Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Espanja maksaa asumistukea 525 euroa kuukaudessa."
Suomi on nykyään Euroopan Romania.
Espanjassa työttömyyskorvauskin on isompi kuin täällä eikä ole Venäjää naapurina ja aurinko paistaa.
Pelkästään jo naapurimaan takia moni harkitsee muuttoa ulkomaille.
Ei nyt sentään Suomi ole Euroopan Romania. Romania pitää pintansa halpatyömaana. Suomella ei ole sellaista etua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Venäjä naapurina ja hallitus tekee tällaista politiikkaa.
Työikäiset haluaa pois Suomesta.
Asunto kannattaa ostaa jostain toisesta maasta eikä tarvitse maksaa eläkemaksuja Suomeen, ne on korkeat.
Jos pääsee töihin Espanjaan ja asuu siellä kymmenen vuotta on oikeus asumistukeen Espanjassa.
Rautakaupast saa kans halpaa köyttä johon voi laittaa ittensä roikkumaan jos ahistaa tää elämä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa pörssiyritysten omistus on ulkomailla. Muualla maailmassa pääosin kotimaassa. "
Pienissä Suomen kaltaisissa maissa isojen pörssiyritysten omistus on kyllä yleensä aika paljolti ulkomailla.
Nyt et taida tuntea asiaa. Tämä on perustietoa esimerkiksi meille pörssiin sijoittaville. Luvut löytyvät netistä kun vain vaivaudut ne sieltä etsimään.
Etsi sinä minulle joku Suomen kokoinen talous jonka isoimmat pörssiyritykset ovat vakaasti kotimaisessa omistuksessa.
Etsi itse tai ole etsimättä. Ihan sama minulle. Kun itse tietää asian on tollojen kanssa on turha jankata.
Eli et siis pysty todistamaan väitettäsi. Sitähän minäkin.<
Ei minun tarvitse sinulle mitään todistella. Olet pelkkä ryssäläinensuunsoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa työttömyyskorvauskin on isompi kuin täällä eikä ole Venäjää naapurina ja aurinko paistaa.
Ei nyt sentään Suomi ole Euroopan Romania. Romania pitää pintansa halpatyömaana. Suomella ei ole sellaista etua.
On Suomessakin karenssin uhalla pakotettu tekemään töitä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Kuka, tällaista maata haluaa puolustaa, jos tulee sota.
Täällä satsataan vain eläkeläisiin.
Sitä paitsi jos on asuntovelkaa ja tulee sota niin asuntovelka pitää silti maksaa, vaikka asunto tuhoutuisi sodassa ja vakuutus ei korvaa sodassa tuhoutuneita asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessakin karenssin uhalla pakotettu tekemään töitä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Kuka, tällaista ma
Eiköhän sillon saa lyhennysvapaan ja valtio maksaa korot
Tavallaan olisi fiksua muuttaa Suomesta pois nyt, kun vielä ei ole sotaa ja saisi tehdä muuton rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessakin karenssin uhalla pakotettu tekemään töitä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja kulukorvaus
Ei saa mitään lyhennysvapaata, jos tulee sota eikä valtio maksa mitään korkoja.
Sitä en tiedä paljonko armeija maksaisi palkkaa.
Me naiset saadaan lähteä pois.
Ne naiset jotka ei ole käyneet armeijaa eikä ole hoitoalalla saa lähteä Suomesta pois, jos tulee sota. Niin luin.
Esimerkiksi minä maksan veroja 390 euroa vähemmän vuodessa ja voin shoppailla niillä rahoilla kaikenlaista mitä en muuten ostaisi. Tämä on taloudelle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä maksan veroja 390 euroa vähemmän vuodessa ja voin shoppailla niillä rahoilla kaikenlaista mitä en muuten ostaisi. Tämä on taloudelle hyväksi.
Paitsi, jos saat potkut ja tiput 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessakin karenssin uhalla pakotettu tekemään töitä 595
Saahan nytki lyhennysvapaata vaikka työttömyyden takia eikä tarvi maksaa ku korkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, jos saat potkut ja tiput 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuelle.
Mite maanviljelijä voi saada potkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessak
Ei kaikki saa lyhennysvapaata työttömyyden takia. Osalla voi olla lyhennysvapaat käytetty eikä niitä voi myöntää isolle määrälle ihmisiä kerrallaan, koska pankin pitää maksaa myös työntekijöiden palkat.
Vaikka Suomi ei ole maantieteeltään Irlanti niin saisimme Irlannin verotuksella muut pohjoismaat kiinni, ja valtion talouden tasapainoon. parempi sekin olisi kuin talous ja sosiaaliturva mallia Argentiina.
Tuttu ei saanut lyhennysvapaata, kun tuli potkut, koska lainaa oli maksettu liian vähän aikaa.
Ei lyhennysvapaa ole mikään itsestään selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ei saanut lyhennysvapaata, kun tuli potkut, koska lainaa oli maksettu liian vähän aikaa.
Ei lyhennysvapaa ole mikään itsestään selvyys.
Ai. Mun tuttu sai lyhennysvapaata Nordeasta ku se vaan pyys vaikka se oli töissä.
Se on ihan selvää ku vesi että rintamamiehet saa lyhennysvapaata niin älä jauha paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Trickle down-efekti, jonka toimivuus näky esim. USAssa.
Jep, rikkaat rikastuu rikastumistaan, keskiluokka kutistuu olemattoman pieneksi ryhmäksi ja köyhät on orjan asemassa. Hyvin toimii!
Ihan niin kuin vanhaan hyvää aikaan 1800-luvulla ennen kuin kehitys lähti kehittymään toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trickle down-efekti, jonka toimivuus näky esim. USAssa.
Jep, rikkaat rikastuu rikastumistaan, keskiluokka kutistuu olemattoman pieneksi ryhmäksi ja köyhät on orjan asemassa. Hyvin toimii!
Ihan niin kuin vanhaan hyvää aikaan 1800-luvulla ennen kuin kehitys lähti kehittymään toiseen suuntaan.
Se on ihan yleismaailmallinen ilmiö. Miks meidän pitäs olla vasemmistolaisempi maa ku Eu-maat keskimäärin
Meillä on Venäjä naapurina ja hallitus tekee tällaista politiikkaa.
Työikäiset haluaa pois Suomesta.
Asunto kannattaa ostaa jostain toisesta maasta eikä tarvitse maksaa eläkemaksuja Suomeen, ne on korkeat.
Jos pääsee töihin Espanjaan ja asuu siellä kymmenen vuotta on oikeus asumistukeen Espanjassa.