Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille
Kommentit (904)
Sotessa luotetaan, että kyllä omaiset sitten hoitaa eläkeläiset.
EI HOIDETA
Vierailija kirjoitti:
No onneksi yksi noroepidemia eduskunnassa sai miettimään sairauspäiväsakkoa uusiksi 🤣 saisi nämä muutkin kettuilut duunareille kokeilla kantapään kautta.
Ei ole mikään syy olla poissa työpaikalta, jos paska valuu lahkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten minä perheellisenä hoitaisin omaa muistisairasta mummoani? Käytännössä hänen pitäisi asua meillä. Ei meillä ole täällä mitään koodillisia ovia sen varalle , että mummo lähtisi ulos haahuilemaan. Ei ymmärretä oikeasti esim muistisairaita
Ja kun näen, että naapurin muistisairas lähtee ulos niin laitan verhon kiinni.
Sillä siitä pääsee.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena nauran miten entinen köyhä ja kylmä synnyinmaani(vanhempiaan ei voi valita) vajoaa kehitysmaaksi:)
Toivottavasti joku perheestäsi saa äärimmäisen kivuliaan syövän.
Vieläkö hallitusta hymyilyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä perheellisenä hoitaisin omaa muistisairasta mummoani? Käytännössä hänen pitäisi asua meillä. Ei meillä ole täällä mitään koodillisia ovia sen varalle , että mummo lähtisi ulos haahuilemaan. Ei ymmärretä oikeasti esim muistisairaita
Ja kun näen, että naapurin muistisairas lähtee ulos niin laitan verhon kiinni.
Sillä siitä pääsee.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Poliisit saa juosta muistisairaiden perässä ja etsiä niitä.
Poliisit saa työstään palkkaa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Että varmaan riittää hommaa.
Vaali-iltana anoppini katsoi TV tä ja kommentoin, että oho, melko pudotus persujen kannatuksessa. Hän tiuskaisi minulle "Riikalla on hyvin vaativa työ valtiovarainministerinä" .. olikohan hän hänen kannattaja
"Onko KANSANTALOUDELLEMME parempi, että Fortumin osakkeen omistaa suomalainen yksityishenkilö vai amerikkalainen rahasto. Ei ole vaikea kysymys."
Jos se olisi helppo kysymys niin taloustiedettä ei edes tarvittaisi.
Sinällään jonkun yrityksen omistaminen ei ole suoraan hyvä tai paha. Riippuu ihan täysin siitä millaisia taloudellisia asioita siitä seuraa. Jos Fortun maksaa kovat osingot niin kotimainen omistus voi olla oikein hyvä juttu mutta jos sen osakkeen kurssi syöksyy (kuten on viime vuosina tehnyt) niin on parempi jos tappiot kuittaa joku muu.
Vierailija kirjoitti:
"Onko parempi että yritysten omistajakunta maksaa veronsa Suomeen. Vai onko parempi, että omistus siirtyy entistäkin voimakkaammin ulkomaille? Kansantalouden kannalta. Koska jossain se omistus on, tämä on kai selvää?"
Ei tämä ole joko-tai. Tiettyyn pisteeseen saakka omistaminen on hyväksi sekä ihmiselle itselleen että yhteiskunnalle mutta jossain tulee myös se piste jolloin kulutus kärsii niin paljon liiallisesta säästämisasteesta että se alkaa kääntyä negatiiviseksi. Säästää ja sijoittaa kannattaa siis silloin kun se on aidoisti ylimääräistä rahaa jolle ei ole järkevää kulutuskäyttöä.
Taloudessa, kuten muussakin elämässä, asiat ovat harvoin mustavalkoisia ja vain hyviä tai pahoja.
Ihan täyttä höpinää. Sinä olisit etulinjassa haukkumassa kun joku Kodisoja laittaa suomalaisia suuripalkkaisesti työllistävän Supercellin lihoiksi ja omistus siirtyy ulkomaille. Nyyh nyyh, rikas ilkiö siirtää kaikki työn hedelmät ahneuttaan japanilaisten hyödyksi. Kodisoja ei saisi tienata yhtiöstä ja ostaa rahoillaan vaikka Nvidiaa, mutta ei sitä saa kannattamattomaksikaan ajaa, saati myydä pois koska suomalaisten kansallisaarteiden pitää olla suomalaisten hallussa. Mutta suomalainen ei sitä saa ostakaan, koska suomalaisen pitää silläkin rahalla maksaa veroja! Veroja!!!
Vierailija kirjoitti:
Sotessa luotetaan, että kyllä omaiset sitten hoitaa eläkeläiset.
EI HOIDETA
Me ei aleta miksikään ilmaispiiaksi.
Kyllä naiset saisi aina kaikki ilmaiseksi tehdä, kun miehet nostelee osinkoja ja matkustelee ulkomaille.
Me emme tule eläkeläisiä hoitamaan ilmaiseksi.
Niin, tähän mennessä varakkain 20 prosenttia on maksanut sinunkin sosiaaliavustuksesi.
Vierailija kirjoitti:
"Onko KANSANTALOUDELLEMME parempi, että Fortumin osakkeen omistaa suomalainen yksityishenkilö vai amerikkalainen rahasto. Ei ole vaikea kysymys."
Jos se olisi helppo kysymys niin taloustiedettä ei edes tarvittaisi.
Sinällään jonkun yrityksen omistaminen ei ole suoraan hyvä tai paha. Riippuu ihan täysin siitä millaisia taloudellisia asioita siitä seuraa. Jos Fortun maksaa kovat osingot niin kotimainen omistus voi olla oikein hyvä juttu mutta jos sen osakkeen kurssi syöksyy (kuten on viime vuosina tehnyt) niin on parempi jos tappiot kuittaa joku muu.
Jaaa näin paljastit ettet ymmärrä sijoittamisesta (ainakin Helsingin pörssiin) yhtään mitään :D
End of discussion.
Muistan hämärästi keskustelun ystäväni kanssa. Kauhistelin hänelle, kutakuinkin näin "siis mun pienestä vanhempainpäivärahasta lähtee veroja 25%, mihin nekin rahat menee"
Hän vastasi nuivasti, että no esim lasten hyvinvointiin ja terveyteen, koulutukseen ym.
Voiko tätä vastausta enää allekirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin, tähän mennessä varakkain 20 prosenttia on maksanut sinunkin sosiaaliavustuksesi.
Ei ole.
Nostaneet yritystukia ja hakeneet verovähennystä autoistaan, puhelimistaan ja kodinkoneistaan.
"Ihan täyttä höpinää. Sinä olisit etulinjassa haukkumassa kun joku Kodisoja laittaa suomalaisia suuripalkkaisesti työllistävän Supercellin lihoiksi ja omistus siirtyy ulkomaille. "
On varsin hedelmätön tapa keskustella jos vain omasta päästään keksii mitä mieltä joku muu on ja mitä hän tekisi. Ei siitä mitään keskustelua tule.
"Jaaa näin paljastit ettet ymmärrä sijoittamisesta (ainakin Helsingin pörssiin) yhtään mitään :D. End of discussion."
Jos sinulla ei ollut enää mitään millä perustella kantojasi niin lopeta toki keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Nostaneet yritystukia ja hakeneet verovähennystä autoistaan, puhelimistaan ja kodinkoneistaan.
Eniten tienaavat 17 % tulonsaajista maksoivat 59 % kaikista tuloveroista. Eniten tienaavat 35 % tulonsaajista maksoivat 79 % kaikista tuloveroista.
Tällä hetkellä itse olen peloissani. Olen työttömyysuhan alla , epävarmana jatkuuko työni kesän jälkeen. Ei paljon hymyilytä kun on lapsia ja heille olen aina yrittänyt mahdollistaa paljon
"Niin, tähän mennessä varakkain 20 prosenttia on maksanut sinunkin sosiaaliavustuksesi."
Verotus ja tuet ei toimi niin että vain jotkut maksavat kaiken ja jotkut saavat kaiken. Suurin osa ihmisistä maksaa aika lähelle sen minkä saa, osa maksaa aika paljon enemmän kuin saa ja osa maksaa vähemmän kuin saa. Mutta lähes jokainen maksaa kuitenkin jotain ja saa jotain.