En perheineni halua että huonompiosaiset ihmiset muuttavat
tänne rikkaille tarkoitetulle alueelle.
Emmekä ole ainoita, meitä on n. 15 perhettä jotka aikovat tehdä valituksen rivitalosta, johon kaupunki aikoo asuttaa köyhiä perheitä.
Köyhillä perheillä on kuitenkin aivan erillainen elämän tyyli kuin meillä muilla, niin en katso että mahdumme samaan " kortteliin " .
jos järjellä ajattelee niin tuleehan koulussakin lapsille ongelmia tästä asiasta... kateutta, kiusaamista jne. ei suomessa kuitenkaan eri kouluja tehtäisi köyhimmille.
nyt vaalien alla puhutaan vain siitä että kuinka köyhille pitää antaa lisää rahaa ja lisää sitä ja tätä, niin miksei puhuta rikkaiden tarpeista??
minä ja moni muu haluaa ainakin sitä että saa elää omiensa parissa ja takeen siitä että omasta asuinalueesta ei tule köyhien temmellyskenttää rikkaiden verorahoilla.
Kommentit (180)
Suomessa ei ole vielä menty tähän, mutta useissa maissa tuolla maailmassa on VARTIOIDUT asuinalueet rikkaille. Algeriassa aluettamme vartio poliisi, joka tarkisti jokaisen alueelle ajavan paperit. Kyllä oli turvallisempi olo! Tietysti rikollisuus on ihan lapsen kengissä täällä Suomessa jos vertaa esim. juuri Algeriaan, mutta pointti oli se, että hämärämiehille ei alueellemme ollut asiaa ja hyvä niin!
Eli mulla tosi keskiverto-elämä ja olen siihen tosi tyytyväinen enkä mä enempää tarvitse.. ja mun puolesta kaikki rikkaat saa ihan rauhassa asua siellä Eirassa.. itse en sinne edes haluasi asumaan... Olen siellä muutamia kertoja ystävän luona yöpynyt... Mutta juuri näin puolueettomana rikas vs. köyhä jutussa niin ihmetyttää vaan tuo teidän niin kova käyhien inho.. t.20
köyhille pitäisi vaan antaa lisää rahaa kotona makaamisesta ( en yleistä ), antaisin tämänkin palstan köyhistä 100: lle vaikka heti töitä...
olisi kiva nähdä kuinka moni " jaksaa " töihin lähteä!!!
t. ap
Mun mielestä rikkautta on se mitä sulla on sydämessä ja kuinka ihana ihminen voitkaan olla ottamatta sitä rahaa joka asiaan.
Ja semmonen joka pärjää vaikka on vähemmänkin rahaa. Rikkauttako se että pärjää rahallisesti liiankin hyvin? Pyh!
101 Annan kyllä rahaa köyhille, jos he VIITSIVÄT tehdä sen eteen edes jotain. Eivät minunkaan rahani ole mistään taivaasta tililleni tipahtaneet. Jos ei ole kattilaa, tee töitä, että saat sen ostettua. Älä varasta, älä rukoile ja kinu, vaan tee töitä. Ihan pienikin yritys palkitaan. Vai onko sinun mielestäsi esim. parkkiapulaisen (työ olemassa ainakin Algeriassa, auttaa ihmisiä parkkeeraamaan autonsa) homma ihan hirveän kiven takana? Ei..ja sillä palkalla saa jo kattilan jos toisenkin.
Ja kuten jo totesin, TOISILLA KÄY TUURI TOISILLA EI!
Me ollaan rikkaita, hyvä tuuri
Me ei saada lasta, huono tuuri
Mutta en jaksa vain itkeä kotona vaan elän elämääni. Tsemppiä myös teille muille!
Mitäs annat heille neuvoksi, että rikastuisivat? Sijoitetaanko Nokiaan?
antaisin neuvon että ota vastaan työ/ hae työtä mikä ikinä se onkaan, vaikka paskakaivojen tyhjentäjä... siis ihan mikä tahansa työ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla ei ole niin suurta rahan tarvetta ja toivon, ettei muillakaan. Tee ite työs. Turha sitten itkeä, kun et enää rikastukkaan, kun olet yksin kusipäänä norsunluutornissasi ja duunarit syleksii mieluummin kengilleen, kun nöyryyttää itseään kuspäiden leivissä.
lähtisikään töihin koska opiskelen itseäni lakimieheksi.
Olen nyt köyhä, mutta onneksi en ajatusmaailmaltani.
istua kotona työttömänä ja saada kelalta ja sossulta rahaa kuin mennä töihin jossa tienaa 1000e/kk miinus verot yms....
sähän olet katkera, kun et voi tehdä lapsia:) Ihan hyvä, niin on taas muutama pikku kusipää vähemmän.
Sinä lupailet armollisesti antaa köyhille töitä, jos vain jaksavat töihin tulla. Onko mieleesi edes juolahtanut, että joku köyhä saattaa jo tehdä vaikka kahta tai kolmeakin työtä ja olla silti yleisen mittapuun mukaan köyhä?
Katsos, kun kaikista töistä ei makseta sellaisia summia, että niillä pääsisi rikastumaan. Jonkun nekin hommat on kuitenkin tehtävä, ja joku niistä voi jopa nauttia. Silläkin uhalla, että on sinunlaistesi mielestä ällöttävä ja sivistymätön - joskin täysin mahdollisesti yliopistokoulutuksen hankkinut - köyhä.
Vierailija:
köyhille pitäisi vaan antaa lisää rahaa kotona makaamisesta ( en yleistä ), antaisin tämänkin palstan köyhistä 100: lle vaikka heti töitä...
olisi kiva nähdä kuinka moni " jaksaa " töihin lähteä!!!t. ap
todistit todellisen SISÄISEN KÖYHYYTESI... tässä taas tämä ajatusmaailman erilaisuus...
noh kyllähän tuon nyt sinulta ymmärtää..
t. ap
Tilanne tosi elämästä
Liisa: Vitsi, ollaan niin kusessa...Vuokra maksamatta ja Juholta meni työ eikä vieläkään näy mitään
Minä:Hei, saan Juholle yhen just sopivan työn. Se vapautui juuri, koska voit aloittaa?
Juho pleikkarin välistä: No,en vittu varmaan mee sinne ku siel on se Pete töissä ja se on niin helvetin mulkku
Minä mielessäni " Kiva,no,hyvä et koitin auttaa,pärjätköön sit omillaan..." '
T:kylmä ja kyyninen 99
Minulla on aivan ihanat lapset ja aivan ihana ahkera mies.
Miehellä hyvä työ, mutta palkka on huono!
Opiskelijana minulla lähes olemattomat tulot, mutta tulevaisuudennäkymät loistavat.
Mukava asuntokin löytyy, ja mikä parasta ihanat, läheiset kannustavat sukulaiset, hyvät harrastukset ja tiivis ystäväpiiri. Terveet elämäntavat ja korkea sivistys.
Mutta voi! Emme pääse Eiraan asumaan!
ja hän voi tulevalle lapselleen tarjota mitä vain... onhan hänellä rahaa siihen.
niin sisältä ja ulkoa, mutta kusipäitä ei ainakaan tule kumarreltua. Mun arvostuksen saa se, joka sen ansaitsee. Eikä paljoa tartte tehdä, kunhan vaan arvostaa muita ihmisiä ja mm. heidän työtään.
Sinä olet sisäisesti köyhä! Arvostatko ihmisessä mitään muuta kuin rahaa?
tuollatavoin: " No,en vittu varmaan mee sinne ku siel on se Pete töissä ja se on niin helvetin mulkku" , ja pelaa pleikkaa.
Haha voin kertoa, että on sulla aika hyvät kaverit jos tuollaisia ovat.
Ajattelit sitten ihan pokalla väittää, että ihmiset diggaa olla köyhiä ja eivät viitsi tehdä asialle mitään. Ja maailmalla se köyhyys on oikeasti kammottavaa. Suomessa on helppoa olla vähävarainen, mutta monin paikoin ihmisillä ei edes ole kattilaa, jossa puuroa keittää. Mitäs annat heille neuvoksi, että rikastuisivat? Sijoitetaanko Nokiaan?