Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa ihmisiä jotka saavat 10 000 askelta päivässä kasaan ilman liikuntaharrastusta?

Vierailija
18.04.2025 |

Oletko itse sellainen? Miten sen saat?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ ja kävelen työmatkat, noista kertyy suunnilleen 14000 askelta automaattisesti ja siltikin treenaan vielä erikseen. Treeni on sellainen, että päivän aktiivisuustavoite tulee suoraan täyteen siitä, jos kelloa kuuntelee. 

Vierailija
62/139 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,5 kilometriä. En usko että tuollaista kilometrimäärää kukaan duunissa kävelee vaikka kävelisi työpisteeltä toiselle. Jos kävelee tuon matkan yhtäjaksoisesti niin se on liki puolitoistatuntia kävelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäjä-keräilijät, sekä muut alkuasukkaat.

Vierailija
64/139 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla lyhyet jalat.  Teputtelen joka paikkaan pää takakenossa jotta näkisin jotain, kokoajan  höyryten samalla hölisten  tauotta. Askelmitta on 20 cm.  Näin

Vierailija
65/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelen kotoa juna-asemalle

kävelen juna-asemalta töihin

kävelen töistä juna-asemalle

kävelen juna-asemalta kotiin

n. 12 000 askelta eikä mene aikaa sen enempää kuin aina seuraavaa bussia odotellen

Vierailija
66/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina ihmetellä, että mitä sellaiset ihmiset puuhaavat ylipäätään, joilla vaivaiset 10t askelta päivässä tuntuu isolta ponnistukselta. Ilmeisesti makaavat sohvalla tai jotain sellaista. 10t tulee ihan itsekseen normi arkiaktiivisuuden myötä.

Ei kyllä tule, jos autolla menee töihin ja kauppaan ja tekee istumatyötä. Siirtymät autolta työpisteeseen, kotityöt 70 m2 kerrostaloasunnossa, roskiksen vieminen ja pyörähdys keskikokoisessa marketissa ovat mulla noin 4000 askelta/pv. Kyllä mun täytyy lähteä aina erikseen lenkille, jotta saan sen 10 000 askelta täyteen. Ja käyn kolmena päivänä viikossa salilla ja niinä päivinä harvemmin tuleekaan askeleet täyteen, kun en erikseen enää mene lenkille. Kesällä mökillä onkin sitten eri asia. Kalorikulutuskin on älykellon mukaan keskimäärin 200 - 300 kcal suurempi vuorokaudessa kuin talvikaudella kerrostalossa.

Vierailija
67/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä tuli kesätöissä ollessa helposti sellaiset 12000 askelta ja enemmänkin. Ja siis autolla kulki töihin, ettei tullut edes työmatkoista.

Vierailija
68/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuli helposti kun oli hevosia ja kävin tallilla aamuin illoin. Enää ei tule millään. En kyllä jaksa seuratakaan ja koirien kanssa tulee lenkkeiltyä ilman puhelinta, mutta lenkki vain 2 km. Pakko olis alkaa kasvattamaan kuntoa.

Vierailija
69/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen vartijana, ja 10 000 askelta tulee helposti täyteen työpäivän aikana. 

Vierailija
70/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Virossa ja askeleita tuli huomaamatta 15000 ja kilometrejä 11km ihan 6 tunnin aikana kävellessä ympäri Tallinnaa.

Vierailija
71/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain helpommin ennen liikuntaharrastusta. Salilla tulee vähemmän askelia kuin kävelylenkeillä.

Vierailija
72/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy yleensä se 10 000 askelta ihan arkiliikunnasta. Saatan lapsen kouluun, kävelen töihin, käyn kävellen kaupassa, tapaan kaveria iltakävelyllä tai jos ei muuta, niin käyn lounastunnilla kävelyllä. Siis en tietenkään näitä kaikkia joka päivä, mutta nämä vaikuttaa asiaan. Lisäksi olen aktiivinen touhuaja arjessani, en pahemmin makoile sohvalla. Työ on ihan tietotyötä läppärin ääressä, mutta toimistolla tulee käveltyä portaat, käytyä lounaalla ulkona jne.

Vierailija
73/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina ihmetellä, että mitä sellaiset ihmiset puuhaavat ylipäätään, joilla vaivaiset 10t askelta päivässä tuntuu isolta ponnistukselta. Ilmeisesti makaavat sohvalla tai jotain sellaista. 10t tulee ihan itsekseen normi arkiaktiivisuuden myötä.

Toimistotyö ja liikkuminen julkisilla. Normaalia monille.

Vierailija
74/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kertyy yleensä se 10 000 askelta ihan arkiliikunnasta. Saatan lapsen kouluun, kävelen töihin, käyn kävellen kaupassa, tapaan kaveria iltakävelyllä tai jos ei muuta, niin käyn lounastunnilla kävelyllä. Siis en tietenkään näitä kaikkia joka päivä, mutta nämä vaikuttaa asiaan. Lisäksi olen aktiivinen touhuaja arjessani, en pahemmin makoile sohvalla. Työ on ihan tietotyötä läppärin ääressä, mutta toimistolla tulee käveltyä portaat, käytyä lounaalla ulkona jne.

Ja näiden lisäksi mulla on kyllä liikuntaharrastuksia. Mutta salilla ei tosiaan askeleita ihmeemmin kerry. Ja tanssitunnilla en pidä mittaria.

Vierailija
75/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo kaikkine töineen.

Talviaikaan etenkin tulee askelia.

Lämmitin talvella 3 tulipesää, kannoin niihin puut, ja kuljin huoneesta toiseen valvomassa niitä tietyin väliajoin. Samalla usein lumitöitä. Koiran lenkitystä. Kaupassakäynti lähes päivittäin, askeleita parkkipaikalla ja sisällä Prismassa. Siivoamista. Töissä päivän mittaan jo pari-kolme tuhatta askelta, vaikka on suurimmaksi osaksi epäaktiivista toimistotyötä, mutta siirtymät saattavat olla pitkähköjä. Lyhyet jalat.

Vierailija
76/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tule, jos autolla menee töihin ja kauppaan ja tekee istumatyötä. Siirtymät autolta työpisteeseen, kotityöt 70 m2 kerrostaloasunnossa, roskiksen vieminen ja pyörähdys keskikokoisessa marketissa ovat mulla noin 4000 askelta/pv. Kyllä mun täytyy lähteä aina erikseen lenkille, jotta saan sen 10 000 askelta täyteen. Ja käyn kolmena päivänä viikossa salilla ja niinä päivinä harvemmin tuleekaan askeleet täyteen, kun en erikseen enää mene lenkille. Kesällä mökillä onkin sitten eri asia. Kalorikulutuskin on älykellon mukaan keskimäärin 200 - 300 kcal suurempi vuorokaudessa kuin talvikaudella kerrostalossa.

Siirtymät autolla varmaan avainasemassa tässä? Täällä myös kaupunkilainen toimistotyöläinen, mutta 10 000 askelta tulee kyllä aikalailla päivittäin ihan tekemättäkin kasaan. Mut olen aktiivinen luonteeltani enkä kestä päivää ilman ulkoilua. Siirtymät tykkään käyttää nimenomaan liikkuen. Jos matka on liian pitkä kävelyyn, niin julkisella kulkiessakin tulee aika hyvin askelia.

Vierailija
77/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen työmatkasta kaiken mahdollisen (tässä tapauksessa joudun kuitenkin menemään ison osan junalla, jotta ylipäänsä pääsisin sinne töihin). Kävelyä tulee kilometerjä päivässä. En ole vielä mitannut askelia, joten en tiedä tuleeko 10000 täyteen. Askelmittari odottaa vielä kiltisti paketissa käyttöönottoa. Jonain päivänä.

Vierailija
78/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen töihin, töissä ja töistä kotiin. Simple as that. Työmatka 1,5km.

Sama. 

2x tuo matka joten tulee enemmänkin normipäivänä.

Vierailija
79/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yli 50 niin uusimpien tutkimusten mukaan pitkiä kävelylenkkejä pitäisi välttää. Muutama km on ok päivässä.

Vierailija
80/139 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen istumatyötä ja työmatka on kymmeniä kilometrejä, joten työmatkan ajan autolla. Käytän koiran aamutarpeilla korttelin ympäri, niin minulla on lounasaikaan mennessä vähintåän 3500 askelta. 

Kauppa on noin puolen kilometrin päässä ja omakotitalon puuhissa tulee askelia muutenkin. Vaikka puoliso käyttäisi koiran iltalenkillä ja töiden jälkeen, niin saan aina silti sen 10000 askelta täyteen. 

Useimmiten käytän koiran aamulla, puoliso iltapäivällä ja minä sitten pidemmän lenkin illalla. Puoliso käyttää iltalenkin. Jos käyn lisäksi kaupassa kävellen, askeleita on helposti 12-15 t/ vrk.

Aiemmin kuljin bussilla töissä- pelkästään koiran ulkoilutus ja bussille kävely teki askeleita sen 15-18t per päivä.