Miten teet lämpimät leivät?
Uunissa vai mikrossa? Mitä leipää, mitä täytteitä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Lämpimiin leipiin ei kuulu juustoraaste!
Ei kuulukkaan vaan 17% oltermannia ohuet viipaleet päälle niin tulee hyvä ja vähärasvainen
Ei noihin ole nimenomaan mitään tiettyä reseptiä vaan niitä tehdään kun sattuu olemaan esim. vanhaksi menevän leivän jämät ja jääkaapissa sitä sun tätä mitkä olisi hyvä käyttää pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin ole nimenomaan mitään tiettyä reseptiä vaan niitä tehdään kun sattuu olemaan esim. vanhaksi menevän leivän jämät ja jääkaapissa sitä sun tätä mitkä olisi hyvä käyttää pois.
Jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälliset, ei täytteet.
Minä teen lämpöiset leivät siten että välykset tulevat sinne kahden leivän keskelle.
Ne on toasteja.
Enganniksi joo, mutta oletko sattunut huomaamaan sellaisen pikkujutun, että englanti ei ole suomessa käytettävä virallinen kieli? Lämmin leipä on näillekin ihan pätevä nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Tykkään monenlaisista mutta klassikko on paahtoleipä + ketsuppia + ohuehko kerros raakaa jauhelihaa jossa mausteet ja sipulia + säilykepersikan puolikas + juustoraaste. Paistetaan tietenkin uunissa että leipä paahtuu kullanruskeaksi, rapeaksi ja maukkaaksi. Tarjotaan teen kanssa.
80-luvulla oli tapana syödä tuollainen lämppäri bearnaisekastikkeen kanssa, mutta itse olen aina mieluummin syönyt sen sellaisenaan, että leivän rapeus säilyy.
Olet sairas...
Mitenkäs se sinun pääsi sisältö voi? Veikkaanpa, että ei kovinkaan hyvin, kun tuollaisesta asiasta täytyy räyhätä.
Aika usein mikrossa, kun yksin syön. Jos on vieraita, sitten laitan uunissa. Olen kasvissyöjä, joten mun lämppäreissä on vegetäytteitä. Yleisiä ovat esimerkiksi seuraavat vaalealla leivällä:
- basilikapesto, mozzarella, tomaatti
- savutofu, valkosipulijauhe, ananasrengas, juustoraaste
- punainen pesto, paprika, punasipuli, vuohenjuusto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimiin leipiin ei kuulu juustoraaste!
Ei kuulukkaan vaan 17% oltermannia ohuet viipaleet päälle niin tulee hyvä ja vähärasvainen
Siis liimatarrapäällysteiset. Yöks sentääm.
Vaalea leipä, mihin ketsuppia, tonnikalaa ja päälle juusto ei petä koskaan. Vähän voi laittaa grillausmaustetta päälle.
Toimii mikrossakin, mutta uunissa pparas.jos jollain tiedossa keino millä saa juustot airfryerissä, niin otetaan vastaan 😀
Paahtoleipä, voi, kananmuna ja tonnikala sekoitettuna, mausteita, juusto, tomaatti, uuni 200
Niihin voi laittaa muitakin täytteitä
Jauhenliha on justiinsa se niksi, jolla voileivistä tulee raikkaita.