Onko olemassa ihmisiä jotka saavat 10 000 askelta päivässä kasaan ilman liikuntaharrastusta?
Kommentit (64)
Omakotitalo, riittänee vastaukseksi.
Minä onnistun siinä. Kävelen kaikki mahdolliset matkat päivän aikana. Ikää 58 vuotta.
Pelkästään kauppareissun aikana tulee ton verran askelia
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, riittänee vastaukseksi.
2 kerroksinen vielä. Ohis
Putkiasentajana tuli helposti parikymmentä tuhattakin, jos oli oikein liikkuvainen päivä. Välillä toki oli sellaisia päiviä, jolloin nyhräsin yhdessä paikassa lähes koko ajan, silloin jäi askeleet vähiin.
Jaksan aina ihmetellä, että mitä sellaiset ihmiset puuhaavat ylipäätään, joilla vaivaiset 10t askelta päivässä tuntuu isolta ponnistukselta. Ilmeisesti makaavat sohvalla tai jotain sellaista. 10t tulee ihan itsekseen normi arkiaktiivisuuden myötä.
Minulla tulee keskimäärin pelkän työpäivän aikana 15 000 askelta, siihen vapaa aika päälle noin päivässä tulee helposti 20 000 - 30 000 askelta
Kuinka paljon makaat/istut sohvalla jos kerran tuo 10 000 askeleen saavuttaminen tuottaa vaikeuksia?
Miksi pitäisi saada 10 000 askelta? Jo 4500 askelta tuottaa terveyshyötyjä, jotka eivät muutu 6000 enää askelen jälkeen.
Tuon ylimmenevä askelmäärä kuluttaa niveliä ihan turhaan.
Jääkaapista kaljaa siitä tulee jo 5000 askelta ja loput kontaten.
Töissä pitkin käytävää, koiran kanssa ulkona, ei autoa. Helposti tulee ylikin.
Kaupunkilomalla 15 000 tulee kuin itsestään, 20 000 jos haalii kohteita tai ihmettelee suuria museoita.
Kaupassa käynti tuo 3000 askelta. Kotona tulee päivän aikana 1600. Eli yhteensä 4600. Eli ei se tule jollei käy kävelyllä. Töissä toimistossa päivä teki 8000 askelta yhteensä. Raksalla 14000 askelta vähintään.
Noissa on omat osatekijänsä. Muutto kävellen 100 metriä. Yhteensä 27 000 askelta ja 19 km.
Sain ennen. Pelkästä edestakaisesta työmatkasta julkisilla tuli joku 6000. Töissä varsinaisesti joku 4000-6000.
Minä ihmettelen, millainen ihminen ei saa edes tuon vertaa askelia kertymään. Itse teen istumatyötä, mutta silti tulee ihan helposti 10 000 askelta pelkästä arkisesta puuhastelusta. Siihen koiralenkit päälle niin joka päivä ollaan 15 000-25 000 askeleessa.
Pakko olla joku miniyksiössä asuva istumatyöläinen, jollei edes 10 000 askelta ota päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada 10 000 askelta? Jo 4500 askelta tuottaa terveyshyötyjä, jotka eivät muutu 6000 enää askelen jälkeen.
Tuon ylimmenevä askelmäärä kuluttaa niveliä ihan turhaan.
Kuinka paljon sinulla on ylipainoa ja terveys ongelmia?
Kävelen töihin, töissä ja töistä kotiin. Simple as that. Työmatka 1,5km.
Ei kuulu sulle, mistä tämä tuli mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Kävelen töihin, töissä ja töistä kotiin. Simple as that. Työmatka 1,5km.
Sama.
Ai mitenkö. Siirrän toisen jalan toisen eteen. Toistan 10 000 kertaa.