Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 19 /toukokuussa ???

16.03.2007 |

Täällä ei tällaista pinoa taida löytyä, en ainakaan ole huomannut. Olenkohan vaan liian innokas ja ajoissa, vai eikö meitä ole muita? Ois kiva löytää seuraa edes suurinpiirtein samoille ajoille.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdinkin laittaa omia kuulumisia.... Arvatte varmaan miksi....

Menkat tuli, ja ovat jo menneetkin. Onneksi pakkaseen jäi pimpuloita, niin elokuussa pääsemme uudelleen yrittämään. Tavoitteena olisi tehdä PAS omaan kiertoon, mut jos menkat heittää härän pyllyä, niin tehdään suoraan hormonikiertoon.

Toivoisin, että päästäisiin luonnolliseen kiertoon, ku typymmekin sai alkunsa ns. luonnollisesti, kylläkin jarrupiikin aikana, mut kuiten.

Nyt siis nämä ajatukset kesälomalle, ja nauttimaan rakkaasta 3 v piiperöstämme ja aurinkoisesta kesästä!

Suur halit plussanneille!!! ONNEA!

Ja pahoitteluni kohtalotovereilleni. Voimia ja uskoa huomiseen meille kaikille! Aurinko paistaa vielä risukasaankin! :o)

Vierailija
42/168 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallan jo toivottaa ONNEA!

Nauti nyt siitä, että olet kaksi viivaa testiin saanut ja näillä näkymin raskaana, kaikki on epävarmaa, mutta niin se on koko ajan muutenkin.

Minulla oli tuossa hetki sitten aivan sama tilanne. Menin testaamaan jo pp8 ja sain kaksi viivaa testiin! Siis toinen oli selvästi haamumpi, mutta viiva kumminkin. Ikinä ennen en ole tuossa vaiheessa saanut viivoja testiin, joten se hieman ihmetytti. Siitä sitten alkoivat todelliset piinapäivät verikokeeseen asti. Verikoe oli minulla pp14 ja sieltä sain arvoksi 343.3 eli kovasti näyttäisi, että raskaana ollaan. Nyt vain yritän piinailla ensimmäiseen ultraan asti joka on 15.6 eli 7 raskausviikolla. Silloin kuulemma vasta näkee ensimmäisen kerran onko alkio oikeassa kohdassa ja montako tyyppiä siellä on kasvamassa.

Olen tehnyt testejä myös verikokeen jälkeenkin ihan vaan muistuttaakseni itselleni, että testissä on edelleen kaksi viivaa. Minulla kun ei oikein mitään oireita ole. Ainoastaan jumalaton väsymys vaivaa välillä ja kurkkua sekä tomaattia menee järkyttäviä määriä : )

Tulehan kertomaan verikoetuloksesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista Sähäkkä =). Kiva kuulla että toivoa on.

Saakos sen raskaushormoniarvon selville samalla päivällä kun menee veritestiin vai tuleeko sieltä vaan se +/- vastaus minkä saa jo apteekin testilläkin ? Siihenhän kai riittää että hormoniarvo on yli 20 - niin olen kuullut ?

Menin tässä sitten lukemaan netin syövereistä lisätietoa tästä alkuraskauden kulusta ja nyt sitä sitten vasta pelottaakin kun on kuulemma 60 % riski saada keskenmeno ennen kuin äiti periaatteessa edes vielä tietääkään olevansa raskaana. Eli vähän sama tilanne kuin mulla nyt - menkat ei vielä olisi edes myöhässä enkä olisi tajunnut testata ellei olisi tuo IVF hoito takana...

No perjantaina veritestiin, pitää tässä jotenkin vaan siihen saakka sinnitellä =).

Vierailija
44/168 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakin meillä täällä saa kuulla sen hcg arvon samalla, kun kuulee sen testin tuloksen tai siis se testin tulos on se arvo. Jos eivät sano sitä automaattisesti, niin voit kyllä kysyä sitä. Tää alku ainakin tuntuu pelkältä piinailulta...Ensin jännäät ekaa testitulosta sitten verikokeen tulosta ja sitten alat jännätä ultraa...Ja kun ei suurempia oireita ole, niin on kauhean vaikea uskotella itselleen, että kai tässä raskaana ollaan, ainakin toistaiseksi....Ja älä lue liikaa, niin ei nuppi turpoa ja tule turhaa stressiä :)

Vierailija
45/168 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että negahan sieltä tuli. Menkat alko jo eilen, mutta kun virallinen testipäivä oli tänään, niin pitihän se tyhjä ruutu nähä. Punktiossa vannoin, että tämä on viimeinen kerta, mutta aika näyttää....

Onnea kaikille plussanneille... poistun tästä taka vasemmalle surun murtamana:´´(

-Aomi-

Vierailija
46/168 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi EI Aomi, olen todella pahoillani että siinä kävi noin =(( - onpa tosi kurjaa. Mitenkäs sulla on historiassa, onko alkio ikinä kiinnittynyt ? Jollei, niin kannattaisi sitäkin pyytää tutkimaan, josko sulla on jotain vasta-aineita jotka estää kiinnittymisen - löytyisi sitten oikeat keinot ja lääkkeet jos vielä päädytte koittamaan.

Mulla aika sekavat mielialat, mähän testasin tuossa pp9 ja pp11 clearblue:lla plussaa, mutta eilen, pp13 apteekin omalla testillä ei tullut oikeastaan mitään viivaa näkyviin (ei ole kyllä niin herkkä testi kuin tuo clearblue). tänään olin sitten verikokeella, ja tulokset saan tuossa - hmm....jo tunnin kuluttua. En meinaa housuissani pysyä, niin kovin jännittää ja pelottaa ja ...vaikka mitä.

Kyllä on pasmat olleet tosi sekaisin sen eilisen ' negan' jälkeen - mutta hillitsin itseni etten enää käynyt uutta clearblueta ostamassa, nythän se tänään sitten virallisesti selviää että onko siellä maha-asukkia vaiko eikö.

- Giselle, pp14 -

Vierailija
47/168 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän sulle peukkuja! Joko sait verikokeen tuloksen? Millaiset arvot olivat?

Vierailija
48/168 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen on arvo, eipä IVF hoitaja paljon toivoa antanut että raskaus jatkuisi normaalisti ? Mutta niinkin on kuulemma joskus harvoin käynyt. No, toivoa ei kai ole menetetty ennenkuin vuoto alkaa.

Onko teillä kokemuksia voiko raskaus jatkua normaalisti mikäli pp14 on noin alhainen HCG arvo ?

Help =( - Masentaa ja pelottaa =(( !

Vierailija
49/168 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan onniteltaville ja pahoittelut ja tsemppaukset joille kävi huonommin. Minulle ehti käydä molemmat asiat.

Olimme tosiaan reissussa Euroopassa asuntoautolla lähes 3 vkoa. 23.5. siirrettiin 2 alkiota, 1.6. Hcg oli lievästi koholla 15 ja siitä viikko eteenpäin reissussa testasin himmeää mutta selkeää viivaa. Ultria ei ehditty ottaa, kun viikko sitten rv 6 alussa (siirrosta 4 vkoa) alkoi vuoto aamuna ja säännölliset supistelut jatkuivat puoli päivää. Olin hädissäni ja soitin Suomeen mitä tehdä, todettiin että ei varmaan ole kohdun ulkoinen kun supistelee kohtua ja käskettiin tarkkailla tilannetta tulenko heikoksi tms. Iltaa kohti helpotti, joten jätin lääkärikäynnin kotimaahan kunnes sinne parin vrk:n jälkeen ehdimme laivamatkan jälkeen. Hesassa todettiin ettei ole masussa mitään enää. Hcg oli alhainen 13. Liekö koskaan kovin korkealle kivunnutkaan. Vuodin ehkä 3 päivää.

Olen silti tyytyväinen että eka ivf tuotti jo raskaustuloksen, täytyy jaksaa syksyllä uusiksi, kunhan elimistö tästä käynnistyy. Tiukillehan tämä ottaa, ei käy kieltäminen. On tämä hommaa :(

Vierailija
50/168 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Meillä on edessä ensimmäinen IVF ja läääkäri on ensi viikolla ja silloin teemme lopullisen aikataulun. Edellisellä kerralla oli puhetta huhti- toukokuusta eli voitaisiin olla menossa samalla aikataululla noin suurin piirtein!

Vierailija
51/168 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin meillä olisi suunnitteilla icsi viikolle 18 tai 19, kärsimätön kun olen niin tietenkin toivottavasti viikolla 18!! =) Toista hoitokertaa jo mennään, että jotakin hajua on tulevasta ja se vähän " hermostuttaa" , koska koin edellisen hoidon yllättävänkin rankaksi. Aluksi luulin, ettei meikäläistä niin vaan lannisteta mutta se odottaminen ja tyhjä ruutu raskaustestiin sen jälkeen pistivät mielen matalaksi. Mutta eiköhän tästä täyteen vauhtiin vielä päästä!!!

Pakkaseen meille jäi 2vauvanalkua, mutta ne on saatu aikaan luovutetuilla ja halusimme vielä koittaa mitenkä omilla käy, niin aloitetaan hoito ihan alusta ja jos huonosti käy niin otamme käyttöön jälleen sen kakkosvaihtoehdon eli luovutetut siittiöt. Tais tulla aika sekavaa tekstiä, toivottavasti pointti tulee selväksi...

Mutta on tämä piinailu ja odottaminen paljon helpompaa kun saa tänne tunnoistaa kirjoitella. Täällä kun ymmärrätte miltä aina tuntuu ja mitä joutuu läpi käymään.. Lähipiiri kun ei aina tunnu ymmärtävän yhtään mitään.

Yhteyksiin kohtalontoverini ja plussatuulia jo tässä vaiheessa =)

Vierailija
52/168 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin yksi! Eli ICSI edessä, ihan ensimmäinen sellainen, luultavasti huhti-toukokuun vaihteessa. Tarkka aikataulu selvinnee tässä maaliskuun aikana.

T:Brooke

Vierailija
53/168 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SolinaPolina, eppuliinis ja Brooke73!

Kiva löytää seuraa. Niin, tai siis se perinteinen porina, etteihän näitä tämänsuuntaisia ongelmia kellekään toivois, mutta siis kuitenkin kiva mennä joidenkin kans yhtämatkaa!

Meillä icsejä on tehty aiemmin vuosina 02-04 ja nyt olemme sitten taas uudella kierroksella. Suunnittelukäynti oli viime viikolla, ja kärsimätön luonne minäkin, joten toisaalta olisin halunnut vaikka heti kokeilla lyhyellä kaavalla. Mutta tuntui jopa meikäläiselle vähän liian nopealta toiminnalta, kun kierto osui niin, että olisi heti alkanut piikittely, joten siksi venyi sitten näin. Ja pitkällä mennään kuitenkin, kun lääkäri sitä suositteli.

Meillä on miehen kiveskudosta pakkasessa, saa nähdä löytyykö niistä sulatuksen jälkeen mitään eloa. Jos ei, niin sitten mieskin joutuu taas kaiveltavaksi. Ja sekös häntä vallan taas hirvittää. Aiemmin meillä on ollut luovuttajan siittiöt varalta, jos ei olisi omia biopsiassa löytynyt. Mutta tähän asti on siis omilla päästy kolmeen tuoresiirtoon (pakkaseen ei koskaan ole saatu alkioita). Nyt ei sitten haluttu edes varalle noita luovuttajan siittiöitä, eli jos ei omia löydy, niin homma on sitten siinä. Toki varmaan sitten sillä hetkellä harmittais, mutta nyt tuntuu, että tämä on nyt ihan oikea päätös, kun lapsia kuitenkin on jo saatu.

Mitenkäs teillä muilla, onko lapsia ennestään, vai yritättekö ensimmäistä?

Toivotanpa minäkin täältä plussa-aaltoa jo nyt =)

Vierailija
54/168 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsia ole vielä, toivottavasti pian saadaan ensimmäinen!!! Yritykset on aloitettu reilu neljä vuotta sitten ja tutkimukset/hoidot on aloitettu pari vuotta sitten. Yksi kohdunulkoinen on takana. Nyt tuntuu, että vauhti voisi olla nopeampi vaikka aika nopeasti onkin menty eteenpäin. Välillä olen kovinkin toiveikas, mutta välillä iskee pelko ja tulee epätoivo, että eihän tästä mitään tule... Mutta toivotaan parasta ja varmaan vähän helpottaa kunhan saadaan aikataulua vähän selville ja tiedetään milloin alkaa tapahtumaan.

Vierailija
55/168 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä vielä tänään tulla kirjoittelemaan.

Lapsia ei vielä ole, yritystä takana jo kaksi vuotta. Suoraan mentiin icsiin kun muuta mahdollisuutta meillä ei ole lapsia saada. Toivottavasti edes näin... Sain tänään kuulla kaverin odottavan lasta ja sekös laittaa aina tytön hetkeksi hiljaiseksi. Tuntuu pahalta, että toisen hyvästä uutisesta tulen pahalle mielelle mutta minkäs teet. Ja mielestäni nämäkin tunteet on ihan sallittuja kunhan tekee sen murjotuksen neljän seinän sisällä.. Mutta sitä tulee mietittyä että minkä ihmeen takia toiset joutuvat näin koville kun toisille se on ihan itsestään selvää!? Ja kuitenkin pitäisi olla kyse maailman luonnollisemmasta asiasta...

Mutta tosiaan hoitoa odotellessa, vaikka pahinta jo tässä vaiheessa pelkäänkin =/ Hyvää viikon alkua kaikille =) Ensi kerralla lupaan olla jo paremmalla mielellä!!!!

-eppu-

Vierailija
56/168 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole lapsia vielä, eikä yritystäkään vielä takana niin kauan kuin teillä muilla, ihan tarpeeksi kauan jo kuitenkin varsinkin kun ei enää olla ihan nuoria tähän hommaan. Yritettiin reilut 1,5 vuotta luomusti ja nyt tammikuussa mentiin lääkäriin. Miehestä löytyi niin pahaa vikaa että meillekin sanottiin ICSIn olevan oikeastaan ainoa vaihtoehto. Minussakin saattaa olla jotain (ilmeisesti kuitenkin pienempää) vikaa, mutta sen osalta tutkimukset on vielä hieman kesken.

Toivotaan että tämä kevät tuo meille kaikille sen toivotun plussan!

Vierailija
57/168 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hieman pinoa kun ollaan kovasti jääty muiden jalkoihin. Eipä taida olla vielä kovin vilkasta viestien kirjoittelua kun ollaan niin vaiheessa vielä, mutta eiköhän tämä tästä kun asiat alkaa edistyyn. Itse kovasti sitä jo odottelen...=) Mutta eipä oikeestaan tämän kummempaa kuin että kirjoitelkaa ihmeessä odottavista tunnelmista =)

Vierailija
58/168 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten aikataulu selvillä! Tänään käytiin lääkärissä ja lyhyellä kaavalla nyt sitten mennään kuitenkin. Aloitan Primolutit 25.3. ja punktio ajoittuu sitten varmaan viikolle 17. Ensin vähän kauhistutti, että apua jo viikolla 17, mutta kyllä se sopii...olen semmoinen, että en koskaan malta odottaa mitään, joten hyvä vaan että tapahtuu nopeasti! Nyt sitten jännätään, että kaikki sujuu hyvin!!! Tsemppiä meille kaikille!

Vierailija
59/168 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Tämä taitaa olla se joukko missä mennään lähinnä meidän aikataulua joten tungenpa tähän hännille mukaan ;O)

Eli täällä aloitellaan ihan ensimmäistä ICSIä, siirto viikolla 16 tai 17. Ns yritystä takana jo monen monta vuotta eli nuorena aloitettiin ja luultiin että kyllä se sieltä tulee kunhan ei liikaan yritetä...niinpä, ei ole onnistanut. Nyt sitten nähdään saadaanko se kauan toivottu vauva hoitojen avulla. Ihanaa että tällainen palsta on olemassa ja ihmisiä jotka ymmärtää näitä tuntemuksia ja kokemuksia!

Vierailija
60/168 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Rose tervetuloa mukaan. Eiköhän keskustelu tässä vilkastu kunhan tapahtumat pääsee vauhtiin.

Minä laskeskelin tuossa itse vähän aikataulua,ja jos oikein osasin laskea niin meillä olisi siirto luultavasti viikolla 19. Pitkän kaavan mukaan mennään, tuolla meidän klinikalla suositaan sitä tapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi