HS avoimena: Tatuoinnit kaduttavat syvästi niitä ottaneita. Mitä ajatuksia herättää? Kadutko syvästi?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.
I rest my case
Vierailija kirjoitti:
Ei kaduta. Minulla on useita tatuointeja 90-luvun lopulta.
Tosin sairastuin viime vuonna lymfaattiseen leukemiaan, mutta kun kysyin syy-yhteyttä Syöpäkeskuksen hematologilta, hän sanoi ettei tutkimusnäyttöä ole vielä tarpeeksi. Todennäköisesti verisyövät tulevat lisääntymään tulevaisuudessa niin kuin kaikki muutkin syövät.
Olen lukenut 10 vuoden sisään tutkimuksesta, jossa värien ja syövän yhteys löytyi. En muista yksityiskohtia. mutta varmaan englanniksi googlettamalla löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadu.
Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.
Ketä kiinnostaa sun sanomat 😅. Nykyajan harha omasta kiinnostavuudesta.
Olisiko sinulle jännä ajatus, että joku asia on itselleen merkityksellinen. Eikä itseä kiinnosta se kiinnostaako se sanoma muita?
-eri, ei leimoja
Jos se sanoma on vain itselle merkityksellinen, niin miksi se sanoma pitää ottaa nimenomaan ihoon kaikkien, tai ainakin monen, nähtäväksi? Jotka eivät sitä sanomaa kuitenkaan tajua? Miksi ei vaikka taulu aiheesta omalle seinälle? Koru? Helpompi poistaakin, jos ei sanoma enää ole niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadu.
Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.
Sanoma = Minulla on mielenterveysongelmia ja siksi sotkin ihoni
Kun katsoo teidän sanomaa tässä ketjussa, niin teillä niitä ongelmia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadu.
Olisiko sinulle jännä ajatus, että joku asia on itselleen merkityksellinen. Eikä itseä kiinnosta se kiinnostaako se sanoma muita?
-eri, ei leimoja
Jos se sanoma on vain itselle merkityksellinen, niin miksi se sanoma pitää ottaa nimenomaan ihoon kaikkien, tai ainakin monen, nähtäväksi? Jotka eivät sitä sanomaa kuitenkaan tajua? Miksi ei vaikka taulu aiheesta omalle seinälle? Koru? Helpompi poistaakin, jos ei sanoma enää ole niin tärkeä.
Varsinkin jos tatska on paikassa jota ei itse näe, tai ei näe kunnolla ilman peiliä.
Itselläni ei näitä ole eikä tule. Mieleeni tulee aina tällaista nähdessäni, että kuinka se korreloi kantajansa älykkyyden kanssa, eli onko sitä älyä vai ei?
Pari juttua olen lukenut sellaisista jotka ovat katuneet heti uutta tatuointia, ja molemmat eivät olisi halunneet ottaakaan koko kuvaa, mutta eivät KEHDANNEET kieltäytyä. Vähän pitäisi itsevarmuutta olla ennen kuin menee ottamaan pysyvää tatuointia.
Kadun syvästi sinun tyhmyyttäsi, ap!
Mulla on jalassa yksi ja en mä sitä pois ole ottamassa. Saan sen sukilla ja sukkahousuilla ja kengillä piiloon jos tarvitsee. Tykkään tatuoinnistani ja ei ole enempää suunnitteilla. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ei noita laserhoitoja kannata ottaa. Joskus luomia poistettu sellaisella, tuli hirveät palovammat ja arpiahan niistä jää. Mielummin katsoo ihoa, jossa on siihen suunniteltu kuva kuin tuottaa iholle niin suuren vahingon kuin laser
Vierailija kirjoitti:
Pari juttua olen lukenut sellaisista jotka ovat katuneet heti uutta tatuointia, ja molemmat eivät olisi halunneet ottaakaan koko kuvaa, mutta eivät KEHDANNEET kieltäytyä. Vähän pitäisi itsevarmuutta olla ennen kuin menee ottamaan pysyvää tatuointia.
Varmaan samat tyypit hyppäävät sänkyyn heti uusien tuttavuuksien kanssa, ja sitten kaduttaa. Kun eivät kehtaa kieltäytyä.
En ole ottanut yhtään tatuointia ikinä. Onneksi. Katuisin, jos olisin ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä tatuointi kasvoihin on hyvä idea?
Vankilassa voi saada arvostusta
Vähätuloisena olen aina ihmetellyt miten joku raaskii laittaa rahansa tuollaiseen kalliiseen joutavuuteen, mutta kun on kyse muoti-ilmiöstä, niin niitten perässä on joittenkin raukkojen juostava oli sitä rahaa eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä tatuointi kasvoihin on hyvä idea?
karseita kun näkee jollain 40v haalistuneen levinneen tribaalin
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.
Kunnon WT-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadu.
-eri, ei leimoja
Eiköhän sitä kullakin ole syynsä ja tarinansa. On esim. lapsensa/läheisensä menettäneitä, jotka haluavat pitää ko.hlön aina mukanaan. On elämän käännekohtia, jotka voi haluta iholleen, ei se meille kuulu. Ihmiset ovat vapaita tekemään itselle sopivia valintoja. Koruja varastetaan, ne katoavat, särkyvät, niitä ei vättämättä saa pitää töissä jne. On viisautta ymmärtää, että on myös muita näkökulmia asioihin, kuin se oma kapea ja ahdasmielinen näkökulma.
Miksi yleensäkin kuvittelet, että jonkun ulkonäkö olisi MUITA ihmisiä varten? Sellaista tarkoitusta ihmisellä ei ole. Ihminen on sattumanvaraisten geenien summa, ihminen on sattumanvarainen biologinen tulos, ei MUIDEN ihmisten laboratoriossa suunnittelema ja valmistama tilaustuote tekijöitään varten.
Olen todella iloinen, etten nuorena mennyt ottamaan niitä silloin niiiin trendikkäitä tuhruja. Monet kaverit kävi, ja ovathan ne pienet, levinneet kuvat melko surullisen näköisiä nyt nelikymppisten ihossa, saati vielä myöhemmin.
Tiesin, että tulisin katumaan, joten onneksi en ole ottanut yhtään tatuointia.
Enkä ota voimaantumisen merkiksi, vaikka täytänkin kohta 50.
Mulla ei ole tatskoja, kokeilin aikoinaan pitää kuvaa kiinnitettynä vaatteisiin vuoden ajan, mutta kyllästyin aika pian. Ja olen kiitollinen, ihan karsean näköisiä ne levähtäneet tatskat joita näkee uimahallissa. Eilenkin näin saunassa jonkun selässä kirsikkapuun oksan, jossa se oksa oli ihan mustunut ja levinnyt, ja punaiset kukat haalistuneet.