Pätkäpaasto kokemuksia? Auttaako laihdutukseen?
Onko pätkäpaastosta apua laihduttamiseen? Nyt pääsiäisen jäljiltä on taas sen verran kiloja kropassa että pitäisi saada ne pois jotenkin helposti. Oletteko kokeilleet pätkäpaastoa ja onko toiminut laihdutukseen? Monta tuntia paastoatte päivässä. Riittääkö 14h vai onko 16:8 pätkäpaasto paras?
Kommentit (243)
Jokainen pudottaa tyylillään ja sillä keinolla mikä sopii itselle. Pätkäpaastotessa ruoka oli koko ajan mielessäni ja sorruin kerta toisensa jälkeen enkä päässyyt tavoitteeseen tai jos pääsin palasin entisiin tapoihini ja pudotetut kilot tulivat takaisin. Totaalisessa elämäntaparemontissa paino putosi vain vähän kerrassaan ja tavoitteen saavuttamiseen meni paljon aikaa, mutta ajan kuluessa epäterveet mieliteot unohtuivat vähitellen kokonaan ja tavoitepainon saavuttamisen jälkeenkin terveelliset ruokailu- ja liikuntatotumukset jäivät pysyväksi tavaksi ja painoa on ollut helppo hallita.
Olen nyt ollut kuukauden 16:8 pätkäpaastolla ja paino tippui 4kg, nälkä ei vaivannut ja yöunet on olleet hyvät. Tämä on mulle sopiva tapa, joku toinen hyötyy toisesta tavasta. Mulla on taipumusta vatsarasvan kertymiseen ja tykkään syödä hyvin. Sen lisäksi työpaikalla on tarjolla jos jonkinlaista pullaa ja kakkua lähes viikottain. Tämä tyyli auttaa painonhallinnassa hyvin ilman että sosiaaliset tilanteet olisi hankalia, paino näyttää tippuvan, jopa näin esivaihdevuosissa.
N51
Mun mies on miltei pätkäpaastonnut koko aikuisikänsä ja paino pysynyt suht hyvin kurissa. Pahimmillaan ollut 10kg ylipainoa ja syö ihan kaikkea kyllä syödessään. Tosin hiukan kahvimaitoa käyttää eli siinä mielessä paasto ei ole täydellinen. Eli mies ei syö aamiaista, ei lounasta vaan ekan kerran työpäivän jälkeen klo 17. Syömisikkuna on 17-22 arkena. Mutta tosiaan kahvimaitoa ehkä vajaan desin "paaston" aikana. Hänellä on painonhallinta helppoa siinä mielessä, että iltaisin syö kaikkea ja paljon. Suklaata, jäätelöä, ruokaa, voileipiä jne. Tietysti tuo 5 tunnin syömisaika väkisinkin rajoittaa sitä, ettei ehdi syödä tolkutonta kalorimäärää.
Oletko koskaan kuullut makuasioista?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on miltei pätkäpaastonnut koko aikuisikänsä ja paino pysynyt suht hyvin kurissa. Pahimmillaan ollut 10kg ylipainoa ja syö ihan kaikkea kyllä syödessään. Tosin hiukan kahvimaitoa käyttää eli siinä mielessä paasto ei ole täydellinen. Eli mies ei syö aamiaista, ei lounasta vaan ekan kerran työpäivän jälkeen klo 17. Syömisikkuna on 17-22 arkena. Mutta tosiaan kahvimaitoa ehkä vajaan desin "paaston" aikana. Hänellä on painonhallinta helppoa siinä mielessä, että iltaisin syö kaikkea ja paljon. Suklaata, jäätelöä, ruokaa, voileipiä jne. Tietysti tuo 5 tunnin syömisaika väkisinkin rajoittaa sitä, ettei ehdi syödä tolkutonta kalorimäärää.
Kahvimaito katkaisee paaston, joten ei voi puhua enää paastosta silloin. Hän ei siis ole pätkäpaastolla vaikka ei ruokaa söisi.
Minä laihduin pätkäpaastolla 16kg kolmessa kuukaudessa. Sitten en enää jaksanut sitä jatkuvaa nälkää ja sitä että en ajatellut mitään muuta kuin ruokaa. Kokoajan mietin milloin saan syödä. No lihoin ne kilot takaisin KORKOJEN KERA. Noin 25kg lihoin. Nyt olen ollut katolla ja laihtunut 17kg 9kk:ssa
Vierailija kirjoitti:
Minä laihduin pätkäpaastolla 16kg kolmessa kuukaudessa. Sitten en enää jaksanut sitä jatkuvaa nälkää ja sitä että en ajatellut mitään muuta kuin ruokaa. Kokoajan mietin milloin saan syödä. No lihoin ne kilot takaisin KORKOJEN KERA. Noin 25kg lihoin. Nyt olen ollut katolla ja laihtunut 17kg 9kk:ssa
Varmaan söit aivan liian vähän pätkäpaastolla, jos koko ajan oli nälkä. Kilojenkin perusteella laihdutustahti oli liian nopea. Mulla ei pätkäpaastolla ole ikinä nälkä muuten kuin aivan paastojakson lopulla ja parasta on just se, ettei ruokaa tarvitse ajatella, kun syö pari ateriaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ollut kuukauden 16:8 pätkäpaastolla ja paino tippui 4kg, nälkä ei vaivannut ja yöunet on olleet hyvät. Tämä on mulle sopiva tapa, joku toinen hyötyy toisesta tavasta. Mulla on taipumusta vatsarasvan kertymiseen ja tykkään syödä hyvin. Sen lisäksi työpaikalla on tarjolla jos jonkinlaista pullaa ja kakkua lähes viikottain. Tämä tyyli auttaa painonhallinnassa hyvin ilman että sosiaaliset tilanteet olisi hankalia, paino näyttää tippuvan, jopa näin esivaihdevuosissa.
N51
Niin minullakin toimi hyvin muutaman kuukauden, sitten alkoi pikkuhiljaa taas nousta. Pullat tässä saa unohtaa vaikken niitä päivittäin syönyt.
Varas varastaa mutta köyhän ei ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvimaito katkaisee paaston, joten ei voi puhua enää paastosta silloin. Hän ei siis ole pätkäpaastolla vaikka ei ruokaa söisi.
Ihan höpötystä, että pari maitolirausta katkaisisi paaston. Olen laihtunut pätkäpaastolla hyvin, vaikka käyttänyt kahvimaitoa.
Kiellät kaiken mitä juuri teit, ei kannata.
Onko täällä muita, jotka rakastavat auringonlaskuja?
Brändäysaikakauden ongelmia. Laita laitteet kiinni ja käy kävelyllä.