En perheineni halua että huonompiosaiset ihmiset muuttavat
tänne rikkaille tarkoitetulle alueelle.
Emmekä ole ainoita, meitä on n. 15 perhettä jotka aikovat tehdä valituksen rivitalosta, johon kaupunki aikoo asuttaa köyhiä perheitä.
Köyhillä perheillä on kuitenkin aivan erillainen elämän tyyli kuin meillä muilla, niin en katso että mahdumme samaan " kortteliin " .
jos järjellä ajattelee niin tuleehan koulussakin lapsille ongelmia tästä asiasta... kateutta, kiusaamista jne. ei suomessa kuitenkaan eri kouluja tehtäisi köyhimmille.
nyt vaalien alla puhutaan vain siitä että kuinka köyhille pitää antaa lisää rahaa ja lisää sitä ja tätä, niin miksei puhuta rikkaiden tarpeista??
minä ja moni muu haluaa ainakin sitä että saa elää omiensa parissa ja takeen siitä että omasta asuinalueesta ei tule köyhien temmellyskenttää rikkaiden verorahoilla.
Kommentit (180)
Juuri tuo oli se asia mikä mua oikeesti jopa säälittää ap:ssa/ muissa rikkaissa.. itse olen keskituloinen.. en siis köyhä enkä rikas.. Ja mä en luokittele ihmisiä pankkitilin perusteella!!! Sori ap.. mutta tunnen monen köyhän ihmisen jolla liikkuu päässä paljon enemmän kun sulla.. ON TODELLA SURKEAA ETTÄ LOKEROIDAAN IHMISIÄ NÄIN... T. 20
Tekee töitä öisin baarissa ja tietää about kaikki Eiran, Punavuoren, Kaivarin alkoholistit yms. Samaa haisulijengiä ne on kuin siellä Malmillakin, eivätkä todellakaan juo viinejä. Itse tunnen myös vaikka mitä viipeltäjää mm. Eirasta. Kaikille näille on yhteistä päihteiden kanssa läträäminen (eikä riitä tavanomaiset rööki, bisse, kahvi, eikä edes blossi). Myös on paljon mielenterveysongelmaa. Ja vaikka on perittyjä kalliita asuntoja ei nekään ole pelastaneet sossumasseilla elämiseltä. Se siitä ihanasta Eirasta.
eikös tuo peruskoulun käynti ole ilmaista ja eikä se lukio nyt voi niin hirveitä maksaa eli saman koulutuksen me kaikki olemme voineet/ tulemme saamaan ja samalla rahalla...
Olen rikas
Harrastukseni: Ratsastus ja kesäisin purjehdus
Asun: Kyllä, paljon täällä parjatussa Eirassa
Kielitaitoni: Puhun sujuvasti 5 kieltä
Tienaamme: Kymppitonni kuussa
Matkustamme: Kerran kuussa johonkin kolmesta ulkomaankodistamme
Sivistykseni taso: Keskivertoa korkeampi
Puolueeni: Vihreät
Rakastan: Kulttuuria ja taidetta
Koyhä ystäväni
Harrastukset: Baarit ja miesten iskeminen
Asuu: Lähiössä naapurinaan juoppo
Kielitaito: suomi, englanti yeas-no
Tienaa: n. 1400
Matkustaa: ei juuri ikinä minnekkään, koska vieraiden kulttuurien oppiminen tuntuu niin rankalta
Sivistyksen taso: osaa osoittaa Tukholman kartalta
Puolue: ei kuulemma kiinnosta
Rakastaa: Kunnon kännejä ja sipsejä
huomaatko itse?
ap köyhiä, sinä rikkaita, vai onko se niin että köyhät saavat haukkua rikkaita mutta rikkaat eivät köyhiä????
Haluan asua kauniilla arvostetulla alueella ilman, että joku bloussinokka hyppää jostain puskasta mun naaman eteen. Rikkaat vanhemmat tai ei, sossun luukulta voi tilata muuttoauton sinne lähiöön,kiitos.
T: 50
paljon mielenkiintoisemmalta.. jos teistä molemmista kirjotettais elämän kerta niin ei kyllä tulis sun kirjaa luettuu...
Minulla sekä rikkaita että köyhiä ystäviä. Mieluummin vietä aikaani näiden rikkaiden parissa. Mieheni yksi ystävä tienaa n. 45 000 eur/kuussa. Hän on rikkaampi kuin me.
Ainostaan säälin tuota ap:ta ja saman kaltaisia ihmisiä... Eivät tiedä oikeasta elämästä mitään.. kaikki on luettu paperilta.. t. 20 ps. itellä on rikkaita ja rutiköyhiä kavereita.. kaikki yhtä mukavia.. ei onnex ne rikkaat ap:n kaltaista porukkaa...
Harrastukseni: Urheilu, kirjallisuus, taiteet
Asun: 50km Helsingistä
Kielitaitoni: Sujuvasti äidinkielen lisäksi englantia, ja välttävästi muutamaa muuta
Tienaamme: 1500e/kk
Matkustamme: Kesällä mökille. Muutamien vuosien välein kauemmas.
Sivistykseni taso: Keskivertoa korkeampi
Puolueeni: SDP
Rakastan: Erilaista kirjallisuutta, opiskelua
onnellinen/ylpeä jos on rikas (esim. paljon opiskellut ja työtä tehnyt), MUTTA SE ETTÄ ON RIKAS EI TEE IHMISESTÄ YHTÄÄN SEN PAREMPAA KUIN KÖYHÄSTÄ... t.20
Ilmeisesti sinulle raha=täydellinen elämä ja autuas onnelisuus?
Älä siis jankuta ette ole kateellinen...
Itse olen rikas, mutta kyllä se elämä muakin on päähän potkinut. Jumala kun ei katso kenelle niitä ongelmia, kuolemia, sairauksia ja ties mitä langettaa.
Harrastukseni: ENTISÖINTI, PURJEHDUS JA GOLF
Asun: MINÄKIN SIELLÄ EIRASSA
Kielitaitoni: 4 ERI KIELTÄ
Tienaamme: MINÄ 16000 ( ARKKITEHTUURIIN LIITTYVÄ) MIES 45000 (TOIMITUSJOHTAJA) + FIRMOJEN OSINKOJA 250 000T E VUODESSA
Matkustamme: KERRAN VUODESSA JAPANIIN, JA KERRAN VUODESSA LAPPIIN
Sivistykseni taso: KESKIVERTO
Puolueeni: VIHREÄT
Rakastan: ARKKITEHTUURIA
Koyhä ystäväni
Harrastukset: KOTONA OLO/RYYPPÄILY
Asuu: LÄHIÖ
Kielitaito: suomi, ENGLANTI JEES JEES
Tienaa: EN TIEDÄ
Matkustaa: RUOTSIN LAIVALLE BILETTÄMÄÄN
Sivistyksen taso:KYSYY MISSÄ ON AHVENANMAA
Puolue: EI AIO ÄÄNESTÄÄ
Rakastaa: ELLOKSELTA TMS. TILAILUA
Opiskelen taiteita (todella köyhä)
Harrastukseni: Lukeminen, elokuvat, taiteet
Asun: Pohjois-Helsingissä (kerrostalo, omistus)
Kielitaitoni: Puhun kolmea kieltä ja yhtä vielä ei niin sujuvasti
Tienaamme: Tällä hetkellä velaksi eletään
Matkustamme: Ystäviemme luokse ulkomaille (mitä tämänkään pitäisi mitata? Vai halusitko vain kertoa, että teillä on ulkomaankoteja?)
Sivistykseni taso: Keskivertoa korkeampi (kukahan tämänkin, määrittää? Saa olla varsinainen tietäjä nykyään, että pysyy mukana niin tieteissä kuin valtavassa ja kiivaasti laajenevassa kulttuurn kentässä)
Puolueeni: Vihreät tai SKP
Rakastan: Puhdasta ilmaa, raikasta vettä, työn tekemistä, katutaiteita
Lisätään vielä:
Perhe: aviomies ja kaksi lasta
Arvostan: Hyvää käytöstä ja suvaitsevaisuutta
en tupakoi, en käy baareissa, en ryyppää, en iske miehiä, elän vakituisessa parisuhteessa lasteni isän kanssa, tulevaisuus on suunniteltu ensi viikkoa pidemmälle, syön hyvää ruokaa, meillä ei ole pientä sekarotuista koiraa jne.
Juu ja ei ne rikkaudet taivaasta (yleensä) putoa, joten ettekö te rikkaat ole ikinä olleet köyhiä opiskelijoita ja millainen oli ajatus maailma silloin? t.20
65 EI OLLUT AP...
en ole ollut -köyhä- opiskelija koskaan... opiskelija kylläkin.
ai niin unohdin mainita, että matksutan siis taiteilija ystävieni luokse ulkomaille, joista osa todella köyhiä, mutta verkostoituminen on tärkeää.
rikkasita ja köyhistä vaan sivistyksestä? HOHHOIJAA.
Voin kertoa, että sitä ei rahalla saa.
Olen köyhä, mutta silti tunnen politiikan, tiedän parhaat viinit ja juustot, en polta sätkiä enkä tupakkaa, tunnen muotimerkit, omaan hyvän yleissivistyksen, en omista sekarotuista koiraa.