Oletko saavuttanut tai tehnyt elämässäsi jotain sellaista, jota harva palstalainen jos kukaan lienee tehnyt?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, miten harvinaista on, mutta näen musiikin väreinä ja kuvina. Minulla on aistien sekoittuminen siellä taustalla. Lapsena en tiennyt, etteivät muut näe. Esimerkiksi olen sanonut äidille Pienen pieni veturi-laulusta, että keltainen laulu, mutta miksi sillä veturilla on niin suuret silmät. Ja kyllä, se on edelleen keltainen laulu, näen keltaista väreilyä, aaltoilua ja sitten ne suuret, siniset silmät, jotka seuraavat kaikkea.
Sama ja myös tuoksut on värillisiä. Osin toki liittyy näköhavaintoihin mutta kuitenkin
Synestesia todetaan noin 4 % ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen ollut tekemässä jotain sellaista mitä noin puolet maailman väestöstä käyttää nykyään päivittäin.
Niin minäkin, vessapaperia
Olen, mutta en tietenkään kerro. Harvinaiset asiat kun ovat liian helposti tunnistettavissa.
Olen pelastanut toiminnallani ainakin kolmen ihmisen hengen melko varmalta kuolemalta. Nämä tapahtumat liittyivät tilanteisiin, mitkä eivät sattuneet samaan aikaan, eivätkä nämä ihmiset tunteneet toisiaan. Yhteistä heille, ettei näistä kukaan osoittanut kiitollisuutta, vaikka saivat ansiostani avun. Kaikki olivat humalassa, niin etteivät he ymmärtäneet miten näytin ja käytin keinoja auttaakseni heitä. En ole ensihoitaja, enkä hengenpelastukseen liittyvässä ammatissa. Yksi näistä on ainoastaan ollut kaverini ja ihminen jonka olen tuntenut kun nämä tapahtumat sattuivat. Hänkään ei muistanut tapahtumia, vaikka kerroin, hän jopa syytti minua valehtelusta. Loukkaannuin sanoistaan, sillä myös oma henkeni oli vaarassa tuolloin. Kiittämättömyys on maailman palkka, kuitenkin jos näen ihmisen hätätilassa, autan häntä oman henkenikin vaarantaen. En ole niitä ihmisiä, jotka kulkee ohi, odottaen että joku muu tekisi jotain. Uskon, että olen siksi vetänyt hyvää puoleeni elämässäni ja saanut siten kokea onnenhetkiä, itsellänikin on jokin suojelus vierelläni.
Kyllä olen toiminut shemale aikuisviihteessä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin hyvän puolison yrittämättä ja kotoa poistumatta. Eli väite ettei hiiri makaavan kissan suuhun juokse on kumottu.
Niin minäkin. Samaa lukiota kanssani käynyt vuotta vanhempi jäbä otti yhteyttä Instagramissa. Olin kuulemma jäänyt mieleen positiivisessa mielessä, vaikka emme koskaan vaihtaneet sanaakaan. Nyt olemme naimisissa ja kahden lapsen vanhempia
Tosin lasketaanko tätä, koska olinhan minä kotoa poistunut: Nimittäin sinne lukioon 10 vuotta aiemmin :D
Olen vääntänyt paljain käsin niskat nurin oletettavasti metsästäjän haavoittamalta metsäkanalinnulta ollessani vaelluksella Lapissa. Pahaa teki, mutta oli pakko kun eläin kärsi.
N32
Syöpää ei voi voittaa ellei sitten kehitä lääkettä, joka 100% parantaa kaikki syövät. Olet voinut parantua syövästä ja se on silloin tapahtunut sinulle, et ole sitä tehnyt tai saavuttanut. Sori. Osansa on luultavasti ollut lääketieteellä ja sattumalla, sinä nyt vain tällä kertaa parannuit joko lopullisesti tai väliaikaisesti. Toisella oli huonompi tuuri tai lääketiede ei vielä kyseiseen syöpään pystynyt.
Kehon osan koko/pituus: Et tehnyt tai saavuttanut ellet sitten venyttänyt alun perin nysää kuten jotkut kaulaansa, korvanlehtiään jne.
Luonnonvahva/hyvärefleksinen: Sama juttu. Sinulle osui geenilotossa tämä arpa, samoin minulle. Me emme refleksiemme tai voimakkaan kehomme eteen tehneet mitään tai sitä saavuttaneet. Kehoa voi toki kuka tahansa vahvistaa, mutta fakta on, että me vain synnymme erilaisina. Niin epäreilua kuin se onkin, osa meistä on luonnostaan vahvempia kuin toiset kovallakaan treenillä.
Oma tekoni tai saavutukseni: Opettelin lukemaan kysymyksen ja vastaamaan siihen. Opettelin myös argumentoimaan. Ne eivät ole kovin yleisiä saavutuksia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, miten harvinaista on, mutta näen musiikin väreinä ja kuvina. Minulla on aistien sekoittuminen siellä taustalla. Lapsena en tiennyt, etteivät muut näe. Esimerkiksi olen sanonut äidille Pienen pieni veturi-laulusta, että keltainen laulu, mutta miksi sillä veturilla on niin suuret silmät. Ja kyllä, se on edelleen keltainen laulu, näen keltaista väreilyä, aaltoilua ja sitten ne suuret, siniset silmät, jotka seuraavat kaikkea.
Sama ja myös tuoksut on värillisiä. Osin toki liittyy näköhavaintoihin mutta kuitenkin
Joo, tuoksuillaon myös värit, joskus muodot. Hajuvedet ovat vaikeita, koska niistä voi tulla niin voimakas värikokemus, ettei pysty aistimaan mitään muuta. Minulla oli poikaystävän antama tuoksu, jokin Laura Ashleyn tuoksuista, joka oli täysin sininen, ja siihen liittyi jäätä, sinistä jäätä. Todella hankala yhdistelmä, jos kävelee vaikkapa kesällä metsässä ja se metsän vihreys näyttää omaan silmään siniseltä ja jäiseltä. Tuo on se syy, minkä takia välttelen voimakkaita hajuvesiä.
Minulla on hauska kokemus, kun tankkasin bensaa ruohonleikkuriim ruohonleikkausta varten, ja bensa on siis minulle pissankeltainen, siis se tuoksu on voimakkaan virtsan keltainen, johon sekoittuu harmaata. Sain sitä sieraimiin sen verran, että nurmikko näytti sen jälkeen keltaiselta, harmain vivahtein. Aivoille yrittää kertoa, että vihreää on, ja aivot ei usko.
Olen selvinnyt hengissä valtimorepeämän aiheuttamasta massiivisesta sisäisestä verenvuodosta.
Minun on pakko lisätä, että tiettyjen bändien musiikkia on vaikea kuunnella, kun on aistien sekoittuminen. Nightwish on yksi niistä. Tulee tuhat tarinaa, sata kuvaa, värejä ja tunnelmia yhdessä biisissä, mikä on vaikeaa. Minua on aina kiinnostanut, onko Tuomas Holopaisella voimakas kyky nähdä musiikki kuvina. Tai äänet väreinä. Olen ujo, etenkin tämän aistiasian suhteen, joten en ole koskaan uskaltanut kysyä. Uusin levy oli sellainen, josta tuli omaan päähän paljon kokemuksia ja aistimuksia, enkäkelsi muuta syytä kuin että musiikin säveltäjä näkee myös äänet, soinnut, tarinan kuvina, väreinä ja muotoina. Tätä on pidetty myös hulluutena, mikä loukkaa minua, kun kyseessä on puhtaasti aistien sekoittuminen. Ei liity mielenterveyteen millään tavalla.
Olen kerännyt 4 miljoonaa euroa hyväntekeväisyyteen.
Olen törmännyt autolla karhuun, auto lunastukseen ja karhun lopetti riistayhdyshenkilö. Tästä tietoinen poliisi,metsästysseura,vakuutusyhtiö. Ei iltasanomat tmv.
Nainen, lähes 70 v. Metsäautotiellä korvessa, yksin liikkeellä.
Olen entinen SM-tason kilpauimari, pamautin pöytään myös epäviralliset SM-ennätykset!(Kisoilla ei ollut Sm-statusta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synestesia todetaan noin 4 % ihmisillä.
Ei ole totta. Et osaa lukea edes jakamaasi lähdettä. Synestesiaa aiheuttava GEENI on noin 4% ihmisistä, mutta se ilmenee vain yhdellä ihmisellä 90:stä. Lisäksi jos on yksi osa-alue, noin 50% ihmisistä on myös toinen osa-alue. Joillakin ihmisillä on myös kolmas tai neljäs osa-alue.
Fleksaaminen =peräaukon stimulointia etusormella