Onko olemassa ihmisiä jotka saavat 10 000 askelta päivässä kasaan ilman liikuntaharrastusta?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin ilman liikuntaharrastusta niin täällä luetellaan harrastuksia jousta askelia tulee.
No joo, mutta virallisesti tuo laitekuskijuttu on työ 😄
Kuten lasten saattaminen kouluun/ päiväkotiin, töihin käveleminen, pieni happihyppely lounastunnilla? Kaverin tapaaminen satunnaisesti kävellen? Siirtymien kulkeminen kävellen tai julkisilla? Portaiden valitseminen hissin sijaan? Mikä näistä sinusta on harrastus?
Lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin ilman liikuntaharrastusta niin täällä luetellaan harrastuksia jousta askelia tulee.
No joo, mutta virallisesti tuo laitekuskijuttu on työ 😄
Kuten lasten saattaminen kouluun/ päiväkotiin, töihin käveleminen, pieni happihyppely lounastunnilla? Kaverin tapaaminen satunnaisesti kävellen? Siirtymien kulkeminen kävellen tai julkisilla? Portaiden valitseminen hissin sijaan? Mikä näistä sinusta on harrastus?
Koiran lenkitys.
Tuossa ei ollut koiran lenkitystä lueteltuna 😅😂 Minä oon tänne vastannut, että tulee ihan itsestään mulle kyllä kasaan. Ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitenkö. Siirrän toisen jalan toisen eteen. Toistan 10 000 kertaa.
Kyllä, just noin 👍🚶🚶🚶🚶🚶🚶pitkin päivää ja myös iltaisin
Ei kukaan käy joka päivä kaupassa? Miten saatte ne ilman kauppareissuja ja koiraa?
Töissä tulee jo 10 000, siihen päälle kotityöt, lasten ja koiran kanssa ulkoilu, okt piha- ja puutyöt, talvella taas lämmitys ja lumityöt, niin päivässä tulee se parikymmentä tuhatta aika helposti. Istun kun syön tai ajan autoa, yleensä muuten touhuan jotakin.
Minä soitin pianoa ja sain 22 000 askelta :D ja kuvitteli minun myös nousseen portaita vanhan kelloni mukaan.
Nykyinen kello aloittaa askelten laskemisen vasta jonkun askelmäärän jälkeen, tosi outoa. Harvoin enää katson kuitenkaan askelmääriä, kun "tekemättömänä" päivänäkin askelia oli noin 25 000 ja sain ohjeeksi välttää kävelyä (ihosairaus levinnyt jalkapohjiin, pitäisi parantua kun ei jalkapohja rasitu, mutta koko ajan huomaan jotakin tekeväni, mitä en miellä kävelyksi, mutta enhän minä leijuakaan osaa).
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käy joka päivä kaupassa? Miten saatte ne ilman kauppareissuja ja koiraa?
Eikö ole muuta arkiliikuntaa kuin kaupassakäynti ja koiran ulkoilutus? Miten lasten vienti kouluun tai päiväkotiin? Työmatka? Kirjastolla käynti? Lounas vähän kauempana? Kävely lounastunnilla muuten vain, ihan stressin laskemiseksi? Matka harrastukseen, lasten saattaminen harrastuksiin jne
Vierailija kirjoitti:
Joo? Olen työtön, köyhä enkä harrasta mitään. Askelmittari näyttää tähän mennessä tänään 8196 askelta. Siis ulkona, en mä sisällä laske esim. jotain imurointia mukaan vaikka tokihan siinäkin tulee askelia.
No siis oletan, että olet käynyt ulkona kävelyllä vai teetkö pihalla töitä? Kävelyhän on siis harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, riittänee vastaukseksi.
On mullakin omakotitalo enkä kyllä saa joka päivä täyteen 10 000 askelta. Ei mun tarvitse joka päivä jotakin olla tekemässä talon tai pihan suhteen.
- Töihin aamulla kävely n. 2000 askelta
- Töissä n. 3000 askelta
- Töistä kauppaan n. 2000 askelta
- Kaupasta kotiin n. 1000 askelta
- Kotityöt ja kotona vaan oleilu n. 2000 askelta
Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan aina ihmetellä, että mitä sellaiset ihmiset puuhaavat ylipäätään, joilla vaivaiset 10t askelta päivässä tuntuu isolta ponnistukselta. Ilmeisesti makaavat sohvalla tai jotain sellaista. 10t tulee ihan itsekseen normi arkiaktiivisuuden myötä.
En mitään, makaan kylläkin sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole muuta arkiliikuntaa kuin kaupassakäynti ja koiran ulkoilutus? Miten lasten vienti kouluun tai päiväkotiin? Työmatka? Kirjastolla käynti? Lounas vähän kauempana? Kävely lounastunnilla muuten vain, ihan stressin laskemiseksi? Matka harrastukseen, lasten saattaminen harrastuksiin jne
Mitkä lapset ja työ? Käyn kirjastossa vain palauttamassa ja hakemassa varaamani lainat. Ei ole varaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt, lounas kotona, kerrostalo, ei lapsia tai koiraa, kirjat tabletilta. Kysymys oli ilman harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo? Olen työtön, köyhä enkä harrasta mitään. Askelmittari näyttää tähän mennessä tänään 8196 askelta. Siis ulkona, en mä sisällä laske esim. jotain imurointia mukaan vaikka tokihan siinäkin tulee askelia.
No siis oletan, että olet käynyt ulkona kävelyllä vai teetkö pihalla töitä? Kävelyhän on siis harrastus.
Kävin kaverin luona viemässä kirjan jonka lupasin lainaksi. En kutsuisi sinne ja takaisin kävelyä harrastukseksi. En mä kauppaan tai kirjastoonkaan kävelyä "harrasta". Kunhan liikun paikasta a paikkaan b.
Kaikilla ei ole pitkä kävelymatka töihin tai lapsia ja omakotitalon puuhia. Mulla istumatyö ja töihin kävelen 10 min istumaan toimistoon. Liikunta harrastettava että saa askelia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käy, koska kävellen ei voi kantaa mukavasti viikon ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt, lounas kotona, kerrostalo, ei lapsia tai koiraa, kirjat tabletilta. Kysymys oli ilman harrastusta.
Niin. Minä saan tuon kasaan ihan ilman harrastusta, aktiivisella arjella. Ei lapset tai työ ole harrastus, eikä kyllä lyhyiden matkojen kävelykään. Tai niiden portaiden käyttö 😂
Koiran lenkitys.