Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS avoimena: Tatuoinnit kaduttavat syvästi niitä ottaneita. Mitä ajatuksia herättää? Kadutko syvästi?

Vierailija
19.04.2025 |

Niin

Kommentit (287)

Vierailija
41/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.

Nämä on just noloimpia, jotka kuvittelee niillä sotkuilla olevan jokin "sanoma"!

Kyllähän se voi itselle olla merkityksellinen sanoma.

-eri

Joo, mulla on esm kolme auringonkukkaa, mitkä symbolisoivat lapsiani. Vanhin lapsistani on kuollut. Tämä on tavallaan hänelle muistoksi.

Hän piti airingonkukista.

Vierailija
42/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin rokkari ennen, se on yhä identiteettini vaikka ura on ohi. Olen ylpeä siitä ajasta ja sen merkeistä.

Lähikapakassa musisointi kaljapalkalla ei vielä rokkaria tee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.

Nämä on just noloimpia, jotka kuvittelee niillä sotkuilla olevan jokin "sanoma"!

Kyllähän se voi itselle olla merkityksellinen sanoma.

-eri

Joo, mulla on esm kolme auringonkukkaa, mitkä symbolisoivat lapsiani. Vanhin lapsistani on kuollut. Tämä on tavallaan hänelle muistoksi.

Hän piti airingonkukista.

Ja peittyy vaatteilla. Elikkä näytän vaan privatisti harvoille.

Vierailija
44/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Aina nämä oudot ihmiset valittavat muiden tatuoinneista. 

"En huolisi sellaista kumppania joka on tatuoitu." No älä huoli. Ketä kiinnostaa incelin ininät? 

"En ottais töihin semmosta ku on tatuoitu." Älä sitten ota siihen kuvitteelliseen työhön.

"Varmaan katuu ku ottaa tatuoinnin." Jos joku katuu, mitä se  sinua haittaa?

Vierailija
45/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin rokkari ennen, se on yhä identiteettini vaikka ura on ohi. Olen ylpeä siitä ajasta ja sen merkeistä.

Lähikapakassa musisointi kaljapalkalla ei vielä rokkaria tee. 

Miksei muka, jos itse tietää olevansa. Kunnon suomalainen ankea niuho olet. 

Vierailija
46/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole leimoja. Olenko ainoa?

Olet joo. Kaikilla muilla suomalaisilla on tatuointi. 

Vierailija
47/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Ketä kiinnostaa sun sanomat 😅. Nykyajan harha omasta kiinnostavuudesta.

Olisiko sinulle jännä ajatus, että joku asia on itselleen merkityksellinen. Eikä itseä kiinnosta se kiinnostaako se sanoma muita?

-eri, ei leimoja

Jos se sanoma on vain itselle merkityksellinen, niin miksi se sanoma pitää ottaa nimenomaan ihoon kaikkien, tai ainakin monen, nähtäväksi? Jotka eivät sitä sanomaa kuitenkaan tajua? Miksi ei vaikka taulu aiheesta omalle seinälle? Koru? Helpompi poistaakin, jos ei sanoma enää ole niin tärkeä. 

Henkilö haluaa ottaa sen ihoonsa. Itselläni ei ole tatuointeja, mutta ymmärrän silti, että joku muu niistä tykkää ja haluaa sellaisia. Itse varmaan laittaisinkin tärkeästä asiasta taulun seinälle, mutta ymmärrän, että jollekin toiselle on merkityksellistä ottaa se kuva omaan itseensä.

Vierailija
48/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Ketä kiinnostaa sun sanomat 😅. Nykyajan harha omasta kiinnostavuudesta.

Olisiko sinulle jännä ajatus, että joku asia on itselleen merkityksellinen. Eikä itseä kiinnosta se kiinnostaako se sanoma muita?

-eri, ei leimoja

Jos se sanoma on vain itselle merkityksellinen, niin miksi se sanoma pitää ottaa nimenomaan ihoon kaikkien, tai ainakin monen, nähtäväksi? Jotka eivät sitä sanomaa kuitenkaan tajua? Miksi ei vaikka taulu aiheesta omalle seinälle? Koru? Helpompi poistaakin, jos ei sanoma enää ole niin tärkeä. 

Eiköhän s

Ihan hyviä pohdintoja mutta samaan aikaan mietin, että kai se on ihan ymmärrettävää että jos on iso tatuointi näkyvässä paikassa niin muut pohtivat sen merkitystä ja katselevat sitä. Meidät on kuitenkin ohjattu siihen, ihminen on merkitystä ja syytä etsivä olento. Eikä siitä tarvitse loukkaantua kenenkään puolesta anonyymillä palstalla, jos sitä asiaa täällä pohditaan. Eri asia sitten jos menee sille ihmisille suoraan utelemaan. 

Vierailija
49/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista telemistään tai tekemättä jättämistään voi katua. Joku katuu niitä tatuointejaan, minä en. Lähes puolet avioliitoista päättyy eroon. Suuri osa lienee solmittu suuresta rakkaudesta ja niin vaan sekin alkoi kaduttaa.

Vierailija
50/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katuisin? Ne ovat aikansa kuvia. Kaksikymppisenä otetut ovat jo hiukan haalistuneita ja uudemmat ovat kirkkaita.

Vierailija
51/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa niitä salimakeja kaduttaa jotka ottivat 2000-luvun alussa "coolin" tribaalitatuoinnin😁😁😁

Vierailija
52/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa niitä salimakeja kaduttaa jotka ottivat 2000-luvun alussa "coolin" tribaalitatuoinnin😁😁😁

En usko. Tatuointi kertoo siitä millainen oli 2000 luvun alussa.

Vierailija
53/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaluni seisoo niin siinä näkyy isoilla kirjaimilla L E R S S I. Nykyään on ongelmana ettei ota eteen joten tatuointikin on hyödytön. Suunnittelen nyt heppiinki tekstiä lerppu pienellä fontilla.

Vierailija
54/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut myös tykkäävät olla vähissä vaatteissa olosuhteista riippumatta. Pitkähihaista paitaa ei voi millään laittaa päälle.  Kai se on sen takia, että sanoma tulee aina varmasti selväksi. 

Vierailija
55/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tatuoinnilla on olevinaan sanoma, niin eikö sitä samaa sanomaa voi ihan kertomalla välittää?

Vierailija
56/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun osaa, niitä rumimpia. Minulla on nättejä liljoja, mistä tykkään edelleen, mutta on myös aika karseita suherruksia ja ne haluaisin pois. Ei kannattais vielä parikymppisenä lähtee leimattavaks, vaan harkita tarkkaan.. 

Vierailija
57/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Ketään ei kiinnosta sun tatskojen sanoma.

Vierailija
58/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kasvojen ja kaulan tatuointien ikärajaa tulisi nostaa ainakin 25:een, koska aivot kehittyvät siihen asti. Sen jälkeen hyvin harva niitä enää ottaisi.

Vierailija
59/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ikinä ottanut tatuointeja. En ymmärrä, miksi ihmiset haluavat identifioitua prostituoituihin, meriiehiin ja rikollisiin, jotka ovat perintiesesti ottaneet tatuointeja.

Vierailija
60/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nimenomaan tribaali käsivarressa miehellä on aika kaunis, jos se on yksivärinen. Ne eivät leviä niin pahasti kun värilliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä