Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni 45+ ikäinen nainen uskaltaisi olla ilman ehkäisyä jos ei enää ole lapsia haaveissa?

Vierailija
19.04.2025 |

Mä täytän kesällä 46 ja kyllä mulla on minipillerit käytössä. En ole parisuhteessa, mutta mulla on seksisuhde erään miehen kanssa. En todellakaan edes tämän ikäisenä ota riskiä, että tulisin raskaaksi varatulle reilusti vanhemmalle miehelle. En mä ainakaan tämän ikäisenä vielä uskalla luottaa siihen, että en tulisi raskaaksi. Riski on pieni, mutta olemassa silti. Olin alkuvuodesta pari kuukautta ilman pillereitä ja kyllä mulla tuli menkat ihan normaalisti. 

Täällä palstalla kun jotkut joko trollaa tai sitten oikeasti uskoo, että yli 40v ei voi tulla raskaaksi. Tai jos tulee raskaaksi, niin se onnistuu vain hoidoilla. No ei se kyllä noinkaan ole. Kyllä voi tulla ihan luomusti raskaaksi. 

Mun toinen isoäiti sai nuorimman lapsensa 44-vuotiaana 50-luvun alkupuolella. 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa vanhin raskaaksi tullut oli mummoni 1940-luvulla. Hän oli 41-vuotias. 

En ole käyttänyt ehkäisyä enää muutamaan vuoteen, vaikka olen vasta 45. En ole tullut raskaaksi, vaikka kuukautiskierto ja ovulaatiot tapahtuvat normaalisti. Elän superterveellisesti. Nuorena, eli 26-30-vuotiaana, tulin kolme kertaa raskaaksi ekasta kierrosta, vaikka yhdyntöjä oli vähemmän kuin nykyään. Sama mies. 

Joku voi tulla raskaaksi vanhanakin, ja se on hienoa, mutta suurin osa ei tule enää tässä iässä raskaaksi. Epäilen, että itselläni se juna meni jo 35 vuoden kohdalla.

Vierailija
2/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Kuukautiset tulevat ihan säännöllisesti, niin kyllä siellä varmasti ihan kelpoisia munasoluja voi olla. Viimeksi kun kävin gynellä, ultrassa näkyi kuulemma terhakoita munasoluja, toki siitä on jo joitakin vuosia aikaa. Olen tullut aikanaan helposti raskaaksi.

N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ilman ehkäisyä 39 v jälkeen. Piti vaihtaa uuteen hormonikierukkaan, mutta sitä myöten hoksasin, että se perhanan kierukkahan aiheuttaa mulla yhtä ja toista ikävää. Esim haluttomuutta, olin ihan tunteeton pökkelö...

Miehen kanssa sovittiin, että lasken päiviä ja ovulaation aikaan sitten käytetään kondomia. Ei ollut ongelma. Aivan toinen ihminen halusi seksiä, halusi miestään.. ihan kuin uusi startti meidän seksielämälle. Mies toisinaan jo toppuutteli, ettei hän mikään nuoripoika enää ole ja samalla oli hyvinkin mielissään.

Sitten noin 46 v alkoi esivaihdevuodet, joten jätettiin se kondomikin pois gynen luvalla.

N53

Vierailija
4/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suvussa vanhin raskaaksi tullut oli mummoni 1940-luvulla. Hän oli 41-vuotias. 

En ole käyttänyt ehkäisyä enää muutamaan vuoteen, vaikka olen vasta 45. En ole tullut raskaaksi, vaikka kuukautiskierto ja ovulaatiot tapahtuvat normaalisti. Elän superterveellisesti. Nuorena, eli 26-30-vuotiaana, tulin kolme kertaa raskaaksi ekasta kierrosta, vaikka yhdyntöjä oli vähemmän kuin nykyään. Sama mies. 

Joku voi tulla raskaaksi vanhanakin, ja se on hienoa, mutta suurin osa ei tule enää tässä iässä raskaaksi. Epäilen, että itselläni se juna meni jo 35 vuoden kohdalla.

Miten tätä voi alapeukuttaa?

Vierailija
5/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 45. En missään nimessä uskaltaisi jättää ehkäisyä pois. Pienempi lapsi on 3v, joten riski raskaudesta on olemassa, vaikka ikää on yli 40. Ei tuota pientäkään hoidoilla saatu.

Vierailija
6/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi, 47v ultrassa aktiiviset munasarjat

Vierailija
7/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi pois, koska en halua lasta.

Miinusääni ap:lle, koska en pidä pettäjistä.

Vierailija
8/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias ja kierukka on edelleen paikallaan. Tänä vuonna olisi vaihto, mutta gynen mukaan voin pitää samaa kierukkaa vielä kolmekin vuotta. Ilmeisesti se on ihan hyvä pitää vaihdevuosienkin kannalta. Kunhan ei kokonaan pääse unohtumaan. 

Vierailija
9/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v. Kierukka vaihdettiin kolme vuotta sitten ja saa olla vielä 7 vuotta. On kuparikierukka, jgyne sanoi, että voi olla 10 vuotta. 

Vierailija
10/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut ilman ehkäisyä 39 v jälkeen. Piti vaihtaa uuteen hormonikierukkaan, mutta sitä myöten hoksasin, että se perhanan kierukkahan aiheuttaa mulla yhtä ja toista ikävää. Esim haluttomuutta, olin ihan tunteeton pökkelö...

Miehen kanssa sovittiin, että lasken päiviä ja ovulaation aikaan sitten käytetään kondomia. Ei ollut ongelma. Aivan toinen ihminen halusi seksiä, halusi miestään.. ihan kuin uusi startti meidän seksielämälle. Mies toisinaan jo toppuutteli, ettei hän mikään nuoripoika enää ole ja samalla oli hyvinkin mielissään.

Sitten noin 46 v alkoi esivaihdevuodet, joten jätettiin se kondomikin pois gynen luvalla.

N53

Hullun hommaa.

Vierailija
11/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sai iltatähtensä ollessaan 47v.

Kun ehkäisyä ei ollut vielä olemassa, naiset saivat viimeiset lapsensa yli nelikymppisenä. Siis, jos tulehdukset eivät olleet vieneet hedelmällisyyttä ennen.

Vierailija
12/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ehkäisyä ei ollut vielä olemassa, naiset saivat viimeiset lapsensa yli nelikymppisenä. Siis, jos tulehdukset eivät olleet vieneet hedelmällisyyttä ennen.

Todennäköisyys tulla raskaaksi luomusti yli 43-vuotiaana on vain pari prosenttia ja tämän jälkeen keskenmenon riski on huomattava.

Vierailija
13/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä mä petän? Mä olen sinkku. Mieshän tässä se pettäjä on. 

Ap

Vierailija
14/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas raskauteni oli yllätysraskaus 41-vuotiaana. Otin suunnitellun sektion yhteydessä sterilisaation, koska en halunnut enää enempää lapsia. Paradoksaalista tässä oli se, että kaksi aiempaa lasta olimme saaneet ivf-hoidoilla. Tulin näköjään hedelmällisemmäksi, kun ikää tuli.

Vierailija
15/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys tulla raskaaksi luomusti yli 44-vuotiaana on yksi (1) prosentti.

Vierailija
16/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneinäkin aikoina ne viimeiset lapset saatiin yleensä lähempänä neljääkymppiä kuin viittäkymppiä. Aina voi joku poikkeus olla, mutta fakta on, että 45+ naisista tulee raskaaksi aniharva, etenkin jos ei tikuta ovista ja oikein tähtää optimaaliseen ajankohtaan.

Vierailija
17/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä mä petän? Mä olen sinkku. Mieshän tässä se pettäjä on. 

Ap

Petät yhtä lailla, kun tiedät miehen olevan varattu. Lisäksi yököttävää antaa pa**a paljaalla. Ties kenen kaikkien kanssa mies makaa. 

Vierailija
18/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä varte vanhana, sinkkuna ja erakkona pitää vetää hormooneja jotka jo nuorena tajusin lopettaa? ei se lapsi sinne kohtuun hyppää itestään

Vierailija
19/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskallan, radkaaksi en enää tuu. 

Vierailija
20/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Koska ei ole kohtuakaan enää 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä