Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffit kahvilassa, mies oli jo tilannut itselleen kahvin!

Vierailija
18.04.2025 |

Lisäksi mies oli mennyt valehtelematta kahvilan perimmäiseen nurkkapöytään. Itse olin ajoissa ja odotin kahvilan ulkopuolelle. Sitten kun kello oli tasan, laitoin viestin että olen tässä ulkona. Mies vastaa että hän on kahvilan perällä. Ja oli jo tilannut itselleen kahvin.

Meni jotenkin täysin fiilis, jotenkin ajattelematonta. Jos on jo mennyt kahvilan perälle (nimenomaan perällä - kävin pyörähtämässä kahvilan sisällä enkä nähnyt ketään treffikumppania muistuttavaa henkilöä, joten menin takaisin ulos) niin eikö olisi normaalia ilmoittaa, että olen jo täällä kahvilan perällä. Hyvä tavaton!

Kommentit (320)

Vierailija
201/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jo ihan Oulussa on paljon kahviloita jotka on tosi sokkeloisia, eikä varmasti ole harvinaista muissakaan paikoissa. Siis sellaisia että on umpikujia ja useita "haaroja" ja erillisiä alueita ympäri monta kerrosta jne. Ei ole kohtuullista olettaa että se treffikumppani kiertää tähyilemässä koko hemmetin kahvilan läpi, vain koska toinen on niin huomioimaton ettei viitsi yhtä tekstaria laittaa missä on. 

Vierailija
202/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko yhtä ok, jos treffit olisi sovittu lenkkipolulle. Odottelisit lenkkipolun alkupäässä sovittuna aikana, ja lopulta laittaisit viestiä kysyen missä toinen on.

"Joo tulin aikaisemmin enkä jaksanu oottaa niin oon täällä 5km päässä. Tuu perässä ja moikataan jos tavataan, jatkan nyt patikointia, mo!"

Tämäpä just. Asian ydin ei ole se kahvin ostaminen, mistä täällä kinataan, vaan se että menee viestiä laittamatta etukäteen sisään ja vielä istumaan paikkaan, jossa on katseelta piilossa. On se nyt hiton tökeröä, että ulkona odotteleva treffikumppani joutuu kyselemään perään. 

Siitä olen samaa mieltä, että nykyainaka ekoilla treffeillä molemmat voivat vallan hyvin maksaa itse omat syömisensä ja juomisensa.

Lenkkipolulle viiden kilsan päähän? No jo on vertailupohjaa taas mammoilla!🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko yhtä ok, jos treffit olisi sovittu lenkkipolulle. Odottelisit lenkkipolun alkupäässä sovittuna aikana, ja lopulta laittaisit viestiä kysyen missä toinen on.

"Joo tulin aikaisemmin enkä jaksanu oottaa niin oon täällä 5km päässä. Tuu perässä ja moikataan jos tavataan, jatkan nyt patikointia, mo!"

Tämäpä just. Asian ydin ei ole se kahvin ostaminen, mistä täällä kinataan, vaan se että menee viestiä laittamatta etukäteen sisään ja vielä istumaan paikkaan, jossa on katseelta piilossa. On se nyt hiton tökeröä, että ulkona odotteleva treffikumppani joutuu kyselemään perään. 

Siitä olen samaa mieltä, että nykyainaka ekoilla treffeillä molemmat voivat vallan hyvin maksaa itse omat syömisensä ja juomisensa.

Lenkkipolulle viiden kilsan päähän? No jo on vertailupohjaa

Jaa että et ymmärrä vertauskuvia...

Vierailija
204/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkipolu

Jaa että et ymmärrä vertauskuvia...

Paska vertauskuva on paska vertauskuva. Nyt treffimamma joutui kävelemään ehkä jopa 5 tai 10 metriä :D

Vierailija
205/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä kommenteja.  Täällä Keski-Euroopassa on aivan normaalia treffeillä odotellessa tilata vaikka lasi viiniä tai jotain pientä naposteltavaa.  En odottelisi otsasuonet pullollaan, koskase tulee ja koska saan kahvia. Huolestuttaa osaisiko sitä Suomessa edes käyttäytyä. Kovin on ahtaat säännöt.

Ei ole kyse tuosta. Vaan jos on ekat treffit niin ollaan näkyvillä. Ei istuta perällä nurkkauksessa.

Vierailija
206/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä kommenteja.  Täällä Keski-Euroopassa on aivan normaalia treffeillä odotellessa tilata vaikka lasi viiniä tai jotain pientä naposteltavaa.  En odottelisi otsasuonet pullollaan, koskase tulee ja koska saan kahvia. Huolestuttaa osaisiko sitä Suomessa edes käyttäytyä. Kovin on ahtaat säännöt.

Palstamammoilla on vaan kova tarve päästä sättimään miehiä. Kuka perkele varsinkaan Suomen säissä jää tuuleen ja tuiskuun odottelemaan johonkin kahvilan ulkopuolelle - jos ei nyt tuppisuu AP:ta lasketa :D

Vierailija
207/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa naiset nyt perkele päättää haluatteko modernia tasa-arvoa vai perinteisiä sukupuolirooleja. Molempia ette voi saada!!!

Tässähän mies oli hyvin perinteinen ja jätti sosiaalisen tilanteen eteenpäin viemisen täysin naisen harteille. Se on yleistä perheissäkin, että nainen vastaa kaikesta sosiaalisesta sujuvuudesta. Ei ole tasa-arvoa tässä. 

Itse asiassa ap tässä tapauksessa loi ongelmia tyhjästä ja hankaloitti sosiaalista kanssakäymistä. Ap keksi omassa päässään erikoisen säännön siitä, millä tavalla treffeillä kuuluu astua sisään kahvilaan yhtä aikaa ovesta. Ap ei kertonut tätä keksimäänsä sääntöä miehelle ennakkoon, vaan odotti miehen lukevan ajatuksia. Sitten ap suuttui miehelle, kun tämä ei arvannut toimia ap:n henkilökohtaisen, omassa mielessään kehottämän ennakkov

Meni vielä etuaikaan siihen ulos värjöttelemään :D Vaikka olisi voinut mennä sisään ja laittaa viestiä / soittaa että missä olet.

Vierailija
208/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että yhteinen treffikokemus alkaa, kun tavataan kahvilan ulkopuolella ja astutaan yhdessä sisään. Valikoiman tutkailu on hyvä tilaisuus murtaa jäätä, sillä siinä voi jutella esim. makumieltymyksistä, ruokavaliosta ja ottaa vaikka joku yhteinen makutesti lisäämään sisältöä pöydän ääressä vietettyyn aikaan.

Ap, mielestäni treffimiehesi on toiminut moukkamaisesti. Hänen olisi pitänyt odottaa sinua TAI antaa HETI toimintaohjeet ja selitys, esim. lähettää viesti "Tulin jo kahvilaan sisälle varaamaan pöydän, koska täällä oli kova ruuhka. Istun tässä ovelta katsottuna vasemmassa reunassa kahden hengen pöydässä. Tuo takkisi tähän niin mennään sitten yhdessä tilaamaan!"

Haiskahtaa kyllä siltä, että hän halusi vain skipata mahdollisuuden maksaa sinunkin kahvisi.

Ekassa lauseessa se tulikin, "itse ajattelen". Mutta kun se mies on voinut ajatella ihan eri tavalla.

Vierailija
209/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon. Ei mitään käytöstapoja.

se on miehen yksi koodi, eli pitää olla sellasessa paikassa ettei joku tuttu tai muut ihmiset näe, ja kun mies haluaa varmistaa että nainen näyttää siltä että sen kanssa kehtaa likkua. 

eli se on Suojautumisen-koodi

Vierailija
210/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että yhteinen treffikokemus alkaa, kun tavataan kahvilan ulkopuolella ja astutaan yhdessä sisään. Valikoiman tutkailu on hyvä tilaisuus murtaa jäätä, sillä siinä voi jutella esim. makumieltymyksistä, ruokavaliosta ja ottaa vaikka joku yhteinen makutesti lisäämään sisältöä pöydän ääressä vietettyyn aikaan.

Ap, mielestäni treffimiehesi on toiminut moukkamaisesti. Hänen olisi pitänyt odottaa sinua TAI antaa HETI toimintaohjeet ja selitys, esim. lähettää viesti "Tulin jo kahvilaan sisälle varaamaan pöydän, koska täällä oli kova ruuhka. Istun tässä ovelta katsottuna vasemmassa reunassa kahden hengen pöydässä. Tuo takkisi tähän niin mennään sitten yhdessä tilaamaan!"

Haiskahtaa kyllä siltä, että hän halusi vain skipata mahdollisuuden maksaa sinunkin kahvisi.

Makumieltymyksiä, ruokavalioita 🤣 ei hitto teillä naisilla on maailman kuivimmat puheenaiheet. Ihme kun ei paskan koostumuksesta ollut puhetta.

Vierailija
211/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tekstannu heti, kun tuli siihen kahvilan ulkopuolelle, että missä oot? Ei tainnut vaan aloittajaa oikein kiinnostaa syystä, että...

Vierailija
212/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin, niin kymmenen vuotta sitten ensitreffeillä nykyisen aviomieheni kanssa, hän oli jo kahvilassa kassajonossa, kun minä astelin sisään. Eikä siinä mitään. Tilasin oman tilaukseni ja astelin samaan pöytään. Hyvin luisti juttu niin monta tuntia, että kahvila sulkeutui ja jouduimme vaihtamaan paikkaa muualle jatkamaan treffejä. Ei ole mitään erityisen isoa kommunikaatio-ongelmaa tai sosiaalisten tilanteiden kankeutta ilmennyt näiden vuosien varrella. Mutta nykypäivänä treffailu kuulemma onkin vaikeampaa.

Vierailija
213/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkipolulle viiden kilsan päähän? No jo on vertailupohjaa

Mammat kun on niin tunteellisia että loukkaantuessa 20 metristä tuleekin 5 kilometriä. Nämä vertauskuvat ovat aina niin mahtavia.

Vierailija
214/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää treffimies olisi ollut poikkeuksellisen komea, sulla ei olisi ollut mitään ongelmaa tämän "kahvilan perimmäinen pöytä" jutun kanssa, vaan olisin innoissasi sopimassa seuraavaa tapaamista hänen kanssaan.

Vierailija
215/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammoilla on vaan kova tarve päästä sättimään miehiä. Kuka perkele varsinkaan Suomen säissä jää tuuleen ja tuiskuun odottelemaan johonkin kahvilan ulkopuolelle - jos ei nyt tuppisuu AP:ta lasketa :D

No joka perkeleellä on nykyään puhelin ja jos paleltaa, niin sillä voi lähettää viestin, että istun jo sisällä lämpimässä ja olen piilossa täällä kahvilan taka-osassa. Tämä on se pointti, että ei ole kohteliasta piiloutua ilmoittamatta sisään ja antaa toisen odotella ja palella ulkona.. Ja kuulehan palstaukko, minä olen "palstamamma"  joka on erittäin usein puolustanut täällä miehiä.

Vierailija
216/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tekstannu heti, kun tuli siihen kahvilan ulkopuolelle, että missä oot? Ei tainnut vaan aloittajaa oikein kiinnostaa syystä, että...

Aloittaja tekstasi. Mies ei. Eli miestä ei kiinnostanut. Lue aloitus. 

Vierailija
217/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, väitän, haluan. Että mitenkä, en kyllä kerro, mutta toisen on hyvä telepaattisesti tiedostaa jotta osaapi käyttäytyä seurassani oikein. 

Hankkikoot jokainen kristallipallon kotiinsa ja sieltä kysykööt neuvoa miten treffeillä käyttäydytään. On se kumma kun eivät opi.

Vierailija
218/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tekstasi. Mies ei. Eli miestä ei kiinnostanut. Lue aloitus. 

Noh! Niinpä olikin. Kaikkihan oli sitten ok ja mies löytyi. Onnentyttö!

Vierailija
219/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pelkäsi joutuvansa tarjoamaan sinulle kahvit.

No, jos on noin köyhä mies että ei voi kahvia tarjota, niin on syytä pysyä kotona säästämässä sitä rahaa. Olen mies ja minulla ei ole ollut hankaluuksia tarjota kahvia, tai jopa jotain viiniäkin ym. jos nainen on sellaista halunnut, ja en ole mikään rikas mutta en pihikään. Ja osaan käytöstapoja, sellaisiakin mitä ei perusjuntit tiedäkään, koska olen lukenut asioista.

Mulla oli treffiseurana espanjalainen mies. Luulin, että latinoille on kunnia asia tarjota. Kassa jo ehti laittaa koneelle yhteissumman. Totesin siinä sitten, että ei herra tarjoakaan. Aika köyhää, jos kupillinen kuumaa on liian kallis. Oli muka opettaja. Alkoi muutenkin kiukutella vähän kaikesta. Ei jatkoon.

Vierailija
220/320 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse tuosta. Vaan jos on ekat treffit niin ollaan näkyvillä. Ei istuta perällä nurkkauksessa.

Se mies ei tehnyt oikestaan mitään väärin, vaan se on Suojautumis-Koodi eli se on miehen tapa mennä ns. suojaiseen paikkaan ja haluaa varmistaa ettei kukaan näe koska jos sieltä tuleekin joku ei toivottu niin ei ainakaan kukaan tuttu ja muut ihmiset näe sitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi