Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kukas se sanoikaan viisaasti että ei me eletä täällä pesemällä toistemme paitoja."
Se joka sanoi niin oli kyllä väärässä. Monet isot kansantalouden, kuten vaikka USA, pyörivät hyvin paljon kotimaisen kysynnän ympärillä. Suomi on pieni vientivetoinen maa mutta siitä ei seuraa että kotimainen kysyntä ja palvelut olisivat jotenkin merkityksettömiä. Suomessakin ne vastaavat yli puolesta BKT:sta.
Suomalaisen pesulan omistaa Ruotsalainen ja rahasi menee ruotsiin.
Lindströmin pesula on itseasiassa suomalainen perheyhtiö joka on niitä harvoja vielä suomalaisessa omistuksessa. Muutenhan "suomalaisten" yritysten omistus on usein ulkomailla.
Perheyrityksiä kannattaa tukea olivat ne sitten kotimaisia tai ulkomaisia sillä tunnettu omistaja on yleensä aina parempi kuin tuntematon pörssisijoittaja. Valitettavasti aina ei löydy jatkajaa perheyritykselle jolloin ne aika useasti myydään ulkomaille tai sijoitusyhtiölle ja joskus toiminta loppuu konkurssiin. Suomessa isoja perheyrityksiä ovat Kone, Cargotec, Sanoma jne. Asevalmistaja Sakon osti italialainen Beretta jolle tulee ensi vuonna 500 vuotta täyteen ja se on edelleen saman perheen omistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pienituloinen saa satkun lisää, se tilaa Temusta roinaa. Isompituloinen voi mennä vaikka ravintolaan syömään.
Ja sinä et matkusta ulkomaille ja osta sieltä mitään tavaroita, vaimo ei osta vaatteita Espanjasta eikä tytär?
Oon nainen enkä oo lesbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kukas se sanoikaan viisaasti että ei me eletä täällä pesemällä toistemme paitoja."
Se joka sanoi niin oli kyllä väärässä. Monet isot kansantalouden, kuten vaikka USA, pyörivät hyvin paljon kotimaisen kysynnän ympärillä. Suomi on pieni vientivetoinen maa mutta siitä ei seuraa että kotimainen kysyntä ja palvelut olisivat jotenkin merkityksettömiä. Suomessakin ne vastaavat yli puolesta BKT:sta.
Lindströmin pesula on itseasiassa suomalainen perheyhtiö joka on niitä harvoja vielä suomalaisessa omistuksessa. Muutenhan "suomalaisten" yritysten omistus on usein ulkomailla.
Perheyrityksiä kannattaa tukea olivat ne sitten kotimaisia tai ulkomaisia sillä tu
Kone Oyj on listautunu helsingin pörssiin ja sillä on tuntemattomia pörssisijottajia
Onko leipomo alalla työskentelevillä asuntovelkaa?
Voi voi, potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa pörssiyritysten omistus on ulkomailla. Muualla maailmassa pääosin kotimaassa. "
Pienissä Suomen kaltaisissa maissa isojen pörssiyritysten omistus on kyllä yleensä aika paljolti ulkomailla.
Nyt et taida tuntea asiaa. Tämä on perustietoa esimerkiksi meille pörssiin sijoittaville. Luvut löytyvät netistä kun vain vaivaudut ne sieltä etsimään.
Etsi sinä minulle joku Suomen kokoinen talous jonka isoimmat pörssiyritykset ovat vakaasti kotimaisessa omistuksessa.
Etsi itse tai ole etsimättä. Ihan sama minulle. Kun itse tietää asian on tollojen kanssa on turha jankata.
Vierailija kirjoitti:
Onko leipomo alalla työskentelevillä asuntovelkaa?
Voi voi, potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Omistusasuntoon ei saa tukia. Eivät voi tehdä kesäloma matkaa, joutuvat säästämään potkulakia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheyrityksiä kannattaa tukea olivat ne sitten kotimaisia tai ulkomaisia sillä tu
Millä tavalla niitä kannattaa tukea?
Leipomo alalla ja kaupan alalla ei voi matkustaa, joutuu säästämään irtisanomista varten.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Teollisuudessa työskentelevät voi matkustaa perheen kanssa kesällä, kun heillä on 3 vuoden irtisanomissuoja.
Irlanti oli vielä 90- luvulla Suomea köyhempi nyt upporikas. Suomalaisten pitäisi tehdä samat toimnet perässä välittämättä siitä että millaista älämölöä sosialistit ja kommunistit pitävät.
"Espanja maksaa asumistukea 525 euroa kuukaudessa."
Vierailija kirjoitti:
Irlanti oli vielä 90- luvulla Suomea köyhempi nyt upporikas. Suomalaisten pitäisi tehdä samat toimnet perässä välittämättä siitä että millaista älämölöä sosialistit ja kommunistit pitävät.
Irlannilla on lukuisia seikkoja jota Suomelle ei ole joten eivät samat konstit suoraan täällä toimi.
Suomi ei ole englantia natiivisti puhuva maa sopivasti USA:n ja Amerikan välissä. Ei tänne tule joku Googlen pääkonttori vaikka meillä olisi verotus nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannilla on lukuisia seikkoja jota Suomelle ei ole joten eivät samat konstit suoraan täällä toimi.
Suomi ei ole englantia natiivisti puhuva maa sopivasti USA:n ja Amerikan välissä. Ei tänne tule joku Googlen pääkonttori vaikka meillä olisi verotus nollassa.
Ei sillä kielellä oo mitään väliä.
Varmasti tulis yrityksiä jos yhteisövero ois 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa pörssiyritysten omistus on ulkomailla. Muualla maailmassa pääosin kotimaassa. "
Pienissä Suomen kaltaisissa maissa isojen pörssiyritysten omistus on kyllä yleensä aika paljolti ulkomailla.
Nyt et taida tuntea asiaa. Tämä on perustietoa esimerkiksi meille pörssiin sijoittaville. Luvut löytyvät netistä kun vain vaivaudut ne sieltä etsimään.
Etsi sinä minulle joku Suomen kokoinen talous jonka isoimmat pörssiyritykset ovat vakaasti kotimaisessa omistuksessa.
Etsi itse tai ole etsimättä. Ihan sama minulle. Kun itse tietää asian on tollojen kanssa on turha jankata.
Eli et siis pysty todistamaan väitettäsi. Sitähän minäkin.
"Ei sillä kielellä oo mitään väliä."
Ai ei ole väliä jos iso amerikkalainen yhtiö miettii mihin sijoittaa Euroopan pääkonttorinsa? Mietipä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nykyään Euroopan Romania.
Espanjassa työttömyyskorvauskin on isompi kuin täällä eikä ole Venäjää naapurina ja aurinko paistaa.
Pelkästään jo naapurimaan takia moni harkitsee muuttoa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nykyään Euroopan Romania.
Espanjassa työttömyyskorvauskin on isompi kuin täällä eikä ole Venäjää naapurina ja aurinko paistaa.
Pelkästään jo naapurimaan takia moni harkitsee muuttoa ulkomaille.
Naisten jotka ei ole käyneet armeijaa eivätkä ole hoitoalalla ei edes tarvitse tulla takaisin, jos tulee sota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä kielellä oo mitään väliä.
Varmasti tulis yrityksiä jos yhteisövero ois 0.
Suomessa on kohonnut maariski. Tänne ei mikään yritys tule perustamaan tuotantolaitoksia.
Vierailija kirjoitti:
"Ei sillä kielellä oo mitään väliä."
Ai ei ole väliä jos iso amerikkalainen yhtiö miettii mihin sijoittaa Euroopan pääkonttorinsa? Mietipä uudestaan.
Niin. Ei pääkonttorin tarvi operoida sen sijaintimaan kielellä.
Eli kaupan alaa ja leipomo alaa koskee Potkulaki 1.1.2026, mutta teollisuudessa työskenteleviä ei.
Alkaa olla työntekijöissäkin kahden eri kerroksen väkeä.