Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille

Kommentit (904)

Vierailija
741/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on huvittavaa, että alvin korotus aiheuttaa vinkua ja kitinää kun on pois köyhiltä, mutta alvin alennus aiheuttaa myös vinkua ja kitinää, kun on niin pieni raha, ettei niinku vaikuta mitään.

Vierailija
742/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.

Idiootti.

Taisi osua tyhjätaskuun! :D 

Joko on päivän ensimmäinen työhakemus tehty?

Rikas pitää kaiken rahan itsellään. Tupakissa ja alkossa raha palautuu verojen muodossa takaisin valtiolle

Tupakan ja alkon haitat ovat moninkertaiset niistä saatuun verohyötyyn nähden.

Rikkaatkin tupakoi ja juo, ehkä vaan fiinimpiä laatuja. Se ei sinua haittaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. 

Millä 1000 netto saava eläkeläinen tekee remontin?

Pankki ei anna noin pienellä tulolla remonttilainaa. 

Kun vesi vuotaa rakenteisiin niin talo on piloilla. 

Vierailija
744/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja sut irtisanotaan niin asuntosi menee ulosottovirastolle. "

Miksi minun velaton asuntoni josta työssäkäyvä puolisoni omistaa puolet menisi ulosottoon?

Ostimme asunnon niin, että sen kanssa maksaa pois kun työssä käy. Asunnon ostohinta kaksi kertaa kotitaloutemme vuoden nettotulot. Otimme velkaa alle 100k. Se on maksettu. Vastike on 240 euroa.

Olemme säästäneet ja sijoittaneet. Älä huoli, jos me saamme potkut, me emme saa ansiosidonnaisen lisäksi penniäkään mistään. Koska olemme huolehtineet asioistamme kuten vastuulliset aikuiset tekevät.

No ette kyllä kovin hyvin ole huolehtineet asioitanne kun ette ansiosidonnaisen lisäksi saa PENNIÄKÄÄN mistään. Itse asiassa aika HELVETIN huonosti olette hoitaneet. 

Itse jouduin isojen yt:den takia työttömäksi  ja en saa (vielä) pennin jeniä mitään tukia, en edes sitä ansiosidonnaista, SILTI minulle tulee 4 numeroinen summa rahaa kuukausittain tilille.

Ja sille jolle sinä vastasit: Ei, ei mennyt tämäkään asunto ulosottovirastolle.

Vierailija
745/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sut irtisanotaan ja tulee vesivahinko niin vakuutus ei korvaa vanhoja putkia. 

Eikä työtön saa remonttilainaa. 

Vierailija
746/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte yhteensä 1200.

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. 

Millä teette remontin?

Pankki ei anna irtisanotuille työttömille remonttilainaa. 

Ei me tarvita lainaa kun meillä on säästöjä ja sijoituksissa sekä metsässä rahaa. Putket omistaa taloyhtiö. Taloa on huollettu koko ajan, eikä ostettu laajakuvatelkkareita ja rakennekynsiä niilläkin rahoilla.

Vierailija
747/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hallitus on myös tajunnut kuinka paljon isovanhemmat rahoittavat lapsiperheissä elämää, koska rahat ei riitä. 

Isovanhempi ostaa lapselle puhelimen ja merkkivaatteita. 

Lapsiperheistä moni on pa, oli jo ennen leikkauksia. 

Lapsia on pakko tehdä kun on jo PA ja ollaan koko ajan kerjäämässä muilta.

Vierailija
748/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin yksi asuva hyvätuloinen syö yhtä paljon kuin 4 hengen lapsiperhe. 

Ja eihän pyykinpesuainettakaan osta niin paljon kuin lapsiperhe. 

Siinä saa 4 henkinen lapsiperhe syödä AIKA helvetisti ennen kuin tulee minun 70 000 euron audin alvit kuitatuksi. 

Vierailija
749/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja sut irtisanotaan niin asuntosi menee ulosottovirastolle. "

Miksi minun velaton asuntoni josta työssäkäyvä puolisoni omistaa puolet menisi ulosottoon?

Ostimme asunnon niin, että sen kanssa maksaa pois kun työssä käy. Asunnon ostohinta kaksi kertaa kotitaloutemme vuoden nettotulot. Otimme velkaa alle 100k. Se on maksettu. Vastike on 240 euroa.

Olemme säästäneet ja sijoittaneet. Älä huoli, jos me saamme potkut, me emme saa ansiosidonnaisen lisäksi penniäkään mistään. Koska olemme huolehtineet asioistamme kuten vastuulliset aikuiset tekevät.

No ette kyllä kovin hyvin ole huolehtineet asioitanne kun ette ansiosidonnaisen lisäksi saa PENNIÄKÄÄN mistään. Itse asiassa aika HELVETIN huonosti olette hoitaneet. 

Itse jouduin isojen yt:den takia työttömäksi  ja en saa (vielä) pennin jeniä mitään

Kaikki ei todellakaan saa mitään 4000 jostain.

Asuntoja todellakin menee ulosottovirastolle, kun tulee potkulaki ja myös kesämökkejä hyviltä paikoista. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin. 

Vierailija
750/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.

Rikas laittaa ylimääräisen rahan säästöön jossa se ei tuota mitään. Rikkaalla ei ole mitään tarvetta lisätä kulutusta jos saa lisää rahaa koska rikas voi ostaa jo nyt kaiken tarvitsemansa. 

Juurikin näin. Köyhien ja keskituloisten rahat menee kiertoon ja valtioin hyväksi. Rikkaitten jää säästöön ja ulkomaille loput.

Vierailija
751/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku organisoida hallituksen vastaisen mielenosoituksen? Oon mukana. 

Vierailija
752/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas jollain stereotyyppinen käsitys köyhistä. Ja myös erittäin loukkaava. 

Niin on. Jos itse saisin ylimääräistä rahaa, hankkisin pakastimen. Voisin säilöä ale-ruokia ja poimimiani marjoja. Koskaan en ole tupakoinut ja alkoakin menee pari hassua kertaa vuodessa.

T: eläkeläinen

Vierailija
753/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin yksi asuva hyvätuloinen syö yhtä paljon kuin 4 hengen lapsiperhe. 

Ja eihän pyykinpesuainettakaan osta niin paljon kuin lapsiperhe. 

Siinä saa 4 henkinen lapsiperhe syödä AIKA helvetisti ennen kuin tulee minun 70 000 euron audin alvit kuitatuksi. 

Olet mieheksi leuhka, yök.

Vierailija
754/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin isojen yt:den takia työttömäksi  ja en saa (vielä) pennin jeniä mitään

Joku olisi voinut kuvitella että tuon olisi lukenut rivien välistä mutta väännän nyt rautalangasta: ei penniäkään julkista rahaa. Nada. Nolla. Zero. Työttömyysvakuutuksesta toki se mitä sinne on kassan maksuilla säästettykin.

Vierailija
755/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua leikata pienistä eläkkeistä, mutta kyllä isommista eläkkeistä olisi voinut leikata. 

Vierailija
756/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nyt vattu, ap!

Vierailija
757/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässäkin keskustelussa väitetään kuinka konkurssit johtuu siitä että köyhillä ei ole enää varaa kuluttaa."

No kyllähän se tietyltä osin johtuukin. Kun miljardeja rahaa poistuu ostovoimasta niin pakkohan sen on näkyä myös kaupassa ja palvelualoilla.

Ja nyt kun tuodaan ostovoimaa niin väärin menee sekin

Mitä ihmeen ostovoimaa? 4000€/kk ansaitseva saa ruhtinaallisen 25€ enemmän rahaa kuukaudessa?? Onko se sinun mielestäsi sitä kuuluisaa ostovoimaa?? Millä planeetalla? Samaan aikaan viedään työhuone- ja ammattiyhdistysvähennykset niin turpiin tulee niin että napsahtaa. Kuntaverot nousevat joka puolella maata ja sekin vähentää sitä sinun ostovoimaasi??? 

Mites sinä olisit sitten toiminut? Ehkä korottanut ve

En ole päättävässä asemassa. Mallia löytyisi vaikka sieltä paljon puhutusta Tanskasta joko korotti veroja ja saattoi taloutensa kuntoon samalla kun satsasi työllisyyden hoitoon. Usko tai älä niin se toimi siellä. Nyt siellä on alennettu veroja ja sillä maalla menee aika hyvin noin yleisesti ottaen. Mutta se että alennetaan mitään veroja tilanteessa jossa velkasuhde kasvaa vetoamalla siihen että ihmiset ostavat enemmän ei vain toimi. Perustarpeet ovat samat niin köyhällä kuin rikkaalla ja rikkaita on tässä maassa marginaalisesti. En minä sillä 25€/kk mitään tee enkä ole niin sokea etten ymmärtäisi miksi tällaista pelleilyä harrastetaan. Kahden vuoden päästä on taas vaalit. Toki olen samaa mieltä siinä että marginaaliveroaste on Suomessa liian korkea ja sitä pitikin alentaa mutta ei se itseään takaisin maksa.

Palkkojen nostamisella on muuten valtion verotuloihin nostava vaikutus mutta tietenkään se ei toimi koska kuka haluaa maksaa enemmän?? Ei kukaan kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Kysymys on niin laaja että sen käsittely on aika turhaa varsinkaan kun sen ymmärtämiseen vaadittaisiin vähän enemmän kuin monella on.

Vierailija
758/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisesta lapsikorotukset pois porrastus vie 1/5 osan 2 kuukauden päästä ja 6 kuukauden päästä toinen porrastus. 

Vierailija
759/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus rikkoo Euroopaan unionin määräyksiä eli se on periaatteessa rikollinen.

Ainakin se on täysin kelvoton ja syytä vaihtaa pikaisesti.

MUTTA. Mitään vihervasemmistoa tai sen puoleen mitään muutakaan vasemmistoa tällä maalla ei ole varaa nimetä hallitukseen. Se vain pahentaisi entisestään samaa katastofaalista velkaantumista, joka alkoi epidemiasta. Ja jo silloin oli pohjalla oma ennätysvelka...

Vierailija
760/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas jollain stereotyyppinen käsitys köyhistä. Ja myös erittäin loukkaava. 

Niin on. Jos itse saisin ylimääräistä rahaa, hankkisin pakastimen. Voisin säilöä ale-ruokia ja poimimiani marjoja. Koskaan en ole tupakoinut ja alkoakin menee pari hassua kertaa vuodessa.

T: eläkeläinen

Herran tähden, noita on jaossa mm kaupunkien kirppariryhmissä ja eri järjestöjen lahjoitustavaroissa säännöllisesti! Liity FBiin ja kaikki roskalavaryhmät seurantaan. Moni myös lähtee tuomaan vähävaraiselle jos hänellä ei ole autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi