Treffit kahvilassa, mies oli jo tilannut itselleen kahvin!
Lisäksi mies oli mennyt valehtelematta kahvilan perimmäiseen nurkkapöytään. Itse olin ajoissa ja odotin kahvilan ulkopuolelle. Sitten kun kello oli tasan, laitoin viestin että olen tässä ulkona. Mies vastaa että hän on kahvilan perällä. Ja oli jo tilannut itselleen kahvin.
Meni jotenkin täysin fiilis, jotenkin ajattelematonta. Jos on jo mennyt kahvilan perälle (nimenomaan perällä - kävin pyörähtämässä kahvilan sisällä enkä nähnyt ketään treffikumppania muistuttavaa henkilöä, joten menin takaisin ulos) niin eikö olisi normaalia ilmoittaa, että olen jo täällä kahvilan perällä. Hyvä tavaton!
Kommentit (320)
Aika poikkeavan muotoinen kahvila, jos siellä on sellainen "peränurkka", jota ei näy menemällä kahvilaan sisään ja katsomalla, onko treffikumppani jo tullut paikalle.
Minulla on poika, joka on jo nuori mies. Onneksi hänellä on fiksu ja reipas tyttöystävä, koska tämän ketjun nuoret naiset kuulostavat harvinaisen raskailta treffikumppaneilta.
No toivottavasti ap löytää jonkun miehen, joka deittailee tuntemattomia Angelina Joliena. Ikävä tosin kertoa, että sellainen on muuten iso red flag miehessä ja juuri sellaisia miehiä kannattaisi välttää, jos haluaa tasapainoisen parisuhteen, eikä persoonallisuushäiriöistä stalkkaajaa peräänsä.
Se teki sen, jotta ei tarvi sun kahveja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osannut mennä itse pöytään?
Apua.... jos sovitaan tuntemattoman kanssa treffit, niin kyllä kohteliasta on odottaa toista kahvilan ulkopuolella, paitsi jos on erikseen sovittu, että tavataan kahvilassa sisällä.
Minusta ihan tutunkin kanssa on luontevinta toimia niin, että odotellaan toista ulkopuolella ja mennään yhdessä sisään. Ja jos jostain syystä menee edellä sisään, laitetaan viesti että olen jo täällä, tule perässä. Jos istuu kahvilan osassa, mihin ei ovelta ole näkyvyyttä, kerrotaan myöskin viestissä missä päin on, että toinen ei joudu etsimään.
Tuokin, että herrasmies tarjoaisi kahvit naiselle :) mutta hänpä päätti mennä jo edeltä istumaan ja osti oman kahvinsa :) ettei tarvitse tarjota
Uusavuttomien soidinpuuhat.
Ilmankos ihmiset eivät lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin, että herrasmies tarjoaisi kahvit naiselle :) mutta hänpä päätti mennä jo edeltä istumaan ja osti oman kahvinsa :) ettei tarvitse tarjota
No mistä tuonkin luulet tietäväsi? Tarinassa ei koskaan päästy edes siihen asti, että mies ja nainen olisivat kohdanneet. Liian vaikeaa oli löytää toisensa, vaikka molemmilla oli puhelin.
Ehkäpä mies oli vain reilusti ajoissa, ja meni sisälle odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä tuonkin luulet tietäväsi? Tarinassa ei koskaan päästy edes siihen asti, että mies ja nainen olisivat kohdanneet. Liian vaikeaa oli löytää toisensa, vaikka molemmilla oli puhelin.
Ehkäpä mies oli vain reilusti ajoissa, ja meni sisälle odottamaan.
Voi se olla noinkin kun sanot :) en sano tietäväni
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä ei ole tarjota naiselle. Nykypäivänä sekä miehet että naiset käyvät töissä ja tienaavat omat rahansa ja maksavat omat juttunsa.
N50+
Vierailija kirjoitti:
En odottelisi otsasuonet pullollaan, koskase tulee ja koska saan kahvia. Huolestuttaa osaisiko sitä Suomessa edes käyttäytyä. Kovin on ahtaat säännöt.
Kahvinko takia treffeillä käydään?
Mikset käy kahvilla sitten vaan yksin ilman treffejä? Niin ei siis tarvitse otsasuonet pullottaen odottaa, koska toinen tulee ja saa viimein kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä ei ole tarjota naiselle. Nykypäivänä sekä miehet että naiset käyvät töissä ja tienaavat omat rahansa ja maksavat omat juttunsa.
N50+
Treffeillä tarjoaminen kuuluu treffietikettiin. Ei se tarkoita, että mies maksaa naiselle kaiken jatkossa. Sellainen kohtelias ele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On treffit ja tyyppi menee kahvilan perimmäiseen nurkkaan. Ei jatkoon.
Täällä palstalla on kyllä kummallisia kommentteja. Miten joku voi tehdä ongelman tuosta? Aivan käsittämätöntä. Mikä on vikana kahvilan perällä? Poika ajatteli varmaan, että siellä on rauhallista jutella, tai että pöytä kuin pöytä. Ap kuulostaa minusta vähän hankalalta draamailijalta.
N53
Siinä on mahdollisuus että nainen ei huomaa häntä.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+
Treffeillä tarjoaminen kuuluu treffietikettiin. Ei se tarkoita, että mies maksaa naiselle kaiken jatkossa. Sellainen kohtelias ele.
Tarjoutuiko ap sitten tarjoamaan kahvit miehelle? Jos tarjoaminen kerran kuuluu treffietikettiin.
Minusta tuollaiset naiset voisivat hakea suoraan sugar daddyä ja jättää tasa-arvoon uskovat miehet tasa-arvoisille naisille.
Olisiko yhtä ok, jos treffit olisi sovittu lenkkipolulle. Odottelisit lenkkipolun alkupäässä sovittuna aikana, ja lopulta laittaisit viestiä kysyen missä toinen on.
"Joo tulin aikaisemmin enkä jaksanu oottaa niin oon täällä 5km päässä. Tuu perässä ja moikataan jos tavataan, jatkan nyt patikointia, mo!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pelkäsi joutuvansa tarjoamaan sinulle kahvit.
No, jos on noin köyhä mies että ei voi kahvia tarjota, niin on syytä pysyä kotona säästämässä sitä rahaa. Olen mies ja minulla ei ole ollut hankaluuksia tarjota kahvia, tai jopa jotain viiniäkin ym. jos nainen on sellaista halunnut, ja en ole mikään rikas mutta en pihikään. Ja osaan käytöstapoja, sellaisiakin mitä ei perusjuntit tiedäkään, koska olen lukenut asioista.
Kerrankin mies eikä hiiri. Ei se ole se hemmetin kahvikupin hinta, se on se käytöstapojen osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa naiset nyt perkele päättää haluatteko modernia tasa-arvoa vai perinteisiä sukupuolirooleja. Molempia ette voi saada!!!
Miksi ei voisi? Meidän parisuhteessa se ainakin onnistuu. Molemmat ovat olleet tyytyväisiä 27 vuotta.
Olisi mukava kuulla myös puolisosi mielipide tästä asiasta... Se mikä sinun (naisen) näkökulmasta on täydellistä on aika pirun harvoin täydellistä puolison (miehen) näkökulmasta
Kysyin. Myös miehestäni on tosi hyvä asia, että mulla on feminiiniset tavat ja roolit ja miehellä maskuliiniset. Nämä korostuvat varsinkin, kun meillä on kahdenkeskistä parisuhdeaikaa, etenkin treffeillä tms. Pitää yllä vetovoimaa.
Yhteiset päätökset ja arkiset asiat hoidetaan tasapuolisia kumppaneina. Jos kilpailutetaan vakuutuksia tai puhdistetaan terassi, ei ole erityistä syytä korostaa sukupuolirooleja.
Meillä näin. Muut saa tehdä miten parhaaksi näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä treffietiketti on nähtävillä?
Sellainen homma on myös, että jokainen vastaa itse kulutuspäätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa naiset nyt perkele päättää haluatteko modernia tasa-arvoa vai perinteisiä sukupuolirooleja. Molempia ette voi saada!!!
Selitä, miten perinteiset sukupuoliroolit eivät käy tasa-arvon kanssa yhteen.
Lisäisin vielä, että jokaisella naisilla on oma mielipiteensä asiasta, ei ole mitään massamieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös kerran menin kahvilattreffeille miehen kanssa,joka ei ilmestynyt siihen kahvilan oville eikä vastannut viesteihin ja luulin että teki oharit,mutta oli jonkun perkel""n palmun tms rehun takana piilossa. Pongasin serkkuni ja menin kahvini kanssa hänen pöytäänsä ettei tarvitsis yksin istua ,juteltiin siinä ja äkkiä tämä treffikumppani mönkii esiin ja tulee tuijottamaan loukkaantuneena. Sanoi että oli katsellut minua ja odottanut,että tulen etsimään! Ettei tekstarit ole etsimistä. Kysyin uskomatta kuulemaani että jotain piilostako me tässä leikitään? Olisiko minun pitänyt huutaa "anna äänimerkki! ja miehen huudella "kuumenee!kylmenee!"
Hyi v""ttu miten creepy hyypiö. Varmaan joku autisti tai jotain.
Tää ei voi olla totta :D
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yhtä ok, jos treffit olisi sovittu lenkkipolulle. Odottelisit lenkkipolun alkupäässä sovittuna aikana, ja lopulta laittaisit viestiä kysyen missä toinen on.
"Joo tulin aikaisemmin enkä jaksanu oottaa niin oon täällä 5km päässä. Tuu perässä ja moikataan jos tavataan, jatkan nyt patikointia, mo!"
Tämäpä just. Asian ydin ei ole se kahvin ostaminen, mistä täällä kinataan, vaan se että menee viestiä laittamatta etukäteen sisään ja vielä istumaan paikkaan, jossa on katseelta piilossa. On se nyt hiton tökeröä, että ulkona odotteleva treffikumppani joutuu kyselemään perään.
Siitä olen samaa mieltä, että nykyainaka ekoilla treffeillä molemmat voivat vallan hyvin maksaa itse omat syömisensä ja juomisensa.
Ihmettelen näitä kommenteja. Täällä Keski-Euroopassa on aivan normaalia treffeillä odotellessa tilata vaikka lasi viiniä tai jotain pientä naposteltavaa. En odottelisi otsasuonet pullollaan, koskase tulee ja koska saan kahvia. Huolestuttaa osaisiko sitä Suomessa edes käyttäytyä. Kovin on ahtaat säännöt.