Pätkäpaasto kokemuksia? Auttaako laihdutukseen?
Onko pätkäpaastosta apua laihduttamiseen? Nyt pääsiäisen jäljiltä on taas sen verran kiloja kropassa että pitäisi saada ne pois jotenkin helposti. Oletteko kokeilleet pätkäpaastoa ja onko toiminut laihdutukseen? Monta tuntia paastoatte päivässä. Riittääkö 14h vai onko 16:8 pätkäpaasto paras?
Kommentit (243)
Taitaa se 10 tunnin syönti-ikkuna, 14 tunnin paasto, olla se lyhin jota sanotaan pätkäpaastoksi... vaikka joku känää vastaan. Siihen päälle päivällisen jälkeen reipas tunnin kävely muutaman kerran viikossa. Joo, sillä tippui paino ja parani kolestroliarvot jne jne. Painon putoaminen ei alkanut heti, siihen meni pari viikkoa. Olin työterveyden mukaan "hoikka" jo aiemmin (kai verrattuna ikäisiini) mutta silti lähti 8 kiloa ilman mitään muuta rajoitusta. Enkä ole tosiaan omasta mielestä normaali- saati alipainoinen vieläkään. Tuo pätkäpaasto on nyt pysyvä elintapa, en tavoittele sillä laihuutta vaan terveyttä.
Hyvää yötä ja parempaa huomista.
Tosi hyvältä näyttää Suomen tulevaisuus tätä ketjua lukiessa
Pätkäpaastokokemus on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen elimistöhän menee noin pitkästä paastoajasta säästöliekille!
Säästöliekille? 🤣😂😅 Sä taidat kuulua niihin, joiden suu käy koko valveillaoloajan ja sitten ihmetellään, kun ei laihduta. No, ne on ne painavat luut ja suolistobakteerit ja lääkkeet ja muut tekosyyt tietenkin. Huoh!
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuu lentää?
Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry
Vierailija kirjoitti:
Minä laihduin pätkäpaastolla 16kg kolmessa kuukaudessa. Sitten en enää jaksanut sitä jatkuvaa nälkää ja sitä että en ajatellut mitään muuta kuin ruokaa. Kokoajan mietin milloin saan syödä. No lihoin ne kilot takaisin KORKOJEN KERA. Noin 25kg lihoin. Nyt olen ollut katolla ja laihtunut 17kg 9kk:ssa
Mä laihduin kymmenisen kiloa vastaavassa ajassa, sitten paino jumittui vaikka jatkoin edelleen pätkäpaastoa. Minua ei ilmeisesti ole tarkoitettu syömään lainkaan 😫.
Asia on mustavakoinen mutta suhtautumistavat erilaisia.
Kunpa olisit yhtä viisas kuin luulet olevasi.
Onko sinulla suosikkihetki päivässä?