IVF/ICSI viikolla 19 /toukokuussa ???
Täällä ei tällaista pinoa taida löytyä, en ainakaan ole huomannut. Olenkohan vaan liian innokas ja ajoissa, vai eikö meitä ole muita? Ois kiva löytää seuraa edes suurinpiirtein samoille ajoille.
Kommentit (168)
Wonderoolle lohtuhalit ja erityisen paljon voimia ja onnea syksyn PAS:iin!!
Jokos pikkukakkosen plussa on vahvistunut? Toivottavasti!!
Kaikille piinailijoille jaksamista ja voimia odotteluun. Myös muille voimia vaiheisiinne.
Tulin pikaisesti päivittämään omaa tilannetta. Eilen oltiin verikokeessa ja äsken soitti hoitaja tuloksen. Kertoi ensin, että viitearvo tässä vaiheessa olisi 120-580. Minun arvoni oli 1211! Oletettavaa on, että molemmat kyytiläiset ovat kiinnittyneet, mutta ultrassa sitten 11.6. selviää tilanne.
Kiitos kaikille paljon tuesta, se on ollut korvaamaton tänä aikana. Ja siitä tiedon määrästä mitä täällä olen saanut.
Lähdemme viikoksi Katinkultaan tänään lomailemaan. Ihanaa kesää kaikille!! Tulen lukemaan täältä kyllä teidän kuulumisia ja toivon plussia mahdollisimman monelle!!!
-Katia 4+4
Moron,
Nyt on sit oltu siirrossa - 2 hyvälaatuista munasolua siirrettiin, mutta MITÄÄN ei saatu pakkaseen kun kuulemma loput 8 olivat niin huonolaatuisia, voi rähmä, kyllä nyt harmittaa.
Hienoa tietty että saatiin edes nuo 2 kyytiin, mutta silti, on tää munisten kasvatusprosessi vaan niin kovaa hommaa etten millään haluaisi tähän lähteä uudestaan. Olen meinaan vieläkin punktiosta niin kipeänä etten pääse kunnolla edes liikkeelle, juilii alavatsalla oikein kunnolla ja pelkään tosissani sitä hyperiä =(.
No, ei auta kun lepäillä ja litkiä nestettä, jospa se tästä olo paranisi pikkuhiljaa...
Onnea kuitenkin edelleen piinistelijöille =)
T. masentunut Giselle
Meillä sama juttu, tänään oli siirto. Kaks kyytiläistä matkassa toinen vain kaks solunen ja toinen kolme eikä mitään menny pakkaseen. Harmittaahan se, mutta ei voi mitään. Meille tämä oli luultavasti viimeinen hoito, on ollut niin rankkoja nämä punktiot mun kohdalla, että enää en siihen hommaan lähde.
Näkykö sulla mitään hyperiin viittaavaa siinä siirtovaiheessa? Mun munasarjat oli kuulemma suurentuneet, mutta niin kai pitää ollakin. Vatsa ei ollut kovin turvoksissa aamupäivällä, nyt tosin turvottaa aika lailla ja on arka kaikelle tärinälle. Edellisellä kerralla sain jonkinlaisen hyperin, mutta sillon turvotusta oli siirtopäivänä huomattavasti enemmän. Ei kait se auta ku lepäillä ja jatkaa juomista. Kirjottelehan kuulumisia, on kuitenkin mukavampi piinailla yhtä aikaa.
-Aomi-
Juu...tosi rankka oli tää punktiokokemus - mä oon tosi kipee vieläkin, oikeestaan kipeempi tänään kun keskiviikkona punktiopäivänä. Maha ihan turvoksissa ja kipeä ihan palleasta saakka, todella arka tärinälle (kuopat autolla ajettaessa ihan järkyttäviä), pelkkä kävely tekee kipeetä ja laahustankin mennä kuin 80-vuotias mummo. Mä sitä hyperiä pelkään tosissani, en oikein tiedä missä vaiheessa pitäis sit lääkäriin lähteä ? Lääkäri ultrasi ja sanoi vaan että jos olo huonontuu niin sitten lääkäriin - mutta tiedä sitä sitte milloin olisi oikea aika lähteä ? Mä yritän kans juoda vaan tosi runsaasti ja makoilla tässä sohvalla, mutta pelkkä asennon korjaaminen sattuu ihan sikana, puhumattakaan kun joutuu kampeemaan itsensä ylös vessareissua varten. Pari Panadolia olen ottanut mutta eipä ne juurikaan mitään auta. Sen suurempia hengitysongelmia ei kyllä toistaiseksi ole ollut - onneksi.
Missäpäin te olette hoidoissa ? Me ollaan TYKSissä, eikä lääkäri kyllä puhunut mitään moniko soluisia alkiot olivat - sanoi vaan että olivat ' hyviä' - mitä sitten tarkoittaakaan ?!
Toivotaan nyt parasta meille kummallekin että tärppäisi tällä tuoresiirrolla - mäkään en usko että musta tähän toista kertaa on, sen verran on ikävä kokemus - varsinkin jos tuo hyperi vielä iskee
päälle =(.
Kirjottelehan kuulumisia :o)!
Täällä on nyt sitten eilen testailtu uudelleen. Ja samalla testillä, minkä ke tein, tuli keskiviikkoista vaaleampi viiva. Eihän sen ois tarvinnut mitään merkitä, mutta vähän hiipi pelko persuuksiin, että olis ns kemiallinen raskaus. Siksipä lampsin apteekkiin ja testasin clearbluella ihan selvän plussan. Voi vitsi, kun tuntuu upealta. Ja toisaalta ei oikein jaksa käsittää. Pitkä matka on vielä kuljettava, mutta nyt voi hiukan huokaista. Tai ehkä vasta ekan ultran jälkeen... Hassua silti, vaikka monenmoista vastoinkäymistä on ollut, niin mulla on nyt jotenkin aika rauhallinen mieli, ei jaksa etukäteen pelätä ja murehtia. Katsotaan mitä tuleman pitää.
Kiitos Katius huolehtimisesta, plussa siis vahvistui ;)
Mitenkäs siellä nyt menee? Taitaa sulla tosiaan olla kaksi salamatkustajaa mukana - voi kun ihana! Hauskaa lomaa, vähän myöhässä kyllä tulee toivotuksest, et taida tätä vähään aikaan lukea...
Toivottavasti nyt mahdollisimman moni saisi plussan. Tulkaahan piinailijat kertomaan kuulumisia! Ja oliko jollain vielä punktio edessäpäin? En nyt tähän hätään muista...
Nyt väsy vie voiton.
Paljon onnea plussista pikkukakkonen ja Katius!
Minkäslainen vointi on Gisellellä? Vieläkö olet kovin kipeä? Se onkin tosi vaikea tietää missä vaiheessa täytyy lähteä sairaalaan. Itse lähdin edellisellä kerralla siinä vaiheessa kun alko ahdistamaan henkeä ja pisti kovasti keuhkojen kohdalle. Pari päivää sitten pitivät tiputuksessa ja sen jälkeen alkoi toipuminen. Olis ehkä pitänyt mennä jo aikaisemmin.?
Nyt on olo aivan ihmeen hyvä (koputtaa puuta). Vatsan turvotus on melkein kadonnut ja muutenkin olo on kuin ennen hoitoa.
Giselle kyseli hoitopaikasta. Me asustellaan Keski-Pohjanmaalla ja hoidot tehdään Oulussa. Eli kontrollit ja ultrat on omassa sairaalassa ja sitten punktio ja siirto on tuolla melkein 200km päässä.
Mitäs muille piinistelijöille kuuluu? Kattelin tuota listaa ja sielä osu silmiini ainakin Maiti ja Brooke, ootteko jo testanneet? Miten kävi? Ja Marilesta ei oo kuulunut mitään, miten menee?
Plussatuulia meille kaikille piinistelijöille!!
-Aomi kera Onnin ja Toivon pp3-
kaksi kertaa olen testannut jo molemmat oli negaa. Vähän rusehtavaa vuotoakin on tullut, ja nyt kun lopetin Luget niin eiköhän kunnon vuotokin ala. Eli eiköhän tämä ollut nyt meidän osalta tässä. Nyt tulee kesän ajaksi taukoa hoitoihin ja syksyllä vasta uudestaan.
Onnittelut kaikille plussanneille ja pahoittelut kohtalotovereilleni.
AOMI ja GISELLE voimia piinailuun! Ikävää että teillä on ollut niin kivuliaat olot. Mullahan sattui se punktio ihan hirveästi, mutta toivuin siitä nopeasti. Joten olen kyllä valmis uuteenkin yritykseeen. Pitää vaan pyytää vielä enemmän kipulääkettä. Meillähän ei myöskään jäänyt mitään pakkaseen, eli koko homma tehdään syksyllä alusta.
Voi Brooke, olen pahoillani, paljon lohtuhaleja sulle!!
Täällä alkaa elämä pikkuhiljaa voittaa - vatsa ei enää ole niin kipeänä, turvotusta kyllä vielä on ihan kiitettävästi ja kun työpäivän on tehnyt (istumatyötä) niin ilta pitää olla vaaka-asennossa paikallaan, sen verran juilii vielä.
Aomi, onkos sulla jotain oireita jo joista voisi päätellä kiinnittymisiä tms. =) ? Eikös sen alkion vasta viidentenä päivänä pitäis kiinnittyä - jos kiinnittyy - vai miten se meni ? Yritän tässä kovin olla ajattelematta koko asiaa, mutta kyllä se aina välillä kuitenkin pyörii mielessä.
Terkuin,
- Giselle, pp 4 -
Heippa kanssasisaret!
Nettihiljaisuus on ollut merkkinä siitä, että surumielellä ollaan kovasti. Nega tuli ja kaikki huijausoireet olivat lugejen, vatsaflunssan tai muuten vaan alitajunnan suurten toiveiden tekosia. Nyt annan itkun vaan tulla.
Onnea sydämeni pohjasta niille, ketkä ovat aurinkoisella puolella tietä ja rutistuksia niille, ketkä kanssani varjossa kulkevat.
Kerta kerralta tämä käy rankemmaksi, ei voi mitään.
Maiti
Brookelle pahoittelut negasta ja voimia kovasti!!
Giselle: Ai sä oot ollu jo töissä vaikka olit niin kipeenä?
Mulle kirjotettiin tää viikko saikkua kun teen aika raskasta työtä vanhusten palvelutalossa. Työtahti on ajoittain aika kiireistä ja nostoja jonkin verran, täytynee perjantaina tuumailla mikä on olo ja jos kovasti vatsa on tärinälle altis, niin soittelen lisää saikkua.
Onhan noita oireita tullu mietittyä ja tutkiskeltua vaikka kovasti oon yrittäny olla ajattelematta koko asiaa. Parina aamuna on tullu sellasia oikein kunnon kipukohtauksia tuola alavatsalla. Ihan on joutunu panadolia ottamaan ja se on kyllä auttanu...tiiä mitä ne sit on??
Jatkuvasti on nälkä ja varsinki suolasen nälkä. Yleensä voisin syödä makeaa vaikka miten paljon, mutta nyt maistuu kaikki suolanen joten grillattua on tullu aika paljon;)
Siinäpä ne tuntemukset tällä haavaa, vielä on kai turhan aikasta ruveta kuvittelemaan yhtään mitään. Loppu piiniksellä niitä oireita tämä pää kehitteleekin sitten vaikka miten paljon, usko pois;)
Mut palaillaan taas!
-Aomi pp4-
Olen tosi pahoillani, kovasti lohtuhaleja ja voimia sinulle!!
-Aomi-
Pahoittelut Maitille minunkin puolestani =(. Onpa kurja homma.
Juu, mulla oli vaan ne 3 päivää sairaslomaa niin könkkäsin sitten jo maanantaina töihin - sinänsä ihan OK kun teen toimistotyötä mutta eipä se istuminenkaan kyllä hyvää tehnyt vielä siinä vaiheessa. Nyt olen tervehtynyt jo kokonaan, enää ei satu kävely, ei pomput ei mikään - ihanaa, elämä voittaa =) !
Mulla myös kauhea suolaisen nälkä vaikka yleensä olen enempi perso makealle - hmm - suolakurkkuja ei sentään vielä ole tehnyt mieli =).
Mitään enempiä oireita ei ole tässä ollut, vähän kipua välillä munasarjoissa ja tuolla kohdun tietämillä, tiedä sitten mitä tarkoittaa. Niin, ja välillä tulee ihan sellainen menkkamainen vihlaisu - oliko se niin että luget voivat aiheuttaa menkkaoireita ?
Milloinkas Aomi meinaat testailla ekan kerran ? Näkyisköhän testissä jo jotain jos vaikka keskiviikkona testais ? Perjantainahan se verikoe sitten on jolloin se tulos viimeistään selviää - mutta itseni tietäen en jaksa kyllä sinne saakka odottaa =).
Terkuin,
- Giselle kera " Villen ja Kallen" , pp 7 -
Apuuuva....testasin malttamattomana clearbluella jo nyt pp9 ja sain tulokseksi haalean plussan.
Voiko siihen jo luottaa - eli voiko raskaus näkyä näin varhaisessa vaiheessa ?
Onko teillä kokemuksia että olisitte raskaaksi tullessanne plussanneet jo näin varhaisessa vaiheessa?
Meillähän tää oli eka IVF hoito ja ei millään meinaa uskoa että tästä olisi heti ekalla kerralla plussa tullut.
Mulle siirrettiin 2 alkiota, joten voiskohan tästä päätellä että kummatkin on kiinnittyneet kun näin aikaisessa vaiheessa jo on tarpeeksi raskaushormonia että testikin näyttää positiivista ?
Pelonsekaisin tuntein,
Giselle
Onnea oikein sylin täydeltä, kyllä se taitaa plussa olla jos siinä testissä kaks viivaa köllöttää!!!
Ja minä kun mietin tässä, että millonkahan sitä testailis, pelkään niin kovasti sitä negaa etten taida uskaltaa testata vielä edes perjantaina kun lähetään sillon viikonloppulomalle lappiin.
No sulla on tässä nyt viikko aikaa kuluttaa testejä ja kattoo miten ne viivat siitä vahvistuu... onhan testejä kaappi pullollaan??
Onko sulla ollu jotain tuntemuksia, oireita?
Mulla ei oikein paljo mitään, tänään on vähän nippaillu/vihlonu tuolta kohdun tienoilta, muuten ei oikein mitään suuntaan eikä toiseen.
Mut paljon tarraliimaa Villelle ja Kallelle, että pysyvät matkassa loppuun saakka;) Palaillaan!!
-Aomi pp9-
Giselle, varovaiset onnittelut, toivottavasti se on ihan oikea plussa. Tiedäthän, että irroituspiikin hormonit on samaa raskaushormonia, ja näkyy siis tietyn aikaa myös pissassa eli testit voi reagoida siihenkin. Pistitkö silloin 5000 yksikköä vai 10000? Wonderoohan täällä minulle aiemmin laskeskeli tuon pregnylin poistumista elimistöstä, ja 5000 yksikköä ainakin poistui jo pp 10 mennessä. Että jos tuo sama vahvuus on ollut, niin silloin varmaan ainakaan ei ole mikään lääkeplussa.
Sori tällainen, en halua olla mikään ilonpilaaja, mutta ajattelin kysäistä, että olethan ottanut huomioon...
Kuulostaa tosiaan siltä, että jos tuo on masukkien aiheuttamaa viivaa, niin kyllä siellä saattaa kaksi olla tarranneena =)) (Minä testasin tuplilta pp 10 haamun)
Tsempit sulle ja kaikille muillekin. Plussarikasta kesäkuun alkua!
Siis nyt puhuin puuta heinää... Siis mun kohdalla nuo piinapäivät oli turvalliset(ois ollut oikeestaan jo kai pp8-9), mutta jollakinhan voi olla siirto tehty vaikka 3-5pv punktiosta, jolloin tietty pienemmillä piinapäivillä on lääke poistunut elimistöstä. Löysin tuon Wonderoon laskelman, joten jätän sen lainaukseksi tuohon alle. Toivottavasti siitä on apua.
Wonderoo:
PIKKUKAKKONEN: Kyselit myös Pregnylin tms irrotuspiikin näkymisestä vääränä positiivisena. Luin Pregnylin valmisteyhteenvedosta, että vaikutus on maksimaalinen 20h pistoksen jälkeen. Sen jälkeen puoliintumisaika on n. 33h. Laskin siitä, että jos pistos on otettu noin 36h ennen punktiota, niin 5000IU annoksen jälkeen hcg määrä laskee alle 10IU:n punktiosta laskien 11 päivän kuluttua. 10000IU annoksen jälkeen ollaan samassa tilanteessa 12 päivän jälkeen. Itselläni oli punktio 7.5., joten Pregnylin aiheuttama hcg on laskenut riittävästi 20.5. iltapäivällä, kun otin irrotuspiikin 5.5. klo 21:00. Sinulla oli punktio 9.5., joten jos otit irrotuspiikin 5000IU 7.5. illalla, niin voit testata 21.5. aamusta ilman että tulee virheellinen tulos.
Wonderoo pp3
..annos oli 5000 annosta eli sen suhteen plussan pitäisi olla ' aito' , eikös vaan =) ?
Pelottaa kyllä aika tavalla kun olen lukenut netistä paljon tarinoita miten aikaisessa vaiheessa saatu plussa onkin mennyt kesken vähän myöhemmin kun menkat ovat alkaneet normaalisti. Ei oikein uskalla vielä iloita täysillä. Vaikka eipä se murehtiminen taida parantaa raskauden jatkumis mahdollisuuksia - pitäisi osata vaan olla miettimättä.
Oireista; mulla on ollut rinnat tosi kipeenä, vatsallaan ei voi nukkua yhtään. Ja ristiselkä oli eilen myös tosi kipeä. Ja sellasia menkkamaisia juilimisia & kramppeja ollut tässä parin päivän ajan. Niistä olenkin vähän huolissani että josko ne menkat sieltä alkavatkin =( ? Mutta jotkut juilimiset kai kuuluvat alkuraskauteenkin ? Ota tästä nyt sit selvää =)....
Pitäisköhän vähän tuupata erikeepperiä lugejen seuraksi, hih ;o).
Aomi, testailehan vaan jo ennen perjantaita, eikös se raskaushormoni nouse aika nopeasti tässä alkuvaiheessa niin näkyy varmaan jo testissä loppuviikosta =) ?
..testailin sit taas tänä aamuna ja ensin testissä ei näkynyt mitään - mutta pikkuhiljaa siihen sitten se haalee plussa muodostui. Ihan yhtä haalee kun sunnuntaina - eikös sen hormonin pitäis vauhdilla lisääntyä näinä alkupäivinä et sen pitäis olla jo ihan kunnon viiva ?
Tarkoittaakohan tää nyt että sitä hormonia ei oo tarpeeks ? Apuuuva, auttakaa - kertokaa kokemuksia ? Mä oon kohta ihan hermoraunio - vaikka tiedän kyllä ettei SAISI murehtia, mutta minkäs teet...
Perjantaiksi nyt ainakin varasin veritestin labraan...sitten viimeistään selviää ne hormoniarvot, eikös ?
Pikkukakkonen, missäs vaiheessa sä sait tietää että sulla on tupla-asukit siellä masussa ? Selviääkö se jo tuosta ekasta verikokeesta ?
Moikka! Olen ollut taas täysin nettipimennossa jo viikon enkä ole päässyt lukemaan teidän viestejä joten omanapaiseksi menee tämäkin...
Punktio oli eilen ja 10 munasolua saatiin. Edelliseen punktioon verratuna huomattavasti helpmpi, ei sattunut juuri lainkaan, mutta tulin kovin huono vointiseksi sen jälkeen. Eivät meinaneet päästää kotiin vaan jouduin tippaan osastolle. No illalla kuitenkin pahoivointi hellitti ja päästiin lähtemään.
Tänään soittelin hedelmöittymistuloksista ja vain kolme oli icsillä hedelmöittynyt. Huomenna jos olen kunnossa olisi siirto. Alamahaa kyllä juilii aika tavalla ja hyperiä pelkään. Mutta eiköhän se tästä juomisella ja lelvolla mene... toivotaan.
Pahoitteluni vielä kaikille neganneille ja onnittelut plussanneille, toivottavasti täältä hypitään plussajunaan... pitäkää peukkuja!
-Aomi-