Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet lämpimät leivät?

Vierailija
20.04.2025 |

Uunissa vai mikrossa? Mitä leipää, mitä täytteitä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sattuu kaapeista löytymään, teen joko uunissa tai airfryerissä.

Vierailija
22/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälliset, ei täytteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni 150 astetta, 15 min. Täysjyvä paahto /maalaispaahtoleipää, kinkku, tomaattiviipaleita ja juustoraastetta.   Tai pieni pyöreä ohrarieska, tomaattia, tomaattimakrillia ja juustoraastetta.  Kahdella palalla lähtee hyvin nälkä.

N60

Vierailija
24/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaa leipää, täytteeksi tonnikalaa, majoneesia ja juustoraastetta sekoitetaan tahnaksi, maustetaan valkosipulilla, pippurilla ja cjilillä. Uuniin ja paistetaan kullanruskeaksi. On muuten hyvä!

Vierailija
25/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleaa leipää, täytteeksi tonnikalaa, majoneesia ja juustoraastetta sekoitetaan tahnaksi, maustetaan valkosipulilla, pippurilla ja cjilillä. Uuniin ja paistetaan kullanruskeaksi. On muuten hyvä!

cjilillä?

Vierailija
26/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoraasteen päälle hiukan kevyesti rakenne rikottua kananmunaa. 

Vierailija
27/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälliset, ei täytteet.

Minä teen lämpöiset leivät siten että välykset tulevat sinne kahden leivän keskelle.

28/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään monenlaisista mutta klassikko on paahtoleipä + ketsuppia + ohuehko kerros raakaa jauhelihaa jossa mausteet ja sipulia + säilykepersikan puolikas + juustoraaste. Paistetaan tietenkin uunissa että leipä paahtuu kullanruskeaksi, rapeaksi ja maukkaaksi. Tarjotaan teen kanssa.

80-luvulla oli tapana syödä tuollainen lämppäri bearnaisekastikkeen kanssa, mutta itse olen aina mieluummin syönyt sen sellaisenaan, että leivän rapeus säilyy.

Vierailija
29/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vaalealle leivälle tomaattipyreetä, sipulia tonnikalaa, herkkusieniä, katkarapuja, pizzamaustetta ja juustoa. Sitten uuniin.

En tykkää kinkusta pizzassa enkä lämpimillä leivillä.

Vierailija
30/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimiin leipiin ei kuulu juustoraaste!

Meillä kuuluu ja vielä kananmunaan sekoitettuna, Tulee kaunis ja herkullinen pinta.

Vierailija
31/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrossa, halvin paahtoleipä, margariini ja grillimauste vain koska leikkeleet ja juustot ovat törkeän hintaisia, niihin ei ole varaa.

🤢

Vierailija
32/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tykkään monenlaisista mutta klassikko on paahtoleipä + ketsuppia + ohuehko kerros raakaa jauhelihaa jossa mausteet ja sipulia + säilykepersikan puolikas + juustoraaste. Paistetaan tietenkin uunissa että leipä paahtuu kullanruskeaksi, rapeaksi ja maukkaaksi. Tarjotaan teen kanssa.

80-luvulla oli tapana syödä tuollainen lämppäri bearnaisekastikkeen kanssa, mutta itse olen aina mieluummin syönyt sen sellaisenaan, että leivän rapeus säilyy.

Oopperaleivän hengessä.

Vierailija
33/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuni. Käy pelkkä juusto jos ei muuta ole. Ehkä voisi miettiä täytettäkin. Metwursti? Tomaatti vai kurkku. Jotain tahnojakin on tai eri juusto. Rosmariini yrtti. Sieniä?

Kurkku lämpimänä? Voi kuvotus.

Sipaisu sinappikurkkusalaattia on kyllä hyvä!

Vierailija
34/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko voin ja sinapin korvata tomaattikastikkeela/ketsupilla?

Vierailija
35/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroon. Tonnikalaa ja juustoa.

En syö lihaa.

Vierailija
36/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunissa yleensä ruisleipää ja voita ja ketsuppia, jauhenliha pihvi tai kinkkusuikaleita, ananasrengas, tomaativiipale sekä kuivunutta juustoa päälle. Uunista otettaessa pizzamaustetta päälle! Tarjoillaan hiukan jäähtyneenä.

JAUHELIHAPIHVI

Onko se mauste laitettava juuri silloin uunista otettaessa? Eikö se ole hankalaa? Minä laitan vasta uunista ottamisen jälkeen enkä ottamisen aikana.

Vierailija
37/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvasieniä raakana, sipulia, suolakurkkua, majoneesia sekä juustoraastetta. Vieraille tarjoan.

🤣

Vierailija
38/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala tonnikalaa, suolaa, jonka jälkeen sitten se leivitetään jauhoissa ja kanamunassa. Tonnikala paistetaan mediumiksi pannulla, varovasti ettei jauhot pala mustaksi kiinni. Pitäis olla kauniin keltainen. Sitten pari paahtoleipää paahtimeen ja aioli tai joku majo leipien 'voiksi', tonnikala väliin ja ripaus vaikka chilijauhetta.

Vierailija
39/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälliset, ei täytteet.

Minä teen lämpöiset leivät siten että välykset tulevat sinne kahden leivän keskelle.

Ne on toasteja.

Vierailija
40/72 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä kukaan herran tähden MIKROSSA tee 😮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi