Onko olemassa ihmisiä jotka saavat 10 000 askelta päivässä kasaan ilman liikuntaharrastusta?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yli 50 niin uusimpien tutkimusten mukaan pitkiä kävelylenkkejä pitäisi välttää. Muutama km on ok päivässä.
No en todellakaan ala välttelemään 😎
Otsikossa kysyttiin ilman liikuntaharrastusta niin täällä luetellaan harrastuksia jousta askelia tulee.
On olemassa. Helppoa kun ei omista autoa tai fillaria ja julkinen liikenne on sekä huonoa, että kallista. Jos käyn keskustassa kaupoilla tai hoitamassa asioita, 10 000 askelta on aikalailla jo siinä. Sitten vielä koiran kanssa lenkkeily erikseen.
Olin aikaisemmin asettanut tavoitteekseeni 7 000 ja usein se tuli ihan helposti kun tykkään liikkua kävellen. Etätyö tietysti vähensi kävelyä, mutta kyllä tuo 7t tuli täyteen melkein aina ja kuukausikeskiarvohan on se jota kannattaa seurata.
No sitten taloon tuli koira, aamulenkki ja lounaslenkki 1 000 askelta, pitempi päivälenkki 4000 (koira nuuhkii paljon, menee heittämällä tunti) ja illalla vielä tuhat askelta. Nyt kuukausikeskiarvo on noin 11t per päivä.
Ei tule toimistotyössä, usein etänä vielä. Työmatkakin on lyhyt jos konttorille kävelen, pieni toimisto. Askeleet tulee liikuntaharrastuksissa eli lenkkeily ja koiran lenkitys.
Vierailija kirjoitti:
Kauppareissu on yhteensä 4,8 km. Taitaa tulla siinä.
Käyt siis ihan päivittäin?
Joo? Olen työtön, köyhä enkä harrasta mitään. Askelmittari näyttää tähän mennessä tänään 8196 askelta. Siis ulkona, en mä sisällä laske esim. jotain imurointia mukaan vaikka tokihan siinäkin tulee askelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, riittänee vastaukseksi.
Ei riitä. Tulee 2000 askelta. Pitää olla työ jossa liikkuu paljon. Eilen tuli 6000 askelta työ ja kotona päikkärit.
No ei tarvii olla työ, jossa liikkuu paljon. Teen toimistotöitä ja toi tulee mulla itsestään kasaan. Salaisuus: kävelen kaikki mahdolliset välimatkat, tai kuljen julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin ilman liikuntaharrastusta niin täällä luetellaan harrastuksia jousta askelia tulee.
No joo, mutta virallisesti tuo laitekuskijuttu on työ 😄
Helposti. 2 x 3 000 askelta työmatkat ja 4 000 - 5 000 askelta työpäivän aikana yliopistoalueen rakennuksissa, portaissa ja piha-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Lenkittää koiraa kolme kertaa päivässä niin siinähän nuo tulee.
Sehän on liikuntaharrastus, luitko kysymystä?
Tuo askelten määrä voi myös riippua ihmisestä. Kerran katoin jotain tutkimusta, kolme ihmistä samassa työpaikassa niin kahdella miehellä keskimäärin työpäivän askeleet noin reilu 10.000 ja nainen sama työ yli 30.000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuo on suunnilleen kilometreinä, kun on 160 cm nainen? Jalkojen ja askeleen pituus vaikuttaa, vrt. vinttikoira ja chihuahua. Toinen kävelee saman matkan erilaisella askelmäärällä.
Pelkkä pituus ei vaikuta ihan niin suoraviivaisesti, kuin ajattelisi. Mulla (160 cm) ja mun miehellä (180 cm) on sama askelpituus, vaikka ollaan eri mittaisia. Hänellä on tiukat takareidet, mulla ei.
Minulla ja miehelläni on yli 40 cm pituuseroa, sen huomaa yhdessä kävellessä. Hänen 10 000 askeltaan on kilometreinä vähemmän kuin minulla, se on selvää. Mutta olisiko täällä joku toinen 40+ joka on n. 160 cm pitkä ja joka tietää, kuinka monta km se kymppitonni itselleen on?
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta virallisesti tuo laitekuskijuttu on työ 😄
Kuten lasten saattaminen kouluun/ päiväkotiin, töihin käveleminen, pieni happihyppely lounastunnilla? Kaverin tapaaminen satunnaisesti kävellen? Siirtymien kulkeminen kävellen tai julkisilla? Portaiden valitseminen hissin sijaan? Mikä näistä sinusta on harrastus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuo on suunnilleen kilometreinä, kun on 160 cm nainen? Jalkojen ja askeleen pituus vaikuttaa, vrt. vinttikoira ja chihuahua. Toinen kävelee saman matkan erilaisella askelmäärällä.
Pelkkä pituus ei vaikuta ihan niin suoraviivaisesti, kuin ajattelisi. Mulla (160 cm) ja mun miehellä (180 cm) on sama askelpituus, vaikka ollaan eri mittaisia. Hänellä on tiukat takareidet, mulla ei.
Minulla ja miehelläni on yli 40 cm pituuseroa, sen huomaa yhdessä kävellessä. Hänen 10 000 askeltaan on kilometreinä vähemmän kuin minulla, se on selvää. Mutta olisiko täällä joku toinen 40+ joka on n. 160 cm pitkä ja joka tietää, kuinka monta km se kymppitonni itselleen on?
Mä olen 40+ ja 160cm ja tosiaan sen noin 7km. Mutta mulla on myös sama askelpituus kuin 180 cm miehelläni. Eli jos sulla on kireät takareidet kuin mulla, niin matka kasvaa.
Voit myös laskea oman askelpituutesi, niin siitähän sen saa
Ihan työpäivän aikana tulee vaihtelevasti 10 000-20 000 askelta. Kengät saa vaihtaa uusiin pari kertaa vuodessa, kun kuluvat puhki niin pohjasta, ulkopinnalta kuin sisäpuoleltakin.
-Varhaiskasvattaja
Jotkut aktiivisuusrannekkeet laskevat varmaan hengittämisenkin askeleiksi. 10 000 tulee istumatyössä, kun ulkoiluttaa koiraa useamman kilometrin, kävelee osan työmatkasta ja käy vielä kaupassa kävellen. Dataa on puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 40+ ja 160cm ja tosiaan sen noin 7km. Mutta mulla on myös sama askelpituus kuin 180 cm miehelläni. Eli jos sulla on kireät takareidet kuin mulla, niin matka kasvaa.
Voit myös laskea oman askelpituutesi, niin siitähän sen saa
*kireäMMÄT takareidet kuin mulla siis
Pitää olla myös erikoinen askelmittari, joka osaa mitata kaikki pyrähdykset, joita sisätiloissa tulee tehtyä.
Päivittäin?