Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni 45+ ikäinen nainen uskaltaisi olla ilman ehkäisyä jos ei enää ole lapsia haaveissa?

Vierailija
19.04.2025 |

Mä täytän kesällä 46 ja kyllä mulla on minipillerit käytössä. En ole parisuhteessa, mutta mulla on seksisuhde erään miehen kanssa. En todellakaan edes tämän ikäisenä ota riskiä, että tulisin raskaaksi varatulle reilusti vanhemmalle miehelle. En mä ainakaan tämän ikäisenä vielä uskalla luottaa siihen, että en tulisi raskaaksi. Riski on pieni, mutta olemassa silti. Olin alkuvuodesta pari kuukautta ilman pillereitä ja kyllä mulla tuli menkat ihan normaalisti. 

Täällä palstalla kun jotkut joko trollaa tai sitten oikeasti uskoo, että yli 40v ei voi tulla raskaaksi. Tai jos tulee raskaaksi, niin se onnistuu vain hoidoilla. No ei se kyllä noinkaan ole. Kyllä voi tulla ihan luomusti raskaaksi. 

Mun toinen isoäiti sai nuorimman lapsensa 44-vuotiaana 50-luvun alkupuolella. 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on surullinen hahmo, kun tyytyy varatun seksileluksi. 

Vierailija
22/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ollut. Raskaus olis ollut painajaismainen tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko toinen isoäitisi tuli raskaaksi 44 vuotiaana 50 luvulla....  Ja tämän yhden sattuman vuoksi käytät ehkäisyä...   Kerronpa vielä salaisuuden. 50 luvulla tenavia tehtiin tyyliin vähintään 10. Hedelmällisyys pysyi paremmin ja putketkaan ei ehtinyt mennä tukkoon, kun kokoajan oltiin raskaana. 

Vierailija
24/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää avauskin on varmaan tehty ihan vaan sen takia, että haluu kertoa suhteestaan. 

Vierailija
25/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ilman ehkäisyä 47 veestä alkaen. Oli kyllä aktiiviset munasarjat, muttei silti riskiä, koska nuorellakin ihmisellä raskaaksitulo% on vain 25. Itse tulin raskaaksi kolmesti ekasta kerrasta, mutta silti yli nelivitosena munasolut vanhat, kohdun seinämä ei vastaanottavainen ja vaikka kuukautiset tulee, ei hormoonituotanto ole sellaista, että raskaus etenisi. Kyllä lähes 5kymppinen ihminen, joka kuvittelee vielä tulevansa tuosta vaan raskaaksi, on harhainen luulossaan.

Vierailija
26/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt ehkäisyä ikinä, jonkun satunnaisen säädön kanssa kumia mutta muuten ilman. Ikää 46 ja lapsia 0, eli luultavasti olen maho 😄

Vierailija
27/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55-vuotias ja kierukka on edelleen paikallaan. Tänä vuonna olisi vaihto, mutta gynen mukaan voin pitää samaa kierukkaa vielä kolmekin vuotta. Ilmeisesti se on ihan hyvä pitää vaihdevuosienkin kannalta. Kunhan ei kokonaan pääse unohtumaan. 

Mä olen pitänyt samaa kierrukkaa 10 vuotta kolmesti. Mietin tämän neljännen kohdalla, että sen voi sitten jo unohtaakin..

Vierailija
28/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 46 ja en ole kuuteen vuoteen käyttänyt enää ehkäisyä. Kuukautiset tulee edelleen normaalisti. Jos iltatähti ois tullut niin olisi ollut tervetullut, mutta enemmänkin omaksi mielekseni lopetin pillerit, kun en niiden sivuvaikutuksista tykännyt.

Harva meistä enää tämän ikäisenä lapsia saa.

Vierailija
29/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi pois, koska en halua lasta.

Miinusääni ap:lle, koska en pidä pettäjistä.

Ketä mä petän? Mä olen sinkku. Mieshän tässä se pettäjä on. 

Ap

Petät yhtä lailla, kun tiedät miehen olevan varattu. Lisäksi yököttävää antaa pa**a paljaalla. Ties kenen kaikkien kanssa mies makaa. 

Enkä petä. Pettäjä on aina se joka on parisuhteessa ja panee muiden kanssa. Mä en ole parisuhteessa enkä petä ketään. Tuon ikäisellä miehellä ei kunto riitä hyvä kuin kahteen naiseen. 

Ap

Vierailija
30/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut ilman ehkäisyä 39 v jälkeen. Piti vaihtaa uuteen hormonikierukkaan, mutta sitä myöten hoksasin, että se perhanan kierukkahan aiheuttaa mulla yhtä ja toista ikävää. Esim haluttomuutta, olin ihan tunteeton pökkelö...

Miehen kanssa sovittiin, että lasken päiviä ja ovulaation aikaan sitten käytetään kondomia. Ei ollut ongelma. Aivan toinen ihminen halusi seksiä, halusi miestään.. ihan kuin uusi startti meidän seksielämälle. Mies toisinaan jo toppuutteli, ettei hän mikään nuoripoika enää ole ja samalla oli hyvinkin mielissään.

Sitten noin 46 v alkoi esivaihdevuodet, joten jätettiin se kondomikin pois gynen luvalla.

N53

Ei esivaihdevuodet vaan ihan vaihdevuodet.

Vierailija
31/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai iltatähtensä ollessaan 47v.

Kun ehkäisyä ei ollut vielä olemassa, naiset saivat viimeiset lapsensa yli nelikymppisenä. Siis, jos tulehdukset eivät olleet vieneet hedelmällisyyttä ennen.

Todennäköisyys tulla raskaaksi luomusti yli 43-vuotiaana on vain pari prosenttia ja tämän jälkeen keskenmenon riski on huomattava.

Mm. isoisoisäni syntyi 44-vuotiaalle äidille 1800-luvulla. Hänellä oli myös melko samaa ikäluokkaa olevia vanhempia sisaruksia. Myös toiselta puolelta sukua isoisoisoisälläni oli kaksi nuorinta sisarusta syntynyt yli 43-vuotiaalle äidille. Isoisäni serkku sai ainoan lapsensa reilusti yli nelikymppisenä 1900-luvun alussa.

Toki monella on myös viimeinen raskaus 40 tienoilla. 

Vierailija
32/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää avauskin on varmaan tehty ihan vaan sen takia, että haluu kertoa suhteestaan. 

Tiedätkö mulle tui ihan sama mieleen! Tämä aloitus ei olisi tarvinnut ollenkaan mainintaa seksielämästä. :D

En voi kelleen misään kertoa, että mulla on suhde, mutta näin mä sen kerron! Haluan huutaa katoilta toreilla suurille ihmisjoukoille, että nussin pettävää paskaa.

Se sikakin on iäkäs, että tuskin porsivat.

Vierailija
33/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole surullinen hahmo enkä tyydy yhtään mihinkään. En ole myöskään mikään seksilelu. Mua ei kiinnosta parisuhde, mutta seksiä haluan. Tämä mies osaa antaa mulle sellaista seksiä josta mä pidän.

Surullista tässä on se, että teet lapsellisia ja typeriä oletuksia.

Ap

Vierailija
34/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko toinen isoäitisi tuli raskaaksi 44 vuotiaana 50 luvulla....  Ja tämän yhden sattuman vuoksi käytät ehkäisyä...   Kerronpa vielä salaisuuden. 50 luvulla tenavia tehtiin tyyliin vähintään 10. Hedelmällisyys pysyi paremmin ja putketkaan ei ehtinyt mennä tukkoon, kun kokoajan oltiin raskaana. 

Mäkise mitä tahdot, mutta en mä ainakaan uskalla olla vielä ilman ehkäisyä. 

Ap

Vierailija
35/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut ilman ehkäisyä 39 v jälkeen. Piti vaihtaa uuteen hormonikierukkaan, mutta sitä myöten hoksasin, että se perhanan kierukkahan aiheuttaa mulla yhtä ja toista ikävää. Esim haluttomuutta, olin ihan tunteeton pökkelö...

Miehen kanssa sovittiin, että lasken päiviä ja ovulaation aikaan sitten käytetään kondomia. Ei ollut ongelma. Aivan toinen ihminen halusi seksiä, halusi miestään.. ihan kuin uusi startti meidän seksielämälle. Mies toisinaan jo toppuutteli, ettei hän mikään nuoripoika enää ole ja samalla oli hyvinkin mielissään.

Sitten noin 46 v alkoi esivaihdevuodet, joten jätettiin se kondomikin pois gynen luvalla.

N53

Ei esivaihdevuodet vaan ihan vaihdevuodet.

Ok. Gyne vaan puhu esivaihdevuosista.

Vierailija
36/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 43. En käytä ehkäisyä puolisoni kanssa. Jos vahinko tapahtuu, niin sitten tapahtuu. 

Vierailija
37/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mulle tui ihan sama mieleen! Tämä aloitus ei olisi tarvinnut ollenkaan mainintaa seksielämästä. :D

En voi kelleen misään kertoa, että mulla on suhde, mutta näin mä sen kerron! Haluan huutaa katoilta toreilla suurille ihmisjoukoille, että nussin pettävää paskaa.

Se sikakin on iäkäs, että tuskin porsivat.

Kuvitelkaa pienissä päissänne mitä tahdotte. Ei ole mun ongelma.

Ap

Vierailija
38/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä

Koska ei ole kohtuakaan enää 😄

No tuo onkin ihan eri asia. Ei ole mitään mahdollisuutta enää tulla raskaaksi. 

Ap

Vierailija
39/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai iltatähtensä ollessaan 47v.

Kun ehkäisyä ei ollut vielä olemassa, naiset saivat viimeiset lapsensa yli nelikymppisenä. Siis, jos tulehdukset eivät olleet vieneet hedelmällisyyttä ennen.

Todennäköisyys tulla raskaaksi luomusti yli 43-vuotiaana on vain pari prosenttia ja tämän jälkeen keskenmenon riski on huomattava.

Mm. isoisoisäni syntyi 44-vuotiaalle äidille 1800-luvulla. Hänellä oli myös melko samaa ikäluokkaa olevia vanhempia sisaruksia. Myös toiselta puolelta sukua isoisoisoisälläni oli kaksi nuorinta sisarusta syntynyt yli 43-vuotiaalle äidille. Isoisäni serkku sai ainoan lapsensa reilusti yli nelikymppisenä 1900-luvun alussa.

Toki monella on myös viimeinen raskaus 40 tienoilla. 

Joskus olen palstalta lukenut sellaisia aivopieruja, että ei aiemmin ollut iäkkäitä äitejä eli yli 40v lapsen saaneita. No kyllähän oli.

Ap

Vierailija
40/112 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Kuukautiset tulevat ihan säännöllisesti, niin kyllä siellä varmasti ihan kelpoisia munasoluja voi olla. Viimeksi kun kävin gynellä, ultrassa näkyi kuulemma terhakoita munasoluja, toki siitä on jo joitakin vuosia aikaa. Olen tullut aikanaan helposti raskaaksi.

N46

"Ultrassa näkyi terhakoita munasoluja" ei nyt tarkoita muuta kuin että sulla kypsyy ja irtoaa kuukausittain yksi munasolu munasarjoissa. Niitä ei näy useita koska vain harvinaisissa tapauksissa (kaksoset) kypsyy kaksi munasolua samanaikaisesti.

Ultrassa näkyy useita "terhakoita" munasoluja vain mikäli kyseessä on IVF-hoidot joissa tarkoituksella kypsennetään montaa solua kerralla.

Terhakkuus on myöskin kyseenalaista sillä kukaan ei tiedä munasolujen laadusta ultralla muuta kuin että onko munasarjoissa kypsyvää munasolua vai ei. Voivat olla laatutavaraa tai sekundaa, näyttävät ihan samalta tuossa vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä