöapulainen nuorena laitoskeittiössä. Tuli kanneltua 25 kg:n perunasäkkejä kylmävarastolta perunanpesukoneelle. Raskain vaihe oli tyhjentää ne säkit sinne koneeseen, kun joutui nostamaan avatun säkin aika korkealle ja yrittää saada kaikki perunat valahtamaan koneen sisälle. Sen jälkeen piti kuskata ne sieltä pesukoneesta kuorimakoneelle. Kuorimakoneella oli pari askelmaa, että sai kaadettua ne pestyt perunat sisään koneeseen. Tuo tehtiin metalliämpärillä. Kuorimisen jälkeen ne piti tarkistaa ja nostella metallisammioihin veteen. Kiusauspäivänä tai paremminkin sitä edeltävänä päivänä tuli aika lailla nosteltua ja kanneltua perunoita.

Vierailija
35/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tehdä. Ei kukaan ole mua pakottanut  töihin eikä siihen kukaan  pystyisikään  mutta vastaus on asbestipurkaja. 

Vierailija
36/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tehdä. Ei kukaan ole mua pakottanut  töihin eikä siihen kukaan  pystyisikään  mutta vastaus on asbestipurkaja. 

Monesti rankkaa työtä fyysisesti ja välillä myös henkisesti.

Vierailija
37/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esim. vanhojen pannuhuoneiden rautapurut,kerrostalojen kylppäreiden laattojen piiskaus seinistä ja lattioiden piikkaukset ja raskaiden kivilaatikoiden kantaminen kerrostalossa ja tyhjentäminen lavalle  varsinkin jos ei hissiä ollut.

Vierailija
38/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esim. vanhojen pannuhuoneiden rautapurut,kerrostalojen kylppäreiden laattojen piiskaus seinistä ja lattioiden piikkaukset ja raskaiden kivilaatikoiden kantaminen kerrostalossa ja tyhjentäminen lavalle  varsinkin jos ei hissiä ollut.

Noissa hommissa rikoin paikkani eli olisin paljon paremmassa kunnossa jos en olisi tuota työtä tehnyt 7 vuotta.

Vierailija
39/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35v,metsurina,selkä poikki,sahan ketju poikki,minä olen kohta poikki.

Muistan tapauksen vuosien takaa,tuli muutama kirosana..mikään ei toimi,hyvä videopätkä.

Vierailija
40/64 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa hommissa rikoin paikkani eli olisin paljon paremmassa kunnossa jos en olisi tuota työtä tehnyt 7 vuotta.

Enään en pystyisi tekemään vastaavanlaista työtä koska ei paikat kestäisi enkä muutenkaan mitään missä pitää nostella käsin jotain raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi