Fyysisesti rankin työ, jota olet joutunut tekemään työksesi?
Onko täällä raskaan työn raatajia tähän aikaan päivästä?
Kommentit (64)
Pihanrakennustyöt.
Kun esim. kärräsi ja levitti 8m2 multaa nurmikonpohjaksi työpäivän aikana, niin kyllä kunto kasvoi kohisten (ja kesän jälkeen housut meinasi tippua jalasta, kun vyötärö kaventui)
Se on hyvä että on tullut erillaisia koneita ja apuvälineitä raskaantyöntekijöille,eihän sitä ole tarkoitus ajaa itseä ihan loppuun,monelle on käynyt niin ja hyvä että hommat kevenee erillaisilla laitteilla.
Hoitoapulainen vanhainkodissa. Lattioiden moppaamista, vessanpesua, keittiöhommia, avustamista hoitotyössä. No ei tietenkään mitenkään erityisen raskasta, mutta raskaampaa kuin siistit toimistotyöt, joita olen sittemmin tehnyt.
IT-toimiston muutto sielä olleet sähkö keskukset jotka olivat pyörien varassa painoivat enemmän kuin 800kg koska kun sellainen sähkökeskus laitettiin hissiin jonka painorajoitus on 830kg saatiin jumiin sillä tavalla että sähkökeskus oli saatu hissiin niin yksi henkilö astui hissiin siksi aikaa että sai painettua hissin P napista niin välittömästi meni hissin hälytin päälle ja hissi jumiin ja se paikka minne kaikki vietiin oli sellainen rakennus jossa ei ollut hissiä sielä laitettiin vanerit portaitten päälle joita pitkin sitten kuljetettiin ne sähkökeskukset ym. kalusteita.
Mansikanpoiminta. Onneksi ei enää.
Kesätyö uimarannalla.
Ei tarvinnut paljon bikinikunnosta huolehtia. Riitti, kun aloitti toukokuussa työt.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kesätöissä pakkasin silliä, raskasta ja paskasta hommaa, mutta missä sai 80-luvulla 40mk/h liksaa!!! Kesässä kasasi sievoisen summan.
Minä olin kalatehtaalla pakkaajana 2000-luvun alussa, palkka vähän reilu 10€/h... Ja sitähän tietysti tehtiin jääkaappilämpötilassa. Kamalin työ, mitä olen tehnyt.
Mansikanpoiminta nuorena 8 tuntia päivässä, paitsi yhtenä päivänä 4 tuntia. Tein puolet kesästä ilman yhtään vapaapäivää, koska halusin rahaa. Oli todella rankkaa, varsinkin, kun kotona piti vielä tehdä töitä sen työpäivän jälkeen.
Sairaalapyykin lajittelu nuorena tyttönä. Järkyttäviä lakanakasoja.
Teollisuussiivous oli kyllä aika raskasta, en kovin kauaa jaksanut sitä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
14 tuntia käsilumitöitä (6 -> 20), märkää lunta 5-10cm, paljon autoramppeja jolloin lunta työnnetään 45 kulmassa ylöspäin
Miksei sitä voinu työntää alaspäin?
Monttujätkänä sähköyhtiöllä. Pelkkää lapiokaivua.
100 kiloisia potilaita urakalla järkyttävää urakka työtä. Nosturi apuna .
Siivoamassa olin kerran kesätöissä. Nyt ei kroppa enää kestäisi tuota.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä että on tullut erillaisia koneita ja apuvälineitä raskaantyöntekijöille,eihän sitä ole tarkoitus ajaa itseä ihan loppuun,monelle on käynyt niin ja hyvä että hommat kevenee erillaisilla laitteilla.
Kun olin siivoamassa, se raskaus tuli kyllä siitä, että siivottava alue oli aivan ylimitoitettu suhtetettuna aikaan. Olisi pitänyt juosta ja silti siivota hyvin. Lopputulos: oikaistiin missä voitiin. Asiakkaat valittivat.
Puistotyö. Oli kuumat kesät ja kannukastelu. Neljä tuntia kastelua ja lounastunnin jälkeen muuta fyysistä hommaa. Piti esittää että jaksaa, että on kovakuntoinen. Kesti 10 vuotta että kyynärvarret palautui. Ihan pimeetä touhua se oli mutta pomoa ei auttanut neuvoa missään. Se huusi päin naamaa niin että sylki lensi jos jotain uskalsi kehittää.
Teollisuus- ja rakennussiivooja nuorena tyttönä. Hauikset kasvoi kolmessa kuukaudessa.
Varmaan raksalla apupoikana joskus lukion jälkeen. Tehtiin pitkiä päiviä. Olin iltaisin niin väsynyt että en enää edes nähnyt unia vaan valuin mustaan tiedottomuuteen, kunnes kello soi taas aamulla 5.00 ja uudestaan. Palkka tosin oli hyvä ottaen huomioon että mitään pätevyyttä ei ollut. Eipä siinä muuta tarvittukaan kuin vahvaa selkää ja sitkeyttä.
Muuttotyö
Päiväkodin lastenhoitajan työ
Syöpätautien klinikan sihteeri